Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
maarja ik denk dat je word opgenomen als je thuissituatie niet goed voor je is, je rust moet hebben en je die uit je zelf niet kan nemen. als je een zelfmoordpoging heb gedaan kan je worden opgenomen maar het hoeft niet.. umm het kan ook omdat je een bepaalde ziekte hebt waar je aan moet werken.. bijv mensen met borderline moeten ermee leren omgaan en dat kan bijv in een kliniek ik weet het zelf ook niet echt, ik heb alleen even opgescrheven van mensen van het forum en waarom zij zijn opgenomen.. voor zover ik het me nog kan herrineren.. maar je kan om heel veel redenen worden opgenomen |
![]() |
|
Nou, ik ben al zovaak opgenomen.
-De eerste keer was omdat ik een gevaar voor mezelf was. -De tweede keer was omdat ik hulp nodig had en zelf ook hulp wilde, maar ben daar nooit lang gebleven in de kliniek. -De derde keer, omdat ik therapie nodig had en dara ZELF om gevraagd heb. -De vierde keer was afgelopen weekend ff, omdat ik het thuis even niet meer aan kon. Heb ik ook zelf gevraagd. Het gaat er vaak om dat JIJ je grenzen aan geeft. Je psych weet niet hoe jij je precies voelt en weet alleen maar wat jij zegt. Als JIJ zegt, dat je therapie wilt, dan zeg je dat dus en tja... Zo simpel is het eigenlijk ![]() Uiteindelijk moet je de keuze tussen dagbehandeling en opname maken. Maar wel vertellen waarom. Je hebt het zelf in handen, tenzij je net zo lang wacht, totdat je psych er zeker van is, dat jij een levens groot gevaar voor jezelf bent.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Wat ik denk door replay's hier zo, is dat veel mensen van: Hoe kan ik mijn psych nou duidelijk maken hoe ik opgenomen word? Moet ik dan een zelfmoord poging gaan doen?
Alsof je het ja-woord van je psych nodig hebt. Alsof je psych die grens in moet gaan zien. Veel andere mensen hebben dat ook, ik had het eerst ook, maar zo werkt het helemaal niet. JIJ wilt hulp van je psych! Maar jou psych weet niet waarvoor, dus dan zeg JIJ waarvoor. Als je een opname wilt, is dat nog precies hetzelfde. Je kunt allemaal handelingen gaan uitvoeren, waardoor je psych je uiteindelijk gedwongen op laat nemen, maar je kunt ook ZELF die grens aan geven. Praat er gewoon es over met je psych, begin dat onderwerp. Als je normaal nooit een onderwerp begint bij je psych, dan zal zij ook wel begrijpen, dat het een belangrijk deel voor jou is.
||
Verwijderd
|
Citaat:
maar het leek net of ze echt iets slechts zoals een zmpoging wou doen om maar te worden opgenomen en serieus te worden genomen jij hebt dr gewoon om gevraagd, dat is iets anders dan zo n scene schoppen dat ze je wel moeten opnemen |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Bedankt voor de antwoorden...en de voorbarige conclusies. Het is niet voor mezelf hoor, maar voor mijn borderline broer. Mijn vader wil dat hij opgenomen wordt terwijl mijn moeder de situatie niet ernstig genoeg vindt. Hij heeft er zelf nog niks over aangegeven (dat hij naar een kliniek wil ofzo), alleen dat hij niet thuis wil wonen. (hij woont nu bij familie).
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Nee niet altijd maar als je als ouders kunt aangeven dat je kind een gevaar voor zichzelf of voor de omgeving is dan heb je toch wel veel kans dat die opname er wel komt.
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |