Oud 26-05-2003, 16:20
Martin
Martin is offline
Ik ben op zoek naar een mooi geluidssysteem (incl. radio). Een CD/DVD speler is niet nodig aangezien ik deze in mijn computer heb zitten en deze doorlus naar mijn TV.

Ik wil op de tuner het volgende aan kunnen sluiten:

-> Digitale uitgang computer (mag ook analoog zijn)
-> Analoge uitgang televisie

Ik wil als speakers graag:

4 speakers
1 subwoofer

Nogmaals, het moet een systeem worden dat goedkoop is, maar het geluid moet wel redelijk goed zijn. Het systeem moet dus wel betaalbaar zijn voor een arme student .

Laatst gewijzigd op 26-05-2003 om 16:24.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-05-2003, 16:36
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
Martin schreef op 26-05-2003 @ 17:20:
Ik ben op zoek naar een mooi geluidssysteem (incl. radio). Een CD/DVD speler is niet nodig aangezien ik deze in mijn computer heb zitten en deze doorlus naar mijn TV.

Ik wil op de tuner het volgende aan kunnen sluiten:

-> Digitale uitgang computer (mag ook analoog zijn)
-> Analoge uitgang televisie

Ik wil als speakers graag:

4 speakers
1 subwoofer

Nogmaals, het moet een systeem worden dat goedkoop is, maar het geluid moet wel redelijk goed zijn. Het systeem moet dus wel betaalbaar zijn voor een arme student .
uhh, een richtprijs moet je toch eigenlijk wel geven. wil je een standaart pc speaker setje met subwoofer en wat sataliet speakers of wil je échte speakers? in combinatie van een versterker/ tuner ?

-de postbode-
Oud 26-05-2003, 16:39
Martin
Martin is offline
Citaat:
de postbode schreef op 26-05-2003 @ 17:36:
uhh, een richtprijs moet je toch eigenlijk wel geven. wil je een standaart pc speaker setje met subwoofer en wat sataliet speakers of wil je échte speakers? in combinatie van een versterker/ tuner ?

-de postbode-
Ik wil dus géén PC-speakers maar normale audio-speakers hebben. Ik wil dus gewoon een tuner hebben mét speakers waarop ik mijn PC + TV aan kan sluiten.

Een richtprijs, tja. Ik heb eigenlijk geen idee wat zoiets moet kosten .
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 16:47
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
Martin schreef op 26-05-2003 @ 17:39:
Ik wil dus géén PC-speakers maar normale audio-speakers hebben. Ik wil dus gewoon een tuner hebben mét speakers waarop ik mijn PC + TV aan kan sluiten.

Een richtprijs, tja. Ik heb eigenlijk geen idee wat zoiets moet kosten .
hmm, tsja, je kan het zo duur maken als je wil. een goede seround versterker kost aardig wat geld. daarbij krijg je dan nog 4 speakers. ik zou je aanraden om eens naar een goede audio winkel bij jou in de buurt te gaan. daar kunnen ze je vast iets in jou prijsklasse laten horen. wij kunnen je allerlij speakers gaan aanraden maar je moet speakers kopen die jij mooi vind klinken (da's erg persoonlijk).

-de postbode-
Oud 26-05-2003, 16:55
Martin
Martin is offline
Citaat:
de postbode schreef op 26-05-2003 @ 17:47:
hmm, tsja, je kan het zo duur maken als je wil. een goede seround versterker kost aardig wat geld. daarbij krijg je dan nog 4 speakers. ik zou je aanraden om eens naar een goede audio winkel bij jou in de buurt te gaan. daar kunnen ze je vast iets in jou prijsklasse laten horen. wij kunnen je allerlij speakers gaan aanraden maar je moet speakers kopen die jij mooi vind klinken (da's erg persoonlijk).

-de postbode-
tja iedereen vindt het anders klinken, maar wat is dan een goed merk qua prijs/kwaliteit?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 17:07
Verwijderd
Mission heeft mooie budgetspeakers die èrg goed uit de verf komen ongeacht doeleinde.

Qua receivers zou je eens kunnen kijken bij instapmodellen van Marantz of Denon.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 19:50
de postbode
de postbode is offline
wat een optie kan zijn als je twee rechter handen hebt is om je speakers zelf te bouwen. dit is echt een stuk goedkoper dan ze kopen bij de audiowinkel. dit aangezien er ernstig grote winstmarges zitten op speakers (wat overegins totaal terecht is als je ziet wat de meeste audio zaken aan service bieden). je zou eens in een van de grotere steden van ons land naar speaker&co kunnen gaan en daar eens vragen naar de mogelijkheden.

-de postbode-
Oud 30-05-2003, 16:56
Martin
Martin is offline
Citaat:
de postbode schreef op 26-05-2003 @ 20:50:
wat een optie kan zijn als je twee rechter handen hebt is om je speakers zelf te bouwen. dit is echt een stuk goedkoper dan ze kopen bij de audiowinkel. dit aangezien er ernstig grote winstmarges zitten op speakers (wat overegins totaal terecht is als je ziet wat de meeste audio zaken aan service bieden). je zou eens in een van de grotere steden van ons land naar speaker&co kunnen gaan en daar eens vragen naar de mogelijkheden.

-de postbode-
Zelf bouwen is bij mij in ieder geval geen optie
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 17:05
Verwijderd
Jammer. Zelfbouw is namelijk dé manier om voor een bepaald budget heel veel kwaliteit te krijgen, mits je goed weet waar je mee bezig bent. Verder is het ook nog eens heel leuk.

*is fanatiek zelfbouw-audiofiel*
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 19:48
Enlightenment
Enlightenment is offline
Zie het als je eigen PC bouwen Martin, maar nu met je speakerset.

Leer je veel van, ben je stukken goedkoper uit, en heb je een leuk verhaal dat je je speakers zelf gebouwd hebt.
Oud 30-05-2003, 20:04
Martin
Martin is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 30-05-2003 @ 20:48:
Zie het als je eigen PC bouwen Martin, maar nu met je speakerset.

Leer je veel van, ben je stukken goedkoper uit, en heb je een leuk verhaal dat je je speakers zelf gebouwd hebt.
Het is zóveel werk. Je moet een kastje maken enzo, maar ik wil liever gewoon 4 van die kleine speakers en 1 flinke subwoofer. I.c.m. een leuke receiver.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 20:09
Enlightenment
Enlightenment is offline
Waarom persé geen PC speakers dan? Anders zou je een prima set hebben aan de Klipsch Promedia 4.1.

http://www.klipschpromedia.nl/
Oud 30-05-2003, 20:22
Martin
Martin is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 30-05-2003 @ 21:09:
Waarom persé geen PC speakers dan? Anders zou je een prima set hebben aan de Klipsch Promedia 4.1.

http://www.klipschpromedia.nl/
Ik wil GEEN PC-speakers omdat:
  • Ik ook ZONDER mijn computer muziek wil kunnen luisteren
  • Ik het geluid van mijn tv via de speakers wil afspelen, zonder dat mijn PC aan hoeft te staan
  • Ik wil ook "normale" radiozenders kunnen luisteren, zonder naar een internetstream te moeten luisteren.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 20:40
Verwijderd
Citaat:
Martin schreef op 30-05-2003 @ 21:04:
Het is zóveel werk. Je moet een kastje maken enzo, maar ik wil liever gewoon 4 van die kleine speakers en 1 flinke subwoofer. I.c.m. een leuke receiver.
Maar dan wel low-budget? Fuck die 4- of 5.1 dan, en ga gewoon voor 2.0. Een goede 2.0-setup ga je veel meer plezier aan beleven dan aan een matige 5.1-setup, trust me on this.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 20:48
Martin
Martin is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 30-05-2003 @ 21:40:
Maar dan wel low-budget? Fuck die 4- of 5.1 dan, en ga gewoon voor 2.0. Een goede 2.0-setup ga je veel meer plezier aan beleven dan aan een matige 5.1-setup, trust me on this.
Je hebt me overtuigd .

Wat kost mij een leuke 2.0 setup? (Inclusief receiver met radio?)
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 21:08
Verwijderd
Citaat:
Martin schreef op 30-05-2003 @ 21:48:
Je hebt me overtuigd .

Wat kost mij een leuke 2.0 setup? (Inclusief receiver met radio?)
http://www2.guenstiger.de/gt/main.asp?produkt=311518

http://www.audioreview.com/PRD_123928_2717crx.aspx

http://www2.guenstiger.de/gt/main.asp?produkt=312395

http://www.audioreview.com/PRD_133089_4290crx.aspx

Zoeits? Dan heb je echt mooi spul, hoor. Mocht je trouwens nog ergens kunnen stuiten op Mission 701-speakers zou ik deze ab-so-luut nemen, daar deze menig B&W uit de 60x-serie er domweg uitspelen!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 21:12
Martin
Martin is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 30-05-2003 @ 22:08:
http://www2.guenstiger.de/gt/main.asp?produkt=311518
http://www.audioreview.com/PRD_123928_2717crx.aspx
http://www2.guenstiger.de/gt/main.asp?produkt=312395
http://www.audioreview.com/PRD_133089_4290crx.aspx
Zoeits? Dan heb je echt mooi spul, hoor. Mocht je trouwens nog ergens kunnen stuiten op Mission 701-speakers zou ik deze ab-so-luut nemen, daar deze menig B&W uit de 60x-serie er domweg uitspelen!
Die zien er wel leuk uit, misschien is het ook een idee om een keer naar Mediamarkt in Duitsland te gaan (is hier vlak over de grens). Daar hebben ze ook een groot aantal speakers en receivers opgesteld, dan kan ik luisteren en beoordelen. Daarbij komt ook nog eens dat Mediamarkt (Duitsland) niet echt duur is.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 21:15
Verwijderd
Citaat:
Martin schreef op 30-05-2003 @ 22:12:
Die zien er wel leuk uit, misschien is het ook een idee om een keer naar Mediamarkt in Duitsland te gaan (is hier vlak over de grens). Daar hebben ze ook een groot aantal speakers en receivers opgesteld, dan kan ik luisteren en beoordelen. Daarbij komt ook nog eens dat Mediamarkt (Duitsland) niet echt duur is.
Verstandig. Ik noemde maar wat als voorbeeld, maar als je zo'n 250-300 euro voor een receiver uittrekt (zelf heb ik dan nog 't liefst geen receiver maar een plain versterker, maar goed) en ongeveer 300 euro voor een setje luidsprekers heb je bizar mooi geluid al. Daar kan geen 5.1-set tegenop!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 21:17
Martin
Martin is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 30-05-2003 @ 22:15:
Verstandig. Ik noemde maar wat als voorbeeld, maar als je zo'n 250-300 euro voor een receiver uittrekt (zelf heb ik dan nog 't liefst geen receiver maar een plain versterker, maar goed) en ongeveer 300 euro voor een setje luidsprekers heb je bizar mooi geluid al. Daar kan geen 5.1-set tegenop!
Zit er een groot prijs-kwaliteitsverschil tussen een receiver en versterker?
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 21:25
Verwijderd
Citaat:
Martin schreef op 30-05-2003 @ 22:17:
Zit er een groot prijs-kwaliteitsverschil tussen een receiver en versterker?
Weet ik zo niet; maar hoe minder functies je koopt voor ongeveer hetzelfde geld, hoe beter die functies worden.. Tenminste, dat zegt mijn boerenlogica.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 22:33
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Martin schreef op 30-05-2003 @ 21:22:
Ik wil GEEN PC-speakers omdat:
  • Ik ook ZONDER mijn computer muziek wil kunnen luisteren
  • Ik het geluid van mijn tv via de speakers wil afspelen, zonder dat mijn PC aan hoeft te staan
  • Ik wil ook "normale" radiozenders kunnen luisteren, zonder naar een internetstream te moeten luisteren.
Natuurlijk kan dat. Je kan actieve speakers altijd aansluiten op je hifi-set (line out) of je tv, en je computer.

Passieve speakers kun je alléén op je versterker aansluiten.

2.0 (of 2.1) is veel beter dan 5.1 als je niet teveel geld hebt te besteden.

Maarja ik wil je pret niet bederven.

Mediamarkt enzo ken ik niet, maar als je daar goedkoop een leuk setje kan halen. Maar dan versterker + boxen, of wil je echt complete hifi set?
Oud 31-05-2003, 05:50
Martin
Martin is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 30-05-2003 @ 23:33:
Mediamarkt enzo ken ik niet, maar als je daar goedkoop een leuk setje kan halen. Maar dan versterker + boxen, of wil je echt complete hifi set?
Alleen versterker + speakers
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 11:36
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Martin schreef op 31-05-2003 @ 06:50:
Alleen versterker + speakers
zou kijken naar een versterker van NAD, Marantz of Denon, relatief goedkoop en kwalitatief goed spul. voor de luidsprekers zou ik merken als Mission & KEF aanraden (ligt allemaal in een redelijke prijsklasse)
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 12:37
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef op 31-05-2003 @ 12:36:
zou kijken naar een versterker van NAD, Marantz of Denon, relatief goedkoop en kwalitatief goed spul. voor de luidsprekers zou ik merken als Mission & KEF aanraden (ligt allemaal in een redelijke prijsklasse)
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 15:47
aap777
aap777 is offline
Ik luister eigenlijk alleen muziek op mijn pc, voornamelijk mp3 files. Ik heb een oude stereo erop aangesloten. Maar ik wil wat nieuws hebben want de boxen ruisen heel erg en het apparaat zelf vind ik ook niet meer mooi.

Ik heb echter niet veel geld te besteden. Mijn budget is 400 euro.
Ik denk zelf dat ik alleen een versterker en luidsprekers nodig heb.
Kan iemand mij een leuke combinatie hiervoor aanraden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-06-2003, 15:50
Martin
Martin is offline
Citaat:
webjunk schreef op 02-06-2003 @ 16:47:
Ik luister eigenlijk alleen muziek op mijn pc, voornamelijk mp3 files. Ik heb een oude stereo erop aangesloten. Maar ik wil wat nieuws hebben want de boxen ruisen heel erg en het apparaat zelf vind ik ook niet meer mooi.

Ik heb echter niet veel geld te besteden. Mijn budget is 400 euro.
Ik denk zelf dat ik alleen een versterker en luidsprekers nodig heb.
Kan iemand mij een leuke combinatie hiervoor aanraden?
Heb je het topic al gelezen? Er staan al een aantal betaalbare suggesties in.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 16:43
aap777
aap777 is offline
ja, maar nog een paar combies erbij zou leuk zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten