Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
lees hier maar.. en als je goed zoekt kun je echt genoeg wetenschappelijk sites vinden waar het op staat dat het niet klopt.
|
Ik heb het artikel voor een groot deel gelezen (sommige stukken overgeslagen), maar het is vreselijk. Het artikel bedoel ik.
Het doet niks af aan de theorie van Einstein. Die is mogelijk verkeerd, maar dit artikel doet me weer denken dat 'ie klopt. David de Hilster gebruikt Pim Fortuyniaanse stijlfiguren om de theorie van Einstein af te kraken: Dingen als "Dit kan niet kloppen, want je begrijpt er toch geen fuck van?", of "Dit klinkt zo belachelijk, dat kan toch niet waar zijn?". In plaats van bewijs schreeuwt hij dat we vastgeroest zijn in Einsteins ideeën en dat we niet emotioneel moeten worden als ze verkeerd blijken te zijn, en vervolgens speelt hij zélf in op emotie. Vervolgens bluft hij dat de resultaten van de Hubble telescoop bewijzen dat het universum niet met een knal kan zijn ontstaan, omdat het stabiel is. Niks is minder waar, want alles vliegt met hoge snelheid uit elkaar, niks stabiels aan. Als laatste scheld hij de bedenkers van de Quarks uit omdat ze lauwe namen hebben, en noemt ze nepperds. Moet hij nodig doen... Het was tof geweest als er ook nog een bruikbaar artikel over dit onderwerp was, zonder luchtfietserij. (de schrijfstijl doet me héél stérk aan Fortuyn denken.) Om terug te komen op de eerste vraag: Als je tóch sneller gaat dan het licht, zouden de lichtstralen van de auto inderdaad achterblijven. Licht gaat immers met de snelheid van het licht.
||
Citaat:
|||||||||
![]() |
Citaat:
![]() Alleen al het feit dat er bij bij een observeerder en een 'ondergaander'(nieuwe spelling! ![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Daarnaast zijn er sterke aanwijzingen dat er sprake MOET zijn van Donkere materie. Dus hij moet niet zo zeuren. We zeggen niet DAT het zo is. We ontwerpen een hypothese en dan gaan we kijken of hij klopt. Klopt hij niet, dan doe we echt niet moeilijk om hem in de prullebak te gooien hoor. We hebben sterke aanwijzingen dat er dus inderdaad sprake is van Donkere materie. Citaat:
![]() Ik weet niet wat die man allemaal voor onzin uitkraamt. Maar Einstein zjin theorieën zijn enorm succesvol. En zijn voor de overgrote en zo niet alle delen wetenschappelijk aangetoond. En zoals L.Boksha ook al zei, hij doet me een beetje aan Pimmetje denken. Wel roepen, maar niet onderbouwen! Groetjes Ben(die die man al een keer eerder heeft moeten afkraken ![]()
|
![]() |
Volgens mij is dat cesium-laser verhaal al een tijdje afgewezen. Weet de precieze details niet meer, maar het had te maken met het verschil tussen de fase-snelheid en groep-snelheid van een golf, waarbij dat eerste >c kan worden, maar dat was al eerder bekend. Maar de golf zelf zal dan niet sneller dan het licht reizen.
Ik geloof het pas als er een artikel in een van de echte wetenschappelijke bladen als Nature of een ander fysisch tijdschrift het bewijst. Maar zeker niet iets als "ABC News", asjeblieft zeg. Lees DIT: http://www.nature.com/nsu/000720/000720-9.html Alle (relativiteits) wetten gelden nog steeds. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Of anders deze! ![]() http://physics.about.com/library/wee...speed+of+light Het zijn van die populistische aandachttrekkerij conclusies. Groetjes Ben(die het nut er niet van in kan zien ![]()
|
![]() |
Dat sneller-dan-het-licht-verhaal met laers is inderdaad een fase- of groepssnelheid probleem. Wordt vaak voor dit soort onzin gebruikt, bet jammer van een op zich goed wetenschappelijk onderzoek.
Bovendien kan een auto (geen enkele massa) sneller gaan dan het licht.... Wat er dan 'gezien' wordt is dan ook een vraag zonder antwoord ![]()
||
Citaat:
Maar als die auto sneller gaat dan het licht, dan hebben de fotonen die de lamp uitzendt toch ook al die versnelling meegekregen? Dus zouden ze de snelheid van de auto + de snelheid van het licht moeten hebben. Als je dus in die auto zit, zal je er niets van merken. Voor "buitenstaanders" zal het er waarschijnlijk een beetje anders uit zien. Denk maar aan het tweelingenverhaal....
||
![]() |
Citaat:
Deze methode is alleen bij lage snelheden een zeer nauwkeurige benadering. Bij relativistische snelheden moet je een andere transformatie toepassen waardoor licht altijdeen constante snelheid heeft, vanuit elk referentiekader', waardoor massa nooit deze snelheid kan bereiken, zelfs niet als een voorwerp met snleheid 0.99c een voorwerp uitstoot met 0.99c ten opzichte van zichzelf, en nog veel meer vreemde, bizarre zaken die je je niet echt voor kunt stellen. Het is een voor de leek ingewikkeld mathematisch model gebaseerd op enige vooronderstellingen dat de werkelijkheid verbazingwekkend goed blijkt te beschrijven ![]()
|
Het optellen van snelheden geldt sowieso alleen voor dingen die een massa hebben. Dingen zoals licht en geluid hebben een constante snelheid (afhankelijk van het medium).
Ik geloof overigens niet dat C de maximumsnelheid is. We weten gewoon nog te weinig om dat vast te stellen. Het is een aanname, welke wel eens compleet verkeerd zou kunnen blijken. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 16-04-2002 om 10:44. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Ooit gehoord van het Doppler-effect? Citaat:
Demon of Fire heeft het al vescheidene keren uitgelegd in andere topics... ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Doordat het object beweegt, worden de geluidsgolven als het ware 'ingedrukt', waardoor de frequentie hoger wordt. De voortplantingssnelheid van de geluidsgolven blijft gewoon hetzelfde. Damn zeg, lees eerst ff je Na boek voordat je meepraat. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() (BTW ik denk dat dit ook zo is, in tegenstelling wat ik hierboven beweerde, ik probeerde ff te peilen wat de reacties daarop zouden zijn.)
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Daarnaast is de formule die jij aangeeft een omgebouwde versie van de s = v *delta t en s = c * delta t. De relativistische versie en zijn in principe hetzelfde. (we substitueren de boel ![]() Groetjes Ben(die zometeen naar dromenland gaat ![]()
Laatst gewijzigd op 24-04-2002 om 22:41. |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|