Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik zou illustrator en paint allebij ni gebruiken....`t ziet er goed uit, vooral voor in paint, maar als `k jou was, zou `k eerst de anatomie van de hand beter bestuderen en gwoon met potlood en papier een paar keer tekenen...ook in simpele vormen, daarna eerst een simpele hand tekenen en inkten en als je een scanner hebt in photoshop schaduwen....das hoe `k `t heb geleerd
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() enne illustrator hoe kom ik daar aan? |
![]() |
|
Pobeer wat meer tinten te gebruiken. In de hand gebruik je maar 2 kleuren doe er nog één donkere voor de echt donkere stukken bij en één lichtere voor de lichte stukken, dan is het meer 3-d-ig
||
Citaat:
Less is bij dit soort tekeningen More, vind ik.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Je moet kijken op je hand, en dan welke gradaties schaduw je weg kunt laten (ofwel de lichte kleur geven), en welke gradaties je donker kunt maken (ofwel de kleur geven die je als schaduw gebruikt). Als je iets op een verkeerde plek weglaat, valt 't hele perspectief weg natuurlijk, dat geldt ook als je teveel donker maakt... Maar 'n hand is ook wel lastig om op deze manier te tekenen.. Hoofden gaan mij makkelijker af, van foto of voorbeeld uiteraard. ![]() Maar 't is bij beide belangrijk dat er een heel sterk licht-donker contrast aanwezig is, dat maakt 't vrij makkelijk. (Edit: aargh, kut Macintosh-toetsenbordjes ![]()
Laatst gewijzigd op 06-06-2003 om 11:12. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|