Advertentie | |
|
![]() |
|
tsja, in Nederland / Europa zullen we heel iets anders zeggen dan in Zuid Amerika, de VS of Japan.
Sportmoment zou ik moeten gaan voor 'the immaculate reception' in de 1972-wedstrijd van de Steelers tegen de Raiders. De Steelers zouden in die periode uitgroeien tot de beste verdedigers ooit. Ook zetten ze een trend die nu nog voelbaar is in de NFL en de NFL vind ik de mooiste competitie ter wereld, vandaar. klik Sporter denk ik aan Marco van Basten. Hij belichaamd alles wat met sport te maken heeft en was goed, inteligent en verder als mens ook goed.
|
sporters: Mohamed Ali, Lance Armstrong, Eddy Mercks, Diego Maradonna , Pete Sampras, Michael Jordan en misschien nog wel een paar.
sportmoment: Nederland wint EK 88, de dood van simpson op de ventoux, boxpartij mohamed ali, fanny blankers koen wint 4 keer goud op olimpische spelen ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
er was 1 of andere wedstrijd van hem, ik weet het zelf niet, omdat ik te jong was, maar ik heb wel van mijn moeder gehoord (die overigens niet echt een sportfreak is) dat ze snachts uit bed ging om die wedstrijd te bekijken, dus welke dat precies is weet ik niet...maar jij zult wel een echt FAN zijn dus je weet vast wel waar ik het over heb... dus geef maar even verder uitleg als je wilt....dan snapt iedereen het misschien. hojjjj
|
![]() |
Je zal wel de vorige eeuw bedoelen denk ik maar goed..
![]() Sportman: Maradona echt beste voetballer ooit... Pele was minder...Puskas schijnt ook heel goed te zijn maar ik heb m nooit zien voetballen...Maradonna en Pele eigelijk ook niet veel...een paar wedstreijden maar vooral momenten Spormoment: De westrijd Italië-ZuidKorea.....Zo mooi zoveel spannig en zoveel onrecht.....die scheidstechter moreno ![]() Sportmoment Positief: De goal van Schevchenko..de beslissende penalty van AC Milan..Ik toen ze nesta aan hadden getrokken dat ze de CL gingen winnen (ik overdrijf graag) maar na de 0-4 tegen Depor was ik zeker..en tegen ajax was miss wel hun moeilijkste wedstrijd..en iedereen maar zo negatief over AC Milan en t Italiaanse voetbal in t algemeen (vooral Cruijff) wat Cruijff na de finale zei kon echt niet meer..ik had respect voor Cruijff maar daarna niet meer..Maar dus die goal van Schevchenko... |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
momenten:
van basten ek 88 die hele grote worstelaar uit conga.. atlanta 96 (wie kent em nog) evander holyfield en iron mike inderdaad.. michael johnson 19.32 sec op 200 meter sprint (atlanta 96) dennis bergkamp tegen argentinie (wie moest niet spontaan janken)? kluiverts winnende doelpunt tegen ac milan '95 carl lewis in 1996 voor de 4e spelen op rij goud winnen (totaal 9 goud) beckham's beslissende vrije trap voor plaatsing van het wk 2002, tegen griekenland sporters: michael jordan carl lewis eddy merckx fanny blankers koen |
![]() |
|
![]() |
Sportman: lance armstrong. Hij heeft kanker overwonnen en dan op zo'n manier terugkomen en focussen op je sport is geweldig, met het 5x winnen van de tour de france. Hij is ook belangrijk voor mensen die kanker hebben, het geeft ze hoop, op genezing, wat motiverend werkt.
Moment: de goal van Van Basten tegen West-duitsland, halve finale ek '88, zoveel innerlijke frustatie werd toen losgelaten. Met de WO2 gedachten in ogenschouw, was dat een fantastische overwinning. Die goal was winnende doelpunt. De finale was toen slechts een formaliteit. Nog een hoogtepunt was goal roemenie tegen argentinie, in wk 94 tegen argentinie. Een goal van dimutrescu, die met hagi een hele verdediging uitspeelt, met een paar briljante steekpassen, afronding daarna ook zo simpel, terwijl er een actie van grote schoonheid aan voorafging. |
![]() |
|
Sportmoment van de eeuw is voor mij de Wimbledonfinale van 2001, Ivanisevic - Rafter. Allebei gunde ik het ze zo erg om die beker te winnen, omdat ze er beiden al een paar keer dichtbij geweest waren. Om hun speelstijl, Serve&volleyers van de eerste orde. Ik heb toen echt heel de wedstrijd aan de buis gekluisterd gezeten, zo mooi vond ik dat, de tweestrijd tussen die twee toptennissers.
Sporter van de eeuw is denk ik voor ons Nederlanders toch wel Johan Cruiff, maaar globaal gezien vind ik Lance Armstrong ook een geweldige sportman. En natuurlijk Pete Sampras.
||
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|