Oud 20-06-2003, 08:55
houn
houn is offline
spreekt voor zich...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-06-2003, 10:43
De Skaaf
De Skaaf is offline
voor ons nederlanders de goal van Van Basten tegen de CCCP.
mar dot is duudeluk.

mondiaal gezien zou ik zeggen de val van Casartelli in de tour, een tragisch moment, maar toch voor mij het sportmoment van de eeuw. vooral ook de beleving in de dagen erna door zijn collega's.

sporter van de eeuw is duidelijk:

Fernando Carlos Redondo Neri
Oud 20-06-2003, 11:04
Riconoscente
Riconoscente is offline
Poe, moeilijk. Jammer dat ik nog zo jong was toen Casartelli overleed, ik heb dat maar heel vluchtig meegemaakt. Ik had het graag beter willen zien, hoe men erop reageerde. Ik kan het me redelijk herinneren, maar niet echt heel goed. Toch een enorm belangrijk sportmoment. Maar we moeten eerlijk zijn, er zijn eerder mensen gestorven op de fiets, en dat was ook erg.
Ik was persoonlijk erg blij bij het doelpunt van P. Kluivert in minuut 86 tegen AC Milan in 1995. Echter, het zou te subjectief zou, als noemde ik dat het sportmoment van de eeuw.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 18:58
Kirk22
Kirk22 is offline
tsja, in Nederland / Europa zullen we heel iets anders zeggen dan in Zuid Amerika, de VS of Japan.

Sportmoment zou ik moeten gaan voor 'the immaculate reception' in de 1972-wedstrijd van de Steelers tegen de Raiders. De Steelers zouden in die periode uitgroeien tot de beste verdedigers ooit. Ook zetten ze een trend die nu nog voelbaar is in de NFL en de NFL vind ik de mooiste competitie ter wereld, vandaar. klik

Sporter denk ik aan Marco van Basten. Hij belichaamd alles wat met sport te maken heeft en was goed, inteligent en verder als mens ook goed.
Oud 20-06-2003, 19:39
Kez
Kez is offline
Sportmoment voor mij is de dood van Senna, heeft voor mijzelf echt een impact gehad, door hem ben ik F1 gaan volgen, ging naar Williams en moest het daar helemaal gaan maken, de beste coureur in de beste auto en toen...
Hij is voor mij ook sportman van de eeuw, samen met Lance Armstrong
Oud 20-06-2003, 20:31
faith666
faith666 is offline
Lance Armstrong........toen hij nadat hij kanker had gehad weer terug kwam.......geweldig

En Gerard van Velde, als we het ff dichterbij huis zoeken, toen hij eindelijk weer op het podium stond ipv die eeuwige vierde plaats
Oud 23-06-2003, 14:45
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Sportman van de eeuw:Rocky marciano op 2 en op 1 Muhammed Ali.

sportmoment van de eeuwe goal van van Basten tegen de cccp.
Oud 23-06-2003, 14:50
DopeBean
DopeBean is offline
Citaat:
Kez schreef op 20-06-2003 @ 20:39:
Sportmoment voor mij is de dood van Senna, heeft voor mijzelf echt een impact gehad, door hem ben ik F1 gaan volgen, ging naar Williams en moest het daar helemaal gaan maken, de beste coureur in de beste auto en toen...
Hij is voor mij ook sportman van de eeuw, samen met Lance Armstrong
Ben ik helemaal mee eens. Zorgde ervoor dat er meer op de veiligheid gelet werd. Door hem konden de jongens van nu rustig uitstappen na een harde crash.
Oud 25-06-2003, 22:19
El Dar
El Dar is offline
Sporter van de eeuw:
Cruijff of Pele

Sportmoment van de eeuw
De bal op de paal in '78
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 22:24
houn
houn is offline
sporters: Mohamed Ali, Lance Armstrong, Eddy Mercks, Diego Maradonna , Pete Sampras, Michael Jordan en misschien nog wel een paar.

sportmoment: Nederland wint EK 88, de dood van simpson op de ventoux, boxpartij mohamed ali, fanny blankers koen wint 4 keer goud op olimpische spelen en de rest..
Oud 25-06-2003, 22:36
Verwijderd
Sportman: Diego Maradona, absoluut de beste voetballer ooit
Sportmoment: Ajax - AC Milaan 1995, ik was toen echt zo blij
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 10:08
mtb ster
mtb ster is offline
Lance Armstrong, das toch de absolute sporter van de eeuw,
Goed rijden, het overwinnen van kanker, en dan weer zo terug komen, die man is geweldige, lees zn boek eens, en je staat versteld, echt geweldig
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 10:52
DjTiesto
DjTiesto is offline
Mohamed Ali en Pele en Maradonna
Geen twijfel over mogelijk
Oud 26-06-2003, 11:28
S.C. Feijenoord
S.C. Feijenoord is offline
Sportmoment - 6 mei 1970:
Ove kindvall die de bal over de Keeper van Celtic heen schiet, en daardoor mag de Sportclub Feijenoord als eerste Nederlandse club de Europa Cup I omhoog houden.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 00:10
Kirk22
Kirk22 is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 25-06-2003 @ 23:36:
Sportman: Diego Maradona, absoluut de beste voetballer ooit
goh, best veel krediet voor iemand die lui was op het veld en eigenlijk alleen maar heel goed kon voetballen. Buiten het veld was het geen sportman, in zijn hele leven was het geen sportman. Alleen op het veld, met een bal in zijn voeten was hij goed, verder niet.
Oud 27-06-2003, 10:16
Verwijderd
Citaat:
Kirk22 schreef op 27-06-2003 @ 01:10:
goh, best veel krediet voor iemand die lui was op het veld en eigenlijk alleen maar heel goed kon voetballen. Buiten het veld was het geen sportman, in zijn hele leven was het geen sportman. Alleen op het veld, met een bal in zijn voeten was hij goed, verder niet.
Maar binnen het veld wel Ik kan echt genieten van die beelden van vroeger waarin Maradona wat mannetjes uitspeelt.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 10:24
houn
houn is offline
Citaat:
Kirk22 schreef op 27-06-2003 @ 01:10:
daar gaat het toch ook om? sommigen noemen misschien wel fausto coppi(is nog niet gebeurd ) die dronk en neukte ook wat af buiten het veld maar daar hoor je ook niemand over, je weet ook niet van iedereen hoe zij buiten hun sport leefden...dus daar gaat het niet om..dan kun je beter bij de topic: huisman van de eeuw kijken..
Oud 28-06-2003, 14:49
Enfant Terrible
Enfant Terrible is offline
Citaat:
houn schreef op 25-06-2003 @ 23:24:
boxpartij mohamed ali
wat nou 'boxpartij mohamed ali'

sporter: Muhammed Ali
Moment: Alle doden tijdens sportwedstrijden (Simpson, Senna etc.)
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 02:50
Krugdinho
Krugdinho is offline
sportmoment:Bergkamp scoort winnende goal tegen argentinié
en Feyenoord wint de uefa cup 2002.
sportman: Lance Armstrong en Zinedine Zidane,cruijff,pele waren voor mijn tijd.
Oud 29-06-2003, 13:13
Verwijderd
martina hinges
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 15:41
houn
houn is offline
Citaat:
Enfant Terrible schreef op 28-06-2003 @ 15:49:
wat nou 'boxpartij mohamed ali'

sporter: Muhammed Ali
Moment: Alle doden tijdens sportwedstrijden (Simpson, Senna etc.)
doe niet zo bijdehand, je weet heus wel wat ik bedoel
Oud 29-06-2003, 20:59
Enfant Terrible
Citaat:
houn schreef op 29-06-2003 @ 16:41:
doe niet zo bijdehand, je weet heus wel wat ik bedoel
hehe, bijdehand ook echt, wat betekent 'boxpartij mohamed ali' (mooi geschreven ook) dan volgens jou?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 21:30
houn
houn is offline
Citaat:
Enfant Terrible schreef op 29-06-2003 @ 21:59:
hehe, bijdehand ook echt, wat betekent 'boxpartij mohamed ali' (mooi geschreven ook) dan volgens jou?
wat ik bedoel:

er was 1 of andere wedstrijd van hem, ik weet het zelf niet, omdat ik te jong was, maar ik heb wel van mijn moeder gehoord (die overigens niet echt een sportfreak is) dat ze snachts uit bed ging om die wedstrijd te bekijken, dus welke dat precies is weet ik niet...maar jij zult wel een echt FAN zijn dus je weet vast wel waar ik het over heb... dus geef maar even verder uitleg als je wilt....dan snapt iedereen het misschien.

hojjjj
Oud 29-06-2003, 22:06
Rossoneri
Rossoneri is offline
Je zal wel de vorige eeuw bedoelen denk ik maar goed..

Sportman: Maradona echt beste voetballer ooit... Pele was minder...Puskas schijnt ook heel goed te zijn maar ik heb m nooit zien voetballen...Maradonna en Pele eigelijk ook niet veel...een paar wedstreijden maar vooral momenten

Spormoment: De westrijd Italië-ZuidKorea.....Zo mooi zoveel spannig en zoveel onrecht.....die scheidstechter moreno zal ik nooit vergeten...de golgen goal van Ahn...zo erg zoveel dramatiek.. was wel t sportmoment in negatieve zin dan..aangezien ik half italiaan ben

Sportmoment Positief: De goal van Schevchenko..de beslissende penalty van AC Milan..Ik toen ze nesta aan hadden getrokken dat ze de CL gingen winnen (ik overdrijf graag) maar na de 0-4 tegen Depor was ik zeker..en tegen ajax was miss wel hun moeilijkste wedstrijd..en iedereen maar zo negatief over AC Milan en t Italiaanse voetbal in t algemeen (vooral Cruijff) wat Cruijff na de finale zei kon echt niet meer..ik had respect voor Cruijff maar daarna niet meer..Maar dus die goal van Schevchenko...
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 22:12
halloikbenpaap
halloikbenpaap is offline
Sportmoment: Krajicek die Wimbledon won in 1996 door oa Michael Stich en Pete Sampras te vernederen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-06-2003, 13:22
Enfant Terrible
Thrilla in Manila ^_^
of Rumble in the Jungle
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 17:26
squat
squat is offline
Citaat:
Sportmoment: Feyenoord wint de uefa cup 2002.
Hahahah, sportmoment van de eeuw. Prachtig.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 19:44
Ketjing
Ketjing is offline
Van de vorige eeuw vind ik een opmerkelijke: Mike Tyson die een stuk van Evander Holyfield's oor bijt
Oud 30-06-2003, 19:50
wouterdvries
wouterdvries is offline
ok ik vind dat richard Wimbledon wint wel heel mooi! verder euhh ja winnende goal van bergkamp tegen argentinie
Oud 03-07-2003, 14:24
blackcamel
blackcamel is offline
een prachtig moment vond ik persoonlijk de wondergoal van bergkamp tegen argentinie op het wk 98!!! nog steeds kippevel als ik hem zie....
Oud 03-07-2003, 14:51
Verwijderd
Citaat:
blackcamel schreef op 03-07-2003 @ 15:24:
een prachtig moment vond ik persoonlijk de wondergoal van bergkamp tegen argentinie op het wk 98!!! nog steeds kippevel als ik hem zie....
Oh zeker wel, zoveel techniek in één moment
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 22:03
R-J-N
R-J-N is offline
Citaat:
Zaagmanz schreef op 29-06-2003 @ 03:50:
Feyenoord wint de uefa cup 2002.
alleen al die actie van Witschge die 9x de bal hooghoudt langs de zijlijn is 10x mooier!!!
Oud 03-07-2003, 23:23
Bobby James
Bobby James is offline
momenten:

van basten ek 88
die hele grote worstelaar uit conga.. atlanta 96 (wie kent em nog)
evander holyfield en iron mike inderdaad..
michael johnson 19.32 sec op 200 meter sprint (atlanta 96)
dennis bergkamp tegen argentinie (wie moest niet spontaan janken)?
kluiverts winnende doelpunt tegen ac milan '95
carl lewis in 1996 voor de 4e spelen op rij goud winnen (totaal 9 goud)
beckham's beslissende vrije trap voor plaatsing van het wk 2002, tegen griekenland

sporters:
michael jordan
carl lewis
eddy merckx
fanny blankers koen
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 11:59
Verwijderd
Moment: Ajax wint CL tegen Milan

Sporter: Lance Armstrong, werkelijk een geweldige sportman
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 20:39
Bobby James
Bobby James is offline
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 15:09
Ace Ventura
Ace Ventura is offline
Sportman: lance armstrong. Hij heeft kanker overwonnen en dan op zo'n manier terugkomen en focussen op je sport is geweldig, met het 5x winnen van de tour de france. Hij is ook belangrijk voor mensen die kanker hebben, het geeft ze hoop, op genezing, wat motiverend werkt.

Moment: de goal van Van Basten tegen West-duitsland, halve finale ek '88, zoveel innerlijke frustatie werd toen losgelaten. Met de WO2 gedachten in ogenschouw, was dat een fantastische overwinning. Die goal was winnende doelpunt. De finale was toen slechts een formaliteit.

Nog een hoogtepunt was goal roemenie tegen argentinie, in wk 94 tegen argentinie. Een goal van dimutrescu, die met hagi een hele verdediging uitspeelt, met een paar briljante steekpassen, afronding daarna ook zo simpel, terwijl er een actie van grote schoonheid aan voorafging.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 14:05
underthabridge
underthabridge is offline
Sportmoment van de eeuw is voor mij de Wimbledonfinale van 2001, Ivanisevic - Rafter. Allebei gunde ik het ze zo erg om die beker te winnen, omdat ze er beiden al een paar keer dichtbij geweest waren. Om hun speelstijl, Serve&volleyers van de eerste orde. Ik heb toen echt heel de wedstrijd aan de buis gekluisterd gezeten, zo mooi vond ik dat, de tweestrijd tussen die twee toptennissers.

Sporter van de eeuw is denk ik voor ons Nederlanders toch wel Johan Cruiff, maaar globaal gezien vind ik Lance Armstrong ook een geweldige sportman. En natuurlijk Pete Sampras.
Oud 12-09-2003, 14:46
luckyleo
luckyleo is offline
Sportmoment: Ellen van langen met goud op de 800 m in Barcelona

Sporter: Fanny Blankers Koen, geen enkele sporter in Nederland die zo succesvol als haar is geweest.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 14:48
houn
houn is offline
Citaat:
bloedgroep ajax schreef op 11-09-2003 @ 16:09:

Nog een hoogtepunt was goal roemenie tegen argentinie, in wk 94 tegen argentinie. Een goal van dimutrescu, die met hagi een hele verdediging uitspeelt, met een paar briljante steekpassen, afronding daarna ook zo simpel, terwijl er een actie van grote schoonheid aan voorafging.
deze herriner ik me ook nog..een klein voetbeweging met links die keeper Islas verschalkte...prachtig
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten