Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als ik het bekijk naar mijn eigen maatstaf dan is de doodstraf inderdaad moord, ja. Daarbij speelt het normatieve element sterker een rol. Ik vind het doden van een ander persoon verwerpelijk, puur op subjectieve (gevoels-)gronden. In het verlengde daarvan ligt dat ik de doodstraf ook afkeur. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Waar heb jij het over? Een stelletje rednecks in de bossen van Virginia?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
JIJ VIND dat het leven onder alle omstandigheden onaantastbaar is. Ik ben toch voor de rechtvaardige eerlijk is eerlijk. Wie leven steelt, van hem zal leven genomen worden tenzij het volk genade heeft, of de rechter of wie dan ook degene is die oordeelt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Intellectuele hoogmoed? Ik denk het niet. Ik denk eerder een minderwaardigheidscomplex aan jouw kant. |
![]() |
|
![]() |
Wat betreft intellectuele hoogmoed, daarvan ben ik ook niet geheel te verschonen. Blijkens ook hetgeen ik nu te berde ga brengen.
Ik zei in het topic waaraan nareman refereerde onder meer Zeg, jongens, voor de beantwoording van deze vraag kan natuurlijk, mutatis mutandis, geput worden uit dezelfde bronnen die uitleggen weshalve het doden van andere dieren verwerpelijk is...... ..... Die opmerking alludeert natuurlijk naar mijn zeer eigen, hoogstpersoonlijke redenering reeds enige malen ter tafel gebracht. Indien valabel, en het tegendeel is mij nog niet aannemelijk gemaakt, dan volgt daaruit dat moord (welks bestaan, nareman, natuurlijk WEL zakelijk vast te stellen is, op dezelfde wijze als diefstal), zij het met mensen zij het met (andere) dieren als object, abject is. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ja, Mickey is geweldig. Ik zal jullie later graag tegenover elkaar in een rechtszaal zien staan!
||
Citaat:
||||||
Citaat:
hm, ik heb zeker wel een rot gevoel in mijn ehm solar plexus ja. krijg zeer snel plaatsvervangende schaamte en sluit me snel af. dus daar heb je een beetje gelijk in, maar dat heeft denk ik weinig te maken met mijn idee over (intellectuele) hoogmoed. ![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
mag ik nog even terugkomen op ter dood veroordeling?
is iemand ter dood veroordelen omdat hij een medemens gedood heeft niet hetzelfde als wat kleutertjes doen in de zandbak, namelijk "ik sloeg hem omdat hij mij ook sloeg" alleen dan kan het gedode persoon het zelf niet meer doen? zou je dat geen "wraak" of "tot niveau verlagen" kunnen noemen? wordt niet met de paplepel ingegoten dat je dat niet mag doen? (hoewel je wat je "met de paplepel ingegoten krijgt" ook maar te geloven hebt...) |
![]() |
|
![]() |
Poesie is ook geweldig.
![]() Tjaslon, die discussie hadden we reeds afgesloten. ![]() Epatant, ja,....hmmm. Ik ken het woord niet als zodanig, maar wel het werkwoord epateren, hetgeen zoveel wil zeggen als overweldigen. We kunnen dus gevoeglijk aannemen dat epatant, zo het bestaat, een adj. is van dat ww. Dank u, dank u. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Natuurlijk, het moet wel allemaal een beetje 'onder ons' blijven hoor!
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() nee dat komt gewoon omdat juristen beredenerend analytische en 'rationele' mensen zijn en het is een eigenschap van de ratio om op de gehele wereld een hele hoop etiketten en woorden te plakken. en dan krijg je zo'n lading technische woorden. daar houden mijn soort mensen gewoon niet van. heeft weinig met domheid te maken. ![]() leuk is dat dissen door de waarheid te vertellen. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Kort, maar krachtig: opgeruimd staat netjes. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
|
![]() |
|
Het beeindigen van iemands leven is moord. Dus de doodstraf toedienen is ook moord. Je kunt wel zeggen dat iemand die een ander vermoordt zelf ook dood moet, maar het blijft moord. Ik ben btw tegen de doodstraf, je moet mensen kunnen vergeven en zelf niet oordelen, dat moet God doen.
||
Citaat:
Ja, maar wat is duidelijk. Bij de 2 van Putten ging het ook mis, als er doodstraffen in NL werden gebruikt waren ze nu dood. En zo zijn er nog veel meer voorbeelden en al was dit het enige voorbeeld, bij zoiets gaat het niet om hoeveel procent er terecht of onterecht worden veroordeeld, iedere onschuldige die de doodstraf krijgt is er 1 teveel.
||
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Samenvatting: Forum, bijna hele boek numen | 1 | 25-09-2007 14:37 | |