Oud 25-06-2003, 17:33
P4E
P4E is offline
hellooo

ik wil graag een digi foto camera kopen, maar omdat ik heb er niet veel verstand van heb, wil ik jullie het volgende vragen.
ik heb veel site's gezogt om de goedkoopste te vinden en uiteindelijk heb ik http://www.progress.nl gevonden.

ik wil er niet meer dan 250 euro aan uitgeven, omdat het niet voor prof. gebruik zal worden gebruikt.

Wat zouden jullie me adviseren om te kopen, qua prijs en kwaliteit...????

als je zelf een goedkopere site kent of een bepaalde camera die er niet bij staat en die je goed vind, dan wil ik het heel graag weten......en anders moet je even kijken bij http://www.progress.nl --> beeld --> Camera's --> 2 of 3.4 megapixels.

Ik hoop dat je er even naar wilt kijken en laat weten wat en hoe...

alvast bedank voor de moeite!!

P4E

Laatst gewijzigd op 25-06-2003 om 17:41.
Advertentie
Oud 25-06-2003, 20:12
Verwijderd
Bij de Albert Heijn hebben ze nu digitale camera's voor 200 euro

dacht ik
Oud 25-06-2003, 20:20
Balance
Balance is offline
wij hebben d'r thuis 2, waarvan één oude en één nieuwe.
De oude maakt foto's van zeer slechte kwaliteit (tenminste, wanneer je ze ook af wil laten drukken). De nieuwe daarentegen is haarscherp.
De oude had 250.000 pixels en de nieuwe 4.000.000
Dan heb je enig idee over de kwaliteit.

Let er echter wel op dat je ook te maken hebt met opslagruimte en dat je misschien dus een kaart moet kopen. Die van ons zijn van het merk Canon en die hebben aparte kaarten te koop die erg prijzig zijn. Je krijgt, zag ik net, bij aankoop wel een kaart van 16mb d'r bij, maar dat zijn nog geen 20 foto's! Het ligt er wel aan op welke kwaliteit je je camera stelt (hoe groter het bestand, hoe beter je foto). Staat er dus bij dat je 16mb opslagruimte krijgt en dat er wel 100 foto's op kunnen, dan gaan zij uit van de slechtste kwaliteit. Om maar een voorbeeld te geven: er konden zo'n 150 foto's op 8mb met onze oude camera. Er kunnen er 6 op met onze nieuwe.
Ik weet overigens niet hoe het met andere camera's (van andere merken) zit, maar dat is dus iets waar je zeker op moet letten, anders kom je later alsnog voor een dure uitgave te staan!

Verder zou ik niet zo goed weten waar je op moet letten. Wat ik wel handig vind aan die van ons, is bijvoorbeeld de digitale zoom, maar dat hebben ze bijna allemaal wel.
Dingen als rode-ogen reductie vind ik niet zo best werken, dus daar zou ik niet te veel op af gaan.
Oud 25-06-2003, 23:39
P4E
P4E is offline
Allereest bedankt voor jullie reacties.

Ik heb beetje heen en weer rond gevraagd, en voor die prijsklasse heb ik de volgende twee aanbevolen gekregen:

1- Nikon CoolPix 2000,
- 3x zoom optisch, 2.5 digitaal,
- 8 mb geheugen CompactFlash (voor ong. 25 euro kun je 64 mb bijkopen)
- 2.0 megapixels
- video functie
Prijs: 225 euro

2- FujiFilm FinePix A202
- 2.5 x digitale zoom
- 16 md geheugen xD-Picture Card (+gratis 32 mb aanbidding)
- 2.0 megapixels
- video functie
Prijs: 198 (aanbidding)

Voordeel van de FujiFilm is dat er meer foto's op de geheugen kaart passen dan op die van Nikon, maar de Nikon heeft 3 x optische zoom, wat die van Fujifilm niet heeft. Allebei belangrijk

Heb je er enig verstand van die camera's of denk je dat de een beter is dan de ander...........laat het me aub weten

alvast bedankt

P4E
Oud 26-06-2003, 07:38
Vanilia
Vanilia is offline
Nikon is over t algemeen wel beter dan FujiFilm en ik zou er zelf ook eerder voor kiezen ook omdat die de zoom heeft en mocht je meer ruimte willen voor foto's kan je nog meer ruimte erbij kopen.
Oud 26-06-2003, 09:59
Xanandu
Xanandu is offline
Staar je niet blind op het aantal megapixels. De kwaliteit van de lens is veel belangrijker.
Oud 26-06-2003, 11:02
italianboy
italianboy is offline
Citaat:
Vanilia schreef op 26-06-2003 @ 08:38:
Nikon is over t algemeen wel beter dan FujiFilm en ik zou er zelf ook eerder voor kiezen ook omdat die de zoom heeft en mocht je meer ruimte willen voor foto's kan je nog meer ruimte erbij kopen.

neuhh,

is helemaal niet waar..

In diverse tests komen Fuji's beter uit de bus dan Nikons. Daarbij is wel vaak meegenomen dat een gemiddelde Fuji goedkoper is dan een gemiddelde Nikon..

tip:

bezoek sites als, zijn erg betrouwbaar:

www.steves-digicams.com
www.dpreviews.com

en ook sites als:

www.kieskeurig.nl en bekijk gebruikerservaringen
www.bestekeus.nl

en bekijk / koop bladen als focus, cameramagazine
Oud 26-06-2003, 11:03
italianboy
italianboy is offline
Citaat:
Xanandu schreef op 26-06-2003 @ 10:59:
Staar je niet blind op het aantal megapixels. De kwaliteit van de lens is veel belangrijker.

en de grootte van de ccd, ook erg belangrijk.

3,1 mp interpoleren tot 6 MP is genoeg voor een scherpe afdruk A4 (zwart Wit, kleur is minder)
Oud 26-06-2003, 11:44
Verwijderd
www.tweakers.net/pricewatch
Oud 26-06-2003, 14:50
Iwein
Iwein is offline
www.computeruniverse.net

dat is een goede en goedkope site, alleen wel vanuit duitsland dus is het iets moeilijker met betalen
Oud 26-06-2003, 15:01
Verwijderd
Tussen die 2 camera's... makkelijke keuze: de Nikon heeft 3x optische zoom... zo'n geheugen kaartje kan je er altijd nog bij kopen (als je goed zoekt 64 mb voor zo'n 25 euro) + de geheugenkaartjes van de Nikon zijn goedkoper.

Uit een recente test van Computer Totaal! komt de fuji erg goed uit de bus (prijs/kwaliteit verhouding)

Met de goedkopere camera's is Fuji vaak stukken beter maar in dit geval zou ik toch voor de Nikon gaan.
Oud 29-06-2003, 16:31
P4E
P4E is offline
OKay dan.........erg bedankt voor de info!!!!!!!!!!!!!!!

zo te zien zijn er meer voor de nikon dan voor de fuji!!
And the winner is : "NIKON COOLPIX 2000"
die word het dus dan maar

nogmaals bedankt,
have a nice day verder!!!
Oud 30-06-2003, 14:38
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
Xanandu schreef op 26-06-2003 @ 10:59:
helemaal mee eens, zeiden ze ook nadat ik de mijne had gekocht..was helemaal gelukkig met 3.3 megapixel......+
Oud 02-07-2003, 12:25
very drunk driver
very drunk driver is offline
uhm waarom zo duur en zo weinig megapixels.

bij v&d een trust camera van 4.0 megapixels harware matig (moet je goed opletten) voor 145 euro's

en 3.3 megapixels van trust voor 65 euro.

ok de lens is wel belangrijk maar zonder de megapixels heb je ook niks aan. je moet ze allebei hebben en 2.0 megapixels voor ±200 euro is veelst te veel
Oud 02-07-2003, 13:07
Fleur
Fleur is offline
trust is een kutmerk
Oud 02-07-2003, 15:10
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Citaat:
verydrunkdriver schreef op 02-07-2003 @ 13:25:
uhm waarom zo duur en zo weinig megapixels.

bij v&d een trust camera van 4.0 megapixels harware matig (moet je goed opletten) voor 145 euro's

en 3.3 megapixels van trust voor 65 euro.

ok de lens is wel belangrijk maar zonder de megapixels heb je ook niks aan. je moet ze allebei hebben en 2.0 megapixels voor ±200 euro is veelst te veel
hier noem je dan ook wel een merk he trust dat zegt genoeg die heeft een ander systeem kwa mp's volgens mij.

Zowieso zou ik voor een camera gaan met optische zoem..
Advertentie

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten