Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
2) Des te eerder bereik je het koninkrijk van god nietwaar? ![]()
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
"Religion is the opium of the masses." - Karl marx en Friedrich Engels
Vind ik voor op dit forum wel een toepasselijke uitspraak. Maar meeste geloven willen niet dat je drugs gebruikt omdat het je zintuigen aanpast zeg maar, hallucineren bijvoorbeeld. En dit is niet goed aangezien je jezelf en je aandacht op god moet richten en niet kaboutertjes moet zien zeg maar. Snap je? Door drugs kan je je leven dus niet meer voor de volle 100% aan god wijden ( of is dat met korte ei ? ) volgens de christenen, moslims etc. Althans, volgens mij was ut zo. Laatst gewijzigd op 29-06-2003 om 19:19. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Laatst gewijzigd op 29-06-2003 om 20:26. |
![]() |
||
Citaat:
Je zegt dat je door het blowen een andere kijk op de wereld krijgt en dat je minder bezig bent met god, dit is voor mij heel goed te begrijpen.(maar ik ben dan ook niet gelovig) Wat ik dan alleen niet zo goed snap is waarom je toch besloten hebt te gaan blowen, terwijl dit dus duidelijk tegen de 'regels' van je geloof ingaat, in je tekst zeg je duidelijk dat je je door het blowen minder met god bezig bent gaan houden, maar toen je ermee begon was je dus nog wel 'into' je geloof ![]()
|
![]() |
oke, dit vind ik een leuke topic
![]() euhmz, ik was altijd (tot +/- 2 jaar geleden) heel gelovig, ook tegen drugs enzow (alcohol werd getolereerd ![]() toen ik ongeveer een jaar geleden wat minder met het geloof bezig ging zijn, dacht ik dat ik dan ook wel es wat kon gaan proberen... dus op naar de smartshop en heteen en ander meegenomen. binnen een maand of twee had ik het wel gezien met de georganiseerde religie. nu geloof ik eigenlijk nergens in, maar ben idd wel veel bezig met mn eigen geestelijke gesteldheid annex verruiming enzow. Ik zie drugs nu als een middel om je visie op de wereld en jezelf wat nuchterder ![]() ![]() door de drugs ga je de wereld op een andere manier bekijken. of die wereld die je dan ziet nu klopt of niet, je gata toch twijfelen aan alles wat je dacht dat waar was. snap jem? ik denk trouwens nog steeds dat drugs en godsdienst niet samengaan, maar dat is mijn mening... ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
euhmz, neeeeeeeeeej, nog een keertje:
A. toen ik wat minder met het geloof ging bezig zijn B. ging ik het een en ander uitproberen dus nee, pas toen ik ging twijfelen aan het bestaan van god ed en dat minder als prioriteit ging zien, ging ik pas gebruiken. dat was dus een jaar geleden (ik begon 2 jaar geleden al met twijfelen, maar sinds een jaar ben ik er wel ongeveer uit dat god geen noodzaak voor mijn functioneren is...) |
![]() |
|
Ik geloof steeds minder.
Ik geloofde altijd wel in leven na de dood enz (+reincarnatie) En ik geloofde altijd wel dat er een god of iig een hogere macht is (ik geloofde niet in jezus mohamed de bijbel enz) Maar tegenwoordig, ik weet het gewoon niet meer. Eigenlijk denk ik dat we gewoon puur een geweldige combinatie van biologische+chemische reacties. En dat zelfs gevoel puur chemisch geregeld is. Hoewel........ nouja iig ik ben er dus nog steeds niet uit, maar ik denk er wel over na
|
Veel natuurlijke tripmiddelen vormen een belangrijk onderdeel in het (ontstaan?) en het belijden van natuurgodsdiensten, zoals bij de Indianen (voornamelijk voor de medicijnmannen/shamanen). Met sommige religies gaat het dus wel zeker samen.
Volgens sommige theoriën gebruikte Jesus paddo's (wat ik niet geheel ondenkbaar vind). Hoe leg je aan mensen uit wat ze moeten doen en waarvoor ze moeten leven, zonder dat je ze het kan laten zien, omdat ze dan het nut er niet meer van in zien? Of is het gewoon allemaal verkeerd uitgelegd, omdat zij het zelf zo niet gezien hebben, of anders opgevat hebben?
||
Citaat:
Dat bier leeft geloof ik overigens wel.
|
![]() |
|
In pot we trust, ik heb de draad nie helemaal gelezen maar ik wilde alleen effe melden dat ik denk dat er geloven afgeleid zijn van drugsgebruik. Ik bedoel, heb jij weleens iemand op water zien lopen.... als dat zo is dan was je iig heel ver weg. De mazateck indianen gebruikten ook al salvia in religieuze rituelen en ik denk dat er zo nog wel meer te vinden zijn.
En waar zouden al die verhalen van elfjes, kaboutertjes, tovenaars en heksen vandaan komen? uit het bos toevallig? en wat vind je nog meer in het bos? En hoe ziet iedereen nu een "alien"? zoals ooit iemand die zag in een lsd trip, het vervolgens beschreef, in een film, ben de naam even kwijt... maar iig met grote hoofden en ogen kleine lichaampjes, neuzen en mondjes, je ziet het wel voor je denk ik.
||
Citaat:
Ook Mozes heeft paddos gegeten, en al zijn volgelingen... (schijnt in de bijbel te vinden te zijn, het goddelijke brood genaamd mana dat in een nacht groeit en iedereen moet eten om een beproeving van God te doorstaan)
||
Citaat:
|
Als je de gevolgen van drugs op langere termijn ziet in mensenlevens, is het toch wel duidelijk dat dit niet goed is. Ik heb zelf ook jaren ge-expirimenteerd met van alles en nog wat, maar God zij dank ben ik nu VRIJ van de meeste drugs (koffie/tabak is nog een strijd) Ik was ooit in Curacao op vakantie, waar een bijeenkomst was met een spandoek : Jesus loves you, drugs will kill you. Hoewel ik toen zelf ook nog verslaafd was aan bewustzijnsveranderingen wist ik wel dat het waarheid was. God haat drugs.
|
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Enquête geloof onder jongeren bokbier | 27 | 20-04-2011 15:10 | |