Oud 29-06-2003, 13:18
debotjuh
debotjuh is offline
welke mensen geloven hier allemaal ????
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-06-2003, 13:45
Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Citaat:
debotjuh schreef op 29-06-2003 @ 14:18:
welke mensen geloven hier allemaal ????
Slotje.
Oud 29-06-2003, 14:12
eXcess
eXcess is offline
Ik niet, wtf heeft dit met D&A te maken ?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 14:33
Sjoukie
Sjoukie is offline
l0l gel00f in comb! met alco&drugs

Heeft Bert Visscher wel mooi verhaal over L0l ;x St0ned 0fzo heettie Masterlijk is die :0

** Blaaaat!!! ** Cl0se !t plz
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 14:35
Verwijderd
Ik ben atheist. Nou goed.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 14:39
bindmiddel
bindmiddel is offline
neemt het kruid van het land en nuttigt het !!!!
Oud 29-06-2003, 18:26
*×*M!§T€€Q*×*
*×*M!§T€€Q*×* is offline
denk dat het wel degelijk op drugs kan slaan... de meeste geloven staan toch niet toe dat je alcohol/drugs gebruikt, dus misschien dat ze hier op doelt?
Oud 29-06-2003, 18:28
Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Citaat:
*×*M!§T€€Q*×* schreef op 29-06-2003 @ 19:26:
denk dat het wel degelijk op drugs kan slaan... de meeste geloven staan toch niet toe dat je alcohol/drugs gebruikt, dus misschien dat ze hier op doelt?
Ja, veelal wordt het beschouwd als een verleiding van de Duivel. Iets dat ik overigens heel vreemd vind, aangezien je met bepaalde drugs een staat van verlichting kan bereiken, die zelfs spiritueel te noemen is. Niet voor niets is ayahuasca een heilig middel binnen de Santa Daime-kerk.
Oud 29-06-2003, 18:30
*×*M!§T€€Q*×*
*×*M!§T€€Q*×* is offline
Citaat:
Uncle_Sam schreef op 29-06-2003 @ 19:28:
Ja, veelal wordt het beschouwd als een verleiding van de Duivel. Iets dat ik overigens heel vreemd vind, aangezien je met bepaalde drugs een staat van verlichting kan bereiken, die zelfs spiritueel te noemen is. Niet voor niets is ayahuasca een heilig middel binnen de Santa Daime-kerk.
Het is verslavend en het kan uiteindelijk leiden tot de dood dus zo vreemd is het op zich niet
Oud 29-06-2003, 18:36
Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Citaat:
*×*M!§T€€Q*×* schreef op 29-06-2003 @ 19:30:
Het is verslavend en het kan uiteindelijk leiden tot de dood dus zo vreemd is het op zich niet
1) God is ook verslavend, aldus de christenen.

2) Des te eerder bereik je het koninkrijk van god nietwaar?

.
Oud 29-06-2003, 18:40
*×*M!§T€€Q*×*
*×*M!§T€€Q*×* is offline
Citaat:
Uncle_Sam schreef op 29-06-2003 @ 19:36:

.
lol zit wat in... maar zelfmoord word ook gezien als een zonde, en jezelf ten gronde richten dmv drugsgebruik is in some way ook zelfmoord... ach ik denk dat er op al dit soort stellingen/regels(?) uit de bijbel of de koran of wat dan ook, wel een tegenstelling in ditzelfde boekje te vinden is...
Oud 29-06-2003, 19:12
Verwijderd
"Religion is the opium of the masses." - Karl marx en Friedrich Engels

Vind ik voor op dit forum wel een toepasselijke uitspraak.

Maar meeste geloven willen niet dat je drugs gebruikt omdat het je zintuigen aanpast zeg maar, hallucineren bijvoorbeeld. En dit is niet goed aangezien je jezelf en je aandacht op god moet richten en niet kaboutertjes moet zien zeg maar. Snap je? Door drugs kan je je leven dus niet meer voor de volle 100% aan god wijden ( of is dat met korte ei ? ) volgens de christenen, moslims etc. Althans, volgens mij was ut zo.

Laatst gewijzigd op 29-06-2003 om 19:19.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 20:21
Mark87
Mark87 is offline
Citaat:
Robo schreef op 29-06-2003 @ 20:12:
"Religion is the opium of the masses." - Karl marx en Friedrich Engels

Vind ik voor op dit forum wel een toepasselijke uitspraak.

Maar meeste geloven willen niet dat je drugs gebruikt omdat het je zintuigen aanpast zeg maar, hallucineren bijvoorbeeld. En dit is niet goed aangezien je jezelf en je aandacht op god moet richten en niet kaboutertjes moet zien zeg maar. Snap je? Door drugs kan je je leven dus niet meer voor de volle 100% aan god wijden ( of is dat met korte ei ? ) volgens de christenen, moslims etc. Althans, volgens mij was ut zo.
Volgens mij net iets anders, door drugs, zoals tripmiddelen ga je anders over bepaalde zaken zoals je bewustzijn nadenken. En zij denken dat je dan misschien wel gaat twijfelen aan God. De praktijk is iets complexer maar het komt er wel op neer bij veel jongeren die blowen waar ik bij heb gezeten. Blowen verandert zeker je visie op de wereld en veel mensen waaronder ik zijn veel minder bezig met God maar veel meer met hun bewustzijn en de gevolgen van drugs zoals tripmiddelen daarop.

Laatst gewijzigd op 29-06-2003 om 20:26.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 21:45
*×*M!§T€€Q*×*
*×*M!§T€€Q*×* is offline
Citaat:
Mark87 schreef op 29-06-2003 @ 21:21:
Volgens mij net iets anders, door drugs, zoals tripmiddelen ga je anders over bepaalde zaken zoals je bewustzijn nadenken. En zij denken dat je dan misschien wel gaat twijfelen aan God. De praktijk is iets complexer maar het komt er wel op neer bij veel jongeren die blowen waar ik bij heb gezeten. Blowen verandert zeker je visie op de wereld en veel mensen waaronder ik zijn veel minder bezig met God maar veel meer met hun bewustzijn en de gevolgen van drugs zoals tripmiddelen daarop.
Je bent dus gelovig neem ik aan?(na het lezen van je tekst)
Je zegt dat je door het blowen een andere kijk op de wereld krijgt en dat je minder bezig bent met god, dit is voor mij heel goed te begrijpen.(maar ik ben dan ook niet gelovig)
Wat ik dan alleen niet zo goed snap is waarom je toch besloten hebt te gaan blowen, terwijl dit dus duidelijk tegen de 'regels' van je geloof ingaat, in je tekst zeg je duidelijk dat je je door het blowen minder met god bezig bent gaan houden, maar toen je ermee begon was je dus nog wel 'into' je geloof (sorry weet niet hoe ik het anders moet brengen)
Oud 29-06-2003, 22:17
megas
megas is offline
oke, dit vind ik een leuke topic

euhmz, ik was altijd (tot +/- 2 jaar geleden) heel gelovig, ook tegen drugs enzow (alcohol werd getolereerd )

toen ik ongeveer een jaar geleden wat minder met het geloof bezig ging zijn, dacht ik dat ik dan ook wel es wat kon gaan proberen... dus op naar de smartshop en heteen en ander meegenomen.

binnen een maand of twee had ik het wel gezien met de georganiseerde religie. nu geloof ik eigenlijk nergens in, maar ben idd wel veel bezig met mn eigen geestelijke gesteldheid annex verruiming enzow. Ik zie drugs nu als een middel om je visie op de wereld en jezelf wat nuchterder te bekijken, relativeren, volgens joyce

door de drugs ga je de wereld op een andere manier bekijken. of die wereld die je dan ziet nu klopt of niet, je gata toch twijfelen aan alles wat je dacht dat waar was. snap jem?

ik denk trouwens nog steeds dat drugs en godsdienst niet samengaan, maar dat is mijn mening...
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 22:54
*×*M!§T€€Q*×*
*×*M!§T€€Q*×* is offline
Citaat:
gekkewoos schreef op 29-06-2003 @ 23:17:
euhmz, ik was altijd (tot +/- 2 jaar geleden) heel gelovig, ook tegen drugs enzow (alcohol werd getolereerd )

toen ik ongeveer een jaar geleden wat minder met het geloof bezig ging zijn, dacht ik dat ik dan ook wel es wat kon gaan proberen... dus op naar de smartshop en heteen en ander meegenomen.

[/I]
Maar als ik het goed begrijp was het dus een poging je af te zetten tegen je geloof
Oud 29-06-2003, 23:26
megas
megas is offline
euhmz, neeeeeeeeeej, nog een keertje:

A. toen ik wat minder met het geloof ging bezig zijn
B. ging ik het een en ander uitproberen

dus nee, pas toen ik ging twijfelen aan het bestaan van god ed en dat minder als prioriteit ging zien, ging ik pas gebruiken. dat was dus een jaar geleden

(ik begon 2 jaar geleden al met twijfelen, maar sinds een jaar ben ik er wel ongeveer uit dat god geen noodzaak voor mijn functioneren is...)
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 23:41
*×*M!§T€€Q*×*
*×*M!§T€€Q*×* is offline
ok ik begrijp je punt
Oud 29-06-2003, 23:59
Verwijderd
De topicstarter heeft deze topic niet bedoeld in de context van drugs & alcohol omdat ditzelfde topic al op filosofie & levensbeschouwing staat

Desalniettemin interessante plaatsing...Geeft wel stof tot nadenken
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 18:11
apekop123
apekop123 is offline
Ik geloof steeds minder.

Ik geloofde altijd wel in leven na de dood enz (+reincarnatie)

En ik geloofde altijd wel dat er een god of iig een hogere macht is (ik geloofde niet in jezus mohamed de bijbel enz)

Maar tegenwoordig, ik weet het gewoon niet meer. Eigenlijk denk ik dat we gewoon puur een geweldige combinatie van biologische+chemische reacties. En dat zelfs gevoel puur chemisch geregeld is. Hoewel........

nouja iig ik ben er dus nog steeds niet uit, maar ik denk er wel over na
Oud 30-06-2003, 18:41
Vash!
Vash! is offline
Veel natuurlijke tripmiddelen vormen een belangrijk onderdeel in het (ontstaan?) en het belijden van natuurgodsdiensten, zoals bij de Indianen (voornamelijk voor de medicijnmannen/shamanen). Met sommige religies gaat het dus wel zeker samen.

Volgens sommige theoriën gebruikte Jesus paddo's (wat ik niet geheel ondenkbaar vind). Hoe leg je aan mensen uit wat ze moeten doen en waarvoor ze moeten leven, zonder dat je ze het kan laten zien, omdat ze dan het nut er niet meer van in zien? Of is het gewoon allemaal verkeerd uitgelegd, omdat zij het zelf zo niet gezien hebben, of anders opgevat hebben?
Oud 30-06-2003, 18:53
Wietabixke
Wietabixke is offline
ik ben niet gelovig...just believe in desteny,don't care what people says just fallow your own way...
Oud 30-06-2003, 18:56
Vash!
Vash! is offline
Citaat:
Wietabixke schreef op 30-06-2003 @ 19:53:
ik ben niet gelovig...just believe in desteny,don't care what people says just fallow your own way...
Donny Darko dus?
Oud 30-06-2003, 19:47
AtHell
AtHell is offline
Ik geloof in gerstennat.
Oud 01-07-2003, 13:56
REIE
REIE is offline
Citaat:
AtHell schreef op 30-06-2003 @ 20:47:
Ik geloof in gerstennat.
Het Fins scheppingsverhaal Kalevala gaat zelfs merendeels over de schepping van het bier dan over de schepping van de wereld!
Dat bier leeft geloof ik overigens wel.
Oud 01-07-2003, 15:28
aansteker
aansteker is offline
Vroeger zalfde jezus mensen met hasj olie dus ik denk dat die man het wel goed vind hor
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 15:56
Verwijderd
Citaat:
Uncle_Sam schreef op 29-06-2003 @ 19:36:

.
1)juist...
2) of juist die van Satan, waar we dus op doelen
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 18:18
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Ik ben door drugs juist meer gaan nadenken over God, en vooral aan wat er meer is dan dat we kunnen zien.
Oud 03-07-2003, 20:08
harrie the 5th
harrie the 5th is offline
In pot we trust, ik heb de draad nie helemaal gelezen maar ik wilde alleen effe melden dat ik denk dat er geloven afgeleid zijn van drugsgebruik. Ik bedoel, heb jij weleens iemand op water zien lopen.... als dat zo is dan was je iig heel ver weg. De mazateck indianen gebruikten ook al salvia in religieuze rituelen en ik denk dat er zo nog wel meer te vinden zijn.

En waar zouden al die verhalen van elfjes, kaboutertjes, tovenaars en heksen vandaan komen? uit het bos toevallig? en wat vind je nog meer in het bos? En hoe ziet iedereen nu een "alien"? zoals ooit iemand die zag in een lsd trip, het vervolgens beschreef, in een film, ben de naam even kwijt... maar iig met grote hoofden en ogen kleine lichaampjes, neuzen en mondjes, je ziet het wel voor je denk ik.
Oud 05-07-2003, 17:28
Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
Vash! schreef op 30-06-2003 @ 19:41:
Veel natuurlijke tripmiddelen vormen een belangrijk onderdeel in het (ontstaan?) en het belijden van natuurgodsdiensten, zoals bij de Indianen (voornamelijk voor de medicijnmannen/shamanen). Met sommige religies gaat het dus wel zeker samen.

Volgens sommige theoriën gebruikte Jesus paddo's (wat ik niet geheel ondenkbaar vind). Hoe leg je aan mensen uit wat ze moeten doen en waarvoor ze moeten leven, zonder dat je ze het kan laten zien, omdat ze dan het nut er niet meer van in zien? Of is het gewoon allemaal verkeerd uitgelegd, omdat zij het zelf zo niet gezien hebben, of anders opgevat hebben?
Volgens mij geldt t zelfs voor de meeste geloven.

Ook Mozes heeft paddos gegeten, en al zijn volgelingen... (schijnt in de bijbel te vinden te zijn, het goddelijke brood genaamd mana dat in een nacht groeit en iedereen moet eten om een beproeving van God te doorstaan)
Oud 07-07-2003, 13:35
harrie the 5th
harrie the 5th is offline
Citaat:
Mafheid schreef op 05-07-2003 @ 18:28:
Volgens mij geldt t zelfs voor de meeste geloven.

Ook Mozes heeft paddos gegeten, en al zijn volgelingen... (schijnt in de bijbel te vinden te zijn, het goddelijke brood genaamd mana dat in een nacht groeit en iedereen moet eten om een beproeving van God te doorstaan)
Mana... welke soort is dat, ben benieuwd hoe ervaren onze mozes was...
Oud 07-07-2003, 15:57
leonkorn
leonkorn is offline
Als je de gevolgen van drugs op langere termijn ziet in mensenlevens, is het toch wel duidelijk dat dit niet goed is. Ik heb zelf ook jaren ge-expirimenteerd met van alles en nog wat, maar God zij dank ben ik nu VRIJ van de meeste drugs (koffie/tabak is nog een strijd) Ik was ooit in Curacao op vakantie, waar een bijeenkomst was met een spandoek : Jesus loves you, drugs will kill you. Hoewel ik toen zelf ook nog verslaafd was aan bewustzijnsveranderingen wist ik wel dat het waarheid was. God haat drugs.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten