Oud 04-07-2003, 21:41
PerciousGirl
PerciousGirl is offline
Heyz,

Krijg je een oud spel (theme Park) ook geinstaleert op XP
kisses Stacey
Oud 04-07-2003, 22:06
Verwijderd
Ja.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 22:17
PerciousGirl
PerciousGirl is offline
Citaat:
eXo schreef op 04-07-2003 @ 23:06:
Ja.
Ohwz, ik krijg ut nie aan de gang zal wel weer aan mij liggen
Oud 04-07-2003, 22:34
dafelix
dafelix is offline
please duidelijke topic-titel + duidelijke vraag wat je wilt, wat niet werkt, en wat je er allemaal al aan hebt gedaan
Oud 04-07-2003, 22:37
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Hehe, grappig. Ik zit in de abandonware en hou me dus voornamelijk bezig met spellen die van de markt zijn weer aan te bieden op internet. Dit soort vragen kom je dus erg veel tegen.
Het is waar dat DOS games niet draaien op windows XP. Nou zijn er erg veel oplossingen om het toch te doen. DOS emulators heten ze meestal, maar ook Windows 98 emulators willen het truucje vaak doen. Zoek daar eens op op internet of plaats je vraag (in het Engels) op:
http://www.the-underdogs.org/forum/

Ik kan je vertellen, ze kunnen je daar erg goed helpen. En waarschijnlijk vind je een soortgelijke topic in het technical forum. Er zit ook een FAQ op the-underdogs.org, misschien staat het daar ook wel in...

Succes!
Oud 04-07-2003, 22:39
PerciousGirl
PerciousGirl is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 04-07-2003 @ 23:37:
Hehe, grappig. Ik zit in de abandonware en hou me dus voornamelijk bezig met spellen die van de markt zijn weer aan te bieden op internet. Dit soort vragen kom je dus erg veel tegen.
Het is waar dat DOS games niet draaien op windows XP. Nou zijn er erg veel oplossingen om het toch te doen. DOS emulators heten ze meestal, maar ook Windows 98 emulators willen het truucje vaak doen. Zoek daar eens op op internet of plaats je vraag (in het Engels) op:
http://www.the-underdogs.org/forum/

Ik kan je vertellen, ze kunnen je daar erg goed helpen. En waarschijnlijk vind je een soortgelijke topic in het technical forum. Er zit ook een FAQ op the-underdogs.org, misschien staat het daar ook wel in...

Succes!
Uhh, hier heb ik dus totaal geen verstand van
Oud 04-07-2003, 22:41
Gimme more beer
Stel daar dan je vraag en zeg dat je een totale leek bent. Is het binnen 10 min. duidelijk!
Oud 05-07-2003, 00:16
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 04-07-2003 @ 23:41:
Stel daar dan je vraag en zeg dat je een totale leek bent. Is het binnen 10 min. duidelijk!
Of je geeft gewoon antwoord op haar vraag ipv. dat je reclame gaat maken.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 00:18
Verwijderd
He ze heeft toch antwoord op haar vraag? Je kunt het spel best installeren hoor da's geen probleem onder XP.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 10:02
Gimme more beer
Citaat:
Marcade schreef op 05-07-2003 @ 01:16:
Of je geeft gewoon antwoord op haar vraag ipv. dat je reclame gaat maken.
Het is geen reclame, al wou ik wel dat dat zo was. Home of The Underdogs is de grootste abandonware site op het net. Ik kan je zo naar veel meer fora sturen, maar zou zo niet weten of die je ook goed kunnen helpen. Ik kan haar geen direct antwoord geven, want ik draai geen xp. Ik zal ook nooit xp gaan draaien.

Zoek anders eens naar het forum danwa of naar die van classic-trash.com, daar kun je ook veel vinden.
Oud 05-07-2003, 10:03
Gimme more beer
Citaat:
eXo schreef op 05-07-2003 @ 01:18:
He ze heeft toch antwoord op haar vraag? Je kunt het spel best installeren hoor da's geen probleem onder XP.
Leg dan uit hoe, DOS games draaien nou eenmaal niet onder xp...
Oud 05-07-2003, 10:19
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 05-07-2003 @ 11:03:
Leg dan uit hoe, DOS games draaien nou eenmaal niet onder xp...
dan weet ik niet wat er mis is met jou XP, maar bij mij kan het prima

ik draai zelfs spellen uit 91 (zoals Duke Nukem) en vele andere DOS-spellen, geen probleem. het enigste dat ze zich minimalizeren zodra een of ander window gaat flashen, maar verder heb ik geen enkel probleem met DOS-spellen in WinXP
Oud 05-07-2003, 10:28
Yaris
Yaris is offline
Nog ff een aanvulling op dafelix, je kan XP de "opdracht" geven om bep spellen/programma's te laten denken dat ze in een Win 9x/ME/2000 omgeving (moeten) draaien.

Ipv dat sommige mensen alleen maar domme antwoorden geven, noem geen namen eXo , kun je haar ook helpen. De meeste domme vraag is de vraag die niet gesteld wordt.

Hmmm, Themepark World is wel compatible met 2000 maar niet met XP.

Laatst gewijzigd op 05-07-2003 om 10:40.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 10:31
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
Yaris schreef op 05-07-2003 @ 11:28:
Nog ff een aanvulling op dafelix, je kan XP de "opdracht" geven om bep spellen/programma's te laten denken dat ze in een Win 9x/ME/2000 omgeving (moeten) draaien.
ahh prima jah dat was ik vergeten

Compatibility, rechtermuis en een programma -> propeties -> compatibility

maar volgens mij heeft dan geen enkele zin, ik heb nl nog maar 1 programma via deze manier aan het draaien gekregen
Oud 05-07-2003, 10:39
PerciousGirl
PerciousGirl is offline
Uhmz laat maar snap der toch allemaal niks van
Oud 05-07-2003, 10:50
Yaris
Yaris is offline
Er schijnt ook een Themepark Inc te zijn en niet zo duur: http://www.pcmedia.nl/cdrom/7685.htm

http://www.ea-europe.com/product/tpi...language=dutch
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 14:20
3rd Rock
3rd Rock is offline
Citaat:
Yaris schreef op 05-07-2003 @ 11:50:
Er schijnt ook een Themepark Inc te zijn en niet zo duur: http://www.pcmedia.nl/cdrom/7685.htm

http://www.ea-europe.com/product/tpi...language=dutch
kun je beter rollercoaster tycoon 1 of 2 aanschaffen. kosten ook geen hout maar ik vind ze fijner spelen....
Oud 05-07-2003, 14:39
Gimme more beer
Citaat:
Yaris schreef op 05-07-2003 @ 11:28:

Ipv dat sommige mensen alleen maar domme antwoorden geven, noem geen namen eXo , kun je haar ook helpen. De meeste domme vraag is de vraag die niet gesteld wordt.

Hmmm, Themepark World is wel compatible met 2000 maar niet met XP.
Dat was exact wat ik bedoel met win98 en 2000 emulators. Tis er ook een vorm van, alleen ingebouwd in xp. Sommige spellen worden zo automatisch herkend en met de nieuwere distributies van xp gaat dit al een stuk makkelijker.
Oud 05-07-2003, 14:56
PerciousGirl
PerciousGirl is offline
Citaat:
3rd Rock schreef op 05-07-2003 @ 15:20:
kun je beter rollercoaster tycoon 1 of 2 aanschaffen. kosten ook geen hout maar ik vind ze fijner spelen....
Die heb ik al
Oud 05-07-2003, 15:01
Hellracer
Hellracer is offline
Citaat:
dafelix schreef op 05-07-2003 @ 11:31:
ahh prima jah dat was ik vergeten

Compatibility, rechtermuis en een programma -> propeties -> compatibility

maar volgens mij heeft dan geen enkele zin, ik heb nl nog maar 1 programma via deze manier aan het draaien gekregen

Zoals hij al zei. Dat gewoon op de .exe van themepark en dan moet werken deed het bij mij ook.
Oud 05-07-2003, 19:09
3rd Rock
3rd Rock is offline
Citaat:
PerciousGirl schreef op 05-07-2003 @ 15:56:
Die heb ik al
dan hoef je themepark ook niet meer te installen. hoewel themepark nog wel nostalgie is. tp world en tp inc. vonnik bagger
Oud 06-07-2003, 09:04
PerciousGirl
PerciousGirl is offline
Citaat:
3rd Rock schreef op 05-07-2003 @ 20:09:
dan hoef je themepark ook niet meer te installen. hoewel themepark nog wel nostalgie is. tp world en tp inc. vonnik bagger
Had gewoon weer un keer zin om Theme Park te spelen In plaats van RolleCoaster
Oud 06-07-2003, 19:06
Gimme more beer
Het antwoord is gegeven, dus succes ermee!
Oud 06-07-2003, 21:27
PerciousGirl
PerciousGirl is offline
Nou of mij dat zal lukken
Oud 06-07-2003, 21:47
DaBoY
DaBoY is offline
En?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-07-2003, 07:19
Gimme more beer
Als dat je niet lukt, ben je echt dom

Nee, maar wees dan duidelijk wat je niet snapt, het is echt niet moeilijk...
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten