![]() |
|
![]() |
HUMAN DEVELOPMENT INDEX
The HDI measures achievements in terms of life expectancy, educational attainment and adjusted real income 5 Netherlands 7 United States 10 Switzerland 109 Viet Nam 131 Myanmar http://65.109.106.110/hdr2003/pdf/pr...03_PKE_HDI.pdf Waarom is het meest kapitalistische land ter wereld ook een van de meest ontwikkelde? En waarom staan alle communistische landen ver onderaan? Het valt mij overigens op dat Noord-Korea helemaal buiten de lijst valt... |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik vind afrikaanse landen ove rhet algemeen ook best kapitalistisch, en ik geloof niet dat die nou goed uit de bus komen. Nederland en de VS doen aan massale steun voor bedrijven, dus niet echt kapitalistisch. dus: kapitalisme werkt niet
![]()
Laatst gewijzigd op 09-07-2003 om 18:24. |
![]() |
|
Kapitalisme werkt niet, communisme werkt niet. Geen enkel totalitair systeem werkt. Het ideaal is een mix v/d verschillende invloeden (en eens dat ideaal bereikt is vernietigen we elkaar toch, daar niet van).
Het is nogal duidelijk dat kapitalisme niet werkt maar heeft er iemand dan ook concrete voorstellen om er iets aan te doen? (zonder mijn rode hamer/sikkel vlag te moeten hijsen, en de internationale mee te lippen) |
![]() |
||
Citaat:
![]() Zoals Che al zij: Sierra Leone, Liberia, Congo, Thailand, Argentinië, Brazilië zijn puur kapitalistische landen netzogoed terwijl dat ook 2/3e wereldslanden zijn die zijn ook niet bepaald ontwikkeld, en communisme kan ook wel werken, Cuba heeft een hele goeie gezondheidszorg maar als toetje is het ook nog gratis voor iedereen ook met een leeg portumunee, dat is in de VS niet het geval maar kapitalisme in VS werkt netzogoed niet. Ik moet toegeven Nederland heeft gelukkig (nog) een sociaal vangnet VS niet, maar dat langzamerhand ook hier wat afbrokkelt, je zal maar geen werk vinden over 20 jaar ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Waarom werd het verdrag van Cotonú in de ijskast gezet door de EU? Omdat de werkomstandigheden op Cuba zo verschrikkelijk waren. En iedereen die ertegen protesteerde kon 25 jaar gaan brommen. Die duizenden die op bootjes van Cuba naar Amerika varen doen het waarschijnlijk voor sport. (hoeveel gelijkenissen een communistisch regime met het kapitalisme kan vertonen) |
![]() |
|
Gaat dit niet over dit?
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=535473 En over of kapitalisme nu een beter systeem is, kun je ook in het communisme topic lullen ![]()
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Links/rechts en kapitalisme Verwijderd | 76 | 19-12-2010 23:05 | |
Op wie ga je stemmen? #3 Mark Almighty | 500 | 09-11-2006 22:22 | |
Kapitalisme is inherent aan liefde AsianDF | 153 | 25-08-2006 12:05 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Deugt de mens? Lucky Duck | 118 | 12-11-2003 20:20 | |
1 Mei dag van de arbeid MissCzechMeOut | 290 | 07-06-2003 18:17 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
de perfecte ideologie; is de ideale staat mogelijk? sublime | 248 | 22-02-2002 17:15 |