Oud 03-07-2003, 15:42
Isa
Isa is offline
Oke, een nieuw topic omdat de eerste Chritus gestorven voor onze zondes? Het Kruis is te klein voor al die zondes
waar overigens een slot op kan, of het kan verwijderd worden.

blijkbaar verkeerd begrepen werd door enkele intellectuelen die dachten dat ik het over de ruimtelijke maat van het kruis had

dus opnieuw en ik hoop nu duidelijk te maken dat het niet over de ruimtelijke maat gaat van het kruis, maar het feit dat enkel de straf van kruisiging mij bijzonder klein lijkt om de zondeschuld van alle mensen die geloven in Jezus Christus in te lossen.

dus:Ik zit me net te beintuitie-en, ze zeggen dat ikChristus 2000 jaar geleden gestorven is voor de zondes van de mensen aan een kruis, maar is dat niet een beetje een magere straf voor de zondes van ALLE mensen? als die moordenaar naast Christus sterft vanwege 1 moord, hoezeer te weinig is dan 1 houten T-teken als schuldoffer voor al die zondes van al die christenen die er ooit geweest zijn en al die bekeerlingen die er ooit geweest zijn.

Zal het niet zo zijn dat het werkelijke schuldoffer veel erger is en later komt? in een later leven zegmaar?
want anders vraag ik me af waarom er uberhaupt een kruis nodig is om die zondes in te lossen, dan kan god het ook wel zonder een straf als schuldoffer.

het kruis is de straf voor moord in het romeinse rijk.
al de zondes van die lieden die geloven zijn groter dan dat 1 zo'n magere straf kan voltrekken.
als je de koran mag geloven is de straf voor diefstal al handen afchoppen.

dan kan iedereen wel zeggen vader ik wil de schuld van al die 1000000000000000000 mensen die in mij geloven op me nemen, als je daarmee naast de troon des heeren komt te staan en de macht hebt over het universum, dat zou ik ook wel doen als ik daarvoor slechts een heel leven aanbid werd en daarna 4 spijkers in me kreeg geslagen en een doornenkroon op kreeg voor zo'n ontiegelijk korte tijd.

wat denken jullie? Is de werkelijke straf, of beter gezegd, schuld/zonde/verzoeningsoffer niet hoger dan slechts 1 kruis? das toch logisch? anders kan God net zo goed dat hele kruis ook onnodig maken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-07-2003, 15:47
Tjaslon
Tjaslon is offline
Waarom zou je jezus aan twee kruizen willen hangen??
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 15:52
Isa
Isa is offline
Citaat:
Tjaslon schreef op 03-07-2003 @ 16:47:
Waarom zou je jezus aan twee kruizen willen hangen??
ik wil dat niet, het gaat er niet om wat ik wil, maar zonder dat zou het schuldzondeverzoeningsoffer niet groot genoeg zijn in mijn optiek, dan kan iedereen wel tegen god zeggen dat ie graag voor de rest van de mensheid aan het kruis genageld wil worden als dat niks meer inhoud dan enkele spijkers in je voeten en handen , als je daarna tenslotte ongelofleijk aanbeden word en macht krijgt over het hele universum en de hemel.

zoals ouders aansprakelijk worden gesteld voor schade die kinderen plegen in deze samenleving zo koos jezus voor aansprakelijkheid voor de zondes van diegenen die in hem geloofden.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 17:55
WijfMan
WijfMan is offline
Achja, met toen en nu is er natuurlijk geen verschil

En waarom zou Jezus meer moeten lijden?
Hadden ze em eerst moeten fileren en em dan met zout besprenkelen?
Of was dat dan ook te weinig geweest als ze dat gedaan hadden?
Oud 03-07-2003, 18:07
Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Stel dat Jezus in 2000 was gestorven. Zouden we dan een elektrische stoel als heilig object vereren?
Oud 03-07-2003, 18:33
Verwijderd
Citaat:
Stel dat Jezus in 2000 was gestorven. Zouden we dan een elektrische stoel als heilig object vereren?
jezus zou nooit kunnen sterven in het jaar 2000 want de jaartelling is begonnen met de dood of geboorte van jezus, dus dan zou hij 2000 jaar moeten zijn
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 18:47
UnderCover101
UnderCover101 is offline
Ik denk dat het niet specifiek om het kruis gaat.
In die tijd was dat de één van de ergste straffen en voor de mensheid daar terecht.
Maar het gaat er hier om dat Jezus de schuld op zich nam. Dat deed hij dan wel aan het kruis, maar het kruis is maar een object.
Veel erger moet Jezus het gevonden hebben om vernederd te worden en dat de mensen niet geloofden dat hij de Zoon van God was.
En om te weten dat hij alle lasten zou moeten dragen van de mensen.
En ik denk dat dat nou niet bepaald een lichte last zal zijn.
Hopelijk is een beetje duidelijk hoe ik er over denk.
moeilijk om bij dit onderwerp alles te verwoorden
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 19:51
Bezoekster
Bezoekster is offline
Hallo Kenny,

Citaat:
Je schreef:
… maar is dat niet een beetje een magere straf voor de zondes van ALLE mensen? Als die moordenaar naast Christus sterft vanwege 1 moord, hoezeer te weinig is dan 1 houten T-teken als schuldoffer voor al die zondes van al die christenen die er ooit geweest zijn en al die bekeerlingen die er ooit geweest zijn.
Dan zou je, je ook kunnen afvragen of het eerlijk is dat ‘wij’ boeten voor Adam’s ongehoorzaamheid… het eten van de verboden vrucht, de vrucht van de boom van kennis van goed en kwaad… Is het eerlijk dat ALLE mensen daardoor veroordeeld zijn tot de ‘doodstraf’ want dat was de straf die stand op deze ongehoorzaamheid.
Citaat:
In Romeinen staat het volgende, geschreven door Paulus;
12 Daarom, gelijk door een mens de zonde de wereld is binnengekomen en door de zonde de dood, zo is ook de dood tot alle mensen doorgegaan, omdat allen gezondigd hebben;
Citaat:
Je schreef:
Zal het niet zo zijn dat het werkelijke schuldoffer veel erger is en later komt? In een later leven zegmaar?
Jij wilt boeten voor jou eigen zonden…? Of bedoel je wat anders…?
Het kruis is niet “groot genoeg”…?
Citaat:
Paulus schrijft in; Gal. 3
12 Doch bij de wet gaat het niet om geloof, maar: wie dat doet, zal daardoor leven.
13 Christus heeft ons vrijgekocht van de vloek der wet door voor ons een vloek te worden; want er staat geschreven: Vervloekt is een ieder, die aan het hout hangt. 14 Zo is de zegen van Abraham tot de heidenen gekomen in Jezus Christus, opdat wij de belofte des Geestes ontvangen zouden door het geloof.
Citaat:
Er gebeurde nog meer aan het kruis, zie; Kol. 2
En dat heeft Hij (Jezus) weggedaan door het aan het kruis te nagelen: 15 Hij heeft de overheden en machten ontwapend en openlijk tentoongesteld en zo over hen gezegevierd.
Citaat:
Je schreef ook;
Want anders vraag ik me af waarom er uberhaupt een kruis nodig is om die zondes in te lossen, dat kan God het ook wel zonder een straf als schuldoffer.
O, ja… ik denk dat Hij dat wel had kunnen doen… alleen deed Hij dat niet…
Hij verkoos deze weg…
Citaat:
Paulus schreef in; Kol. 1
19 Want het heeft de ganse volheid (God) behaagd in Hem (Jezus) woning te maken, 20 en door Hem, vrede gemaakt hebbende door het bloed zijns kruises, alle dingen weder met Zich te verzoenen, door Hem, hetzij wat op de aarde, hetzij wat in de hemelen is.
Citaat:
Je schreef:
Het kruis is de straf voor moord in het Romeinse rijk. Al de zondes van die lieden die geloven zijn groter dan dat 1 zo'n magere straf kan voltrekken.
Deze straf was zelfs een vloek… mocht ook niet binnen de stad voltrokken worden.
Heb eens een medische uitleg gehoord over was er precies gebeurd tijdens een kruisiging, daar word je echt niet blij en gelukkig van. Echt mager kan ik deze straf niet noemen… en daarbij de spot en de hoon van de mensen eromheen…
Citaat:
Je schreef:
Dan kan iedereen wel zeggen vader ik wil de schuld van al die 1000000000000000000 mensen die in mij geloven op me nemen, als je daarmee naast de troon des Heeren komt te staan en de macht hebt over het universum, dat zou ik ook wel doen als ik daarvoor slechts een heel leven aanbid werd en daarna 4 spijkers in me kreeg geslagen en een doornenkroon op kreeg voor zo'n ontiegelijk korte tijd.
Iedereen…….???
Jij dit doen…….???
Ben jij daar echt tot in staat…???
Zelfs Jezus, God Zoon vond dit een vreselijke moeilijke taak:
Citaat:
Hebr. 5
7 Tijdens zijn dagen in het vlees heeft Hij gebeden en smekingen onder sterk geroep en tranen geofferd aan Hem, die Hem uit de dood kon redden, en Hij is verhoord uit zijn angst, 8 en zo heeft Hij, hoewel Hij de Zoon was, de gehoorzaamheid geleerd uit hetgeen Hij heeft geleden, 9 en toen Hij het einde had bereikt, is Hij voor allen, die Hem gehoorzamen, een oorzaak van eeuwig heil geworden…
Citaat:
Je schreef:
Wat denken jullie? Is de werkelijke straf, of beter gezegd, schuld/zonde/verzoeningsoffer niet hoger dan slechts 1 kruis? Das toch logisch? Anders kan God net zo goed dat hele kruis ook onnodig maken.
Wat bedoel je nu precies…?
De verhouding klopt niet…?
De straf moet groter…???
Ik begrijp je niet Kenny…???
Denk jij het beter te weten dan God zelf, door te zeggen dat het kruis niet genoeg is…???

Groetjes A
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 20:21
Kazanka
Kazanka is offline
Als ik met een 'christelijk' oog tegen de vraagstelling aan kijk zou ik iets denken in de richting van: Christus was een belangrijk persoon waarvan mensen veel meer zouden kunnen leren, dan dat ze al van hem geleerd hadden. Doordat god hem wegnam van de mensen hadden zij niet meer de mogelijkheid om meer te leren over de manier van leven die 'goed' is. Dus de straf van alle menselijke zonden is het weghalen van Christus en dat daarmee het leerproces voor de mens onvoltooid is achtergebleven.
Oud 03-07-2003, 20:27
Nebula
Nebula is offline
Citaat:
fishy_NL schreef op 03-07-2003 @ 19:33:
jezus zou nooit kunnen sterven in het jaar 2000 want de jaartelling is begonnen met de dood of geboorte van jezus, dus dan zou hij 2000 jaar moeten zijn
Ik heb gehoord dat Jezus eigenlijk in het jaar 3 v. Chr. is geboren.... en dat onze jaartelling dus niet klopt......
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 20:33
Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
Sci-Fi fan schreef op 03-07-2003 @ 21:27:
Ik heb gehoord dat Jezus eigenlijk in het jaar 3 v. Chr. is geboren.... en dat onze jaartelling dus niet klopt......
dacht dat het 6 v.Chr was....of was het nou 4
Oud 03-07-2003, 21:02
Bezoekster
Bezoekster is offline
Hallo Kazanka,

Je schreef;
Citaat:
Dus de straf van alle menselijke zonden is het weghalen van Christus en dat daarmee het leerproces voor de mens onvoltooid is achtergebleven.
Je wilt met christelijke ogen kijken...?
Oke... dan mag je ook het volgende weten...:

23 Jezus antwoordde en zeide tot hem: Indien iemand Mij liefheeft, zal hij mijn woord bewaren en mijn Vader zal hem liefhebben en Wij zullen tot hem komen en bij hem wonen. 24 Wie Mij niet liefheeft bewaart mijn woorden niet; en het woord, dat gij hoort, is niet van Mij, maar van de Vader, die Mij gezondenheeft. 25 Dit heb Ik tot u gesproken, terwijl Ik nog bij u verblijf; 26 maar de Trooster, de Heilige Geest, die de Vader zenden zal in mijn naam, die zal u alles leren en u te binnen brengen al wat Ik u gezegd heb. 27 Vrede laat Ik u, mijn vrede geef Ik u; niet gelijk de wereld die geeft, geef Ik hem u.

16 En Ik (Jezus) zal de Vader bidden en Hij zal u een andere Trooster geven om tot in eeuwigheid bij u te zijn, 17 de Geest der waarheid, die de wereld niet kan ontvangen, want zij ziet Hem niet en kent Hem niet; maar gij kent Hem, want Hij blijft bij u en zal in u zijn. 18 Ik zal u niet als wezen achterlaten. Ik kom tot u. 19 Nog een korte tijd en de wereld ziet Mij niet meer, maar gij ziet Mij, want Ik leef en gij zult leven. 20 Te dien dage zult gij weten, dat Ik in mijn Vader ben en gij in Mij en Ik in u 21 Wie mijn geboden heeft en ze bewaart, die is het, die Mij liefheeft; en wie Mij liefheeft, zal geliefd worden door mijn Vader en Ik zal hem liefhebben en Mijzelf aan hem openbaren.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 17:00
Isa
Isa is offline
Citaat:
Bezoekster schreef op 03-07-2003 @ 20:51:
Hallo Kenny,

Dan zou je, je ook kunnen afvragen of het eerlijk is dat ‘wij’ boeten voor Adam’s ongehoorzaamheid… het eten van de verboden vrucht, de vrucht van de boom van kennis van goed en kwaad… Is het eerlijk dat ALLE mensen daardoor veroordeeld zijn tot de ‘doodstraf’ want dat was de straf die stand op deze ongehoorzaamheid.

Ik geloof niet dat dat een straf was. Adam had geen kennis van goed en kwaad, behalve gods waarschuwing over de vrucht.
Waarschuwing is het omdat hij slechts uit medelijden en genade de waarheid zei namelijk dat hij zou sterven als hij de vrucht zou eten.
en hij eet en vervolgens komt iblis in hem. en dat gaat door in de mensen.
Citaat:
Jij wilt boeten voor jou eigen zonden…? Of bedoel je wat anders…?
Het kruis is niet “groot genoeg”…?
nou liever niet als het pijnlijk is.
ja het kruis is inderdaad niet groot genoeg lijkt me als straf voor al die zondes.
Citaat:
O, ja… ik denk dat Hij dat wel had kunnen doen… alleen deed Hij dat niet…
Hij verkoos deze weg…
aardige vader
Citaat:
Deze straf was zelfs een vloek… mocht ook niet binnen de stad voltrokken worden.
Heb eens een medische uitleg gehoord over was er precies gebeurd tijdens een kruisiging, daar word je echt niet blij en gelukkig van. Echt mager kan ik deze straf niet noemen… en daarbij de spot en de hoon van de mensen eromheen…
ja dank dat je dit zegt ik weet hoe zoiets is.
medische uitleg heeft geen zin die lui snappen niks van het vervloek deel ervan
Citaat:
Iedereen…….???
Jij dit doen…….???
Ben jij daar echt tot in staat…???
Zelfs Jezus, God Zoon vond dit een vreselijke moeilijke taak:
natuurlijk is het vreselijk maar met genoeg liefde en mededogen en heiligheid kan je dat aan. Als een echte man
Citaat:
Wat bedoel je nu precies…?
De verhouding klopt niet…?
De straf moet groter…???
Ik begrijp je niet Kenny…???
Denk jij het beter te weten dan God zelf, door te zeggen dat het kruis niet genoeg is…???
het gaat tegen de logica in dat is alles.

Groetjes A
[/QUOTE]

Groetjes J.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 19:33
Bezoekster
Bezoekster is offline
Citaat:
het gaat tegen de logica in dat is alles
Klopt...

1 Kor. 2

21 Want daar de wereld in de wijsheid Gods door haar wijsheid God niet gekend heeft, heeft het Gode behaagd door de dwaasheid der prediking te redden hen die geloven. 22 Immers, de Joden verlangen tekenen en de Grieken zoeken wijsheid, 23 doch wij prediken een gekruisigde Christus, voor Joden een aanstoot, voor heidenen een dwaasheid, 24 maar voor hen, die geroepen zijn, Joden zowel als Grieken, (prediken wij) Christus, de kracht Gods en de wijsheid Gods. 25 Want het dwaze van God is wijzer dan de mensen en het zwakke van God is sterker dan de mensen. 26 Ziet slechts, broeders, wat gij waart, toen gij geroepen werdt: niet vele wijzen naar het vlees, niet vele invloedrijken, niet vele aanzienlijken. 27 Integendeel, wat voor de wereld dwaas is, heeft God uitverkoren om de wijzen te beschamen, en wat voor de wereld zwak is, heeft God uitverkoren om wat sterk is te beschamen; 28 en wat voor de wereld onaanzienlijk en veracht is, heeft God uitverkoren, dat, wat niets is, om aan hetgeen wel iets is, zijn kracht te ontnemen, 29 opdat geen vlees zou roemen voor God. 30 Maar uit Hem is het, dat gij in Christus Jezus zijt, die ons van God is geworden: wijsheid, rechtvaardigheid, heiliging en verlossing, 31 opdat het zij, gelijk geschreven staat: Wie roemt, roeme in de Here.

Groetjes A.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 19:40
Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
Bezoekster schreef op 03-07-2003 @ 22:02:
Hallo Kazanka,

Je schreef;

Je wilt met christelijke ogen kijken...?
Oke... dan mag je ook het volgende weten...:

23 Jezus antwoordde en zeide tot hem: Indien iemand Mij liefheeft, zal hij mijn woord bewaren en mijn Vader zal hem liefhebben en Wij zullen tot hem komen en bij hem wonen. 24 Wie Mij niet liefheeft bewaart mijn woorden niet; en het woord, dat gij hoort, is niet van Mij, maar van de Vader, die Mij gezondenheeft. 25 Dit heb Ik tot u gesproken, terwijl Ik nog bij u verblijf; 26 maar de Trooster, de Heilige Geest, die de Vader zenden zal in mijn naam, die zal u alles leren en u te binnen brengen al wat Ik u gezegd heb. 27 Vrede laat Ik u, mijn vrede geef Ik u; niet gelijk de wereld die geeft, geef Ik hem u.

16 En Ik (Jezus) zal de Vader bidden en Hij zal u een andere Trooster geven om tot in eeuwigheid bij u te zijn, 17 de Geest der waarheid, die de wereld niet kan ontvangen, want zij ziet Hem niet en kent Hem niet; maar gij kent Hem, want Hij blijft bij u en zal in u zijn. 18 Ik zal u niet als wezen achterlaten. Ik kom tot u. 19 Nog een korte tijd en de wereld ziet Mij niet meer, maar gij ziet Mij, want Ik leef en gij zult leven. 20 Te dien dage zult gij weten, dat Ik in mijn Vader ben en gij in Mij en Ik in u 21 Wie mijn geboden heeft en ze bewaart, die is het, die Mij liefheeft; en wie Mij liefheeft, zal geliefd worden door mijn Vader en Ik zal hem liefhebben en Mijzelf aan hem openbaren.
zow he, da's ff boffen...ik verander mijn christelijke mening naar een gelovige mening, gelijk zwaar off-topic, maar dat hinderd vast niet
Oud 04-07-2003, 21:49
Verwijderd
Keny, het moet niet letterlijk worden genomen, 1 man kan natuurlijk nooit lijden voor de zonden van de hele mensheid. het gaat om de symbolische waarde die erachter steekt, en misschien ook (voor de gelovigen) om het doel dat God voor ogen stond. een aan het kruis genagelde messias is natuurlijk goede reclame
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 21:53
Upke
Upke is offline
Jezus heeft zoiezo niet genoeg pijn gehad!!!
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 21:56
Isa
Isa is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef op 04-07-2003 @ 22:49:
Keny, het moet niet letterlijk worden genomen, 1 man kan natuurlijk nooit lijden voor de zonden van de hele mensheid. het gaat om de symbolische waarde die erachter steekt, en misschien ook (voor de gelovigen) om het doel dat God voor ogen stond. een aan het kruis genagelde messias is natuurlijk goede reclame

IEMAND IN WIE WAARLIJK ALLE ZONDES GEWROKEN WORDEN o caps staat aan ipv een straf die slechts gelijk staat aan de straf voor moord is betere reclame.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 21:56
Isa
Isa is offline
Citaat:
Rawsteel schreef op 04-07-2003 @ 22:53:
Jezus heeft zoiezo niet genoeg pijn gehad!!!
waar slaat dat nou weer op
Jezu christ is een GO(E)D mens.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 21:57
Upke
Upke is offline
Ik vind dat alle mensen moeten boeten en niet dat Jezus er voor op draait das toch zielig.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 22:14
poesiefox
poesiefox is offline
Een God die zijn Zoon aan het kruis laat nagelen om met vooruitwerkende en terugwerkende kracht de zonden van de rest van mensen, maar dan wel die in Hem geloven, weg te nemen, dat is een heel naar manneke, daar wil ik niets mee te maken hebben.

IK ben alleen verantwoordelijk voor wat ik doe.
Oud 05-07-2003, 10:56
Isa
Isa is offline
Citaat:
poesiefox en rawsteel schreven
iets over jezus
rawsteel het is zielig maar Jezus kiest er zelf voor omdat hij goed is. zoals ouders verantwoordelijk zijn voor de kinderen een aansprakelijk gesteld moeten worden.

poes, wederom iss jezus alleen gods zoon omdat hij zo goed is en kiest voor het dragen van de schuld.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 12:31
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 05-07-2003 @ 11:56:
rawsteel het is zielig maar Jezus kiest er zelf voor omdat hij goed is. zoals ouders verantwoordelijk zijn voor de kinderen een aansprakelijk gesteld moeten worden.

poes, wederom iss jezus alleen gods zoon omdat hij zo goed is en kiest voor het dragen van de schuld.
Jezus hoeft niet mijn schuld weg te nemen. En ik word niet blij van het idee dat God zo gemeen en onrechtvaardig zou zijn dat hij ieder pasgeboren onschuldig kind met een erfzonde op zou zadelen, waardoor het kind gedoopt moet worden alvorens in de hemel te mogen binnenkomen. Heb je enig idee hoeveel zwakke borelingetjes juist door een haastige koude rit naar het doopvont het tijdelijke met het eeuwige hebben verwisseld. NOu ja, ze stierven in ieder geval als lid.
Oud 05-07-2003, 14:55
Isa
Isa is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 05-07-2003 @ 13:31:
Jezus hoeft niet mijn schuld weg te nemen.
dat hoeft ook niet maar doet ie wel uit liefde.
Citaat:

En ik word niet blij van het idee dat God zo gemeen en onrechtvaardig zou zijn dat hij ieder pasgeboren onschuldig kind met een erfzonde op zou zadelen, waardoor het kind gedoopt moet worden alvorens in de hemel te mogen binnenkomen.
een erfzonde is omgeveer net zoiets als dat je wanneer je als ouder hoer word je waarschijnlijk ook je kind in probs zal brengen dor de slechte omgeving.
soort genetica. niet veel meer. heus god is niet onrechtvaardig.
Citaat:

Heb je enig idee hoeveel zwakke borelingetjes juist door een haastige koude rit naar het doopvont het tijdelijke met het eeuwige hebben verwisseld. NOu ja, ze stierven in ieder geval als lid.
dangers are everywhere
beetje drogreden.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 15:00
eefjeefje
eefjeefje is offline
Even terug naar de vraag of jezus (symbolisch!) niet aan meerdere kruizen had moeten hangen.
Eigenlijk was de pijn aan het kruis niet de kern van de boetedoening. Met het kuis hing Hij tussen hemel en aarde. De mensen die hij aan het redden was bespotten Hem. Op een gegeven moment verliet God Hem. Hij was alleen en daalde af naar de hel en heeft daar gezien, gevoeld, geproef, gehoord en geroken wat wij nooit meer hoeven waar te nemen. Dat was de kern: verlaten door God heeft Hij zulke dingen meegemaakt dat wij ons het niet kunnen voorstellen.

En ja dat is zielig. Maar wel onze redding. Omdat dat de enige weg naar God is. God en Jezus deden het uit liefde voor ons. Jezus koos er voor.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-07-2003, 15:36
REIE
REIE is offline
Citaat:
fishy_NL schreef op 03-07-2003 @ 19:33:
Da's stap 1. Stap 2 is nu het realiseren dat de door ons gebruikte jaartelling dan 2000 (of 2003) jaar verder zou verschuiven.

Ik denk dat indien Jezus gestorven is voor onze zondes de geleden pijn niet telt, maar het feit dát hij is gestorven voor ons. Dat hij zichzelf opgeofferd heeft voor de gelovigen, ja, dat hij zijn leven, wat toch het heiligste is voor christenen, heeft gegeven telt werkelijk.
Oud 07-07-2003, 15:33
leonkorn
leonkorn is offline
JEZUS HEEFT VERGEVING MOGELIJK GEMAAKT, doodat het loon van de zonde de dood is. Wij verdienen dus allemaal de doodstraf voor onze zondes. Jezus is VOOR (lees in plaats van) ons gestorven. Het is een groot wonder en een geschenk. God heeft zelf (Jezus) de oplossing voor ons probleem aangereikt. TAKE IT OR LEAVE IT
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 16:12
Isa
Isa is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 07-07-2003 @ 16:33:
JEZUS HEEFT VERGEVING MOGELIJK GEMAAKT, doodat het loon van de zonde de dood is. Wij verdienen dus allemaal de doodstraf voor onze zondes. Jezus is VOOR (lees in plaats van) ons gestorven. Het is een groot wonder en een geschenk. God heeft zelf (Jezus) de oplossing voor ons probleem aangereikt. TAKE IT OR LEAVE IT
TAKE maar als ik nu zou zeggen dat ik wil sterven ipv alle mensen die in death row zitten word dat ook niet geaccepteerd sowieso te laag zullen mensen dat vinden.
1 iemand die sterft voor alle anderen die horen te sterven
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 16:28
leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 07-07-2003 @ 17:12:
TAKE maar als ik nu zou zeggen dat ik wil sterven ipv alle mensen die in death row zitten word dat ook niet geaccepteerd sowieso te laag zullen mensen dat vinden.
1 iemand die sterft voor alle anderen die horen te sterven
Jezus was ook zonder zonden en KON daardoor ook de zonden dragen en overwinnen (opstanding... YEAH !!!)
Als jij jezelf zou moeten opofferen voor alle mensen in death row zou Jezus zijn werk niet afdoende geweest zijn en zou Hij daarmee opnieuw gekruizigd worden. Zijn offer is voor eens en altijd en voor een ieder die in Hem geloofd !!!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 16:39
Isa
Isa is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 07-07-2003 @ 17:28:
Jezus was ook zonder zonden en KON daardoor ook de zonden dragen en overwinnen (opstanding... YEAH !!!)
Als jij jezelf zou moeten opofferen voor alle mensen in death row zou Jezus zijn werk niet afdoende geweest zijn en zou Hij daarmee opnieuw gekruizigd worden. Zijn offer is voor eens en altijd en voor een ieder die in Hem geloofd !!!
moet je zondeloos zijn om de zonden van andere mensen te dragen? je moet liefdevol zijn en bereid zijn om schuld te dragen, waar overigens niet echt veel verschil in is.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 18:06
UnderCover101
UnderCover101 is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 07-07-2003 @ 17:39:
moet je zondeloos zijn om de zonden van andere mensen te dragen? je moet liefdevol zijn en bereid zijn om schuld te dragen, waar overigens niet echt veel verschil in is.
Of je zondeloos moet zijn, geen idee. Maar Jezus is voor iedereen gestorven en is bereid om ieders zonden op zich te nemen.
dus ook voor de mensen die in de death row zitten. Dat houdt natuurlijk wel in dat ze dat zelf in moeten zien en er in willen geloven.
Dus gelukkig hoef jij niet hun zonden op je te nemen en voor ze te sterven
Wel kun je misschien op een andere manier iets voor ze betekenen op den duur, zodat ze gaan geloven!
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 15:28
Isa
Isa is offline
Citaat:
UnderCover101 schreef op 07-07-2003 @ 19:06:
Of je zondeloos moet zijn, geen idee. Maar Jezus is voor iedereen gestorven en is bereid om ieders zonden op zich te nemen.
dus ook voor de mensen die in de death row zitten. Dat houdt natuurlijk wel in dat ze dat zelf in moeten zien en er in willen geloven.
Dus gelukkig hoef jij niet hun zonden op je te nemen en voor ze te sterven
Wel kun je misschien op een andere manier iets voor ze betekenen op den duur, zodat ze gaan geloven!
ach misschien ik zou niet weten hoe echter.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 19:31
UnderCover101
UnderCover101 is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 08-07-2003 @ 16:28:
ach misschien ik zou niet weten hoe echter.
Wat dacht je van bidden??
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 07:39
Isa
Isa is offline
Citaat:
UnderCover101 schreef op 08-07-2003 @ 20:31:
Wat dacht je van bidden??
Wat is bidden?

Wat beschouwt God als gebed?

Ik heb gisteren weliswaar bruce almighty gezien, en als je dat mag geloven moet het met emotie gebeuren en is een gebed om wereldvrede e.d. eigenlijk alleen nodig als je Miss America wilt worden. (of miss nl in mijn geval)

ik denk niet dat gebed slechts inhoud van 'he god maak 's een cola voor me', als je niet totaal zijn wil volgt. want zo bidden veel mensen.

moet ik bidden als moslim, nederig door e grond aan te raken met mijn hoofd.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 09:45
Upke
Upke is offline
Zondes? Wat denken dat christenen zondes zijn?? En volgens mij heeft Jezus nooit bedoelt om een heel christendom op te zetten, wij mensen hebben zelf een kerk bedacht met daarin mannetjes die niet mogen trouwen (omdat jezus misschien ook geen meid had), ik weet zeker dat Jezus nooit bedoeld heeft om die arme mensen geen partner te geven.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 11:33
Einherjar
Einherjar is offline
Citaat:
Rawsteel schreef op 11-07-2003 @ 10:45:
Zondes? Wat denken dat christenen zondes zijn?? En volgens mij heeft Jezus nooit bedoelt om een heel christendom op te zetten, wij mensen hebben zelf een kerk bedacht met daarin mannetjes die niet mogen trouwen (omdat jezus misschien ook geen meid had), ik weet zeker dat Jezus nooit bedoeld heeft om die arme mensen geen partner te geven.
Zonden zijn overtredingen tegen de wil van God.
Volgens mij ken je alleen de Rooms Katholieke kerk, want sinds de reformatie is er in de kerken die daaruit zijn voortgekomenen geen verbod om niet te trouwen. En die kerken gaan/gingen alleen uit van de bijbel als woord van God. Niet wat de Paus zei was zaligmakend, maar wat God zei.
Oud 11-07-2003, 12:19
Upke
Upke is offline
Citaat:
Einherjar schreef op 11-07-2003 @ 12:33:
Zonden zijn overtredingen tegen de wil van God.
Volgens mij ken je alleen de Rooms Katholieke kerk, want sinds de reformatie is er in de kerken die daaruit zijn voortgekomenen geen verbod om niet te trouwen. En die kerken gaan/gingen alleen uit van de bijbel als woord van God. Niet wat de Paus zei was zaligmakend, maar wat God zei.
Ja maar wat mag dan niet van God? En waneer heeft hij dit gezegd zodat wij mensen weten wat niet mag? Of heeft de vroegere overheid toch maar wat verzonnen om de mens in bedwang te houden.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 12:20
Bezoekster
Bezoekster is offline
Zonde is als mens je doel missen...
Je bent als mens geschapen om in relatie met God te leven.
Het is net als met een plak brood dat bedoeld is om op te eten en i.p. daarvan weggegooid wordt... zonde dus...
Door het Jezus kunnen we zien wie God is, Zijn Vader...
Wie Mij kent, kent de Vader... zei Hij eens.
Het is niet zozeer de verkeerde dingen die wij DOEN, dat is een gevolg van het niet in relatie met God leven, dan maak je je keuzes op basis van andere gronden (doe op zich ook niet verkeerd hoeven te zijn)
Door het geloof en het vertrouwen op Hem ben je behouden, niet op basis van 'goede werken', ook dat is weer een gevolg van het geloof in Hem...
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 16:33
Isa
Isa is offline
Citaat:
Bezoekster schreef op 11-07-2003 @ 13:20:
Zonde is als mens je doel missen...
Je bent als mens geschapen om in relatie met God te leven.
Het is net als met een plak brood dat bedoeld is om op te eten en i.p. daarvan weggegooid wordt... zonde dus...
Door het Jezus kunnen we zien wie God is, Zijn Vader...
Wie Mij kent, kent de Vader... zei Hij eens.
Het is niet zozeer de verkeerde dingen die wij DOEN, dat is een gevolg van het niet in relatie met God leven, dan maak je je keuzes op basis van andere gronden (doe op zich ook niet verkeerd hoeven te zijn)
Door het geloof en het vertrouwen op Hem ben je behouden, niet op basis van 'goede werken', ook dat is weer een gevolg van het geloof in Hem...
schat, geloof en vertrouwen op hem en goede werken zijn verbonden met elkander.
jezus zei tenslotte ook dat hij tegen velen zal zeggen :ik heb je nooit gekend, WANT je hebt mij niet gevoed,bezocht in opgeslotenheid (mentaal of een fysieke gevangenis) , dorst en je gaf me geen drinken.

En:zo gij dit voor 1 van mijn minste broeders hebt gedaan, heb je dit voor mij gedaan.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 17:26
Bezoekster
Bezoekster is offline
Hallo Kenny,

Dat zeg ik toch min of meer ook, het is onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Als je Jezus kent wil je niets liever dan Zijn wil doen, het is zijn Heilige Geest die je drijft tot die liefde tot Hem en je naaste.
Maar als je niet geloof zijn die werken tot eer van jezelf, dat is het verschil. Zonder Mij kunt gij niets doen zegt Jezus in het gedeelte van de ware wijnstok. Hij is de wijnstok, Hij zorgt voor de 'voeding'. Jakobus schrijft zelf zonder werken is uw geloof dood.

Groetjes Aafke (die nog steeds op een mailtje van jou wacht )
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 17:29
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Christenen zijn gewoon ontzettend zielig...
Oud 11-07-2003, 17:36
Isa
Isa is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef op 11-07-2003 @ 18:29:
hm en moslims dan

beDankt voor je bericht aafke, mailtjes heb ik net verstuurd.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 12:43
roel pelleboer
roel pelleboer is offline
Citaat:
OK, Christenen zijn zielig. Tsjonge, wat zijn wij benadeeld met een leven na de dood, een reden voor het leven.
het is inderdaad nogal pathetisch dat wij geloven in een God die almachtig is door zijn liefde. Oh, wat zielig, wij hebben Iemand die altijd bij je is, altijd je leidt door je leven, wij hebben een doel. Wij hoeven de duivel niet te dienen, maar wij zijn vrij. Altijd een gedachte hebben: het komt wel weer goed. Altijd een gedachte hebben: het ligt niet allemaal in mijn hand. Hoop, geloof en liefde; als je daarvan afhankelijk bent, ben je enorm zielig, ja.

Kijk heidenen, die zijn stoer. Leven gewoon voor zichzelf, zijn zo hol van binnen als een goedkope chocolade paashaas. Ze zijn slaven van het kwaad. Ze leven nergens voor, en kunnen niets verwachten behalve hun onontkoombare dood. Het lijkt me fantastisch om te geloven dat wij hier zijn door een aaneengesloten reeks toevalligheden via de evolutietheorie.

Trouwens, terugkomend op het onderwerp van deze discussie: Christus heeft genoeg gehad aan één kruis, want het gaat om de OPSTANDING. Daarmee gaf hij aan dat de liefde van de Enige God alles overwint: zelfs de dood. Op die manier zijn onze zonden vergeven.
Jezus zei: mijn God, mijn God, waarom hebt Gij mij verlaten?" Waarom zou hij dat gezegd hebben, want God is overal? Juist, Jezus ging door de hel, want daar is God niet.
Door de hel, en hij had nooit iets fout gedaan.

Ik gooi er nog een paar bijbelverzen tegenaan:
Prijs de Here! Hij is een goede God. Want zijn Goedheid en Liefde zijn eeuwig. (psalm 136 vers 1)

Wie schuilt bij de Allerhoogste God, kan rustig slapen, want de Almachtige werpt Zijn Schaduw over hem. Ik getuig daarvan en zeg tegen de HERE: U bent mijn toevlucht; bij U ben ik veilig en geborgen. U bent mijn God en ik vertrouw alleen op U. (psalm 91 vers 1,2)

Want alzo lief had God de wereld, dat Hij zijn eniggeboren zoon heeft gegeven, zodat eenieder die gelooft, niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft. (Johannes 3 vers 16)

Hij, Die dit alles bekend heeft gemaakt, zegt: "Ja, Ik kom al spoedig." Amen. Ja Here Jezus, kom! Ik wens u allen de genade van de Here Jezus toe. (Openbaring 22 vers 20, 21)
Oud 17-07-2003, 12:56
Isa
Isa is offline
Citaat:
roel pelleboer schreef op 17-07-2003 @ 13:43:
OK, Christenen zijn zielig. Tsjonge, wat zijn wij benadeeld met een leven na de dood, een reden voor het leven.
het is inderdaad nogal pathetisch dat wij geloven in een God die almachtig is door zijn liefde. Oh, wat zielig, wij hebben Iemand die altijd bij je is, altijd je leidt door je leven, wij hebben een doel. Wij hoeven de duivel niet te dienen, maar wij zijn vrij. Altijd een gedachte hebben: het komt wel weer goed. Altijd een gedachte hebben: het ligt niet allemaal in mijn hand. Hoop, geloof en liefde; als je daarvan afhankelijk bent, ben je enorm zielig, ja.

Kijk heidenen, die zijn stoer. Leven gewoon voor zichzelf, zijn zo hol van binnen als een goedkope chocolade paashaas. Ze zijn slaven van het kwaad. Ze leven nergens voor, en kunnen niets verwachten behalve hun onontkoombare dood. Het lijkt me fantastisch om te geloven dat wij hier zijn door een aaneengesloten reeks toevalligheden via de evolutietheorie.

agree, zeg je goed. dat soort mensen is inderdaad erg hol. echter sommige christenen die alleen maar oordelen en zeggen dat in christus naam te doen die zijn nog veel holler.
Citaat:

Trouwens, terugkomend op het onderwerp van deze discussie: Christus heeft genoeg gehad aan één kruis, want het gaat om de OPSTANDING. Daarmee gaf hij aan dat de liefde van de Enige God alles overwint: zelfs de dood. Op die manier zijn onze zonden vergeven.
Jezus zei: mijn God, mijn God, waarom hebt Gij mij verlaten?" Waarom zou hij dat gezegd hebben, want God is overal? Juist, Jezus ging door de hel, want daar is God niet.
Door de hel, en hij had nooit iets fout gedaan.
dood bestaat niet. we gaan alleen naar de hemel. christus ging gewoon naar allah en kwam terug.
Citaat:

Ik gooi er nog een paar bijbelverzen tegenaan:
Prijs de Here! Hij is een goede God. Want zijn Goedheid en Liefde zijn eeuwig. (psalm 136 vers 1)

Wie schuilt bij de Allerhoogste God, kan rustig slapen, want de Almachtige werpt Zijn Schaduw over hem. Ik getuig daarvan en zeg tegen de HERE: U bent mijn toevlucht; bij U ben ik veilig en geborgen. U bent mijn God en ik vertrouw alleen op U. (psalm 91 vers 1,2)

Want alzo lief had God de wereld, dat Hij zijn eniggeboren zoon heeft gegeven, zodat eenieder die gelooft, niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft. (Johannes 3 vers 16)

Hij, Die dit alles bekend heeft gemaakt, zegt: "Ja, Ik kom al spoedig." Amen. Ja Here Jezus, kom! Ik wens u allen de genade van de Here Jezus toe. (Openbaring 22 vers 20, 21)
helaas ik moet gaan doei.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 12:57
Tjaslon
Tjaslon is offline
Citaat:
roel pelleboer schreef op 17-07-2003 @ 13:43:
OK, Christenen zijn zielig.
Nee, integendeel. Ik zou er zelf ook erg veel voor over hebben om even alle logica opzij te zetten, alles wat ik heb gelezen en alles wat ik heb mee gemaakt, te vergeten en gewoon, zoals jullie keer op keer doen, God vragen voor steun. God, het machtigste wezen? Misschien, het machtigste placebo op aarde? Dat zeker.

Met heidenen heeft het overigens niets te maken, iemand die een andere godsdienst aanhangt kan daar evenveel moed uit putten als een Christen dat kan met zijn geloof. Het zijn de duivelse aanhagers van atheïsme waar jij het over hebt. Die leven niet voor een naleven, maken geen keuzen uit een boek en vooral ze kiezen niet de gemakkelijkste route. Maar van al die min punten kan je één ding met zekerheid zeggen: ze zijn niet morbide. Ze leven voor het leven, niet voor de onbewezen dood die daar op mag volgen.

Christen of niet, over één punt is iedereen het onderhand wel eens: Onwetendheid is een zegen.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 13:21
leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
Tjaslon schreef op 17-07-2003 @ 13:57:

Christen of niet, over één punt is iedereen het onderhand wel eens: Onwetendheid is een zegen.
Nou nee hoor, net als die gast in "The Matrix" zeker, die zei ignorance is a bliss , om vervolgens teruggegooid te worden in the matrix... Je bent geestelijk dood, dat is volgens mij het gevolg van de appel die Adam en Eva aten, dat zij geestelijk dood werden, afgesloten van een (geestelijke) relatie met God.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 16:18
Isa
Isa is offline
Citaat:
Tjaslon schreef op 17-07-2003 @ 13:57:
Nee, integendeel. Ik zou er zelf ook erg veel voor over hebben om even alle logica opzij te zetten, alles wat ik heb gelezen en alles wat ik heb mee gemaakt, te vergeten en gewoon, zoals jullie keer op keer doen, God vragen voor steun. God, het machtigste wezen? Misschien, het machtigste placebo op aarde? Dat zeker.

Met heidenen heeft het overigens niets te maken, iemand die een andere godsdienst aanhangt kan daar evenveel moed uit putten als een Christen dat kan met zijn geloof. Het zijn de duivelse aanhagers van atheïsme waar jij het over hebt. Die leven niet voor een naleven, maken geen keuzen uit een boek en vooral ze kiezen niet de gemakkelijkste route. Maar van al die min punten kan je één ding met zekerheid zeggen: ze zijn niet morbide. Ze leven voor het leven, niet voor de onbewezen dood die daar op mag volgen.

God vragen om steun?
Waarom zou je, een waar gelovige vraagt daar niet om hij leeft mee met wat waargenomen word als God in pure gelukzaligheid en snapt duidelijk wat hem te doen staat en volgt altijd aLLah tA'ALA's weg.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 18:08
eefjeefje
eefjeefje is offline
Citaat:
wat een wijze uitspraak
ben diep onder de indruk
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 18:13
JJzD
JJzD is offline
In de bijbel staat zelf dat een leven niet genoeg is voor andermans leven.
het idee is dan ook dat een onschuldige gestraft niet genoeg gerechtvaardigd kan worden.

DE bestraffing van een onschuldige is genoeg om de rechtvaardige straf van miljarden te vereffenen
Oud 18-07-2003, 18:18
Isa
Isa is offline
Citaat:
JJzD schreef op 18-07-2003 @ 19:13:
In de bijbel staat zelf dat een leven niet genoeg is voor andermans leven.
het idee is dan ook dat een onschuldige gestraft niet genoeg gerechtvaardigd kan worden.

DE bestraffing van een onschuldige is genoeg om de rechtvaardige straf van miljarden te vereffenen
hm zo heb ik er nog niet over gedacht. dank
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten