Oud 17-07-2003, 21:24
tacidvs
tacidvs is offline
...of door ziekte. Dan kan ik me geweldig concentreren. Hoe kan dat en, heeft iemand er ook ervaring mee? Lijkt me misschien handig om dat uit te buiten. Is dat doenlijk?
Oud 18-07-2003, 08:22
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Ik ben de laatste tijd eigenlijk nooit meer echt ziek (ik haal de griep-prik), maar een paar jaar geleden was ik wel vaak ziek. Ik kan me echt niet meer herinneren dat ik dan erg geconcentreerd was.

Ik kan me wel herinneren, van 7 jaar geleden, dat ik een keer ziek was in de periode dat ik veel aan dammen deed. Ik kreeg telkens allemaal bordsituaties voor mn ogen. Zovaak dat ik er gek van werd.
Oud 18-07-2003, 08:23
Just Johan
Just Johan is offline
Hoe kom je hier op dan?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 09:34
dafelix
dafelix is offline
concentratie door ziekte kan ik begrijpen

je bent namelijk met veel minder dingen bezig, je kunt je op een ding focussen, en daardoor beter concentreren
mss komen er als je ziek bent zelfs bepaalde stoffen je lichaam binnen die jou meer concentratie vermogen geven. en mss wel doordat je anders gaat leven als je ziek bent (meer fruit eten etc) dat je daardoor beter kan concentreren
Oud 19-07-2003, 11:26
Verwijderd
Concentratie door ziekte juist niet. Als ik ziek ben voel ik me ellendig, overhoop, heb nergens zin in, dan ben ik futloos. Het lukt me dan echt niet om me (beter) te concentreren.

Bij pijn (tot een bepaalde sterkte) kan ik nog wel begrijpen. Je zintuigen krijgen een prikkeling waarvan je opschrikt. Misschien dat dat verhelderend werkt?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 19:07
tacidvs
tacidvs is offline
Het moet inderdaad wel goede pijn zijn. En in geval van ziekte kan ook niet zomaar alles. Het moet niet al te opdringerig zijn. Ingeval van ziekte is koorts goed, maar ook lichte hoofdpijn. Qua pijn is het lastiger, je moet naast de pijn ook nog de wil hebben die te negeren.

Maar de meeste pijn en ziekten zijn inderdaad onbruikbaar.
Oud 22-07-2003, 09:38
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Citaat:
dafelix schreef op 18-07-2003 @ 10:34:
concentratie door ziekte kan ik begrijpen

je bent namelijk met veel minder dingen bezig, je kunt je op een ding focussen, en daardoor beter concentreren
mss komen er als je ziek bent zelfs bepaalde stoffen je lichaam binnen die jou meer concentratie vermogen geven. en mss wel doordat je anders gaat leven als je ziek bent (meer fruit eten etc) dat je daardoor beter kan concentreren
Zorgt verhoogde temperatuur niet toevallig voor betere concentratie? Zou best wel is kunnen eigenlijk.

Laatst gewijzigd op 22-07-2003 om 09:43.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten