Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
nederlands: de passievrucht(karel glastra van loon), maar voor jongens denk minder leuk, eeehm iets van leon de winter of boudewijn buch misschien?
engels: the catcher in the rye - jd salinger (vrij makkelijk) en lies of silence - ian mac ewan frans: les yeux sont fait- jp sartre |
![]() |
|
Ik vond zelf het nederlandse boek floortje bloem, van Yvonne Keuls, heel goed! 't is best wel heftig, maar toch heel leuk. En, belangrijk: heel veel samenvattingen op internet!!!
En buitenlandse boeken zijn sowieso nooit leuk! Doeiiii
|
![]() |
Leuk boek voor Nederlands lijkt mij Twee Vrouwen van "Haryy Mulisch" of "het Gouden Ei" of "vertraging", allebei van Tim Krabbe. Voor Engels raad ik je aan "Midsummer night's dream" van William Shakespeare.
Voor Frans "Une mort tres douce" van Simone de Beauvoir (is er ook in het Nederlands, "een zachte dood"). Voor Duits kan ik "Das Parfum" van Patrick Susskind aanraden. Tevens is het ook in het Nederlands te lezen, "Das Parfum". IK hoop dat je hier iets aan hebt. Veel succes er mee.
|
Mmm, voor Nederlands vond ik De val erg leuk, Carmen, Tristan & Isolde, en die Nederlandse versies van Harry Potter. Misschien denk je bij die laatste: "Harry Potter ga ik echt niet lezen hoor, das voor kindjes van acht jaar oud"- dacht ik eerst ook, maar ze zijn toch echt leuk. Dus zeker es proberen.
Engels, ach, al het Shakespeare stuff natuurlijk (Romeo + Juliet!!!! ![]() ![]() En voor Duits en Frans hoeven wij godzijdank (nog) geen boeken te lezen... Love |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Nederlands: "Phileine zegt sorry" van Giphart. Zelf vond ik die erg mooi en ontroerend.
Mulisch schrijft ook leuk (wel filosofisch). Ik heb "Twee vrouwen" en "De Elementen". Gelezen. Beiden zijn het korte boeken. De laatste is vooral erg kort, maar is moeilijker dan je denkt! Ook "Het gouden ei" van Tim Krabbé vond ik leuk, ookal is het een beetje afgezaagd en als laatste Psyche van Couperus. Dat is een mythologisch sprookje. Het is wel erg oud en heeft ook oud taalgebruik, maar ik vond het om de een of andere manier erg leuk om te lezen. Misschien omdat ik me dan ook een beetje inleef in de tijd waarin het geschreven is. Engels: "On the Road" van Jack Kerouac. Ook "Brave New World" van Aldous Huxley vond ik, vooral vanwege de toekomstvisie die erin verwerkt is erg interessant. En natuurlijk kan je altijd wat van Shakespeare lezen ![]() |
![]() |
|
![]() |
Das Parfum van Patrick Süskind is echt heel leuk (en ook in NL verkrijgbaar), dus ik sluit me volledig aan bij de andere twee die dit ook vinden. Verder kan ik zeggen dat ik Amelie Nothomb supercool vind en ik kom nog wel uit NL! Dus bij sommige mensen onder ons is ze wel bekend! Voor Engels ook W Shake. en 'de stam van de holebeer'(wel dik, maar ook NL) lord of the flies is ook wel geinig.
Frans : Camus --> les justes ging wel. Régine Deforges: la bicyclette bleue is wel mooi (WOII)
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Midsaait in Paris #1675 Turk February | 500 | 21-07-2012 15:30 | |
Studeren |
Ik moet een boek kiezen, welke? rakker126 | 22 | 22-11-2010 20:17 | |