Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Das pas leuk! ![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Als Ajax niet de geuzennaam Joden had 'gekozen' dan was er wel iets anders bedacht om het woord kanker voor te zetten. Belachelijk is dat eigenlijk: je haat de tegenstanders (tja, dat is iedereen die niet bij je eigen cluppie hoort) uit voor een levensbedreigende ziekte.
Ik herinner mij een actie van feyenoord van het afgelopen seizoen waarbij de toeschouwers niet mochten schelden. Regelmatig werd er dan bijvoorbeeld gezegd: de scheidsrechter is niet lief! (dit is niet verzonnen, het werd echt gezegd). Helaas gaan supporters 'automatisch' schelden als ze achterstaan of wanneer het niet goed met de club, dus zo'n actie is gewoon niet vol te houden (bij feyenoord mag inmiddels het woord kl**tz*k gewoon weer gezegd worden). |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik zie de hele F-side met die ruige gasten al in koor roepen: De scheidsrechter is niet lief ![]()
|
[QUOTE]EmilioFCG schreef op 21-07-2003 @ 21:17:
[B]Ja tuurlijk ze moeten het lekker zelf weten maar dan moet niemand maar dan ook niemand gaan lopen ouwehoeren als er k*nk*rjoden wordt geroepen. Want als er k*nk*rboeren wordt gezongen hoor je niemand erover. En iedereen weet ook wel dat het k*nk*r joden niet gericht is op de bevolkingsgroep joden maar op Ajax. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Joden, daar hebben de Ajacieden potverdikkie zelf voor gekozen. En dat doen ze nú nog steeds. Dat ze daar een hele bevolkingsgroep mee kwetsen schijnt ze niet te boeien.
(hier had ex-voorzitter Van Praag ook een mooie anecdote over, hij zei ook dat hij zich gekwetst voelde wanneer zijn supporters 'Joden Joden' zingen, omdat er veelal geen Joden op de tribune zitten. Wanneer 'we' in Eindhoven Boeren Boeren zingen, denken veel mensen precies hetzelfde. Wij zijn vaak ook geen boer. Maar in Eindhoven voelt niemand zich gekrengt wanneer ze ons 'beledigen' met Boeren. Wij krijgen ook geen spreekkoren tegen als 'Kankerboeren'. Gelukkig niet. Overeenkomst: Beide een geuzennaam die vaak niet 'klopt' Verschil: Ajacieden kwetsen er mensen mee en krijgen een weerwoord. PSV'ers hebben er geen moeite mee.
||
Citaat:
"hij heeft en hele nare ziekte! Hij heeft een hele nare ziiiiiiiiiiiiekte!" (naar: het Legioen)
||
Citaat:
.... je moeder heeft een behaarde lip
||
Joooddeeeeeeeen.
Ik vind het master dat de Ajacieden zo worden genoemd. Ik ben het namelijk allebei. ![]() Citaat:
Vroeger bestond het bestuur van Ajax grotendeels uit Joden.
|
Het probleem van de geuzennaam joden is dat je ook een heleboel mensen aanspreekt die zich graag met het jodendom willen identificeren.
Een PSVer zal niet met een hooivork gaan lopen, omdat hij wil laten zien dat hij een boer is. Bij Ajax daarentegen zie je regelmatig mensen met kettinkjes en andere prullaria om maar aan te geven dat ze jood/Ajacied zijn. Ik denk dat een hoop mensen die totaal niets met Ajax te maken hebben daarvan de dupe zijn geworden. Kan me nog wel een martelpartij in de Rumours in Amersfoort herinneren die begon vanwege een Ajaxartikel, maar wat uiteindelijk gewoon een motorbink was die van Joodse afkomst was. Verder worden er wellicht mensen mee gekwetst, maar je kunt natuurlijk ook blijven vragen om aandacht. Ik bedoel, als Feyenoorders het over joden hebben hoeft de olijvenkweker uit Tel Aviv zich niet aangesproken te voelen. Hetzelfde geld voor van Praag. Hij moet het woord kankerjood niet opvatten als wij hebben een hekel aan iedereen die jood is en wij hebben dezelfde gedachtengang als Hitler, maar hij moet het woord opvatten als: wij hebben een hekel aan iedereen die Ajacied is, hun arrogante g(j)odenzonen, hun achterlijke koepel die ze een stadion noemen, hun grasmat en vooral hun F-Side. Je moet wel een hele naďeve denkwijze hebben wil je denken dat écht heel voetbal Nederland een hekel heeft aan joden. Heel voetbal Nederland heeft een hekel aan Ajax en die noemen zich toevallig joden. Als ze zich lampionnen hadden genoemd, dat waren het kankerlampionnen. Veel simpeler kan het volgens mij niet. Over ziektes ervoor kun je natuurlijk twisten, zelf strooi ik niet met ziektes en hoor het liever ook niet in mijn omgeving maar het blijft natuurlijk emotie. Het is maar net met welke bewoording jij je emoties wilt uiten. NAC zijn de ratten, Haarlem zijn muggen, Zwollenaren zijn blauwvingers, in Limburg heb je de pieren en de Sjengen, in Rotterdam hebben we kakkerlakken en in Deventer hebben we vooral koek en hoeren. Ik ben nog steeds aan het zoeken naar een bepaalde vorm van consistentie binnen het beleid van zowel de KNVB als de clubs. Een dinsdagavond, een verplichte combi naar Excelsior en dan een spandoek ophangen met KNVB=Kut mag kennelijk niet. Een spandoek: Het kan dooien het kan vriezen, maar het mooiste zijn dooie Friezen schijnt ook niet te mogen. Zingen over overleden supporters daarentegen mag ineens weer wel. Joden aan het gas willen hebben is goed voor een boete plus het terugsturen van vele supporters, ik kan me geen maatregel herinneren die zo onwillekeurig was al die van Cohen. Maar zingen over kankerboeren met varkenspest mag ineens weer wel. Ik voel me niet aangesproken als mensen zingen dat de Adelaars vogelpest hebben. Laat de mensen die geen Ajacied zijn zich dan ook niet aangesproken voelen en laat ze alsjeblieft beter weten, want je kunt ook overal een probleem van maken. Als het maar met voetbal te maken heeft . P.S. De NVU bestaat nog steeds. En er lopen nog steeds Marokkanen met hakenkruizen rond. Gelijke behandeling? Of bestaan er toch verschillen in Nederland? |
![]() |
||
Citaat:
![]() Gegroet |
![]() |
||
Citaat:
'Even wat opzoeken op internet.' Al was mijn reply van vanmiddag in de baas zijn tijd, die mijn reply mede mogelijk heeft gemaakt. |
![]() |
||
Citaat:
![]() kom je nog naar de open dag van Feyenoord ? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
"Joden als geuzennaam De F-Siders hadden echter een tweede, overal bekende geuzennaam: Joden. De Ajacieden namen deze naam aan nadat eind jaren 70, begin jaren 80 steeds meer tegenstanders spreekkoren lieten horen en spandoeken hadden hangen die anti-Joods waren, vanwege de Joodse-historie van Ajax. Goed voorbeeld is FC Utrecht. De supporters van die club hadden omstreeks 1980 een spandoek hangen met daarop Ajax. De A's waren als davidsterren afgebeeld, de x was een hakenkruis. Er kwamen als reactie hierop steeds meer Israelische vlaggen te hangen op F (met dank aan o.a. de vlaggengallerij achter het NS-station in Haarlem, ze bleven steeds maar nieuwe ophangen nadat de vorige weer 'verdwenen' was....). Pas later begonnen de Ajacieden ook met het scanderen van "joden, joden". Tegenwoordig is het een van de meest gebruikte woorden in liedjes die vanaf F komen" De reden van het ontstaan van de naam.. In ""F-side is niet makkelijk"" staat veel betere uitleg over het ontstaan van de naam maar als ik daaruit citeer ben ik toch weer een IN-TER-NET Hooligan?! ![]() Heeft iemand by the way het boek gelezen hier? (richt deze vraag met name tot ZlatanSuperJood) Iedereen denkt dat het een "extreem" boek is (sorry andere bewoording kan ik er niet voor vinden) maar het is echt een goed boek wat de ideen van de wat fanatiekere supporters in een ander daglicht stelt en een aanrader is voor iedereen die een mening heeft over voetbalfanatisme.. P.s. ZSJ weet je al of je naar de open dag gaat? Kunnen we misschien samen een biertje drinken en onze zinloos meningsverschil uitpraten.. Ik weet dat we geen ruzie hebben (dat ben ik niet waar volgens jou ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Je kijkt er echt al maanden naar uit he? Ben je me nog steeds niet tegengekomen bij de oefenwedstrijden of was je daar niet met je grote mond?? En ik mag niet met 'Hooligans' praten van m'n moeder, sorry... ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ja dat niemand er over moet zeiken. Ajax = Joden Klaar. En je pc stond gewoon in Nedeland ![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
Eindelijk de waardering die deze jongen verdient... ![]() ![]() Hij snapt nog niet alles hier, dat anderen van alles van m kunnen zien, maar dat geeft niet.. Zo las hij een persoonlijk bericht van mij om 10.00 uur in de ochtend Nederlandse tijd, oftewel midden in de nacht in de befaamde Republiek... Je moet wat te doen hebben snachts in zulke landen natuurlijk... ![]()
||
Citaat:
Jou IP-adres is gecheckt en er is de hele tijd gepost vanaf dezelfde pc (in nl dus) ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Jaja... Daar is ie geweest dus, ik ben nu helemaal overtuigd van zn mooie woorden... ![]() Jullie ook, neem ik aan ![]()
Laatst gewijzigd op 03-08-2003 om 13:05. |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|