Oud 20-08-2003, 00:09
Verwijderd
Een of andere minister (ik dom -> dus vergeet)
Wil de tandarts en de pil uit 't ziekenfonds gooien.
Dit lijdt dus waarschijnlijk tot meer tienerzwangerschappen en abortussen.
Mijn mening is dus:
Ziek om de pil eruit te halen...
Dit is namelijk een onderdeel van veilig vrijen (naja... niet zwanger worden) en dus als 't doorgaat een ontmoediging om 't te slikken......
Dus ik vind 't achterlijk...
Laat er lekker in...
Wat is jouw mening over 't verwijderen van de pil uit 't ziekenfonds?
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 00:16
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
vind het negens op slaan. Ze willen kosten besparen maar er zullen mensen zijn die het niet kunnen betalen en dus zwanger worden wat ze dus uiteindelijk meer geld kost.

Ik weet niet hoeveel het gaat kosten, tmoet maar natuurlijk maar tis gewoon raar eerst wel dan niet..
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 00:40
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
1) Is dit niet meer iets voor L&G

2) Vind het persoonlijk vervelender dat de tandarts eruit gaat . Maar goed ik snap ook niet waarom de pil eruit gaat, maar daartegenin is weer te brengen dat condooms ook niet in het ziekenfonds zitten. Die zorgen ook nog eens voor bescherming tegen SOA's, dus is het logischer dat de condoom er in zit dan dat de pil erin zit. Maar goed het condoom zit er dus niet in, dus valt er wat voor te zeggen dat de pil eruit gaat.

Toch heb ik liever dat de tandarts en de pil erin blijven. (Maar ja, je moet ergens bezuinigen. Er zijn altijd wel mensen die klagen, zolang ze het maar niet op onderwijs wegbezuinigen)

((Het is laat dus let niet op m'n formulering))
Oud 20-08-2003, 01:08
-niels-
-niels- is offline
kosten van de pil per jaar was volgens mij 50 tot 70 euro...
dus dat gaat 't de dames kosten als 't uit 't ziekenfonds gaat...
't levert zo'n 800 miljoen op...

opzich heb ik er niet zoveel op tegen... zoals hierboven staat, eerder vervelend als de tandarts eruit tieft...

ook is 't idee van condooms zitten er niet in dus waarom de pil wel ook een opzich realistische gedachte...

verder vind ik jouw argument beetje krom:
Dit is namelijk een onderdeel van veilig vrijen (naja... niet zwanger worden) en dus als 't doorgaat een ontmoediging om 't te slikken..

dus als 't geld kost slik je geen pil meer?
dus eigk zou ik geen condoom moeten bruiken omdat ik er voor moet betalen?
Kijk je kan toch ook zelf een condoom gebruiken, die pil is dan dubbelop (jaja er zijn uitzonderingen maar die zijn overal)
Oud 20-08-2003, 01:16
Verwijderd
tandarts dr uit? Dus word niet meer vergoed dan?
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 01:22
-niels-
-niels- is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 20-08-2003 @ 02:16:
tandarts dr uit? Dus word niet meer vergoed dan?
moet je aanvullende vezekering betalen... wordt wrs ook niet zo'n hoog bedrag, maar je moet 't wel betalen...

dus ik zou nog ff snel al je vers. kiezen laten trekken
Oud 20-08-2003, 01:56
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Misschien maar goed, dat van die pil..
Dan wordt hopelijk niet meer massaal dat microgynon 30 voorgeschreven.
Oud 20-08-2003, 06:44
Verwijderd
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 20-08-2003 @ 02:56:
nee dan worden er massaal babykleertjes en zwangerschapstesten gekocht
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 06:47
Verwijderd
waar is het ziekenfonds voor als ze alle algemene dingen druit halen.. Ik bedoel het is toch voor iedereen belangrijk dat de pil erin blijft?

En de tandarts druit, kunnen ze niet gewoon doen dat men voor operaties meot betalen, maar dat controles gratis blijven (trouwens, wij betalen onze tandartskosten al heel lang zelf)
, en dat zo mensen worden aangemoedigd te poetsen (ik bedoel met operaties dus niet beugelachtige dingen, of kunstgebit maar meer dingen zoals gaatjes door slecht poetsen)
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 07:01
Verwijderd
Ik heb ook een aanvullende/aparte verzekering voor de tandarts. Daardoor betaal ik nu zo'n 50 euro per maand aan ziekenfonds!
Echt belachelijk, dus je wil zeggen dat ik nu nog meer moet betalen?
EN de pil. Ja..50 euro per jaar valt nog wel mee, maar toch..
Ik denk dat vaste gebruikers het wel blijven slikken, maar jonge meiden die eraan willen mischien gaan twijfelen.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 07:31
Verwijderd
Is al een topic op A&N over. Met een veel betere discussie.

[add]http://forum.scholieren.com/showthre...0&pagenumber=3 [/add]

Laatst gewijzigd op 20-08-2003 om 07:36.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 08:47
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Danique schreef op 20-08-2003 @ 08:01:
Ik heb ook een aanvullende/aparte verzekering voor de tandarts. Daardoor betaal ik nu zo'n 50 euro per maand aan ziekenfonds!
Echt belachelijk, dus je wil zeggen dat ik nu nog meer moet betalen?
EN de pil. Ja..50 euro per jaar valt nog wel mee, maar toch..
Ik denk dat vaste gebruikers het wel blijven slikken, maar jonge meiden die eraan willen mischien gaan twijfelen.
Wat een enorm gezeik. Wacht maar tot je jezelf particulier moet verzekeren, dan betaal je zo 150 Euro per maand.
Oud 20-08-2003, 09:03
Grimmetje
Grimmetje is offline
pfff, gezeik zeg je?

Als je in het ziekenfonds zit, zit je dus onder een bepaalde inkomensgrens, relatief drukt die 50 euro per maand dan zwaarder op je budget dan die 150 euro als particulier verzekerde. Het verschil zit in het feit dat je ONDER een bepaalde grens dus eigenlijk alleen maar minder gaat verdienen...dus die 50 euro gaat zwaarder wegen... Je moet particulier zijn verzekerd vanaf een bepaalde inkomensgrens. Dus als je daar ver boven zit, betaal je nog steeds hetzelfde... snap je wat ik bedoel??
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 09:32
Verwijderd
Op zich is het niet zo veel geld. Als je maximaal 70 euro (zie niels) per jaar uitgeeft aan de pil dan betaal je per maand 5,83. Je moet wel straatarm zijn als je dat niet kan betalen.

Misschien wordt de drempel naar de pil ook juist minder groot.
Moeder krijgt de rekening niet dus ze weet er niets vanaf. Dochter van 15 gaat naar de dokter, haalt een herhaalrecept en gaat met 6 euro naar de apotheek. Viola, daar is de bescherming zonder dat ze ruzie kreeg met haar ouders.

Het is vooral een principekwestie, hmm? We hebben in de jaren '70 geprotesteerd om de pil in het ziekenfonds te krijgen en 30 jaar later wordt het er net zo hard weer uitgeknikkerd.

edit: zinconstructie kon beter.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 10:48
poesiefox
poesiefox is offline
5 euro per maand voor zorgeloze sex zonder angst voor zwangerschap.

5 euro

Wat kost een Breezertje?
Oud 20-08-2003, 10:52
Gwen.
Gwen. is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 20-08-2003 @ 11:48:

5 euro

Wat kost een Breezertje?
Ik denk dat het dan wel meer dan 5 € per maand word want ik betaal nu al zo'n 15 € voor een half jaar en dat is dan alleen maar de aanvulling.
Oud 20-08-2003, 11:02
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Miss Quasy schreef op 20-08-2003 @ 11:52:
Ik denk dat het dan wel meer dan 5 € per maand word want ik betaal nu al zo'n 15 € voor een half jaar en dat is dan alleen maar de aanvulling.
Je hebt duurdere en goedkopere pillen. ( jouw aanvulling is dan 2,50 per maand_schokkend!) Maar dan nog is het een koopje, in wezen. Kom op zeg. Voor een beetje CD ben je al meer dan 20 euro kwijt.
Oud 20-08-2003, 11:13
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
Grimmetje schreef op 20-08-2003 @ 10:03:
pfff, gezeik zeg je?

Als je in het ziekenfonds zit, zit je dus onder een bepaalde inkomensgrens, relatief drukt die 50 euro per maand dan zwaarder op je budget dan die 150 euro als particulier verzekerde. Het verschil zit in het feit dat je ONDER een bepaalde grens dus eigenlijk alleen maar minder gaat verdienen...dus die 50 euro gaat zwaarder wegen... Je moet particulier zijn verzekerd vanaf een bepaalde inkomensgrens. Dus als je daar ver boven zit, betaal je nog steeds hetzelfde... snap je wat ik bedoel??
Uhm, sorrie hoor maar ik verdien helemaal niks. Dat betekend dat ik geen werkgever heb en dus kan ik niet in het ziekenfonds ook al zit ik onder die inkomensgrens.
Nu moet ik dus particulier verzekerd zijn, gelukkig bestaat er zoiets als een studentenpolis en krijg je ook wat meer studie financiering. Maar ik moet altijd een deel zelf betalen en als m'n eerste 5 jaar studie financiering erop zitten moet ik t toch zelf gaan betalen.
Oud 20-08-2003, 11:19
Grimmetje
Grimmetje is offline
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 20-08-2003 @ 12:13:
Uhm, sorrie hoor maar ik verdien helemaal niks. Dat betekend dat ik geen werkgever heb en dus kan ik niet in het ziekenfonds ook al zit ik onder die inkomensgrens.
Nu moet ik dus particulier verzekerd zijn, gelukkig bestaat er zoiets als een studentenpolis en krijg je ook wat meer studie financiering. Maar ik moet altijd een deel zelf betalen en als m'n eerste 5 jaar studie financiering erop zitten moet ik t toch zelf gaan betalen.
Ok, dan is er wel een oplossing hoor. Heb je hiervoor gewerkt? Ik weet niet zeker of er een bepaalde tijd voor staat dat je in loondienst geweest moet zijn, maar je kan toch ook een ww aanvragen, hierdoor kan je tenminste in het ziekenfonds blijven (of komen..)
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 11:20
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Er zijn ook veel mensen die aan de pil zitten omdat ze erge buikpijnen oid krijgen.

Ik zelf vind het ook niet veel ik zou het op jaarbasis gewoon kunnen betalen. Maar je weet hoe het met de condooms gaat veel hebben dan zoiets van ach laat maar zitten. Slechte instelling dat zeker.

Als je de pil voor medische redenen neemt krijg je hem wel vergoed.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 11:23
Verwijderd
Dit past toch beter op L&G, denk ik.... of het in het piltopic hoort weet ik niet, dat mogen de lokale fb's beslissen.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 11:25
Verwijderd
Citaat:
poesiefox schreef op 20-08-2003 @ 11:48:

5 euro

Wat kost een Breezertje?
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 12:08
zeep007
zeep007 is offline
* tevens is de pil voor sommige mensen ook een medicijn, tegen mentruatieklachten *

Wil dus dat het in het ziekenfonds blijft....
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 17:16
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
het is al bekend dat dit niet zal gebeuren. het is al jaren een discussiepunt, maar het gata nooit door. Omdat het gewoon ongewenste zwangerschappen tot gevolg heeft.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 17:25
Mara
Mara is offline
Vervelend.. ik gebruik de pil niet als anticonceptie, maar puur omdat ik zoveel last heb van mijn menstruatie (ziek zijn e.d.). Erg vervelend
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 17:49
$tarlight
$tarlight is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 20-08-2003 @ 02:56:
en wat is daar mis mee??

iemand zei ook:
Misschien wordt de drempel naar de pil ook juist minder groot.
Moeder krijgt de rekening niet dus ze weet er niets vanaf. Dochter van 15 gaat naar de dokter, haalt een herhaalrecept en gaat met 6 euro naar de apotheek. Viola, daar is de bescherming zonder dat ze ruzie kreeg met haar ouders.

maar tis toch zo dat de ouders het helemaal niet hoeven te weten dat je aan de pil bent? is dat niet die geheimhoudingsplicht die de dokter heeft?
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 18:08
Balance
Balance is offline
Citaat:
MissKiss1985 schreef op 20-08-2003 @ 12:20:
Als je de pil voor medische redenen neemt krijg je hem wel vergoed.
En hoe wil de dokter dan vast gaan stellen dat je hem gebruikt om medische redenen en niet als voorbehoedsmiddel?
Oud 20-08-2003, 18:09
Miracle
Miracle is offline
Ik ben particulier verzekerd

Maar ik vind het idd het domste wat ze maar kunnen doen.
Zelfde dingen die de topicstarter noemt (heb het topic verder niet gelezen.

Wat zouden jullie er trouwens van vinden als het vergoed wordt tot 21 jaar?
Oud 20-08-2003, 20:45
Balance
Balance is offline
Citaat:
dreen schreef op 20-08-2003 @ 19:09:
Ik ben particulier verzekerd

Maar ik vind het idd het domste wat ze maar kunnen doen.
Zelfde dingen die de topicstarter noemt (heb het topic verder niet gelezen.

Wat zouden jullie er trouwens van vinden als het vergoed wordt tot 21 jaar?
ook onzin.
op je 21ste is de pil net zo belangrijk als op je 16e. want wanneer een kind ongewenst/onverwacht is kan het net zo slecht terecht komen bij een 21jarige als bij een 16jarige.
bovendien hebben ook mensen boven de 21 menstruatieklachten waar tegen de pil helpt. waarom zou het dan vanaf 21 jaar niet meer vergoed worden?
Oud 20-08-2003, 20:51
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
linda85 schreef op 20-08-2003 @ 21:45:
ook onzin.
op je 21ste is de pil net zo belangrijk als op je 16e. want wanneer een kind ongewenst/onverwacht is kan het net zo slecht terecht komen bij een 21jarige als bij een 16jarige.
Daar ben ik het niet mee eens. Want als je het t/m 21 vergoed dan is de stap niet zo groot voor jongeren om aan de pil te gaan.
En je zou verwachten dat 21 die stap eerder zetten (en dus verstandiger zijn), dus voor hen maakt het minder uit dat het geld kost.

Jou argumenten zijn wel redelijk... maar niet goed genoeg
Oud 20-08-2003, 20:54
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 20-08-2003 @ 18:25:
Vervelend.. ik gebruik de pil niet als anticonceptie, maar puur omdat ik zoveel last heb van mijn menstruatie (ziek zijn e.d.). Erg vervelend
Als ze de pil voorgeschreven om medische redenen er ook uit gaan halen, gaan de ambtenaren hun ziektekosten hard nodig hebben. En gaat het glaszettersbedrijf in Den Haag heel veel werk hebben, namelijk alle ruiten van een heel ministerie vervangen.

Want als dit door gaat word ik KWAAD.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 21:00
*lieve_steph*
*lieve_steph* is offline
Ik silk de diane-35 voor mn huid (zoals wel meer)... En moet van de dermatoloog em nog tot tenminste mn 21 slikken.... En ik vind t dus echt belachelijk dat ze de pil uit t ziekenfonds halen...
Want je kunt dus echt niet aantonen dat je em voor gezondheidsredenen silkt...
En bovendien... Waarom zou je de pil alleen slikken als voorbehoedsmiddel? Het condoom bied ook nog es bescherming tegen soa!!! wow hee.... das gewoon 2 vliegen in 1 klap...
Maar toch ben ik t er dus niet echt helemaal mee eens...
Ze kunnen beter bezuinigen op de bentley's van de ministers. Ook andere (goedkopere) auto's rijden... (dat zijn volgens mij allemaal auto's van de 'zaak' die ontzettend veel geld kosten!!!
Oud 21-08-2003, 08:55
Verwijderd
Mensen praten hier alsof het er al uit is gehaald, dat is niet zo. Het is een plan, iets waar ze over aan het denken zijn.
Daarnaast willen ze hem er uit halen omdat het geen medicijn is, men wil alleen medicijnen vergoeden. Maar ja, het is wel nodig voor sommige vrouwen en wanneer ze hem verwijderen zullen er meer tienermoeders komen etc. Maar afwegen wat ze willen. Ze verdienen er niet eens veel op.

Daarnaast willen ze álleen de periodieke controle bij de tandarts uit het pakket gooien, Wil je die er wel in, dan moet je een aanvullende verzekering hebben. Anders poets je gewoon je tanden heel goed en ga je nooit op controle
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 09:21
Grimmetje
Grimmetje is offline
Dan hebben ze binnen een jaar de controle teruggebracht van 2 keer per jaar tot nul. Dat vind ik een beetje asociaal.

Laat het tekort dan gewoon nog wat oplopen zeg ik. Stel het forfaitair rendement van box 3 op 4,5. Belast vanaf 4 procent aanmerkelijk belang. Ga een kattenbelasting heffen.

Het accijns verhogen op tabak vind ik Eigenlijk ben ik van mening: verdubbel het , maar ja, dat gaat averechts werken..

uhmm....dit gaat een btje offtopic

edit: ff foutje verwijderd

Laatst gewijzigd op 21-08-2003 om 10:03.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 09:26
Verwijderd
Citaat:
Grimmetje schreef op 21-08-2003 @ 10:21:
Dan hebben ze binnen een jaar de controle teruggebracht van 2 keer per jaar tot nul. Dat vind ik een beetje asociaal.

Laat het tekort dan gewoon nog wat oplopen zeg ik. Stel het forfaitair rendement van box 3 op 4,5. Belast 6 procent op aanmerkelijk belang. Ga een kattenbelasting heffen.

Het accijns verhogen op tabak vind ik Eigenlijk ben ik van mening: verdubbel het , maar ja, dat gaat averechts werken..

uhmm....dit gaat een btje offtopic
Kattenbelasting
accijns omhoog
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 14:47
Balance
Balance is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 21-08-2003 @ 09:55:
Daarnaast willen ze hem er uit halen omdat het geen medicijn is, men wil alleen medicijnen vergoeden.
Voor zat vrouwen is het wél een medicijn. Ik ben bijvoorbeeld 2 dagen ziek wanneer ik de pil niet slik. Geldt het dan niet als medicijn? Hierboven staat iemand die het voor d'r huid moet gebruiken tot d'r 21ste. Is het dan ook geen medicijn?
Zeker weer een man die dat bedacht heeft!

Citaat:
dreen schreef:
Daar ben ik het niet mee eens. Want als je het t/m 21 vergoed dan is de stap niet zo groot voor jongeren om aan de pil te gaan.
En je zou verwachten dat 21 die stap eerder zetten (en dus verstandiger zijn), dus voor hen maakt het minder uit dat het geld kost.
oke, daar geef ik je wel gelijk in (jaja )
Oud 22-08-2003, 14:53
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef op 22-08-2003 @ 15:47:
Voor zat vrouwen is het wél een medicijn. Ik ben bijvoorbeeld 2 dagen ziek wanneer ik de pil niet slik. Geldt het dan niet als medicijn? Hierboven staat iemand die het voor d'r huid moet gebruiken tot d'r 21ste. Is het dan ook geen medicijn?
Zeker weer een man die dat bedacht heeft!

oke, daar geef ik je wel gelijk in (jaja )
Ik begreep het onderscheid tussen wel of geen medicijn idd ook niet helemaal. Pil is niet altijd anticonceptie... maar in dat soort gevallen zal het misschien wel vergoed worden, net zoals sommige pijnstillers ook vergoed worden wanneer je ze op recept krijgt ipv gewoon zo koopt (toch?).
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 15:05
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
*lieve_steph* schreef op 20-08-2003 @ 22:00:
Ik silk de diane-35 voor mn huid (zoals wel meer)... En moet van de dermatoloog em nog tot tenminste mn 21 slikken.... En ik vind t dus echt belachelijk dat ze de pil uit t ziekenfonds halen...
Want je kunt dus echt niet aantonen dat je em voor gezondheidsredenen silkt...
En bovendien... Waarom zou je de pil alleen slikken als voorbehoedsmiddel? Het condoom bied ook nog es bescherming tegen soa!!! wow hee.... das gewoon 2 vliegen in 1 klap...
Maar toch ben ik t er dus niet echt helemaal mee eens...
Ze kunnen beter bezuinigen op de bentley's van de ministers. Ook andere (goedkopere) auto's rijden... (dat zijn volgens mij allemaal auto's van de 'zaak' die ontzettend veel geld kosten!!!
jij hebt gelijk die dikkoppen zorgen wel dat ze er zelf warmpjes bijzitten. ik zou niet willen weten wat voor auto die balkende heeft!
Oud 22-08-2003, 15:08
Balance
Balance is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 22-08-2003 @ 15:53:
Ik begreep het onderscheid tussen wel of geen medicijn idd ook niet helemaal. Pil is niet altijd anticonceptie... maar in dat soort gevallen zal het misschien wel vergoed worden, net zoals sommige pijnstillers ook vergoed worden wanneer je ze op recept krijgt ipv gewoon zo koopt (toch?).
maar dan vraag ik me toch af hoe ze gaan controleren of je het inderdaad als medicijn gebruikt of niet.
want dan komen straks gewoon alle vrouwen aanlopen met 'ik heb zo'n pijn als ik de pil niet slik' en zullen ze alsnog aan iedereen de pil moeten voorschrijven.
Oud 22-08-2003, 15:23
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
linda85 schreef op 22-08-2003 @ 16:08:
maar dan vraag ik me toch af hoe ze gaan controleren of je het inderdaad als medicijn gebruikt of niet.
want dan komen straks gewoon alle vrouwen aanlopen met 'ik heb zo'n pijn als ik de pil niet slik' en zullen ze alsnog aan iedereen de pil moeten voorschrijven.
dan blijf je wanneer je werkt toch gewoon elke maand ziek thuis, doorbetaald door de baas
tja tis het een of het ander
als er mensen zijn die er echt zo'n last van hebben krijg je dat toch ook wel weer dan
Oud 22-08-2003, 16:26
Verwijderd
Citaat:
mjah dat ga je krijgen, maar ik denk dat t al in je dosier moet staan als ze t dan wel gaan vergoeden.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 16:27
Verwijderd
Citaat:
Ja, precies... Misschien smijten ze hem er ook gewoon helemaal uit, dat je hem ook maar helemaal zelf moet betalen wanneer je niet zonder kan vanwege pijn oid.
Echt gemeen, d'r is gewoon veel vraag naar en dan zou je dus verwachten dat het in het ziekenfonds zou komen.. maar nee hoor, want men ziet het niet als medicijn en dus hoort het er eigenlijk niet in. Halen ze het eruit, dan kost het ze weer veel geld omdat er veel morning afterpillen vergoed moeten worden. Of omdat meisjes abortus laten plegen, of een kindje krijgen op 15jarige leeftijd... Heel slim... ben benieuwd of ze het echt door gaan voeren. Ik kan het dan nog wel betalen, maar 't wordt wel een stuk onaantrekkelijker.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 16:28
Verwijderd
Citaat:
evil_angel schreef op 22-08-2003 @ 16:23:
dan blijf je wanneer je werkt toch gewoon elke maand ziek thuis, doorbetaald door de baas
tja tis het een of het ander
als er mensen zijn die er echt zo'n last van hebben krijg je dat toch ook wel weer dan
die er echt zoveel pijn van hebben die betalen t dan wel hoor, als t niet te duur is anders pakken ze wel de prikpil,ben je ineens voor 3 maanden klaar
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 16:29
Verwijderd
Citaat:
spacegirl schreef op 22-08-2003 @ 17:26:
mjah dat ga je krijgen, maar ik denk dat t al in je dosier moet staan als ze t dan wel gaan vergoeden.
Dan kom ik er gewoon ineens achter dat ik zonder pil een week per maand niet meer kan lopen door kramp in m'n benen... dat zal wel met meer gebeuren. (Dan lieg ik overigens niet hoor, ik kán een week per maand niet lopen wanneer ik niet aan de pil zou zijn, maar dat is niet waar ik hem voor hem (hoewel het er wel enorm handig voor is!).)
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 16:30
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 22-08-2003 @ 17:27:
1.Halen ze het eruit, dan kost het ze weer veel geld omdat er veel morning afterpillen vergoed moeten worden. Of omdat meisjes abortus laten plegen, of een kindje krijgen op 15jarige leeftijd... Heel slim...2 ben benieuwd of ze het echt door gaan voeren.
1.dit is eigelijk ook kortzichtig omdat t meteen daarop te gooien, der zijn zat middelen behalve dat om zwangerschap te voorkomen,meisjes van 15 weten dat net zo goed.

2. ze zetten t wel door,had ik gisteren gehoord
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 16:32
Fantôme
Fantôme is offline
ook zo'n domme uitspraak van die gast...:
dat het de vrouw's eigen verantwoordelijkheid is, niet zwanger te worden. Maar hallo! het is idd de vrouw die zwanger word, maar het aanstaande (ongewenste) kind is toch ook van de man! ja toch?! die zit er dan ook mee.
Oud 22-08-2003, 16:33
Verwijderd
Citaat:
... schreef op 22-08-2003 @ 17:32:
ook zo'n domme uitspraak van die gast...:
dat het de vrouw's eigen verantwoordelijkheid is, niet zwanger te worden. Maar hallo! het is idd de vrouw die zwanger word, maar het aanstaande (ongewenste) kind is toch ook van de man! ja toch?! die zit er dan ook mee.
mjah, hij moet het betalen iig,de vrouw ook, maar de man zeker ook,maar je hebt gelijk sommige mannen zijn heel dom en kortzichtig
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 16:34
Verwijderd
Citaat:
spacegirl schreef op 22-08-2003 @ 17:30:
1.dit is eigelijk ook kortzichtig omdat t meteen daarop te gooien, der zijn zat middelen behalve dat om zwangerschap te voorkomen,meisjes van 15 weten dat net zo goed.

2. ze zetten t wel door,had ik gisteren gehoord
Nummer 1 is onderzocht overigens, om te kijken of het wel een goed idee zal zijn. Ze zijn er daarin vanuit gegaan dat condooms bv onbetrouwbaarder zijn omdat ze kunnen scheuren. Statistisch gezien zouden er zo dus, wanneer de pil ontaantrekkelijker wordt en een deel van de meisjes/vrouwen er vanaf stapt omdat het te duur is, meer ongewenste zwangerschappen ontstaan. Of het ook zo is, mja, dat is een tweede. Maar kortzichtig is het niet, 't is iets waar huisartsen zich nu ook al druk om maken.
Maar ja, of het de overheid ook meer zal kosten in dat geval.. volgens mij was dat niet zo. Maar ze verdienen er niet veel mee terug. Door deze kosten te besparen, maken ze nieuwe kosten die dus welliswaar lager zijn de de besparingen... maar ja, dan hou je maar weinig over.

Gelukkig laten ze het onderwijs er iig buiten
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 16:37
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 22-08-2003 @ 17:34:
Nummer 1 is onderzocht overigens, om te kijken of het wel een goed idee zal zijn. Ze zijn er daarin vanuit gegaan dat condooms bv onbetrouwbaarder zijn omdat ze kunnen scheuren. Statistisch gezien zouden er zo dus, wanneer de pil ontaantrekkelijker wordt en een deel van de meisjes/vrouwen er vanaf stapt omdat het te duur is, meer ongewenste zwangerschappen ontstaan. Of het ook zo is, mja, dat is een tweede. Maar kortzichtig is het niet, 't is iets waar huisartsen zich nu ook al druk om maken.
dat geloof ik wel dat mensen er af stappen omdat t te duur wordt, als t bij mij alleen om t niet zwanger worden was zou ik t ook vanaf stappen, er zijn zat middelen dat wel vergoed wordt,dat staafje,spiraaltje ect.ect.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten