![]() |
|
Verwijderd
|
waar is het ziekenfonds voor als ze alle algemene dingen druit halen.. Ik bedoel het is toch voor iedereen belangrijk dat de pil erin blijft?
En de tandarts druit, kunnen ze niet gewoon doen dat men voor operaties meot betalen, maar dat controles gratis blijven (trouwens, wij betalen onze tandartskosten al heel lang zelf) , en dat zo mensen worden aangemoedigd te poetsen (ik bedoel met operaties dus niet beugelachtige dingen, of kunstgebit maar meer dingen zoals gaatjes door slecht poetsen) |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb ook een aanvullende/aparte verzekering voor de tandarts. Daardoor betaal ik nu zo'n 50 euro per maand aan ziekenfonds!
Echt belachelijk, dus je wil zeggen dat ik nu nog meer moet betalen? EN de pil. Ja..50 euro per jaar valt nog wel mee, maar toch.. Ik denk dat vaste gebruikers het wel blijven slikken, maar jonge meiden die eraan willen mischien gaan twijfelen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Is al een topic op A&N over. Met een veel betere discussie.
![]() [add]http://forum.scholieren.com/showthre...0&pagenumber=3 [/add] Laatst gewijzigd op 20-08-2003 om 07:36. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
pfff, gezeik zeg je?
Als je in het ziekenfonds zit, zit je dus onder een bepaalde inkomensgrens, relatief drukt die 50 euro per maand dan zwaarder op je budget dan die 150 euro als particulier verzekerde. Het verschil zit in het feit dat je ONDER een bepaalde grens dus eigenlijk alleen maar minder gaat verdienen...dus die 50 euro gaat zwaarder wegen... Je moet particulier zijn verzekerd vanaf een bepaalde inkomensgrens. Dus als je daar ver boven zit, betaal je nog steeds hetzelfde... snap je wat ik bedoel?? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Op zich is het niet zo veel geld. Als je maximaal 70 euro (zie niels) per jaar uitgeeft aan de pil dan betaal je per maand 5,83. Je moet wel straatarm zijn als je dat niet kan betalen.
Misschien wordt de drempel naar de pil ook juist minder groot. Moeder krijgt de rekening niet dus ze weet er niets vanaf. Dochter van 15 gaat naar de dokter, haalt een herhaalrecept en gaat met 6 euro naar de apotheek. Viola, daar is de bescherming zonder dat ze ruzie kreeg met haar ouders. Het is vooral een principekwestie, hmm? We hebben in de jaren '70 geprotesteerd om de pil in het ziekenfonds te krijgen en 30 jaar later wordt het er net zo hard weer uitgeknikkerd. edit: zinconstructie kon beter. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Nu moet ik dus particulier verzekerd zijn, gelukkig bestaat er zoiets als een studentenpolis en krijg je ook wat meer studie financiering. Maar ik moet altijd een deel zelf betalen en als m'n eerste 5 jaar studie financiering erop zitten moet ik t toch zelf gaan betalen.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Er zijn ook veel mensen die aan de pil zitten omdat ze erge buikpijnen oid krijgen.
Ik zelf vind het ook niet veel ik zou het op jaarbasis gewoon kunnen betalen. Maar je weet hoe het met de condooms gaat veel hebben dan zoiets van ach laat maar zitten. Slechte instelling dat zeker. Als je de pil voor medische redenen neemt krijg je hem wel vergoed. |
![]() |
||
Citaat:
iemand zei ook: Misschien wordt de drempel naar de pil ook juist minder groot. Moeder krijgt de rekening niet dus ze weet er niets vanaf. Dochter van 15 gaat naar de dokter, haalt een herhaalrecept en gaat met 6 euro naar de apotheek. Viola, daar is de bescherming zonder dat ze ruzie kreeg met haar ouders. maar tis toch zo dat de ouders het helemaal niet hoeven te weten dat je aan de pil bent? is dat niet die geheimhoudingsplicht die de dokter heeft? |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
op je 21ste is de pil net zo belangrijk als op je 16e. want wanneer een kind ongewenst/onverwacht is kan het net zo slecht terecht komen bij een 21jarige als bij een 16jarige. bovendien hebben ook mensen boven de 21 menstruatieklachten waar tegen de pil helpt. waarom zou het dan vanaf 21 jaar niet meer vergoed worden?
||
Citaat:
En je zou verwachten dat 21 die stap eerder zetten (en dus verstandiger zijn), dus voor hen maakt het minder uit dat het geld kost. Jou argumenten zijn wel redelijk... maar niet goed genoeg
||
![]() |
Citaat:
Want als dit door gaat word ik KWAAD. |
![]() |
|
Ik silk de diane-35 voor mn huid (zoals wel meer)... En moet van de dermatoloog em nog tot tenminste mn 21 slikken.... En ik vind t dus echt belachelijk dat ze de pil uit t ziekenfonds halen...
Want je kunt dus echt niet aantonen dat je em voor gezondheidsredenen silkt... En bovendien... Waarom zou je de pil alleen slikken als voorbehoedsmiddel? Het condoom bied ook nog es bescherming tegen soa!!! wow hee.... das gewoon 2 vliegen in 1 klap... Maar toch ben ik t er dus niet echt helemaal mee eens... Ze kunnen beter bezuinigen op de bentley's van de ministers. Ook andere (goedkopere) auto's rijden... (dat zijn volgens mij allemaal auto's van de 'zaak' die ontzettend veel geld kosten!!!
|
Verwijderd
|
Mensen praten hier alsof het er al uit is gehaald, dat is niet zo. Het is een plan, iets waar ze over aan het denken zijn.
Daarnaast willen ze hem er uit halen omdat het geen medicijn is, men wil alleen medicijnen vergoeden. Maar ja, het is wel nodig voor sommige vrouwen en wanneer ze hem verwijderen zullen er meer tienermoeders komen etc. Maar afwegen wat ze willen. Ze verdienen er niet eens veel op. Daarnaast willen ze álleen de periodieke controle bij de tandarts uit het pakket gooien, Wil je die er wel in, dan moet je een aanvullende verzekering hebben. Anders poets je gewoon je tanden heel goed en ga je nooit op controle ![]() |
![]() |
|
![]() |
Dan hebben ze binnen een jaar de controle teruggebracht van 2 keer per jaar tot nul. Dat vind ik een beetje asociaal.
Laat het tekort dan gewoon nog wat oplopen zeg ik. Stel het forfaitair rendement van box 3 op 4,5. Belast vanaf 4 procent aanmerkelijk belang. Ga een kattenbelasting heffen. Het accijns verhogen op tabak vind ik ![]() ![]() uhmm....dit gaat een btje offtopic ![]() edit: ff foutje verwijderd ![]() Laatst gewijzigd op 21-08-2003 om 10:03. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() accijns omhoog ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Zeker weer een man die dat bedacht heeft! ![]() ![]() Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
want dan komen straks gewoon alle vrouwen aanlopen met 'ik heb zo'n pijn als ik de pil niet slik' en zullen ze alsnog aan iedereen de pil moeten voorschrijven.
||
Citaat:
![]() tja tis het een of het ander ![]() als er mensen zijn die er echt zo'n last van hebben krijg je dat toch ook wel weer dan ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Echt gemeen, d'r is gewoon veel vraag naar en dan zou je dus verwachten dat het in het ziekenfonds zou komen.. maar nee hoor, want men ziet het niet als medicijn en dus hoort het er eigenlijk niet in. Halen ze het eruit, dan kost het ze weer veel geld omdat er veel morning afterpillen vergoed moeten worden. Of omdat meisjes abortus laten plegen, of een kindje krijgen op 15jarige leeftijd... Heel slim... ben benieuwd of ze het echt door gaan voeren. Ik kan het dan nog wel betalen, maar 't wordt wel een stuk onaantrekkelijker. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
2. ze zetten t wel door,had ik gisteren gehoord |
![]() |
|
ook zo'n domme uitspraak van die gast...:
dat het de vrouw's eigen verantwoordelijkheid is, niet zwanger te worden. Maar hallo! het is idd de vrouw die zwanger word, maar het aanstaande (ongewenste) kind is toch ook van de man! ja toch?! die zit er dan ook mee.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar ja, of het de overheid ook meer zal kosten in dat geval.. volgens mij was dat niet zo. Maar ze verdienen er niet veel mee terug. Door deze kosten te besparen, maken ze nieuwe kosten die dus welliswaar lager zijn de de besparingen... maar ja, dan hou je maar weinig over. Gelukkig laten ze het onderwijs er iig buiten ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Onderzoek: 20 procent vrouwen stopt met pil Gatara | 67 | 07-01-2004 15:16 | |
Werk, Geld & Recht |
Hoe hoog is ziekenfonds ongeveer voor een 22-jarige niet-student?? (o.a) Tulpje6 | 8 | 29-12-2003 09:09 | |
Seksualiteit |
wat vinden jullie hiervan? bassgirl | 71 | 31-10-2003 23:13 | |
Pil en 1x perjaar tandartscontrole uit ziekenfondspakket? Gatara | 292 | 29-09-2003 19:56 | |
Meeting: KEER HET TIJ demonstratie 20 september Rabbi Daniel | 212 | 22-09-2003 19:19 | |
'Bezuinigingen treffen OV-reiziger' MissCzechMeOut | 80 | 08-09-2003 16:28 |