Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() onderwerp? Misschien over het verschijnsel: huisvaders die tegelijkertijd sandalen, kousen, belachelijke korte broek en lachwekkend hoedje dragen? ![]()
|
Lijkt mij dat je moet schrijven over wat je meemaakt, doet, hoort, ziet. Alles om je heen moet je gebruiken als inspiratie. De op het oog saaiste persoon kan erg interessant zijn en zo ook dat sprietje gras dat heel eenzaam 3 centimeter langer is dan zijn mede-sprietjes. En volgens mij het het sleutelwoord voor het schrijven van columns overdrijven, alles mooier, zieliger, of erger maken, maar net niet te, zodat het boeiend maar toch stiekum ook realistisch is.
||
Citaat:
het lijkt mij wel leuk om die ook te lezen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() @ Dark-Sugar: Columnist Ik had altijd gedacht dat columns schrijven heel makkelijk was. Ik kon schrijven – grote verhalen dan, dat ging me aardig af – dus columns, dat moest een eitje zijn. Dus vol goede moed begon ik daar aan mijn column. Maar ik wist niks te verzinnen en dus zat ik daar maar met mijn handen in het haar en een leeg Microsoft Word scherm voor mijn neus. Na tien minuten kon ik geen wit meer zien. Uit pure wanhoop maar iemand uit mijn MSN-lijst gevraagd. (Voor de leken: MSN is een chatprogramma.) Een columnist, dus hij zou het wel moeten weten. Voor zover ik wist schudde hij columns zo uit zijn mouw. Hij schreef ze voor de scholierensite waar ik nog wel eens kwam. (Oké, dat is een understatement: ik kom er te vaak.) Ik heb hem mijn probleem voorgelegd en hij antwoordde heel simpel dat ik dan maar een column moest gaan schrijven over wat ik op dat moment aan het doen was. Dus heb ik 247 woorden gewijd aan het feit dat ik gewoon geen inspiratie had. Maar omdat je daar nou eenmaal niet elke keer over kan schrijven, was ik algauw weer door mijn onderwerpen heen. Dus vandaag hem maar weer aangesproken. Of hij misschien nog een onderwerp wist. “Ik zeg het onderwerp, jij schrijft,” droeg hij mij op. Wie ben ik om dat te weigeren? Dus bij deze: een column over jou, Roman. De ene columnist schrijft over de andere. Het moet toch niet gekker worden. (ik zei al: ik heb m zwaar ingekort.) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
Topictools | Zoek in deze topic |