Oud 23-08-2003, 13:41
Verwijderd
Columnist

Ik dacht dat het schrijven van een column makkelijk was. Langere verhalen gingen mij immers prima af, dus columns waren een eitje. Vol overmoed begon ik aan mijn eerste column. Ik blokkeerde; de woorden werden geen zinnen.

In mijn wanhoop sprak ik op MSN een columnist aan. Hij schudde ze zo uit zijn mouw, beweerde hij. Nadat ik hem mijn probleem had uitgelegd, zei hij: "Schrijf dan erover dat je niks weet".

Vervolgens heb ik 247 woorden gewijd aan mijn loze inspiratie. Ik beloofde mezelf elke week eentje te schrijven.

Een week later liep ik tegen dezelfde muur aan: geen inspiratie. Wederom sprak ik de columnist aan.

"Schrijf een column over mij", zei hij. Aandachtsgeil als een echte columnist.

Bij deze, meneer. Columniste doet columnist.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-08-2003, 14:39
®Observer
®Observer is offline
Een beetje erg kort, maar wel leuk
Oud 24-08-2003, 15:08
b-z
b-z is offline
grappig, kan langer
Oud 24-08-2003, 15:40
Verwijderd
Citaat:
b-z schreef op 24-08-2003 @ 16:08:
grappig, kan langer
Hij was eerst ook langer. Maar ik heb m ingekort. De lange versie was ook héél anders.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 18:56
dark_poetry
dark_poetry is offline
Wel koel.
Oud 24-08-2003, 19:01
Psychopath
Psychopath is offline
ga zo door!
Oud 24-08-2003, 19:58
load_harmony
load_harmony is offline
tof!! maar ook wel wat cliche. elke inspiratieloze schrijft meestal zoiets..... maar verder wel goed.. keep going!
Oud 25-08-2003, 12:47
Verwijderd
Citaat:
load_harmony schreef op 24-08-2003 @ 20:58:
tof!! maar ook wel wat cliche. elke inspiratieloze schrijft meestal zoiets..... maar verder wel goed.. keep going!
het erge is dat ik dus al twee van zulke columns heb... weet iemand een leuk onderwerp om over te schrijven?
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 13:00
clubje
clubje is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 25-08-2003 @ 13:47:
het erge is dat ik dus al twee van zulke columns heb... weet iemand een leuk onderwerp om over te schrijven?
Niets moeilijker dan een column schrijven! Ik doe ook liever verhalen

onderwerp? Misschien over het verschijnsel: huisvaders die tegelijkertijd sandalen, kousen, belachelijke korte broek en lachwekkend hoedje dragen?

Oud 25-08-2003, 13:22
Verwijderd
Citaat:
clubje schreef op 25-08-2003 @ 14:00:
Niets moeilijker dan een column schrijven! Ik doe ook liever verhalen

onderwerp? Misschien over het verschijnsel: huisvaders die tegelijkertijd sandalen, kousen, belachelijke korte broek en lachwekkend hoedje dragen?

Whaha!
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 15:43
alpha
alpha is offline
Lijkt mij dat je moet schrijven over wat je meemaakt, doet, hoort, ziet. Alles om je heen moet je gebruiken als inspiratie. De op het oog saaiste persoon kan erg interessant zijn en zo ook dat sprietje gras dat heel eenzaam 3 centimeter langer is dan zijn mede-sprietjes. En volgens mij het het sleutelwoord voor het schrijven van columns overdrijven, alles mooier, zieliger, of erger maken, maar net niet te, zodat het boeiend maar toch stiekum ook realistisch is.
Oud 25-08-2003, 16:06
load_harmony
load_harmony is offline
ja idd, als je iets meemaakt, of iets voorbijziet komen waarvan je denkt: NOOOOOOOOOOOOOOU JA ZEG! dan heb je een onderwerp voor een collumn! ! ik denk trouwens wel dat je er goed in zou zijn...

ik ben benieuwd naar collumn nummer 2..
Oud 26-08-2003, 13:23
Verwijderd
hehe deze was wel leuk ,
de columns die ik trouwens het leukst vind gaan over zulke loze onderwerpen dat het intrissante wordt
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 15:02
Psychopath
Psychopath is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 24-08-2003 @ 16:40:
Hij was eerst ook langer. Maar ik heb m ingekort. De lange versie was ook héél anders.
zou je die langere versie ook nog kunnen poster?
het lijkt mij wel leuk om die ook te lezen.
Oud 29-08-2003, 13:49
Verwijderd
Citaat:
Arachnea schreef op 26-08-2003 @ 14:23:
intrissante
interessantste...

@ Dark-Sugar:

Columnist

Ik had altijd gedacht dat columns schrijven heel makkelijk was. Ik kon schrijven – grote verhalen dan, dat ging me aardig af – dus columns, dat moest een eitje zijn. Dus vol goede moed begon ik daar aan mijn column. Maar ik wist niks te verzinnen en dus zat ik daar maar met mijn handen in het haar en een leeg Microsoft Word scherm voor mijn neus. Na tien minuten kon ik geen wit meer zien.
Uit pure wanhoop maar iemand uit mijn MSN-lijst gevraagd. (Voor de leken: MSN is een chatprogramma.) Een columnist, dus hij zou het wel moeten weten. Voor zover ik wist schudde hij columns zo uit zijn mouw. Hij schreef ze voor de scholierensite waar ik nog wel eens kwam. (Oké, dat is een understatement: ik kom er te vaak.)
Ik heb hem mijn probleem voorgelegd en hij antwoordde heel simpel dat ik dan maar een column moest gaan schrijven over wat ik op dat moment aan het doen was. Dus heb ik 247 woorden gewijd aan het feit dat ik gewoon geen inspiratie had. Maar omdat je daar nou eenmaal niet elke keer over kan schrijven, was ik algauw weer door mijn onderwerpen heen.
Dus vandaag hem maar weer aangesproken. Of hij misschien nog een onderwerp wist. “Ik zeg het onderwerp, jij schrijft,” droeg hij mij op. Wie ben ik om dat te weigeren? Dus bij deze: een column over jou, Roman.
De ene columnist schrijft over de andere. Het moet toch niet gekker worden.

(ik zei al: ik heb m zwaar ingekort.)
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 19:47
legatus
legatus is offline
Citaat:
(ik zei al: ik heb m zwaar ingekort.)
Korter én "krachtiger", het aangepaste stuk.
Oud 29-08-2003, 20:13
Verwijderd
Citaat:
legatus schreef op 29-08-2003 @ 20:47:
Korter én "krachtiger", het aangepaste stuk.
Ja, dat zeker.

Daarom had ik die er in eerste instantie alleen maar opgezet.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 12:28
*Burning water*
*Burning water* is offline
Ik vond de eerste column leuker. Beter geschreven, grappiger om te lezen. Jij hebt precies het omgekeerde van mijn probleem; als ik iets schrijf dat op een column moet lijken, is het altijd veel te lang. :/
Oud 30-08-2003, 12:46
Verwijderd
Citaat:
*Burning water* schreef op 30-08-2003 @ 13:28:
Ik vond de eerste column leuker. Beter geschreven, grappiger om te lezen. Jij hebt precies het omgekeerde van mijn probleem; als ik iets schrijf dat op een column moet lijken, is het altijd veel te lang. :/
Hmm. Ik heb een gebrek aan woorden, meestal. En welke 'eerste' bedoel je: de eerste die ik geschreven heb, of de bovenste? dat is nl. wel de tweede versie...
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 12:51
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 30-08-2003 @ 13:46:
Hmm. Ik heb een gebrek aan woorden, meestal. En welke 'eerste' bedoel je: de eerste die ik geschreven heb, of de bovenste? dat is nl. wel de tweede versie...
De bovenste. Verwarrend, hoor.
Oud 31-08-2003, 17:58
thomaske
thomaske is offline
Het bovenste is het bezte.
Het gaat gewoon nergens over.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 12:58
Verwijderd
Citaat:
thomaske schreef op 31-08-2003 @ 18:58:
Het bovenste is het bezte.
Het gaat gewoon nergens over.
neuj, maar dat was ook niet geheel de bedoeling, snap je?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten