Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Kheb er ook last van gehad, tussen mijn 15e en 16e jaar. Gelukkig heb ik een goede vriend die het zag gebeuren en mij een "schop onder mijn reet" heeft verkocht. ook zei die eerlijk hoe hij op dat moment over mij dacht enz.
nu een jaar later heb ik weer een hoop gerepareerd om het zo maar te noemen ![]() |
![]() |
|
![]() |
heel erg korte termijn oplossing: shoppen
kleren kopen waarvan je denkt: ik zie er hierin echt goed uit. Iedereen vindt mij leuk. Maar ja...misschien moet je gewoon met iemand praten, die jou kan helpen omdat die wat objectiever (of juist niet ![]() |
![]() |
|
![]() |
Kheb er ook last van gehad, tussen mijn 15e en 16e jaar. Gelukkig heb ik een goede vriend die het zag gebeuren en mij een "schop onder mijn reet" heeft verkocht. ook zei die eerlijk hoe hij op dat moment over mij dacht enz.
nu een jaar later heb ik weer een hoop gerepareerd om het zo maar te noemen ________________ Life is to short, so don't waste it. Go Surfing enne ..hoe heb je het 'gerepareerd'?
|
![]() |
Probeer nieuwe mensen te leren kennen. Klinkt misschien heel raar, omdat je dat juíst niet kan met zo weinig zelfvertrouwen. Maar je moet het toch proberen. Als je nieuwe mensen leert kennen die je accepteren, die je aardig vinden, die van je houden, dan geeft je dat enorm veel zelfvertrouwen. Ik weet dat het moeilijk is, maar het is een van de weinige effectieve oplossingen.
Anders.... psychiater. Die hebben echt verstand van dit soort dingen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
weet je wat ze altijd zeggen? de beste manier om van je angsten af te komen is om je angst onder ogen te komen.. vraag gewoon of ze met je naar de stad willen.. waarschijnlijk zeggen ze ja.. omdat ze jou een heel leuk meisje vinden en niet voor niks vrienden met je zijn.. en ik denk ook niet dat je bang hoeft te zijn als ze nee zeggen.. ze kraken je echt niet af.. en misschien hebben ze wel een goede reden.. (tandarts oid) Succes.. |
![]() |
|
Ik vraag me af waarom je bang bent dat je vrienden niet met je willen winkelen of dat de jongens die op je afkomen, omdat je er leuk uit ziet, jou niet leuk zouden vinden.... Hoe kom je aan die gedachten? Is er iets gebeurd waardoor je je zelfvertrouwen bent kwijtgeraakt?
Als je ons dat niet vertelt, kunnen wij je ook niet echt helpen (als we dat al zouden kunnen dan tenminste)...
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
bij mij werkt het in ieder geval lekker simpele oplossing, dat wel maar het draait uiteindelijk toch allemaal om jezelf voor de gek houden Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ok kijk het zit zo; er zat vroeger een jongen in m'n klas die ik leuk vond (heel erg leuk)en door hem ben ik ook m'n zelfvertrouwen kwijtgeraakt. Hij zat grapjes te maken over m'n uiterlijk/lichaam maar zei op het einde altijd':'geintje...je ziet er geweldig uit'.. maar toen ik thuisging d8 ik erover na ...zag m'n lichaam er egt zo uit?en m'n haar? ![]() Daardoor verloor ik m'n zelfvertrouwen in m'n uiterlijk en lichaam ![]() Mijn zelfvertrouwen in vriendin enzoben ik kwijtgeraakt omdat ik er TEveel over naden bv als m'n vriendin m'n andere vriendin vraagt om naar de stad te gaan ofzo heb ik zoiets van 'wrm vraagt ze mij niet'..'vinden ze mij saai'? en als die vriendin mij de volgende dag vraagt mee te gaan zeg ik nee omdat ik bang ben dat ze dat uit medelijden doet.. ik heb het gevoel dat ik mensen dwarszit ofzo meestal ![]() ![]() en zo ga je jezelf lanzamerhand haten ![]()
|
stel eerst jezelf de vraag heo het is gekomen dat je je zelfvertrouwen bent kwijtgeraakt.
bijvoorbeeld door een ruzie met een goede vriendin, die je daardoor heeft laten zitten? of iets anders. als je dat hebt ontdekt ben je al heel ver. komt het bijv. door die ruzie kan je kijken wat er daarin is fout gegaan, wat jij anders had kunnen doen maar ook wat zij anders had kunnen doen enz. ofterwijl, de fout ligt bij beiden. wat je bovendien kan doen om je zelfvertrouwen op te krikken is alle (ook hele kleine) complimentjes onthouden. schrijf ze eventueel op. Mensen met weinig zelfvertrouwen hebben namelijk vaak de neiging complimentjes weg te douwen het negatieve commentaar te onthouden, of zelfs te vergroten. ik weet niet of jij hier last van hebt, maar sommige mensen kunnen kritiek niet van elkaar onderscheiden. bijv. een leraar zegt tegen jou dat je het proefwerk niet zo goed hebt gemaakt en dat je het voortaan beter zo kan doen, is dit opbouwend kritiek. sommige mensen voelen zich 'afgekraakt' wat van zoiets helemaal niet de bedoeling is. bovendien is niet alles wat mensen zeggen waar. je krijgt bijv. van een klasgenoot kritiek op je blouse. die vind hem dus duidelijk niet mooi, maar dat betekend toch niet dat die blouse niet mooi IS en dat jij dan geen goede smaak zou hebben of zo iets. misschien slaat dit allemaal niet op jou, maar ik weet ook niet echt op welke fronten je geen zelfvertrouwen hebt, dus ik noem een paar punten op ![]() als je iets goeds hebt gedaan, mag je daar gerust een beetje trots op wezen. en als je iets fout hebt gedaan, je daar best 'niet trots op wezen' maar laat het niet je leven leiden he... fouten maken doen we allemaal wel, daar moet je van leren. probeer dan te zorgen dat je de volgende keer niet dezelfde fout maakt. Meid, je bent niet minder dan een ander okayy! onthoud dat. liefs, wendy
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
geen zelfvertrouwen vreesman | 8 | 10-11-2013 13:21 | |
Liefde & Relatie |
0% zelfvertrouwen!! please Lees!! 77-eline-11 | 2 | 08-04-2006 20:43 | |
Psychologie |
Zelfvertrouwen.. Ingetjuhh | 6 | 07-11-2004 09:55 | |
Psychologie |
Meer zelfvertrouwen "kweken" Apomes | 7 | 31-08-2004 12:07 | |
Liefde & Relatie |
geen zelfvertrouwen ? X-SlaYeR | 13 | 24-09-2003 18:32 | |
Psychologie |
Hoe kan ik mijn zelfvertrouwen terugkrijgen? flappieman | 7 | 05-05-2002 20:42 |