Advertentie | |
|
![]() |
|
Maar vinden jullie de aspecten hoe iemand er uit ziet ook nie bij volwassenheid horen dan??? Met die zelfstandigheid en het af-en aanwegen van dingen ben ik het ook eens.. maar ik dacht dat bij volwassenheid misschien ook wel hoorde dat je serieus gesprekken met mensen kunt voeren.. ook al gaat het over moeilijke onderwerpen.. en dat dan niet ineens een of andere malloot een vage opmerking gaat maken.. zodat het hele verhaal verkracht is...
|
Ik denk inderdaad dat "volwassen" als los begrip niet bestaat. Ik denk dat je dat "volwassen gedrag" moet zeggen. Want zelfs zogenaamd volwassenen (18+ofzo) kunnen zich heel onvolwassen gedragen.
Ik denk dat volwassen gedrag er uit bestaat dat je in staat bent zelf verantwoording te nemen voor de dingen die je doet, en het met respect behandelen van andere mensen en de eigendommen van deze mensen. Dus op het moment dat je je op zaterdagavond vol giet in de kroeg, en daarna op de weg naar huis vuilnisbakken omtrapt, valt dat niet onder volwassen gedrag. En op het moment dat als je leraar een leerling afzijjkt, valt dat ook niet onder volwassen gedrag.
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Inderdaad zijn de meeste plebejers eigenlijk gewoon grote kinderen, dus die zijn hooguit lichamelijk volwassen../. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Neej Volwassen ''gedrag'' is niet vuilnisbakken omgooien nadat je uit de kroeg komt.. Volwassen is toch meer dat je lichamelijk en geestelijk goed voor je zelf kan zorgen en opkomen, dat je ook een plaatsje hebt in de maatschapij.. Dat je kan zeggen, ik ben ook op deze planeet. Voor je zelf dus opkomen om je eigen hagje te beschermen hoort daar ook bij. Volwasen gedrag is dus ook belangrijk,, dat je ook opkomt voor je mede mens. Maar zo denk ik dat volwassen ongeveer een beetje (boel)is.. Ik weet het dus ook nog niet met mijn leeftijd... Zeg het maar .. Ik lees wel..
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Naar mijn mening is volwassen gedrag dat je op een ''normale'' manier met mensen kunt omgaan. Ze niet onnodig kwetst.
Op een verantwoordelijke manier keuzes kunt maken. Dat je niet bij elk puntje kritiek begint te krijsen. Dat je voor jezelf kunt zorgen. De gevolgen van je daden kunnen beredeneren. |
![]() |
|
vol·was·sen (bn.)
1 geestelijk en lichamelijk volgroeid, met kenmerken daarvan => adult, groot; <=> onvolwassen bron: www.vandale.nl
|
En wat vinden jullie van mensen die zichzelf volwassen voordoen..maar ondertussen gewoon nog super kinderlijk zijn...
Zoals bijvoorbeeld heel jonge kinderen die gaan roken.. ik heb meestal het idee dat ze nog niet eens weten wat een sigaret nou eigenlijk is en dat ze gewoon voor 'kijk mij eens'roken..maar ja.. -xxx- Laura
|
Nou je hebt sowieso 3 vormen van volwassenheid.
Lichamelijke volwassenheid, de naam zegt het al. Maatschappelijke volwassenheid, voor de wet meerderjarig, in Nederland dus vanaf je 18e jaar. En geestelijke volwassenheid, die bereik je als je zelf een bepaalde weg hebt gekozen en de fase van het experimenteren hebt afgesloten. Onder volwassen gedrag wordt bijv. verstaan het zelfstandig zijn, verantwoordelijkheid kunnen dragan, normen en waarden bezitten en er naar handelen uiteraard, betrokken zijn bij de maatschappij of cultuur, relaties kunnen onderhouden (persoonlijk & functioneel), jezelf kunnen accepteren, kunnen zelfreflecteren en zin geven aan je leven. Flink eisenpakket dus, vraag me af voor hoeveel "volwassenen" dit ook echt allemaal geldt ![]()
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Het-grote-lucht-je-hart-topic #159 kroot | 480 | 08-12-2010 15:37 | |
Psychologie |
Jongeren worden veel te snel volwassen Nezumi | 29 | 01-02-2008 16:59 | |