Advertentie | |
|
![]() |
|
behoefte:komt voort uit angst en staat los van God.
verlangen:komt voort uit liefde of iig niet uit angst en is de leidraad voor God. ik zie overleven als een behoefte. edit ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 12-09-2003 om 07:30. |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik zie overleven niet als een verlangen of een behoefte, maar als oerdrang.. dat heben we mee gekregen van die holbewoners.. maar om te overleven heb je eten onderdak en kleding(was het toch) nodig en dat is dan weer een behoefte ik denk dat een opleiding oid inderdaad nodig is om in deze maatschappij te overleven.. dus dat is dan een behoefte om aan de primaire behoefte te voldoen..
een verlangen is volgens mij de behoefte aan iets dat je niet perse nodig hebt maar wat leuk zou zijn om te hebben.. en die basisbehoeftes heb je wel nodig.. om weer te kunnen overleven |
![]() |
|
Verwijderd
|
Je hebt je behoeften nodig om je verlangens waar te maken. Als je geen dak boven je hoofd hebt, of geen eten, kan je moeilijk je verlangen waar maken te leven. Hetzelfde met educatie: als je het verlangen hebt iets met je leven te willen doen, is educatie een basisbehoefte.
|
![]() |
|
ik denk dat je er altijd naar verlangt je leven te overleven.
wat je minimaal nodig hebt om te overleven zijn de basisbehoeften: drinken, voedsel, kleding en een dak boven je hoofd. educatie is geen basisbehoefte, zelfs in onze maatschappij kan je nog wel aan werk komen zonder diploma's. je kan bijvoorbeeld gaan werken in een fabriek of ander ongeschoold werk doen. en dat doe je wel als dr geen sociale voorzieningen zijn en je geld nodig hebt voor de basisbehoeften. je verlangt er tenslotte naar te overleven. Laatst gewijzigd op 12-09-2003 om 21:20. |
![]() |
|
Je verlangt er na om te overleven, iemand die er naar verlangt om dood te gaan en dit ook echt van plan is heeft dus geen behoeftes meer nodig die eerst zijn oude belang, leven, waarmaakten.
Uit verlangens komen behoeftes voort. Je hebt een doel -> een verlangen. En om dat doel waar te maken heb je bepaalde dingen nodig -> Behoeftes |
![]() |
|
![]() |
Overleven is een instinct, behoeftes (zie Ida).
Er is slechts één verlangen en dat is Godsrealisatie. In feite heeft eenieder dit altijd al bereikt, omdat er geen tijd is, alleen maar Nu. We moeten het ons slechts herinneren.
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
1e relatie -> kan je plots naar iets anders verlangen? fieldgar | 34 | 02-03-2006 01:07 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Verlangen Guinevere03 | 3 | 22-04-2004 00:13 | |
Lichaam & Gezondheid |
Abortus; ja of nee? Verwijderd | 196 | 30-01-2004 18:42 | |
Seksualiteit |
Wat is uw seksuele IQ? slisje | 46 | 22-06-2002 02:15 | |
Seksualiteit |
Sex met een vriend love is life | 39 | 21-05-2002 02:59 | |
Liefde & Relatie |
Niet meer verlangen naar liefde ^AmArU^ | 4 | 03-04-2002 12:07 |