Citaat:
nare man schreef op 13-09-2003 @ 23:43:
Ik ben sowieso nogal een tegenstander van het snel zetten van beugels. Een kennis van mijn ouders is orthodontist en zei het tien jaar geleden al: er komen hier ouders die een beugel willen voor hun kinderen, en die kinderen hebben nog mooiere tanden die mijn eigen'.
M.a.w. er wordt veel te snel gegrepen naar de beugel om het kleinste afwijkinkje te corrigeren. Wees gewoon tevreden met je eigen gebit, laat alleen zo'n ding zetten als je echt een vreselijk fietsenrek hebt. Voor het overige kun je je het geld besparen (of de maatschappij het geld besparen, als je fondspatiënt bent).
|
Het probleem is alleen dat als je eenmaal scheve tanden hebt, hoe miniem de fouten ook mogen zijn, je tanden snel steeds schever gaan staan. Ik had 3 jaar geleden ook zoiets van "kom op, alleen mn onderkaak staat scheef, dat ziet geen hond, doe maar geen beugel". Maar door die scheve ondertanden zijn mijn boventanden nu ook scheef gaan staan, en als ik er nu niets aan laat doen wordt het alleen nog maar erger. Dus doe mij maar een beugel.