Oud 14-09-2003, 21:48
xineof
xineof is offline
op je wachten in het donker
beter wetend dat ik tijd verdoe
dan op de trap verkregen gestommel
lieflijke ogen naar me toe

door jou inzicht in het duister
beter gebruikend voor de dromen 's nachts
dan diep in mij een angstig beven
troostende handen niet geheel onverwachts

weet ik ben je zo veel verschuldigd
beter wetend tegen protesten van mij
dan twee personen smeltend samen
en niets tekort, voor allebei

Laatst gewijzigd op 14-09-2003 om 21:57.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-09-2003, 11:32
aapje
aapje is offline
hijs goed ik heb er helemaal nix op aan te merken..
Oud 15-09-2003, 15:56
xineof
xineof is offline
Citaat:
streepje schreef op 15-09-2003 @ 12:32:
hijs goed ik heb er helemaal nix op aan te merken..
tnx voor je reaxi . nog een vraagje (was ik vergeten in het bericht zelf te zetten): wat vind je van de titel? ik kon namelijk echt geen goede titel verzinnen voor dit gedicht en ben nog steeds niet tevreden met 'één allebei'. miscchien ideeën ?
Oud 15-09-2003, 16:12
Boef
Boef is offline
Mooi gedicht idd...De titel vind ik wel wat minder eigenlijk. Ik denkt dat "niet onverwachts" of "allebei" (zonder één dus) leuker is, en een beter beeld van je gedicht geeft.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 18:10
Halogeen
Halogeen is offline
bah, ik vind het te veel een verhaaltje en getuigen van complete creativiloosheid (kon zo snel niet een ander woord verzinnen) en het feit dat je er niets op kan aanmerken zegt voor mij al wel weer genoeg.
Oud 15-09-2003, 19:41
xineof
xineof is offline
Tnx voor jullie reaxi's.

-*booh*, ik vind gewoon 'allebei' wel een goed idee, dank je!
-Halogeen, gebrek aan creativiteit (maar wel leuk woord). jammer dat je hem slecht vind, maar dat kan. maar waarom vind je het een verhaaltje?? ik bedoel: het is geen echte opeenvolging van gebeurtenissen; wat maakt het een verhaal? verder vraag ik me af wat het zegt over mijn kwaliteit van dichten dat iemand anders er niets op aan kan merken? (is niet lullig bedoeld hoor , ik vraag het me gewoon af)
Oud 16-09-2003, 20:22
Halogeen
Halogeen is offline
haha dat zal ik je uitleggen!
Het betekent dat het niet slecht is, dat is positief, denk ik. Aan de andere kant is het zo nietszeggend dat je eigenlijk niet goed weet wat je er mee aan moet. Een soort van schouderophalend, tsja zeggen. Ik ben nu heel hard een voorbeeld aan het bedenken. Nu ja, een groot gedeelte van het forum staat er vol mee, maar waarom nu jij vraag je je wellicht af. Nou, zal ik je vertellen, jij hebt altijd van dat mooie commentaar, dus verwachte ik min of meer dat je de dichtkunst zelf meester was. Maar met dit 'verhaaltje' was ik een beetje teleurgesteld. Ik vind de gebeurtenissen zeer zeker wel opeenvolgend. Tsja, het is gewoon een opsomming van gebeurtenissen, wat kan ik zeggen? Vandaar dus.
Oud 16-09-2003, 20:30
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
De tekst vind ik best aardig(niet een geweldig woordgebruik, maar toch best leuk), het metrum daarentegen vind ik niet goed. Het leest niet fijn weg. Das jammer. Maar schrijf door, want je kan het wel
Oud 16-09-2003, 21:25
lovetear
lovetear is offline
Het loopt in mijn ogen niet zo soepel inderdaad, maar verder vind ik hem leuk gedaan.
Oud 16-09-2003, 21:50
xineof
xineof is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 16-09-2003 @ 21:22:
haha dat zal ik je uitleggen!
Het betekent dat het niet slecht is, dat is positief, denk ik. Aan de andere kant is het zo nietszeggend dat je eigenlijk niet goed weet wat je er mee aan moet. Een soort van schouderophalend, tsja zeggen. Ik ben nu heel hard een voorbeeld aan het bedenken. Nu ja, een groot gedeelte van het forum staat er vol mee, maar waarom nu jij vraag je je wellicht af. Nou, zal ik je vertellen, jij hebt altijd van dat mooie commentaar, dus verwachte ik min of meer dat je de dichtkunst zelf meester was. Maar met dit 'verhaaltje' was ik een beetje teleurgesteld. Ik vind de gebeurtenissen zeer zeker wel opeenvolgend. Tsja, het is gewoon een opsomming van gebeurtenissen, wat kan ik zeggen? Vandaar dus.
owkej ik snap . maar je je gaat je mening over mijn dichtkunst toch zeker niet baseren op één gedicht ... snif... . ik moet nl. toegeven dat dit (eerlijk waar) niet echt een geweldig gedicht (op zun zachts gezegd) van mezelf is... en ik probeer meestal een zo volledig mogelijke reaxi op gedichten te geven, das echt niet omdat ik vind dattik er verstand van heb ofzow or , gewoon omdat ik probeer er wat aan bij te dragen/suggesties te geven...is niet afkrakend bedoeld !
Oud 16-09-2003, 21:53
sublime
sublime is offline
ik vind het een mooi gedicht; niet zo dat ik sta te springen en te juichen () maar het spreekt me wel erg aan en dat maakt een gedicht voor mij al gauw heel goed

conclusie: mooi gedicht, mooi woordkeus
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten