Oud 21-04-2002, 20:06
The Messiah
The Messiah is offline
Ik ben nu 19 jaar oud en ben al in het stadium gekomen dat ik aan beide kanten van me hoofd verschrikkelijk grote 'inhammen' heb. Het begon bij mij al op zeer jonge leeftijd (14 ). Niet dat het toen al zo erg was, maar het begon toen merkbaar te worden dat mijn haar meer uitviel als normaal was.

Nu 5 jaar later heeft die lijn zich voortgezet met als resultaat dat ik me er gigantisch voor schaam. Het heeft dus niet alleen lichamelijk, maar ook geestelijk effect op me. Ik ben vrij ijdel dus het is niet echt iets wat ik zomaar kan accepteren. En zeker als niemand in je leeftijdsgroep (die ik ken) er geen last van heeft. Met de grootst mogelijk moeite kan ik de inhammen nog wel redelijk camoufleren maar het is toch wel zichtbaar. Er komt ook nog eens bij dat het haar dat ik nog heb flinterdun word. Als ik zo mijn familie bekijk zal het wel erfelijk zijn bij mij, maar jah.....ik kan er toch niet goed mee leven. Ik heb gewoon zo'n raar gevoel dat mensen er na staren En de gedachte dat het in de toekomst alleen nog maar erger gaat worden is ook niet echt bevredigend. Ik weet ook wel dat ik niet de enige ben en dat zoiets wel normaal is maar er moet, binnen redelijke grenzen, toch wel wat aan te doen zijn?

Graag zou ik jullie reacties op mijn 'verhaal' hierboven willen horen. Als tweede vraag ik me af of er ook personen hier zijn die met hetzelfde probleem zitten en een oplossing hebben die werkt. Ik heb al veel gehoord over speciale shampoo's enzo maar helpt dat nou echt ? Je hebt ook een laserbehandeling in Haarlem, maar om zo'n astronomisch bedrag neer te leggen daarvoor vind ik zelf wat overdreven. (Waarschijnlijk duizenden euro's, toch maar ff niet doen he ).
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 20:42
DarkCat
DarkCat is offline
Je hebt idd van die shampoos die vanalles beloven, maar niks doen. Je hebt ook dure laserbehandelingen (en haarstukjes enzo), maar dat is dus onbetaalbaar en ik weet niet of je je daar beter van gaat voelen. Je kunt wat dat betreft drie kanten nog op: camoufleren, zo laten, of extra benadrukken. Met dat laatste bedoel ik; alles eraf! Het staat nogal aggressief alleen, een kale kop.
Ermee leven is het belangrijkst, wat je er verder ook mee doet. Ik ken een jongen van 17 die hetzelfde probleem heeft, ook al sinds zn 14e ofzo.. die heeft vaak een muts over zn kop

Voel je je er erg onzeker over..?

Cat
Oud 21-04-2002, 23:05
The Messiah
The Messiah is offline
Citaat:
DarkCat schreef:
Voel je je er erg onzeker over..?

Cat [/B]
Jah, best wel. Ik zit er ook voortdurend mee.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 23:25
maar
maar is offline
Een vriend van mij van 20 heeft hetzelfde probleem, en hij wast zijn haar met groene zeep i.p.v shampoo. Het schijnt te werken.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2002, 03:57
ick
ick is offline
ik zie wel 'ns reclame van Sjoerd Appy ofzo... zit in amsterdam en beweert haar te kunnen maken dat zich gedraagd als echt haar tegen acceptabele prijzen...
Met citaat reageren
Oud 26-04-2002, 05:44
Drizzt
Drizzt is offline
Ik gebruik Actigener, maar heb geen extra haargroei gekregen. Volgens mijn oom (kapper) voorkomt het wel dat er meer haar uitvalt.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 12:51
Verwijderd
Ik ben 18 en mijn haar wordt ook steeds dunner. Ik heb lang haar dus echt opvallen doet het niet. (Mijn haar liet ik al groeien voordat het echt duidelijk werd) Maar ik zit er niet echt mee. Er zijn echt zoveel mannen die kaal worden en de een wat eerder dan de ander. Tenzij je heel veel geld hebt is er gewoon weinig aan te doen. Ik ken genoeg jongens (ok, dat zijn dan al 20-ers) die duidelijk inhammen hebben maar waarvan het kapsel er goed, verzorgd en vlot uitziet.
Je moet er niet zo'n punt van maken. Het zijn je genen, niets aan te doen. je moet egwoon het beste er van maken. Het grootste probleem ligt trouwens bij jezelf denk ik. Ik denk dat de meeste mesnen echt geen punt maakt over of je nou wel of niet wat kalend bent. (juist omdat het normaal is) Dus, kop op
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 13:03
Kat
Kat is offline
er zijn natuurlik wel van die shampoo's e.d. te koop, waarvan je meer haar zou moeten krijgen. ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik geloof eigenlijk niet zo in dat soort wondermiddeltjes. Als je er heel veel last van hebt kan je gewoon een pet opdoen, das iig een stuk goedkoper dan zo'n laserbehandeling.
Oud 29-04-2002, 18:10
femme
femme is offline
Twee vrienden van mij beginnen ook al kaal te worden.. ze zijn 18 en 19.. en ik vind het helemaal niet lelijk! Ik vind het soms zelfs heel leuk staan, ligt er wel aan hoe je je haar verder draagt, maar het ziet er soms echt heel leuk uit..
Oud 30-04-2002, 20:07
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Mijn achterhoof begint ook kaler te worden. Daarbij komt nog eens dat er een litteken zit waar niks op groeit. Vind het wel lastig, maar zit er niet mee.
Oud 01-05-2002, 09:51
miro
miro is offline
Een jongen die ik ken had het ook heel erg en werd er net zoals bij jou heel erg onzeker over. Hij heeft een soort "operatie" gehad waarbij dmv een laserbehandeling haren geimplanteerd werden, een hele dure behandeling maar wel de moeite waard als je er gelukkiger van wordt.

Een andere jongen die ik ken, heeft niet zo last van inhammen maar gewoon een grote kale plek op zijn hoofd. Het leuke is dat hij zich er helemaal niet voor schaamt, daardoor vinden andere mensen het eigenlijk helemaal niet raar.

Nou ja, zo zie je maar, er zijn meer mensen met dit probleem. Heel veel succes ermee! en je bent wie je bent.

Miro
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 14:47
DeadHearT
DeadHearT is offline
ik ben dus 19, vanaf mijn 14 lang haar gehad, en heb ik het vorig jaar afgeknipt, omdat ik al een tijdje inhammen begon te krijgen.
Na dat ik het afgeknipt had kon je pas goed zien dat het kaalworden al redelijk bezig was, mijn haar bleek dunner dan ik gedacht had, en met lampen erop kun je er erg goed doorheen kijken. Tis altijd één van mijn grote angsten geweest om kaal te worden, kvond het ook best erg om mijn lange haar af te moeten knippen...(moeten?, ja want als er iets vershrikkelijk is dan is het wel een man met lang haar en een kale plek of volledig kale schedel)

Ik heb er dus wel een tijdje mee gezeten ,ook denkend van : ooh god wat gaat me vriendin hier van vinden..(die boeit het dus eigenlijk niet...de schat
Ben ook naar dermatologen geweest, die allemaal hetzelfde zeiden : ''erfelijk..sorry niets aan te doen.. behalve godgruwelijk dure operaties''

Nu heb ik er eigenlijk wel mee leren leven...Kheb het al een keer kaal geschoren (helemaal) en zo gek stond dat niet...mijn plan is dan ook om als het veel erger wordt dat te gaan doen.

vervelende is wel dat als je het zelf een beetje geaccepteerd hebt dat er altijd mensen zijn die zeggen : hey...je word al kaal!! (met een eventuele lach erachteraan). ..alsof je dat zelf niet weet...

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten