Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Dat ze dan kijken naar de aanstellers en die aanpakken ipv mensen die t niet kunnen veroorloven. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ze moeten de onzin eens afschaffen dat ik iedere keer de dokter moet bellen voor medicijnen die ik mijn hele leven moet slikken.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Misschien was het beter geweest om pas bij het nde recept die heffing in te voeren en niet op recepten die een langere periode gebruikt moeten worden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik snap geloof ik niet zo goed wat ze dan willen met mensen die hun hele leven medicijnen moeten slikken of mensen die in zulke mate ziek zijn dat ze langdurig veel medicijnen moeten slikken...?
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
De medicijnknaak is gewoon 1 van de vele bezuinigingen die broodnodig zijn. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat beginsel is goed, maar er zijn m.i. legio uitzonderingen. Mensen die voor elk wissewasje naar de dokter gaan en nog een grote bek geven en gewelddadig worden ook wanneer ze niet à la minute geholpen worden. Dat soort tuig mag wat mij betreft uitgesloten worden van elke medische zorg, laat maar lekker doodrotten in de goot.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Niet veel, maar daar gaat het niet om. Er zijn maar weinig dingen die mij echt persoonlijk raken en woedend maken, maar mensen die artsen bedreigen en mishandelen wanneer ze niet direct geholpen worden zijn daar één van.
Het is toch belachelijk dat veel ziekenhuizen bij de eerste hulp en weekenddienst al een particuliere beveiligingsdienst moeten laten surveilleren, alleen maar omdat er geregeld mensen komen die erop los rammen als ze niet meteen geholpen worden? Probeer dat soort gedrag alsjeblieft niet te rechtvaardigen, daarvan gaat je geloofwaardigheid niet vooruit. Dat soort tuig moet de consequenties maar gewoon voelen. Ik weet het, het is vrij primitief, maar in sommige gevallen vragen desperate times om desperate measures. |
![]() |
|
komop zeg , 1,70E is echt niet zoveel,dat is volgens mij best redelijk gezien de kwaliteit van onze zorgsector, oke ,er zijn landen waar het beter is .Maar in het gros van de landen mag je blij zijn als je een medicijnman ergens in n hutje treft, dus we mogen best ietsjes tevredener doen over deze ''medicijnknaak'' denk niet dat er veel mensen zijn die er een boterham minder voor hoeven te eten...en anders ,je medicijnen heb je wel nodig,dus als je het echt niet kan betalen dan vind ik wel dat er iets gecompenseerd mag worden door de overheid...
|
![]() |
Ik denk dat de medicijnknaak een noodzakelijk kwaad is om ons begrotingstekort de komende jaren niet abnormaal de pan uit te laten rijzen. Wel vind ik het positief dat er een maximum aan gesteld wordt. Op die manier worden chronisch zieken die veel medicijnen gebruiken ontlast.
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
* wat levert het concreet op? * 100 euro per jaar extran is niet oontlasten
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bovendien komt het geld de zorg niet ten goede, maar de rijksfinanciering. Toegegeven, een gezonde financiering is handig als je op de lange termijn een goede zorg wilt waarborgen. En hoe de zorg in andere landen is ingericht, heeft toch niets te maken met wat wij voor onze zorg moeten betalen? ![]() ![]() |
![]() |
|
belachelijk. Sommige mensen zullen ook echt die 100 euro per jaar gaan moeten betalen. En dat zijn meestal oudere mensen die ook nog eens hun pijnstillers, antidepressiva en maagzuurtabletten (of weet ik veel, het ging om pillen) zelf moeten gaan betalen. Terwijl ze leven van een kleine aow!
kijk, en dan is 1.70 wel veel. Bezuinigingen op de zorg zijn nooit goed. Laat ze bezuinigen op de HSL, JSF en andere afkortingen!
||
Citaat:
Je kan in dit schema pas aan nummer 2 beginnen als nummer 1 voldoende bevredigd is. Now tell me what I need.. 1- fysiek: eten, drinken, zuurstof, warmte, alles wat je nodig hebt om fysiek te overleven 2 - veiligheid: bescherming van dat waarin hij in zijn bestaan bedreigd wordt, door wet, structuur, beveiliging, verzekeringen enz. 3 - sociale behoeften: het gevoel hebben deel uit te maken van een groep, geaccepteerd worden, vrienden hebben, liefde geven en ontvangen enz. 4 - zelfimago: eigendunk, reputatie, presteren, competentie, onafhankelijkheid enz. 5 - zelfverwerkelijking: doe wat je werkelijke roeping is, deel je innerlijke vrede belangeloos
|
Wanneer alle andere behoeftes bevredigd zijn kan je tevreden leven, heb je dus tijd voor de dingen die je echt graag doet, wat dus je werkelijke roeping is.
In dit stadium ben je ook in staat om je innerlijke vrede belangeloos te delen omdat bijv de sociale behoeften en het zelfimago bevredigd zijn. (let op, het is een theorie )
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind dit gewoon niet kunnen. Er zijn genoeg mensen in Nederland die medicijnen hard nodig hebben. Voornamelijk ouderen en minder validen die van een AOW leven, kunnen zich dit absoluut niet (blijven) veroorloven. Heel vaak praten we hier niet over 1 doosje medicijnen per maand, maar een aantal. Ik vraag me echt af hoe ver de regering wilt gaan hiermee? Nog even en wij moeten ook nog betalen voor elke stap die wij buiten de deur zetten...
Ik denk ook dat het aan de dokter is, om te bepalen of mensen wel of niet medicijnen nodig hebben, laat de artsen dan iets strenger worden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En artsen schrijven soms een recept voor dat niet noodzakelijk is. (Denk dat Auc bedoelt) Misschien is er een oplossing in het voorschrijven van goekopere medicijnen. Dus geen merkmedicijnen, of het beperken van winstmarges op medicijnen zodat zij goedkoper worden.
|||
Citaat:
Besef je overigens ook dat de tunnels worden neergelegd om de natuur te beschermen. Anders zouden de spoorlijn dwars door natuurgebieden lopen en deze mogelijk beschadigen. Nu ben ik niet zo'n millieufreak, maar wel van mening dat we de stukjes natuur die we hebben enigszins moeten behouden voor zover dit in redelijkheid kan. Citaat:
Kort om, nogal wat bezwaren bij een zweverige theorie zonder wetenschappelijke basis!
|
Om nog even ontopic te reageren:
De medicijnknaak an sich vind ik niet zo'n zinnig idee. In plaats van regels schrappen (waar ik fel voorstander van ben), komt er nu weer één bij. Echter, wat mij bevalt aan deze regeling is dat het nu eens het probleem bij de wortels probeert aan te pakken: de overmatige consumptie van gezondheidszorg.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ook onder ouderen zie je een ernstig verschijsel. Vaak vereenzamen deze mensen. Om dan toch een beetje contact met de buitenwereld te houden gaan deze mensen naar de huisarts terwijl ze medisch niets mankeren. Hoewel dit een ernstig probleem is, is de huisarts niet de aangewezen persoon om dit op te lossen. Het nodig achten is een heel vaag begrip en de scheidslijn tussen ongerust zijn en misbruik maken van is natuurlijk heel lastig te trekken. Het ontmoedigen van de consumptie zonder dit ontoegankelijk te maken vind ik een prima middenweg.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
![]() Maar ik wist inderdaad niet dat de JSF geld op zou moeten leveren (want ik neem aan dat dat niet vaststaat) en dat tunnels natuurgebieden sparen is ook een goed punt. Want de spoorlijn moet er toch komen. Het punt (waar ik wel wat vanaf weet ![]() ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd op 22-09-2003 om 19:47. |
![]() |
||||||
Citaat:
Natuurlijk is het niet leuk voor die bejaarden dat ze extra moeten betalen. Maar de huidige tijd van laagconjunctuur treft iedereen, ook ouderen. Als je vervolgens alle plannen gaat doorrekenen (zoals het CPB heeft gedaan), dan kom je tot de conclusie dat ouderen hun koopkracht voorlopig blijven houden (of hooguit 0,25% moeten inleveren). Dit is erg sociaal te noemen als je jezelf realiseert dat de midden en topinkomens bijna twee procent moeten inleveren. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|