Oud 01-09-2003, 17:28
kinkymoi
kinkymoi is offline
ik slik ook diane 35 en in de bijsluiter stond dat deze pil vanaf de eerste dag al veilig is
Oud 01-09-2003, 19:59
rosayet
rosayet is offline
Citaat:
kinkymoi schreef op 01-09-2003 @ 18:28:
ik slik ook diane 35 en in de bijsluiter stond dat deze pil vanaf de eerste dag al veilig is
Ja, maar dat is dan toch alleen als je begint met slikken op de eerste dag van je menstruatie, of niet?
Oud 01-09-2003, 20:13
kinkymoi
kinkymoi is offline
Citaat:
rosayet schreef op 01-09-2003 @ 20:59:
Ja, maar dat is dan toch alleen als je begint met slikken op de eerste dag van je menstruatie, of niet?
da bedoel ik
Oud 07-09-2003, 20:15
Kill me Ce soir
Kill me Ce soir is offline
heb ook een vraagje zoals iedereen hier

ik ben net aan de pil en moest beginnen slikken wanneer men regels begonnen, nu ja vrijdag dus,
dus ik slik die eerste pil maar sinds zaterdagmiddag heb ik geen bloed meer verloren , maar ik heb toch zaterdagavond nog die 2e pil geslikt, maar nu weet ik niet meer wat doen ??
het waren mijn regels blijkbaar niet maar nu zit ik wel met 2 pillen te weinig,
weet iem hoe ik dit het best oplos ??

dank je
Oud 07-09-2003, 21:20
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Kill me Ce soir schreef op 07-09-2003 @ 21:15:
heb ook een vraagje zoals iedereen hier

ik ben net aan de pil en moest beginnen slikken wanneer men regels begonnen, nu ja vrijdag dus,
dus ik slik die eerste pil maar sinds zaterdagmiddag heb ik geen bloed meer verloren , maar ik heb toch zaterdagavond nog die 2e pil geslikt, maar nu weet ik niet meer wat doen ??
het waren mijn regels blijkbaar niet maar nu zit ik wel met 2 pillen te weinig,
weet iem hoe ik dit het best oplos ??

dank je
Je moet gewoon doorgaan met het slikken van de pil. Doordat je begonnen bent met het slikken van de pil zou het kunnen dat je menstruatie vroegtijdig eindigt. Het is trouwens ook geen ramp als je op een andere dag dan de eerste dag van je menstruatie begint alleen moet je er dan wel rekening mee houden dat de pil de eerste maand nog niet veilig is. Pas vanaf de tweede strip is het dan veilig.
Oud 09-09-2003, 08:53
piekie
piekie is offline
Hey!

Ik heb ff een vraagje.. Ik heb net de pil gehaald (Microgynon 30) en zit nu op de 2e dag van mn menstruatie. De dokter zei dat ik dus vandaag moest beginnen met de eerste strip maar dat hij dan nog niet veilig is. Maar wat ik nou vergeten te vragen ben..Wanneer is hij dan wel veilig? Nadat ik mn eerste stopweek gehad heb, of al over 21 dagen?
Ik hoop dat iemand me kan helpen!
-x- piekie
Oud 09-09-2003, 13:10
PrimRose
PrimRose is offline
heb ff vraagje. zit nu in m'n stopweek maar donderdag begin ik weer met de pil. Nu heb ik sinds gisteren codeine pilletjes gekregen voor mijn verkoudheid. Heeft codeine een negatieve invloed op de werking van de pil, of is ie gewoon veilig dan?
Oud 09-09-2003, 13:16
Verwijderd
Citaat:
piekie schreef op 09-09-2003 @ 09:53:
Hey!

Ik heb ff een vraagje.. Ik heb net de pil gehaald (Microgynon 30) en zit nu op de 2e dag van mn menstruatie. De dokter zei dat ik dus vandaag moest beginnen met de eerste strip maar dat hij dan nog niet veilig is. Maar wat ik nou vergeten te vragen ben..Wanneer is hij dan wel veilig? Nadat ik mn eerste stopweek gehad heb, of al over 21 dagen?
Ik hoop dat iemand me kan helpen!
-x- piekie
Na de stopweek, wanneer je met je tweede strip begint.
Oud 09-09-2003, 13:20
Verwijderd
Citaat:
PrimRose schreef op 09-09-2003 @ 14:10:
heb ff vraagje. zit nu in m'n stopweek maar donderdag begin ik weer met de pil. Nu heb ik sinds gisteren codeine pilletjes gekregen voor mijn verkoudheid. Heeft codeine een negatieve invloed op de werking van de pil, of is ie gewoon veilig dan?
Bel even naar de assistent van je huisarts of vraag het bij de apotheek, ik heb niet kunnen vinden op internet.
Oud 09-09-2003, 14:11
JuLi
JuLi is offline
Hey,

als je de pil gaat slikken, welk tijdstip vinden jullie ideaal?(als je m precies per 24 uur moet)
Ik dacht zelf eerst 's avonds voor naar bed, maar als ik uitga of naar de bios is dat weer lastig..

xx
Oud 09-09-2003, 14:13
Verwijderd
Citaat:
JuLi schreef op 09-09-2003 @ 15:11:
Hey,

als je de pil gaat slikken, welk tijdstip vinden jullie ideaal?(als je m precies per 24 uur moet)
Ik dacht zelf eerst 's avonds voor naar bed, maar als ik uitga of naar de bios is dat weer lastig..

xx
Ik neem hem ook altijd voor het slapen gaan, meestal zo rond 23 uur.
Oud 09-09-2003, 14:54
piekie
piekie is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 09-09-2003 @ 14:16:
Na de stopweek, wanneer je met je tweede strip begint.
Oke dank je wel!
Oud 09-09-2003, 15:16
JuLi
JuLi is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 09-09-2003 @ 15:13:
Ik neem hem ook altijd voor het slapen gaan, meestal zo rond 23 uur.
Mja..en dan als je uitgaat ofzo neem je m gewoon mee? En wat als je vroeger gaat slapen? gewoon vroeger innemen?
Oud 09-09-2003, 15:55
Verwijderd
Citaat:
JuLi schreef op 09-09-2003 @ 16:16:
Mja..en dan als je uitgaat ofzo neem je m gewoon mee? En wat als je vroeger gaat slapen? gewoon vroeger innemen?
Mja, als ik om 22 uur ga slapen, neem ik hem dan, dat uurtje moet niet uitmaken. Als ik uitga neem ik hem idd mee, als ik 't sneaky in wil nemen doe ik dat wel op de wc daar ofzo...
Oud 10-09-2003, 21:30
kittyme
kittyme is offline
Citaat:
Hey,

xx
Ik neem hem altijd 's morgens in, na het tandenpoetsen, zo rond 8 uur. Dat is wel eens wat eerder of later, afhankelijk van mijn schooltijden.
Oud 11-09-2003, 07:28
PrimRose
PrimRose is offline
Citaat:
PrimRose schreef op 09-09-2003 @ 14:10:
Goed heb de doktersassistente dus aan de lijn gehad. Heb gevraagd of de codeine effecten had op de "pil" maar ze zei dat die twee gewoon naast elkaar gebruikt konden worden. Dus voor iedereen die deze winter zo verkouden wordt dat ie codiene voorgeschreven krijgt, 't heeft geen invloed op de werking van de pil!
Oud 11-09-2003, 13:33
miss kittie
miss kittie is offline
hallo heb ook en vraagje

hoe consequent moet je zijn met het tijdstip van het innemen van de pil?
ik pak die nu bij het eten, meestal om 7u, maar dat verschilt soms is en dan neem ik em om 6 of 8u, is ie dan nog altijd veilig? of moet dat tijdsverschil kleiner zijn?

en nog een ander vraagje, ik ben nog maar pas aan de pil. de gynecologe af me harmonet, ze zei dat dat een heel lichte pil is. nu vraag ik mij af, hoe weet je dat die pil werkt, dat die niet te licht is zeg maar?

xx

ps: ik las daarstraks dat iemand vroeg wat er allemaal gevraagd wordt als ja naar de dokter gaat voor de il. wlel ik ven naar de gynecologe gegaan. die heeft een inwendig onderzoek gedaan (was niet zo erg hoor) en ze vroeg dan hoeveel ik woog en of ik veel aan sport deed en of ik een vriend had en al seksuele betrekkingen had gehad. dat was het zo ongeveer. hopelijk helpt dat wat
Oud 11-09-2003, 14:24
Verwijderd
Citaat:
miss kittie schreef op 11-09-2003 @ 14:33:
hallo heb ook en vraagje

hoe consequent moet je zijn met het tijdstip van het innemen van de pil?
ik pak die nu bij het eten, meestal om 7u, maar dat verschilt soms is en dan neem ik em om 6 of 8u, is ie dan nog altijd veilig? of moet dat tijdsverschil kleiner zijn?

en nog een ander vraagje, ik ben nog maar pas aan de pil. de gynecologe af me harmonet, ze zei dat dat een heel lichte pil is. nu vraag ik mij af, hoe weet je dat die pil werkt, dat die niet te licht is zeg maar?
Als het één tot twee uur afwijkt, dan hoef je je geen zorgen te maken. Veel meer moet het, volgens mijn huisarts, niet afwijken.

De pil is gewoon veilig, daar hoef je je niet druk om te maken. Maar wanneer je voor je gevoel heel lang ongesteld bent of telkens last krijgt van tussenbloedingen, dan is je pil te licht.
Oud 11-09-2003, 18:50
Balance
Balance is offline
Citaat:
Hey,

xx
als ik naar bed ga neem ik hem in.
doordeweeks is dat rond 22.30. In 't weekend meestal rond 0.00 uur. Die anderhalve uur maakt niet zoveel uit.
Ga ik uit en ben ik pas rond 5 uur thuis, dan neem ik hem voordat ik uit ga (is nooit eerder dan 22.00 dus dan klopt 't ook wel)
Oud 11-09-2003, 23:25
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ok ik heb ook een vraagje, misschien een beetje niet zo belangrijk maar toch.. ik zit er wel een beetje mee.
Ik ben nu net met de pil begonnen en ben nu bij mijn stopweek. In de bijsluiter staat dat je gewoonlijk de 2e of 3e dag ongesteld zou moeten worden. Mijn vraag is, is dat bij jullie altijd rond die tijd, of komt het ook wel eens een stuk later of gewoon een keer helemaal niet? Elke minuut dat ik het niet ben, word ik banger...ik heb de pil goed geslikt en ben niet ziek geweest ofzo, maar toch maak ik me er een beetje zorgen over.
Oud 12-09-2003, 14:39
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Knutselsmurfie schreef op 12-09-2003 @ 00:25:
Ok ik heb ook een vraagje, misschien een beetje niet zo belangrijk maar toch.. ik zit er wel een beetje mee.
Ik ben nu net met de pil begonnen en ben nu bij mijn stopweek. In de bijsluiter staat dat je gewoonlijk de 2e of 3e dag ongesteld zou moeten worden. Mijn vraag is, is dat bij jullie altijd rond die tijd, of komt het ook wel eens een stuk later of gewoon een keer helemaal niet? Elke minuut dat ik het niet ben, word ik banger...ik heb de pil goed geslikt en ben niet ziek geweest ofzo, maar toch maak ik me er een beetje zorgen over.
Ik slik altijd op zondag mijn laatste pil maar ik wordt altijd pas vrijdagmiddag ongesteld, dat zijn dus bijna vijf dagen. Maak je geen zorgen over dat het wat langer duurt. Zeker in het begin moet je lichaam aan de pil wennen en dan kan het wat langer duren maar ik slik de pil al best lang en bij mij duurt het altijd langer dan 2 of 3 dagen dus het is heel normaal hoor. Ik weet iig heel zeker dat ik niet zwanger ben dus je hoeft echt niet bang te zijn
Oud 12-09-2003, 15:42
Miracle
Miracle is offline
@Knutselsmurfie: Je hoeft je pas zorgen te gaan maken als je nog niet ongesteld bent, maar je stopweek al voorbij is (dat je dus alweer moet gaan slikken).
Oud 12-09-2003, 15:52
Verwijderd
Bij mij duurt het ook altijd minstens een dag of 4, 5 (vrijdag laatste pil, woensdag meestal ongesteld), terwijl ik de pil toch al een aantal jaar slik. Ik denk dat het niet meer dan normaal is.
Oud 12-09-2003, 18:05
Balance
Balance is offline
Citaat:
Knutselsmurfie schreef op 12-09-2003 @ 00:25:
bij mij klopt 't wel, maar dat is lang niet bij iedereen het geval.
Oud 13-09-2003, 20:48
Verwijderd
De pil roelt moest ik ff kwijt...

Maar eh dat aakomen, gaat dat over na een tijdje ben over de zomer namelijk al 5 k aangekomen die ik nu weer aan het kwijtraken ben
Oud 14-09-2003, 10:42
druiveke
druiveke is offline
hey, ik heeb een probleem met men pil.

ik weet niet meer juist wanneer ik ermee moet stoppen (er was geen volle strip meer en heb dan begonnen met één die al begonnen was)

stel dat ik op 15augustus mijn laatste pil pakte....
wanneer moet ik dan weer stoppen in september?

dan nog iets...

ik ben onvoorbereid van 12 op 13september bij iemand blijven slapen dus had ik men pil niet bij.
ik heb deze dan genomen om 8uur smorgens de 13de

moet ik de pil nu verder nemen of is het tijd voor mijn stopweek?
ben ik nog 100% veilig?
Oud 15-09-2003, 17:10
JuLi
JuLi is offline
Hallo,

ik ga beginnen met de pil (microblabla 30) zodra ik ongesteld word. in de 3e week nadat ik zou zijn begonnen, dan ga ik op werkweek.
Ik wil dan ABSOLUUT niet ongesteld zijn, is er grote kans dat er iets mis gaat? of dat ik doordat mn lichaam moet wennen de hele tijd ongesteld blijf?

ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

xxxxx
Oud 15-09-2003, 19:16
Luvies
Luvies is offline
Heb ook n vraagje....ben nogal aan de diaree (fijn detail he!) en k heb daarom om 3 uur al n 2e pil genomen (bang dat die eerste nog niet opgenomen was door diaree) en tis nu 8 uur en weer diaree...moet k er nou weer 1 nemen voor de zekerheid? kan natuurlijk ook n tijdje met condoom klooien...maar wanneer is het dan weer veilig zonder condoom? of is condoom niet nodig??
Oud 17-09-2003, 08:01
Pinkish Dress
Pinkish Dress is offline
Vorige maand heb ik mijn pil doorgeslikt, maar ik werd toch gewoon ongesteld. Dus na een week stopte ik met doorslikken en hield ik een stopweek. En ook toen werd ik een beetje ongesteld.
Nu een strip verder, geen enkele vergeten, ben ik ook weer begonnen aan mijn stopweek. Zaterdag mijn laatste pil gehad en nu nog steeds niet ongsteld. Meestal zou ik dan rond dinsdag ongesteld worden.

Kan dit komen doordat mijn cyclus een beetje in de war is?

(Ik heb trouwens wel gewoon buikpijn.)
Oud 17-09-2003, 08:10
Verwijderd
@druiveke: ik denk dat je in september gewoon na een strip moet stoppen. Maar ik zou wel ook andere voorbehoedsmiddelen gebruiken...want ik weet niet of de pil nu nog veilig is. Je kan er beter maar niet te veel mee experimenteren.
In het announcement staat een link naar een erg goede site over als je een keer de pil gemist hebt en wat je dan het beste kunt doen ed.

@Luvies: Volgens mij moet je geen extra pillen nemen...je moet er dan alleen rekening mee houden dat de pil niet veilig is...maar dat weet ik niet zeker. Op die site in het announcement staan dit soort dingen ook. En zeer waarschijnlijk ook in de bijsluiter van je pil: die even door lezen dus.

@JuLi: Ik denk dat je dan niet ongesteld bent...maar het wel dat je lichaam moet wennen en bv. toch dan al ongesteld wordt (maar je bent over het algemeen geen 3 of 4 weken ongesteld als je met de pil begint, hoor). 't verschilt per persoon hoe je lichaam er precies op reageert.

@Pinkish Dress: Ik denk dat het idd komt door het doorslikken dat je cyclus wat in de war is...heb ik ook vaak als ik de pil heb doorgeslikt.
Oud 17-09-2003, 15:46
Komkommertje
Komkommertje is offline
Ik wil zelf waarschijnlijk ook binnenkort aan de pil gaan, alleen het probleem is... ouders.
Ik heb nu al een tijdje een vaste vriend en ik wil echt zekerheid hebben dat ALS er iets gebeurd het ook veilig gaat want condooms vertrouw ik toch niet echt.
Alleen wat moet ik tegen mijn ouders zeggen? Of kan ik alleen gaan naar de dokter zonder dat mijn ouders het weten, maar moet ik dan alles zelf per maand betalen of kan ik het via een verzekering doen?
Oud 17-09-2003, 16:41
JuLi
JuLi is offline
Citaat:
Komkommertje schreef op 17-09-2003 @ 16:46:
Ik wil zelf waarschijnlijk ook binnenkort aan de pil gaan, alleen het probleem is... ouders.
Ik heb nu al een tijdje een vaste vriend en ik wil echt zekerheid hebben dat ALS er iets gebeurd het ook veilig gaat want condooms vertrouw ik toch niet echt.
Alleen wat moet ik tegen mijn ouders zeggen? Of kan ik alleen gaan naar de dokter zonder dat mijn ouders het weten, maar moet ik dan alles zelf per maand betalen of kan ik het via een verzekering doen?
Je kan ook zelf naar de dokter, de verzekering betaalt, maar op afschriften van wat de verzekering betaalt ( ) zouden ze t wel kunnen zien. dokter zelf heeft zwijgplicht.

Je kan ook zeggen tegen je ouders dat je zo'n onregelmatige lange ongesteldheid hebt dat je heeel graag de pil wil.
Oud 17-09-2003, 16:43
JuLi
JuLi is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-09-2003 @ 09:10:

@JuLi: Ik denk dat je dan niet ongesteld bent...maar het wel dat je lichaam moet wennen en bv. toch dan al ongesteld wordt (maar je bent over het algemeen geen 3 of 4 weken ongesteld als je met de pil begint, hoor). 't verschilt per persoon hoe je lichaam er precies op reageert.
Mja, is het ook zo dat vaak zieke mensen bv er slechter op reageren dan kerngezonde mensen of iets in die trent?
Oud 17-09-2003, 17:03
Verwijderd
Citaat:
JuLi schreef op 17-09-2003 @ 17:43:
Mja, is het ook zo dat vaak zieke mensen bv er slechter op reageren dan kerngezonde mensen of iets in die trent?
Ik denk dat het in principe niks uit zal, maar het ligt natuurlijk ook aan de ziekte. (Denk ik iig. Ik heb er iig voor zo ver ik weet normaal op gereageerd.)
Oud 17-09-2003, 17:04
Verwijderd
Citaat:
JuLi schreef op 17-09-2003 @ 17:41:
Je kan ook zeggen tegen je ouders dat je zo'n onregelmatige lange ongesteldheid hebt dat je heeel graag de pil wil.
En dat je hebt gehoord dat de pil soms de pijnklachten kan verlichten ofzo. Ik denk iig wel dat je je ouders het beste kunt vertellen dat je graag aan de pil wilt. Scheelt een hoop gedoe met de dokter/verzekering en je hoeft dat ding niet continu te verbergen ed.
Oud 17-09-2003, 17:54
Balance
Balance is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-09-2003 @ 18:04:
En dat je hebt gehoord dat de pil soms de pijnklachten kan verlichten ofzo. Ik denk iig wel dat je je ouders het beste kunt vertellen dat je graag aan de pil wilt. Scheelt een hoop gedoe met de dokter/verzekering en je hoeft dat ding niet continu te verbergen ed.
idd. als je de pil niet dagelijks tegen komt vergeet je hem vrij snel (ik althans wel). ik denk d'r altijd alleen maar aan omdat ie op m'n nachtkastje ligt.
Oud 17-09-2003, 19:38
JuLi
JuLi is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-09-2003 @ 18:03:
Ik denk dat het in principe niks uit zal, maar het ligt natuurlijk ook aan de ziekte. (Denk ik iig. Ik heb er iig voor zo ver ik weet normaal op gereageerd.)
Ja, k bedoelde meer gewoon lage weerstand, daarom vaker kougevatjes, verkouden, griep.
Oud 18-09-2003, 19:21
Kill me Ce soir
Van een vriendin heb ik vandaag gehoord dat vrouwen die aan de pil zijn, vrouwelijkheid verliezen,al kan ik dat moeilijk begrijpen, maar wteen jullie hier meer over ofzo ?
Oud 18-09-2003, 19:31
Verwijderd
Citaat:
Kill me Ce soir schreef op 18-09-2003 @ 20:21:
Van een vriendin heb ik vandaag gehoord dat vrouwen die aan de pil zijn, vrouwelijkheid verliezen,al kan ik dat moeilijk begrijpen, maar wteen jullie hier meer over ofzo ?
't lijkt me stug volgens http://www.anticonceptie.nl/consument/ zitten in pillen oestrogeen en/of progestageen en dit zijn vrouwelijke hormonen. Kon die vriendin je niet vertellen waarom ze dat vond? Of niet gevraagd? 'k ben ook wel benieuwd nl.
Oud 18-09-2003, 20:44
Kill me Ce soir
Citaat:
Leonoor schreef op 18-09-2003 @ 20:31:
't lijkt me stug volgens http://www.anticonceptie.nl/consument/ zitten in pillen oestrogeen en/of progestageen en dit zijn vrouwelijke hormonen. Kon die vriendin je niet vertellen waarom ze dat vond? Of niet gevraagd? 'k ben ook wel benieuwd nl.
ik vroeg het haar en kwam ook af met: ja maar je borsten groeien soms zelfs door het oestrogeen enzo das toch nog vrouwelijker
maar ze zei alleen
ja ma da is echt zo ze!!!
dusja daarom post ik het hier he
Oud 19-09-2003, 13:10
Balance
Balance is offline
Citaat:
Kill me Ce soir schreef op 18-09-2003 @ 20:21:
ik ben iets van een half jaar aan de pil en ben d'r (volgens m'n moeder) de laatste tijd júist vrouwelijker uit gaan zien. ik denk niet dat dat aan de pil ligt hoor, maar gewoon de leeftijd. maar het geeft wel aan dat je volgens mij niet minder vrouwelijk wordt van de pil.
Oud 20-09-2003, 08:33
beija_flor
beija_flor is offline
heey allemaal ik heb even een DRINGEND vraagje..

ik ben zegmaar in de tweede week EN in m'n laatste week, m'n laatste pil van de strip ik ben ze allebei vergeten. ik heb toch een stopweek gehouden nu en ik ben nogsteeds niet ongesteld terwijl ik dat nu wel ongeveer zou moeten worden. maakt het wat uit als je 2 pillen bent vergeten? ik heb voor derest de pillen niet echt op t zelfde tijdstip geslikt, meestal een paar uur tevroeg maar niet te laat..
Oud 20-09-2003, 08:45
Verwijderd
Citaat:
Zuig schreef op 20-09-2003 @ 09:33:
heey allemaal ik heb even een DRINGEND vraagje..

ik ben zegmaar in de tweede week EN in m'n laatste week, m'n laatste pil van de strip ik ben ze allebei vergeten. ik heb toch een stopweek gehouden nu en ik ben nogsteeds niet ongesteld terwijl ik dat nu wel ongeveer zou moeten worden. maakt het wat uit als je 2 pillen bent vergeten? ik heb voor derest de pillen niet echt op t zelfde tijdstip geslikt, meestal een paar uur tevroeg maar niet te laat..
Op http://www.anticonceptie.nl/consument/ kun je kijken wat je moet doen als een bepaalde pil vergeten bent. Op die site staat: 'NB Ben je twee of meer pillen vergeten. Neem dan contact op met je arts of apotheek.' 't zal verschillen welke pillen het zijn, denk ik, maar ik denk dathet wel uitmaakt (iig met de veiligheid ervan).

Hoe lang slik je de pil al?
Oud 20-09-2003, 09:05
beija_flor
beija_flor is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 20-09-2003 @ 09:45:
Op http://www.anticonceptie.nl/consument/ kun je kijken wat je moet doen als een bepaalde pil vergeten bent. Op die site staat: 'NB Ben je twee of meer pillen vergeten. Neem dan contact op met je arts of apotheek.' 't zal verschillen welke pillen het zijn, denk ik, maar ik denk dathet wel uitmaakt (iig met de veiligheid ervan).

Hoe lang slik je de pil al?

half jaar ofzo, dus niet pas.. maar ik snap eigenlijk of het wat uitmaakt want ik ben in de tweede week de pil vergeten en m'n laatste pil in de derde week dus en dan ben je voorderest toch gewoon beschermd?
Oud 20-09-2003, 10:38
iamcj
iamcj is offline
Citaat:
Zuig schreef op 20-09-2003 @ 10:05:
half jaar ofzo, dus niet pas.. maar ik snap eigenlijk of het wat uitmaakt want ik ben in de tweede week de pil vergeten en m'n laatste pil in de derde week dus en dan ben je voorderest toch gewoon beschermd?
Ik weet het niet en die site kan het dus ook niet met zekerheid zeggen, ik zou er dus niet vanuit gaan. Wil je het zeker weten, dan zou ik de dokter even bellen, als ik jou was.

(Dit was dus Leonoor.)

Laatst gewijzigd op 20-09-2003 om 11:32.
Oud 20-09-2003, 11:46
piekie
piekie is offline
hoi, ik heb weer ff een vraagje!

Vorige week ben ik begonnen met de pil, en de maandag daarna zou ik niet meer ongesteld moeten zijn. Alleen verlies ik nog steeds een beetje bloed, echt een heel klein beetje. Is dit de zogenaamde spotting? En is de pil dan wel veilig na mn eerste stopweek?
Groetjes
Oud 20-09-2003, 13:19
Verwijderd
het is dus de allereerste maand dat je de pil slikt? In die maand kan vaak spotting optreden ja, soms lijk je de hele drie weken erachteraan nog een heel klein beetje ongesteld te zijn, had ik ook. Een inlegkruisje of minitampon zou voldoende moeten zijn ter bescherming, en dan gaat het gewoon over na je eerste stopweek, en je bent wel veilig. Als het te heftig is voor een inlegkruisje of minitampon kun je misschien beter de huisarts opbellen, want dan kan het een verkeerde reactie op de pil zijn (dat de pil niet zwaar genoeg of te zwaar is bijvoorbeeld).
Oud 20-09-2003, 14:51
piekie
piekie is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 20-09-2003 @ 14:19:
het is dus de allereerste maand dat je de pil slikt? In die maand kan vaak spotting optreden ja, soms lijk je de hele drie weken erachteraan nog een heel klein beetje ongesteld te zijn, had ik ook. Een inlegkruisje of minitampon zou voldoende moeten zijn ter bescherming, en dan gaat het gewoon over na je eerste stopweek, en je bent wel veilig. Als het te heftig is voor een inlegkruisje of minitampon kun je misschien beter de huisarts opbellen, want dan kan het een verkeerde reactie op de pil zijn (dat de pil niet zwaar genoeg of te zwaar is bijvoorbeeld).
ja het is idd de allereerste maand, en het is ook echt heel weinig, ik heb eigenlijk een mini-mini tampon nodig zo weinig. Dus waarschijnlijk is het dan spotting, toch?
Oud 20-09-2003, 22:27
Balance
Balance is offline
volgens mij heeft dit al eens in zo'n piltopic gestaan, maar ik weet dat antwoord niet meer:

moet je nou persé naar de dokter om een nieuw recept te krijgen voor de pil of volstaat even bellen met de assistente ook?

(ik ben al een x naar de dokter geweest, dus het 'hoe bevalt ie' gesprekje is al geweest)
Oud 21-09-2003, 09:16
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef op 20-09-2003 @ 23:27:
moet je nou persé naar de dokter om een nieuw recept te krijgen voor de pil of volstaat even bellen met de assistente ook?
Volgens mij kan bellen ook, bij onze dokter iig wel.
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten