Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Er zijn wel mensen waarvan ik het niet rampzalig zou vinden als ze kwamen te overlijden, maar om nou iemand te vermoorden? ik denk niet dat ik dat kan doen op een manier waarop niemand erachter komt en dat is niet zo goed voor je. als mensen weten dat je iemand hebt vermoord. je krijgt niet alleen een vervelende straf, maar er zijn ook veel mensen die je nooit meer hoeven te zien of bang van je zijn. niet dat ik er serieus over nadenk om iemand te vermoorden. ik ben het niet van plan bedoel ik. ik zou niemand kunnen vermoorden. gewoon het idee alleen al. daar zou ik zo'n ongeloofelijk klotegevoel aan over houden. om vermoord te worden lijkt me minder erg voor je gevoel. je voelt er dan helemaal niks meer van. het is wel vervelend voor mensen die veel van je houden als je er niet meer bent. wel fijn dat er iemand aan je denkt, maar het wordt misschien ondragelijk. Wat een gezeik zeg. jeetjemineetje.
Ik bedoel kort samengevat: Als je iemand vermoord hou je er als normaal mens een vreselijk gevoel aan over. Als je vermoord wordt hebben andere mensen veel verdriet om je. meestal tenimste
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Vermoord worden..
ik zou niet kunnen leven met de gedachte dat ik iemand vermoord heb en daarmee het leven van heel veel mensen heb verpest.
|
![]() |
Vermoorden.
Ligt eraan wie het is hoor... Bepaalde figuren kan ik zo vermoorden: iedereen die mij vijandig gezind is, d.w.z. iedereen die mij dood wenst. Dus bv. alle soorten nazi's (de gevaarlijke soort). Die knal ik zo door de kop, zonder er spijt van te hebben. (Dat zou ik overigens alleen doen als ze mij bedreigen... Dus als zij gewapend op mij af komen, en ik heb een wapen in handen. Dan schiet ik eerst.) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
kom maar op.. |
![]() |
||
Citaat:
Of en hoe het me zou veranderen weet ik niet.. (zal er ook nooit achterkomen ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Hangt ervan af wie en bovendien: of het noodweer is of niet.
Stel dat ik de keus heb om een inbreker in mijn huis te vermoorden of door hem vermoord te worden, zal ik niet aarzelen om hem de hersens in te slaan. Dan kom je er onder het mom van noodweerexces onder eventuele vervolging uit. Als het geen noodweer is, dan zou ik ook iemand vermoorden. Iemand die mij niet aanstaat, dan. Bij familie/vrienden ligt dat anders. |
![]() |
|
Iemand vermoorden natuurlijk. Mijn leven geven voor een ander, alleen vanwege guilt zie ik echt niet gebeuren. In de praktijk zal het er toch op uitdraaien dat de meeste mensen voor zichzelf kiezen. Zo werkt het al duizenden jaren. Als ik lijnrecht tegenover iemand sta; en ik heb de kans om te overleven, dan gaat die ander er echt aan.
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Weten jullie nog... Vlooienband | 146 | 02-12-2004 13:50 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |