Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben zelf roker, maar ik heb absoluut geen bezwaar tegen rookverboden in openbaar vervoer en/of openbare gelegenheden. Als ik een sigaretje wil, en het kan niet, dan wacht ik gewoon even netjes, er zijn namelijk genoeg mensen die niet tussen/naast/op/onder rokers willen zitten.
En - zoals nare man al zegt - het is erg lomp om buiten roken te verbieden. Buiten kunnen de mensen alle kanten op, en als ze niet naast een roker willen staan, dan gaan ze maar een eindje verderop staan. Als iemand nou al een plaatsje heeft, en jij gaat er naast staan, steekt een peukje op, en ze vragen je om even aan de kant te gaan...okay, dan wil ik best aan de kant gaan... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
hij heeft besloten die kankerstok in zijn giegel te steken en daarmee andere lastig te vallen. Als hij zo nodig wil roken, doet hij dat maar lekker thuis, of buiten. Niet binnen waar hij potentioneel andere mee kan lastigvallen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wat een ondingen zeg, die rookvrije treinen. :]
|
Verwijderd
|
Rokers en niet-rokers moeten wat toleranter ten opzichte van elkaar zijn en zichzelf bedenken dat de openbare ruimte voor iedereen bedoeld is. Niemand heeft daar een absoluut recht op. Als iemand naast mij gaat zitten in de trein die ontzettend naar zweet stinkt of constant heel vervelend zit te zingen, dan verwacht ik ook niet per definitie dat die persoon daarmee ophoudt als ik er wat van zeg. Bij roken geldt dat net zo. Hier gaat het gezondheidsargument ook niet op, want van een beetje sigarettenrook in je neus in de open lucht krijg jij echt never nooit kanker. Dan verwacht ik ook dat automobilisten stoppen met het verkankeren van mijn longen door hun CO2-uitstoot door het nutteloos laten draaien van hun motor terwijl ze in de file staan.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik zelf probeer er altijd voor te zorgen dat mensen er zo min mogelijk last van hebben, maar ga me dan alsjeblieft niet boos aan zitten te kijken, als ik een sigaret opsteek in de rokers-coupé.
||
Citaat:
Zo van de trein van 3 uur heeft wel een rokerscoupe en die van 4 uur niet?
||
Citaat:
Niet rokers zijn verdomme al bijna een hele eeuw sociaal geweest ten opzichte van rokers. Nu is het onze beurt. Lekker puh!
||
Citaat:
Wie is hier nu sociaal en wie asociaal? [edit: zit te lopen aangepast in loop n.a.v. naam onbekends opmerking ![]()
Laatst gewijzigd op 24-09-2003 om 12:49. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() In ieder geval probeer ik wel te vermijden in iemands richting te roken. Ik steek geen sigaret op vlak naast iemand, tenzij die persoon zelf met een sigaret staat. Ik probeer zo te staan dat de rook niet over mensen heen waait. Ik maak m'n sigaret ook altijd uit als het te druk is, bijvoorbeeld bij het binnengaan van de trein. Ik ben best wel sociaal ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Er zijn sociale rokers en asociale niet-rokers. Ik vind het bijvoorbeeld vrij vervelend als je in de trein niet normaal kunt zitten (ja, in de niet-rokerscoupé) omdat zo'n brede gast naast je z'n benen niet normaal kan leggen.
Of het aantal mensen dat met z'n benen op de stoel tegenover zich zit. Ook al zo asociaal. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Op een dag zouden ze de trein gaan kapen en de rokers revolutie uitroepen beginnende ermee de conducteur de trein uit te gooien ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik vind het nergens op slaan. Laat de mensen die roken willen ook is. Ze hebben een aparte kabine dus daar zitten al alleen mensen die roken willen, en hij zit overdag altijd vol. Savonds kan je natuurlijk overal vrij zitten, want dan is het rustig, maar je ziet hoeveel mensen het prettig vinden dat er een rookruimte is. Natuurlijk zal er hier wel weer de discussie ontstaan tussen rokers en niet-rokers... maar dat hou je natuurlijk.
Ik hoop in ieder geval dat we kunnen blijven roken, want ik moet ook wel is 3u in de trein zitten, en dan niet roken... pfff moeilijk ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
k vind dat hele rookverbod echt belachelijk.
er zijn toch rokers en niet-rokers coupe's? ik hoor hier mensen zeggen dat ze niet in de rook willen zitten, --> ga dan ook niet in de rokers-coupe zitten! als ze wat minder rokers-coupes maken vind ik t prima, maar je kan het niet helemaal opheffen. aan hoe vol de rokers-gedeelten altijd zitten zie je hoe 'gewild' die coupees zijn. ik verveel me stierlijk in de trein, voel me meestal niet zo goed omdat ik net weer afscheid heb genomen van mn vriend, en heb dan echt geen zin om anderhalf uur niet te roken. en dan laat je toch lekker de rokende conducteurs die coupes knippen? en dan erbij, zo'n coupe doorlopen duurt niet zo lang, kan nooit zo erg zijn. |
![]() |
||
Citaat:
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
De effecten van het rookverbod T_ID | 266 | 12-08-2009 18:52 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' T_ID | 500 | 23-10-2008 19:57 | |
Lichaam & Gezondheid |
niet roken in de horeca degoudegids.nl | 89 | 15-03-2006 21:19 | |
Roken verboden in openbare gelegenheden Groot-Brittannie hhendrikxx | 498 | 11-03-2006 13:29 | |
De Kantine |
roken niet in horeca verboden boer | 92 | 06-01-2004 14:27 | |
In november gaat bijna overal een rookverbod gelden twiety | 38 | 11-05-2002 13:13 |