Oud 25-09-2003, 16:21
ammiebammie
ammiebammie is offline
Ik heb een vraagje... Mijn broer heeft op t moment best wel een probleem...Zijn vriendin heeft hem voor de grote vakantie verlaten en hij is helemaal de weg kwijt...Hij wil haar trug maar zij houd hem aan het lijntje maar dat ziet ie niet etc...
Nu ben ik samen met zijn beste vriend de enige waarmee hij er goed over kan praten..ik gefe hem ook adviezen enzo wat hij moet doen om haar terug te kunnen krijgen en niet te hebberig over te komen..maar ik weet niet of dit normaal is...Ik weet ook niet of dit een invloed kan hebben op de manier waarop mn broer en ik strax met mekaar omgaan als er uiteindelijk resultaat komt uit wat zijn exvriendin nou wil....zal hij het me kwalijk nemen als zijn ex hem uiteindelijk toch afwijst?? Ik weet niet of ik dus door moet gaan met hem hulp te bieden..wie kan me zeggen wat te doen?
Oud 25-09-2003, 16:50
Verwijderd
Ik ken je broer niet, ik zou dus niet weten hoe hij reageert. Praat er met hem over, hij is de enige die het zal weten, denk ik.

Wat je nu doet, is denk ik niet de psychiater spelen (dat kan sowieso niet), maar gewoon iemand waar je om geeft proberen te helpen. Houdt het ook daarbij, ga niet echt de hulpverlener uithangen.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 17:22
Verwijderd
zolang jij het zelf aankan is je broer helpen geen probleem...misschien vind je juist voldoening als je je broer kunt helpen en als hij zich beter voelt zal hij jou ook dankbaar zijn

Toch begrijp ik het niet helemaal. Hoe kun jij weten wat zijn ex wil? En trouwens, als zij hem aan het lijntje houdt dan zal het wel niets meer worden. Dan is het een goed idee om hem duidelijk te maken dat het over is, maar dat merkt ie zelf waarschijnlijk ook wel...

Het zou beter zijn als die ex wat duidelijk is zodat je broer weet waar hij aan toe is. Als het echt over is, dan kun je hem misschien helpen met zijn verdriet maar dat heeft ie in ieder geval niet meer de droom dat het nog wat wordt...
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 21:57
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Ik vind het alleen maar aardig en lief dat je em helpt. Is volgens mij niks mis mee.
Ik zou het alleen niet accepteren van me zus.
Als hij die adviesen etc accepteert en wat aan heeft aan jouw steun dan is het alleen maar goed.
Oud 25-09-2003, 22:06
Fade of Light
Fade of Light is offline
ik denk dat je jezelf een beetje teveel crediet geeft. en dan doen ik op de uitspraak "psychiater spelen voor je broer"
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 08:40
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 25-09-2003 @ 23:06:
ik denk dat je jezelf een beetje teveel crediet geeft. en dan doen ik op de uitspraak "psychiater spelen voor je broer"
een beter woord is ook psycholoog (een psychiater is iemand die geesteszieken behandelt en medicijnen mag voorschrijven).

op zich zie ik geen probleem om hem advies te geven, wat jíj vindt dus. wat zou jíj doen. maar maak hem duidelijk dat hij zelf moet beslissen wat hij doet en dat je niet weet hoe zij zal reageren. je wilt hem alleen maar helpen door naar hem te luisteren en hem wat advies geven, maar hij moet zich daar niet afhankelijk van opstellen.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 14:16
problemo
problemo is offline
Ik denk dat het goed is om je broer te helpen.
Als je broer het niet wilt, dan moet je dat accepteren. Maar ik vind het nogmaals heel goed dat je je broer wilt steunen want mijn broer doet dat niet...
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 14:55
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 25-09-2003 @ 17:50:
Ik ken je broer niet, ik zou dus niet weten hoe hij reageert. Praat er met hem over, hij is de enige die het zal weten, denk ik.

Wat je nu doet, is denk ik niet de psychiater spelen (dat kan sowieso niet), maar gewoon iemand waar je om geeft proberen te helpen. Houdt het ook daarbij, ga niet echt de hulpverlener uithangen.
Plus dat hij degene is die de keuzes (uiteindelijk) maakt.
Zolang hij de keuzes maakt, (en niet gepusht wordt
door jou/iemand anders om iets te doen),
kan hij het jou iig niet kwalijk nemen...
Oud 26-09-2003, 18:49
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
*RainBow* schreef op 26-09-2003 @ 09:40:
een beter woord is ook psycholoog (een psychiater is iemand die geesteszieken behandelt en medicijnen mag voorschrijven).
en zelfs die titel zou mischien iets te hoog zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 20:11
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Ik denk dat zolang hij nog niet echt helemaal doorgedraaid is, hij wel zal kunnen inzien dat het niet jouw schuld is, ook al is dat in eerste instantie misschien anders. Je kunt misschien ook er met hem eens over beginnen over hoe jullie nu met hem omgaan en hoe hij misschien het anders moet gaan aanpakken. Veel succes ermee in ieder geval!
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 22:18
miss Elise
miss Elise is offline
als jij zijn problemen aankan, zie ik geen problemen. vin t juist erg goed broer en zus horen er toch voor elkaar te zijn? en jou kan hij aan t einde niets kwalijk nemen. jij hebt gedaan wat je dacht dat goed was meer kan je nie doen toch?
vin t er tof van je dat je zo lief bent voor je broer
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 00:15
Sleepingsun
Sleepingsun is offline
als jij je er ongezond door voelt is t niet gezond meer
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 15:30
Merelle
Merelle is offline
dit gaat ook over mijn broertje.... hij vraagt aan mij ook wel is dingen waar van ik denk?? Broer ik ben nog maar 14!! geen 24!! maar tog probeer ik um oowk wel te helpen.. we hebben het er thuis best veel over he ammie?? naja.. kuwz kuwz Merelle
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 00:28
black crow king
black crow king is offline
Citaat:
*RainBow* schreef op 26-09-2003 @ 09:40:

'k zou het houden op (relatie)adviseur
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 14:29
pienie
tof dat je je broer wilt helpen...
of je hem daadwerkelijk helpt door hem hoop te geven wat er eigenlijk niet is weet ik niet, ( komt misschien erg hard over )...
kdenk eerder dat je je broer helpt door hem te laten merken dat er meer in de wereld is dan zijn ex...
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 16:02
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
black crow king schreef op 02-10-2003 @ 01:28:
'k zou het houden op (relatie)adviseur
kijk, dat is een woord waar ik me bij aansluit...en er is niks mis met adviezen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten