Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik hoop voor je dat je je geld nog krijgt, het is een risico natuurlijk en ik ben bang dat je behalve bellen en er eventueel naar toe gaan niets kan doen, net als ik... Dus nogmaals, succes!!
Enne.. denk de volgende keer toch nog maar even na voordat je zwart gaat werken, want nu krijg je in ieder geval nog minder dan wanneer je wel belasting betaalt!! |
![]() |
|
je kunt onmogelijk voor een paar dagen een contract tekenen. ik heb daar een paar dagen gewerkt en meer wilde ik niet en hij ook niet. dan is het onrendabel als ik daar een contract moet tekenen. dus doe ik dat ook niet.
|
![]() |
Dit gebeurt niet alleen bij zwart werken hoor,
ik zelf werkte bij een supermarkt en heb daar zo'n 3 maanden 5 tot 8 uur in de week gewerkt. Omdat er iets fout was gegaan met mijn contract had ik de eerste 1,5 maand niet uitbetaalt gekregen, ik dacht: okee, kan gebeuren. opnieuw contract getekend enz dus ik dacht: komt wel goed. ik zou mijn geld de eerst volgende keer dat er weer uitbetaald zou worden krijgen. maar mooi niet, geen loonstrookje, geen geld, niets. Ik heb inmiddels ontslag genomen maar nog steeds geen geld gehad, ik zou het vorige week krijgen, want bij mijn onstlag heb ik daar natuurlijk wel om gevraagd. maar ik heb het niet gehad. Ik moet er dus nu zelf weer achteraan gaan en daarheen gaan bellen. Ik word er helemaal gek van want het is zo'n zooi daar!! eerst contract niet goed, nu geen geld. vervolgens heb ik nu ook nog steeds geen kopie van mijn ontslag gekregen. Natuurlijk heb ik de mogelijkheid om ze aan te geven, omdat alles volledig wit was en er niets is gebeurd dat niet mag. Maar ik denk dat ik daar nog maar even mee wacht en ht eerst zelf probeer op te lossen (mijn ontslag was trouwens op 21 september, dus nu 1,5 week geleden)
||
Citaat:
Overigens raad ik de topicstarter aan om te gaan dreigen met aangeven. Dreigen is vaak al genoeg. Betaalt hij dan toch niet, dan kun je hem aangeven, het is dan wel niet in je voordeel, maar je hebt in ieder geval je gelijk. Daarnaast is het zo dat je nooit loos moet gaan dreigen tegen dat soort mensen, want dan flikken ze het zo weer. Met de belastingdienst maak je dan de afspraak dat ze jouw naam niet gebruiken en een eventuele boete voor zwartwerken kwijtgescholden wordt. De boete krijg je sowieso niet, want je maakt eerst de afspraak en daarna pas beken je dat je hebt zwartgewerkt. Je naam wordt dan ook nergens gearchiveerd.
||
![]() |
Citaat:
Een vriendin van mij werkt daar ook en die heeft vrijdag de 21e al haar salaris gekregen, ik zou het toen dus al moeten krijgen, want dat had er al moeten zijn voordat ik mijn ontslag genomen heb. Ik krijg nog geld van 3 maanden geleden, dat had ik 2 weken terug moeten ontvangen. van de laatste 4 weken klopt het dat ik nog niets heb ontvangen, dat komt als het goed is over 3 weken. Maar ik heb er niet zoveel vertrouwen meer in ( ik moet nu nog ong €115 krijgen, heb het uitgerekend)
||
Citaat:
Succes...
|
Verwijderd
|
En dan? Zwart werken is geen strafbaar feit, je kunt alleen wel een vette naheffing verwachten, en de werkgever die geen premies afdraagt is wél strafbaar dus als je daar nog wilt blijven werken is het misschien wel handig om hem eventjes niet aan te geven maar eerst op een andere manier wat druk op de ketel te zetten. Knokploegje ofzo
![]() |
![]() |
||
Citaat:
EDIT: Net doen alsof je spijt hebt kan ook werken, iets is beter dan niets...
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat doe ik bij deze dan ook. Ik wil het woord 'aanklagen' hier niet nog eens horen. Anders word ik heel erg depressief. ![]() Een civiele procedure begint met een verzoekschrift of met een dagvaarding. Je klaagt iemand NIET aan! |
![]() |
||
Citaat:
![]() Alleen hoe kan je iemand dagvaarden voor achterstallig loon als je zelf er mee hebt ingestemd om zwart te gaan werken...Je hebt dan geen poot om op te staan lijkt mij... ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
![]() |
nog even een reactie van mij:
ik heb nog steeds mijn geld niet gekregen en heb besloten te bellen, wat blijkt: er is van alles fout gegaan met het aanmelden van mij als werknemer/mijn ontslag/mijn salaris enz Nadat ik heb gebeld zijn ze er achteraan gegaan en ik krijg nu als het goed is maandag over een week (dus de 23e?? zoiets) mijn geld hopen dat het goed door is gekomen en dat ik het ook ECHT krijg ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Pony verkocht, koper kan niet betalen. Rechten? stoepkrijtje | 21 | 26-06-2008 19:42 | |
Psychologie |
ik weet het niet meer Barb4 | 7 | 30-12-2007 19:34 | |
Werk, Geld & Recht |
Marktplaats - spullen niet gekregen Konijn | 35 | 19-08-2006 03:29 | |
Werk, Geld & Recht |
Niet met geld kunnen omgaan Lane | 34 | 11-05-2005 13:24 | |
Werk, Geld & Recht |
help... Verwijderd | 27 | 10-01-2005 15:13 | |
De Kantine |
Het Marokkaans gedicht, vergeet hem zeker niet te lezen! Nieuwe Nationale Partij | 4 | 22-04-2002 12:41 |