Oud 24-09-2003, 10:53
Verwijderd
Ooit was ik heel erg strak en dat maakte penetreren wel moeilijk, maar sex erg lekker. Door 8,9 maanden regelmatig met mijn vriend sex te hebben ben ik ietsjes opgerekt (niet eens zo veel) en dat is wel praktisch, maar minder fijn; vooral als we lang doorgaan, dan sopt het zo. Ik zou dus mijn bekkenbodemspieren wel willen trainen, zodat ik tijdens de sex alles iets kan aanspannen. Ik kan het nu alleen aanspannen als er niets in zit, en onwillekeurig, tijdens een orgasme of als ik hoest ofzo. Op sexwoordenboek vond ik er al wat oefeningen voor, maar zijn er nog meer? En heeft iemand die gedaan? En zo ja, wat was het effect en is het een beetje doenlijk?

Wat ik op sexwoordenboek vond was het volgende:
· Leer je bekkenbodemspieren te spannen en te ontspannen zonder dat je daarbij tegelijkertijd andere spieren aantrekt, zoals je been-, bil- of buikspieren.
· Span de spieren terwijl je uitademt en ontspan ze terwijl je inademt.
· Oefen twee keer per dag. Trek ze 15 tot 20 keer aan, waarbij je de spanning een seconde vast houdt. Bouw dit langzaam op tot twee maal 75 keer.
· Ben je eenmaal aan de vorige oefening gewend, houdt de spierspanning dan langer vast. Voer het aantal seconden dat je de spierspanning vast kunt houden geleidelijk op tot meer dan een minuut. Oefen als meisje ook met het uitzetten van deze spieren.
· Doe de oefening in verschillende houdingen.

En verder vroeg ik me af of jullie nog meer trucjes en dingetjes weten om het gevoel van de vaginale sex te verbeteren, voor allebei (m'n vriend vindt tegenwoordig gepijpt worden lekkerder dan sex hebben, dat is niet mijn bedoeling)... zo ja, welke?
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 10:58
Qimm
Qimm is offline
Ga paardrijden daardoor heb ik sterke bekkenbodemspieren gekregen. Er is hier iemand op het forum die dat kan beamen
Oud 24-09-2003, 11:08
Verwijderd
Paarden zijn eng
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 11:13
Qimm
Qimm is offline
welnee, hartstikke lief, en paardijden is heel leuk, het is een heel nuttige sport voor sex! Niet alleen je bekkenbodemspieren worden sterker, maar je leert sommige bewegingen heel lang vol te houden.
Oftewel... het is nuttig
Oud 24-09-2003, 11:18
Verwijderd
Citaat:
en paardijden is heel leuk, het is een heel nuttige sport voor sex!
meesterlijke uitspraak
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 11:45
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 24-09-2003 @ 11:53:
Ik kan het nu alleen aanspannen als er niets in zit, en onwillekeurig, tijdens een orgasme of als ik hoest ofzo.
Ik heb een beetje hetzelfde probleem, vooral dat ik het kan aanspannen wat ik wil gewoonlijk, behalve als er iets inzit. Het vreemde is dat het vlak na de sex ook lukt, als hij er nog inzit, alleen dan is ie al wat slapper enzo. Dan lukt het nog wel. Maar op het moment dat we bezig zijn dus niet.

En oefeningetjes doen doe ik vaak zat , maar dat helpt (bij mij iig) dus ook niet echt.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 11:49
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 24-09-2003 @ 11:45:
Ik heb een beetje hetzelfde probleem, vooral dat ik het kan aanspannen wat ik wil gewoonlijk, behalve als er iets inzit. Het vreemde is dat het vlak na de sex ook lukt, als hij er nog inzit, alleen dan is ie al wat slapper enzo. Dan lukt het nog wel. Maar op het moment dat we bezig zijn dus niet.

En oefeningetjes doen doe ik vaak zat , maar dat helpt (bij mij iig) dus ook niet echt.
je kan het trainen als je gewoon zit. Ik kan het alleen echt niet uitleggen! Net als wanneer je heel nodig naar de wc moet maar het ophoudt. dat en dan los, vast, los, vast. GEwoon veel doen En dan kun je het ook wel tijdens de sex denk ik Al is dat wel moeilijker...
Oud 24-09-2003, 19:36
Evil creature
Evil creature is offline
Citaat:
Qimm schreef op 24-09-2003 @ 11:58:
Ga paardrijden daardoor heb ik sterke bekkenbodemspieren gekregen. Er is hier iemand op het forum die dat kan beamen
Idd..
het was echt een geweldige ervaring
Oud 24-09-2003, 19:42
Hyperke
Hyperke is offline
pffff wat'n topic,.....niveau.....
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 19:43
Evil creature
Evil creature is offline
Citaat:
Hyperke schreef op 24-09-2003 @ 20:42:
En dat zeg jij
Oud 24-09-2003, 19:45
Hyperke
Hyperke is offline
Citaat:
Evil creature schreef op 24-09-2003 @ 20:43:
En dat zeg jij
ja tege de topicstarter en tege sullen zoals gij
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 19:46
Verwijderd
Ik heb eerst een tijdje die oefening van het sekswoordenboek gedaan, dat ging wel, maar 't duurde allemaal erg lang. Ik heb wat verder gezocht en ben toen tegen het volgende aangekomen;
Er bestaan gewichtjes die je in je vagina stopt en op probeert te tillen door je bekkenbodemspieren aan te spannen, die dingen heb ik nergens kunnen vinden, maar wel iets wat voor mij heel goed werkt; ik stop iets in me (1 vinger, 2 vingers of een dildo/vibrator, begin gewoon klein) en probeer dan m'n bekkenbodemspieren aan te spannen, ik doe dan dezelfde oefeningen als in het sekswoordenboek staat, alleen dus met iets in me. Als het met 1 vinger goed gaat, probeer het dan met 2 etc. Steeds iets moeilijker maken.
Neem er de tijd voor, je kan het bijvoorbeeld elke keer onder de douche doen en ook op een ander moment; bijvoorbeeld tijdens het avond eten. Ik merk dat ik het zo ook... mja... onderbewuster kan.

Veel plezier ermee En wil niet meteen te veel, bouw het op he!
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 19:46
Verwijderd
Citaat:
Hyperke schreef op 24-09-2003 @ 20:42:
Te hoog voor jou zeker?
Hou dan gewoon je mond.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 19:47
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 24-09-2003 @ 12:49:
je kan het trainen als je gewoon zit. Ik kan het alleen echt niet uitleggen! Net als wanneer je heel nodig naar de wc moet maar het ophoudt. dat en dan los, vast, los, vast. GEwoon veel doen En dan kun je het ook wel tijdens de sex denk ik Al is dat wel moeilijker...
Als je niet precies weet wát je moet aanspannen; hou wanneer je plast je plas eens binnen, eventjes. Die spieren moet je hebben (overigens niet te vaak doen; het beste is om gewoon in 1 keer door te plassen ).
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 19:50
Evil creature
Evil creature is offline
Citaat:
Hyperke schreef op 24-09-2003 @ 20:45:
ja tege de topicstarter en tege sullen zoals gij [afbeelding]
Aha, een Belg.. dat verklaart alles.
Oud 24-09-2003, 20:33
Another Way
Another Way is offline
Citaat:
Qimm schreef op 24-09-2003 @ 11:58:
Je komt vast ook klaar op zn beest he? Of is dat een fabeltje?
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 20:36
Hyperke
Hyperke is offline
Citaat:
Another Way schreef op 24-09-2003 @ 21:33:
nee je komt echt klaar op een paard
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 20:38
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Another Way schreef op 24-09-2003 @ 20:33:
Nou als je nou es wat beter op had gelet... dan wist je dat in nérgens van klaarkom, dus ook niet van paardrijden. Alhoewel me dat wel lollig lijkt
Oud 24-09-2003, 20:43
Another Way
Another Way is offline
Citaat:
Qimm schreef op 24-09-2003 @ 21:38:
Nou als je nou es wat beter op had gelet... dan wist je dat in nérgens van klaarkom, dus ook niet van paardrijden. Alhoewel me dat wel lollig lijkt
Ik dacht dat je moeite had, maar ik wist niet dat je het helemaal kin. Dat is trouwens wel erg kut voor je, I feel sorry

Maar kunnen 'normale' meisjes dan wel op een paard klaarkomen?
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 20:44
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Another Way schreef op 24-09-2003 @ 20:43:
Ik dacht dat je moeite had, maar ik wist niet dat je het helemaal kin. Dat is trouwens wel erg kut voor je, I feel sorry

Fijn nu ben ik abnormaal
Maar het schijnt te kunnen en het is ook niet verbazend vind ik zelf, d;at het kan dus.
Oud 24-09-2003, 20:48
Another Way
Another Way is offline
Citaat:
Qimm schreef op 24-09-2003 @ 21:44:
Fijn nu ben ik abnormaal
Damn wat ben jij voorspelbaar Toen ik dat typte wist ik gewoon dat je dit ging zeggen Maar die '' staan er niet voor niets, ik bedoelde het niet gemeen hoor
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 08:48
Verwijderd
Citaat:
Another Way schreef op 24-09-2003 @ 21:43:
Eehh Nee. Dat is echt een fabeltje.

Of ik doe wel heel iets verkeerds.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 13:52
Verwijderd
Van paardrijden? Tja, dat is ook zo opwindend
Nee, als je gewoon paardrijd, kom je daar niet van klaar (ik tenminste niet, en ik neem aan dat er weinig meiden zijn die zo gebouwd is). Als je anders gaat zitten en drukt oid, dan kan dat misschien, maar dat heb ik om eerlijk te zijn nooit uitgeprobeerd.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 13:53
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Evil creature schreef op 24-09-2003 @ 19:36:
Idd..
het was echt een geweldige ervaring
Idd wanneer weer?
Oud 25-09-2003, 14:16
tinkle
tinkle is offline
Die gewichtjes, die kan je kopen bij de drogist.... mn mams heeft ze ook... En het is de bedoeling dat je die heel even in hebt per dag... ziet er uit als een soort eitje met een touwtje eraan.. soort tampon zeg maar.... en doordat je (on)bewust dat ding binnen wil houden train je je bekkenbodemspieren....
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 14:31
Verwijderd
Citaat:
tinkle schreef op 25-09-2003 @ 15:16:
Die gewichtjes, die kan je kopen bij de drogist.... mn mams heeft ze ook... En het is de bedoeling dat je die heel even in hebt per dag... ziet er uit als een soort eitje met een touwtje eraan.. soort tampon zeg maar.... en doordat je (on)bewust dat ding binnen wil houden train je je bekkenbodemspieren....
Mja, die bedoel ik niet... ik bedoel meer een staafje met twee bolletjes eraan; de ene is groter dan de andere. Je stopt het staafje gedeeltelijk in je, 1 bol dus. De ander steekt uit. Wanneer je je bekkenbodemspieren aanspant, til je het bolletje op zeg maar, dus echt gewichtheffen.

Je hebt idd ook dingetjes die je in je stopt en waarmee je dan mee rondwandeld, die bedoel ik dus niet
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 14:47
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
tinkle schreef op 25-09-2003 @ 15:16:
En werken ze?

offtopic: dat jij zulke dingen weet van je moeder..
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 15:25
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
Citaat:
Evil creature schreef op 24-09-2003 @ 20:50:
Aha, een Belg.. dat verklaart alles.
how very true.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 19:06
Oen
Oen is offline
Ik heb zo'n half jaar geleden een boek gelezen over de bekkenbodemspieren. Dit is tot mijn spijt geheel gericht op de vrouw voor jullie is dit natuurlijk wel weer interessant. Ik heb het toen helemaal op mijn pc gezet met de digitale camera maar je kan het boek ook gewoon in de bibliotheek halen.
Als je VERANTWOORD deze spieren wilt trainen zou ik zeker dit boek eens lezen (is een dun boekje en enkele hoofdstukken kun je zo overslaan) Het staat trouwens vol met plaatjes.

Ik heb even wat boeken opgezocht:
Citaat:
Titel Bekkenbodem en seksualiteit: ontdek je bekkenbodem: train je bekkenbodemspieren : ervaar meer plezier van je eigen lichaam : waarom je bekkenbodem zo belangrijk is / Helle Gotved ; [vert. uit het Deens: Annie Classens ; tek.: Liane Hartmann ... et al.]
Auteur Gotved, Helle
Uitgever Amsterdam : De Driehoek
Jaar van uitgave cop. 2001
Fysieke omschrijving 64 p ill 21 cm
Annotaties Vert. van: Bækkenbund og seksualitet. - Kopenhagen : Munksgaard, cop. 1980 Met reg
ISBN 9060306317*ga
Trefwoord Bekkenbodems Seksualiteit; Vrouwen
Citaat:
Titel Bekkenbodemtraining: oefeningen ter versteviging van de bekkenbodem : de vrouwelijke basis gewaarworden, beschermen en versterken : het voorkomen van baarmoederverzakking, onvrijwillig urineverlies en andere bekkenbodemklachten : een getrainde bekkenbodem betekent stevigheid voor de vrouw in haar geheel / Susanne Kitchenham-Pec, Annette Bopp ; [vert. uit het Duits: Annie Classens ; tek.: Peter Koch]
Auteur Kitchenham-Pec, Susanne
Uitgever Amsterdam : De Driehoek
Jaar van uitgave cop. 1999
Fysieke omschrijving 176 p. : ill. ; 22 cm
Annotaties Vert. van: Beckenbodentraining. - Stuttgart : TRIAS Verlag, cop. 1997 Met lit. opg., reg
ISBN 9060305949*ga
Trefwoord Bekkenbodems; Oefeningen
Ik weet niet meer welk boek ik heb gelezen.

Een boek is vaak veel beter dan het internet, als je serieus informatie over iets wil!
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 13:31
Pequeña
Pequeña is offline
En hoe zit t met ontspannen van de bekkenbodemspieren? Mijn probleem is dat ik door pijn tijdens het vrijen onbewust die spieren opspan, wat dus nog meer leid tot pijn
Nu moet ik binnenkort naar een seksuologe (*schaam*) om bekkenbodemspieroefeningen te doen maar ik heb eigenlijk geen idee wat me te wachten staat. Iemand ervaring hiermee?
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 14:17
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Pequeña schreef op 27-09-2003 @ 14:31:
En hoe zit t met ontspannen van de bekkenbodemspieren? Mijn probleem is dat ik door pijn tijdens het vrijen onbewust die spieren opspan, wat dus nog meer leid tot pijn
Nu moet ik binnenkort naar een seksuologe (*schaam*) om bekkenbodemspieroefeningen te doen maar ik heb eigenlijk geen idee wat me te wachten staat. Iemand ervaring hiermee?
Ik heb geen ervaring en ik weet dus ook niet wat je te wachten staat. (behalve dat je er denk ik erg blij mee moet zijn!) Ik wilde alleen even zeggen dat je je niet hoeft te schamen. Zo iemand doet dat dagelijks en voor jou is het alleen maar handig en fijn!
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 13:39
Pequeña
Pequeña is offline
Citaat:
grl schreef op 27-09-2003 @ 15:17:
Ik heb geen ervaring en ik weet dus ook niet wat je te wachten staat. (behalve dat je er denk ik erg blij mee moet zijn!) Ik wilde alleen even zeggen dat je je niet hoeft te schamen. Zo iemand doet dat dagelijks en voor jou is het alleen maar handig en fijn!
Zal wel zo zijn, maar ik kan je verzekeren dat ik het liever NIET had gehad Het doet niet goed voor je gevoel tov je eigen seksualiteit
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten