Oud 25-09-2003, 00:39
Verwijderd
Ik heb een beste vriend die ik echt al zo'n 12 jaar ken en ga de laatste tijd echt weer veel met hem om... nu zijn we af en toe best wel close... we liggen bij bijvoorbeeld in elkaars armen tv te kijken ofzo... maar gewoon omdat dat lekker ligt... Als ik dit aan vrienden van me vertel krijg ik veel te horen... "oooh, jullie krijgen nog wel een keer wat met elkaar, das altijd zo bij beste vrienden als je zo close met elkaar omgaat". Wat ik dan als antwoord geef is dat ik zeker weet dat dat niet zal gebeuren aangezien we elkaar gewoon te goed kennen... en ook zo lang, dat het anders al lang had meoten gebeuren...

*Wat vinden jullie hiervan?

En dan gelijk een 2e vraag...

*Hoe close kan je zijn met je beste vriend tot het niet meer onder "beste vrienden" valt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-09-2003, 01:33
Arun
Arun is offline
Citaat:
niesssah schreef op 25-09-2003 @ 01:39:

En dan gelijk een 2e vraag...

*Hoe close kan je zijn met je beste vriend tot het niet meer onder "beste vrienden" valt?
1. ik kan er niks van vinden. ik vind het alleen heel leuk dat je zo om kunt gaan met je beste vriend koester dat!

2. dit moet je zelf uitmaken, die grens kan ik niet voor je trekken..
Oud 25-09-2003, 04:43
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
1: het is tog alleen maar fijn als je zo met je beste vriend om kan gaan... jullie vinden het tog goed zo....

2: dat is de grens die je zelf trekt. Sommige zoenen met hun beste vriend en zien dat ook als vriendschap....
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 05:05
SeadDsk
SeadDsk is offline
1 is idd leuk dat je dat kan

2 je kunt ook zoenen of weet ik wat met je beste vriend.
het hangt af van de verwachtingen die je bij elkaar hebt of jullie het kunnen
Oud 25-09-2003, 09:21
marieke_temp
marieke_temp is offline
heel vervelend als iedereen daar zo over zeurt, vind ik tenminste. ik heb net als jij een beste vriend waar ik heel close mee ben. en meer ook niet. maar dat weet 'omdat het anders al gebeurd zou zijn' vind ik weer een minder argument. dat je nooit verliefd op hem zou kunnen worden (zoals ik op jannes) is weer wat anders denk ik. (maar dat kan ik ook verkeerd zien want misschien bedoel je dat ook wel)
en tot hoever je kan gaan: tot waar jij zelf de grens legt en wat je zelf wilt. het is toch ook maar net hoe je het zelf noemt.
Oud 25-09-2003, 09:50
Susanne
Susanne is offline
Ben 't wel met Arun eens.
Oud 25-09-2003, 10:40
Loesje
Loesje is offline
Citaat:
niesssah schreef op 25-09-2003 @ 01:39:

Ik vind het alleen maar leuk. Zo ga ik ook om met mijn beste vriend, is gewoon gezellig bedoeld. Alleen ik voel(de) wel meer voor hem...dan is het wel moeilijk als hij t alleen maar vriendschappelijk bedoeld. Maar ook als ik dit aan andere vrienden vertel, of ze zien het...zeggen ze van er is echt wel meer tussen jullie, vragen elke keer of we nou gezoend hebben ..bla bla bla. Is best wel frustrerend als je dat wel wil, maar van zijn kant er echt niets meer in zit. En trouwens is ook rot om je vriendschap voor wegte gooien...

Ik denk dat je best close kan zijn met je beste vriend, maar op een gegeven moment houdt het op...zoenen kan je denk ik beter niet doen. Gaan alleen maar misverstanden over ontstaan.
Oud 25-09-2003, 14:13
Verwijderd
Je bent pas geen beste vrienden meer als je afspreekt dat je verkering neemt. En dan kun je eigenlijk nog best beste vrienden zijn.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 14:22
@pie
@pie is offline
Citaat:
Morgan schreef op 25-09-2003 @ 15:13:
En dan kun je eigenlijk nog best beste vrienden zijn.
@pie is levend bewijs
Oud 25-09-2003, 14:30
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Arun schreef op 25-09-2003 @ 02:33:
1. ik kan er niks van vinden. ik vind het alleen heel leuk dat je zo om kunt gaan met je beste vriend koester dat!

2. dit moet je zelf uitmaken, die grens kan ik niet voor je trekken..
Inderdaad.

p.s. niets aantrekken van vriendinnen.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 14:31
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
naja ik persoonlijk vind dat je niet zoent of sex hebt met je beste vriend

naja en in elkaars armen liggen is tog alleen maar lekker.....
maar .....voel je kriebeltjes?
Oud 25-09-2003, 16:22
Verwijderd
Neej, voel geen kriebels... ligt gewoon lekker... hij heeft gister op mijn schoot liggen slapen... echt schattig, haha... en zoenen of sex? neej absoluut niet... we geven elkaar wel kus op de wang ofzo maar daar blijft het dan ook absoluut bij... verder stoei ik heel veel met hem enzo...
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 16:28
pyres74
pyres74 is offline
daarmee moet je wel oppassen hoor
soms is stoeien een manier voor jongens om te laten zien dat ze iemand leuk vinden. en aangezien jij je niet tot hem aangetrokken voelt...

ik ben er wel mee eens dat het soms gewoon ff lekker is om in iemands armen te liggen maar dat is puur dat veilige gevoel

zelf zou ik nooit iets met mn vrienden kunnen beginnen (ja het zijn wel hoofdzakelijk jongens ) ik vind het risico gewoon te groot om de vriendschap te verliezen
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 16:42
Verwijderd
Daarom zou ik dus ook nooit wat met hem willen... omdat ik bang ben ik dan een vriendschap van 12 weggooi en dat is het mij gewoon enit waard... Naja... en dat stoeien? Ja ik weet niet... das gewoon iets dat we echt standaard doen... Hij heeft trouwens op het moment ook een vriendin d8 ik... heb nog geen foto van haar gezien ofzo. maar zoiets zei hij van de week, dus dat zit wel goed volgens mij...
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 16:53
pyres74
pyres74 is offline
Citaat:
niesssah schreef op 25-09-2003 @ 17:42:
Daarom zou ik dus ook nooit wat met hem willen... omdat ik bang ben ik dan een vriendschap van 12 weggooi en dat is het mij gewoon enit waard... Naja... en dat stoeien? Ja ik weet niet... das gewoon iets dat we echt standaard doen... Hij heeft trouwens op het moment ook een vriendin d8 ik... heb nog geen foto van haar gezien ofzo. maar zoiets zei hij van de week, dus dat zit wel goed volgens mij...
niet lullig bedoeld hoor
maar als ik zijn vriendin was en ik zou weten dat hij met jou ligt te knuffelen en te stoeien, dan zou ik gek worden van jaloezie

ik zou wel dus ff checken dat je haar geen geestelijke pijn doet
is wel zo sociaal namelijk
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 18:01
Verwijderd
Dat is ook wel zo... maar denk dat dat meer iets voor hem is om over na te denken dan voor mij... ik kan me voorstellen dat het voor haar neit leuk zou kunnen zijn... maar voor ons is het heel gewoon... maar denk dat we daar idd rekening mee moeten gaan houden...
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 20:52
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
niesssah schreef op 25-09-2003 @ 19:01:
Dat is ook wel zo... maar denk dat dat meer iets voor hem is om over na te denken dan voor mij... ik kan me voorstellen dat het voor haar neit leuk zou kunnen zijn... maar voor ons is het heel gewoon... maar denk dat we daar idd rekening mee moeten gaan houden...
ja, je kan het je niet voorstellen omdat je het nooit zou doen (waarschijnlijk) maar voor zo'n vriendin is dat natuurlijk niet echt duidelijk. Ze kan geen gedachten lezen, dus hou er inderdaad rekening mee
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 21:01
Balance
Balance is offline
1. Ik vind het echt bijzonder, zo'n band. Zorg dat ie zo blijf en trek je daarom niks aan van wat anderen zeggen. Ik denk niet dat jullie snel wat zullen krijgen, aangezien je met mensen die je lang kent instinctief niks zou kunnen krijgen (aldus mijn biologiedocent ) omdat je daar meer een broer-zus band mee hebt dan een liefdesrelatie. Het kan natuurlijk altijd als experiment iets meer worden, maar ik denk dat dat de band alleen maar verslechterd, wanneer 't uit zou gaan. Hou het daarom zo! Echt mooi, zoiets.

2. Zodra je met elkaar zoent of verder, denk ik dat jullie relatie met elkaar verandert richting een liefdesrelatie. Dat is mijn mening, omdat ik nooit zoen met gewone vrienden. Bij de meeste mensen is dit denk ik het geval, maar uitzonderingen kunnen er natuurlijk altijd zijn.
Oud 25-09-2003, 21:24
Jampot
Jampot is offline
luister: Your Boyfriend Sucks - the Ataris

dit lijkt onvermijdelijk :/
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 10:35
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
1) Ik zou ook blij zijn dat je zo met goede vrienden om kan gaan. Het voegt iets toe aan jullie vriendschapsband zonder dat dat meteen richting liefde hoeft te gaan. Als het toch gewoon lekker ligt en gezellig is, waarom zou je het niet doen? Ik bedoel; het is maar liggen in elkaars armen hoor. Met goede vrienden ga je toch anders om dan met minder goede vrienden.
Ik heb er zelf een hekel aan als anderen tegen me zeggen 'ow, je krijgt echt nog wel wat met diegene' als ik eens redelijk close met een vriend van mij heb gelegen, want als er iemand is die weet of dat gaat gebeuren of niet, dan ben ik diegene wel.

2) Hoe close je kan gaan... tsja, das meer een gevoel denk ik. Het hangt totaal van de personen af, van de sfeer en de omgeving. Ik denk dat ik persoonlijk nooit met een gewone goede vriend (of dat nou m'n beste vriend of een andere goede vriend is) zal zoenen omdat je daardoor toch je vriendschap verandert en ik niet weet of dat het waard is... Als je namelijk met een goede vriend zoent is het moeilijk om te bepalen of het alleen vriendschap is of toch liefde omdat er ook andere gevoelens bij te kijken komen (denk aan jaloezie als hij ook een keer met iemand anders zoent). Je moet dit dus echt zelf bepalen en gewoon op je gevoel afgaan
Oud 27-09-2003, 13:45
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
ik vind beste vrienden eigenlijk een soort relatie ergens
ik bedoel

je doet veel samen
knuffelt/stoeit graag
hebt altijd lol samen
ziet elkaar graag
praat veel met elkaar over van alles
houd op een bepaalde manier van elkaar

en ook ->

sommige mensen zoenen met hun beste vriend(in)

eigenlijk mis ik dan alleen nog 'sex', en de naam (dus beste vrienden ipv relatie), en dan heb je alle kenmerken van een relatie

ik heb een beste vriendin gehad voor 3 jaar ofzo, maar evengoed als een relatie gaat dit ook 'uit' uiteindelijk
Oud 27-09-2003, 14:01
Verwijderd
Er kan ook een soort broer-zus relatie zijn ontstaan..

Een jongen die ik ken ken ik al vanaf mijn geboorte, letterlijk. We speelden veel samen vroeger, sliepen bij elkaar etc. Hij heeft een heel speciaal plekje bij mij en mijn gevoel voor hem is heel vreemd. Ik zie hem nu eigenlijk nog zelden maar toch, als ik hem zie is die speciale band er nog steeds. Dan kunnen we weer over zoveel kletsen en nemen elkaar in vertrouwen over veel dingen..

Ik heb me wel eens afgevraagd of wat ik voor hem voel liefde is in een mijnvriend vorm, maar ik ben tot de conclusie gekomen dat ik van hem hou als een broer.

Zoiets kan denk ik ontstaan als je elkaar al heel erg lang kent. Dan ga je elkaar op een bepaalde manier aanvoelen..

soms groeit het uit tot een relatie, soms ook niet..
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 15:34
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 27-09-2003 @ 15:01:
Er kan ook een soort broer-zus relatie zijn ontstaan..

als je het 'broer-zus' noemt dan sluit je dingen uit
en aangezien een leven lang is, en er van alles kan gebeuren, zou ik dit eigenlijk nooit meer doen (heb het wel gedaan)
Oud 27-09-2003, 15:42
Verwijderd
Citaat:
Shah of Blah schreef op 27-09-2003 @ 16:34:
als je het 'broer-zus' noemt dan sluit je dingen uit
en aangezien een leven lang is, en er van alles kan gebeuren, zou ik dit eigenlijk nooit meer doen (heb het wel gedaan)
Ik bedoel niet dat je het zo zou moeten bestempelen, alleen dat er ook zoiets kan ontstaan. Vriendschap kan heel hecht groeien, daar kan een relatie uit ontstaan maar ook een soort broer-zus, broer-broer of zus-zus idee..
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 12:22
Verwijderd
Dat broer-zus relatie herken ik inderdaad heel erg aangezien ik hem ook me broertje noem En z gaan we ook met elkaar om... we zijn er altijd voor elkaar wanneer we elkaar nodig hebben... En aangezien ik hem al vanaf mijn 4e ken zijn we ook wel een beetje zo met elkaar opgegroeid...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten