Oud 29-09-2003, 20:54
Uice
Uice is offline
Citaat:
Assasin schreef op 17-09-2003 @ 20:56:
Ooit een vrouw een wrouw zwanger zien maken, of een man een man?
Nee. Maar waarom is homosexualiteit dan onnatuurlijk? Het komt toch voor in de natuur?

Wou je zeggen dat mensen die met één arm geboren worden ook onnatuurlijk zijn?

Laatst gewijzigd op 29-09-2003 om 20:59.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-09-2003, 20:59
Uice
Uice is offline
Overigens beschouw ik het ook niet als een afwijking, zoals mensen die bovenstaande post hebben gelezen zouden kunnen denken.

Waarom niet: het is waar wat holebi's afwijken van de norm, maar dat doen mensen met blond haar ook en dat zou je toch geen afwijking noemen.

Er zijn mensen die zeggen dat homosexualiteit een afwijking is omdat homo's minder kunnen dan hetero's; ze kunnen niet voortplanten. Bullshit, ze kunnen zich heel goed voortplanten, hebben er alleen geen erotische gevoelens bij.

(Holebi's? Fout woord. Doe dan hobi's; homo is voor mannen en vrouwen.)
Oud 30-09-2003, 17:48
roel pelleboer
roel pelleboer is offline
Citaat:
Tjaslon schreef op 22-09-2003 @ 09:14:
Nonsin, dit zal geen onderzoeker ooit beweren. Ik ken dit onderzoek niet, maar laat ik het verplaatsten naar hard rennen.
Wanneer de omgeving tegen werkt dan is een persoon, ongeacht hoe snel hij van nature kan rennen, niet in staat om het kleinste kind in te halen.

Hmmz, nu zeg je enige erfelijkheid, maar heb je dit van een journalist gelezen of het onderzioek direct gelezen, journalisten hebben wel de neiging om onderzoeken verkeer te intepreteren: homo gen kan namelijk even goed een gelijksoortige gen zijn, of homogeen, of.. najah etc
Uit het boek: "waarom mannen niet kunnen luisteren, en vrouwen niet kunnen kaartlezen." In de inleiding noemden de schrijvers expliciet het feit dat ze alles zorgvuldig waren nagegaan. Behalve al die evolutionaire onzin staan er erg leuke dingen in.
Oud 05-10-2003, 17:29
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Citaat:
neif schreef op 17-09-2003 @ 21:06:
alhoewel er denk ik veel mensen zijn , vooral jonge mensen in hun puberteit, die eens homoseksuele gevoelens hebben.
Idd....nooit iets met een meisje gehad hoor en zou ook niet echt iets met een meisje willen...maar vind ze wel seksueel aantrekkelijk....heb daarom heel lang gedacht dat ik lesbisch of (daarna) bi was...omdat ik er zolang over heb getwijfeld heb ik wel tolerantie voor die mensen...ik was het immers bijna zelf ook geweest (maar ben gelukkig gewoon hetero of misschien beetje bi maar niet praktizerend hehe)
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 17:41
Tulpje6
Tulpje6 is offline
[QUOTE]lovetear schreef op 18-09-2003 @ 13:55:
[B]maar ik vraag me wel af of je zo geboren word, of dat het ergens anders door komt.

Ik ben geboren met dat ik vrouwen aantrekkelijker vind of even aantrekkelijk dan mannen.
Maar toen ik eenmaal iets met een man ging hebben kwam ik erachter dat een penis ook wel mooi kan zijn (ik vond het maar een lelijk ding en seks -ontmaagding-leek me maar pijnlijk enz. en pijpen vies etc.) en ben ik mannen ook mooier gaan vinden (lichamelijk dan).
Ik ben minder naar vrouwen gaan kijken. Ik heb geen behoefte om mijn seksuele aangetrokkenheid jegens vrouwen om te zetten in concrete daden als beffen, vingeren en samenwonen enz. Beffen lijkt me ranzig, vingeren ook beetje en ze zeggen dan wel altijd 'je bent zelf een vrouw dus je weet dan precies wat de ander lekker vind' maar ik zou echt niet weten hoe ik iemand moet vingeren (alsof ik er bij mezelf op let HOE ik mezelf vinger, echt niet) en zou me dus onhanig voelen. En samenwonen met een pot lijkt me echt niks.....emotioneel gedoe bahbah geef mij maar een man....met een vrouw wordt het alleen maar gekibbel enzo denk ik dan.
Ik heb wel eens het verlangen iemand aan te raken ofzo of dat ik een warmte voel of seksueel aangetrokken of dat het klikt, maar dus niets concreets over dat ik wil seksen met een vrouw. Bah nee vies.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 17:43
Tulpje6
Tulpje6 is offline
[QUOTE]lovetear schreef op 18-09-2003 @ 13:55:
[B]maar ik vraag me wel af of je zo geboren word, of dat het ergens anders door komt.

Ik ben geboren met het feit dat ik vrouwen aantrekkelijker vind (of even aantrekkelijk) dan mannen.
Maar toen ik eenmaal iets met een man ging hebben kwam ik erachter dat een penis ook wel mooi kan zijn (ik vond het maar een lelijk ding en seks -ontmaagding-leek me maar pijnlijk enz. en pijpen vies etc. en ik werd altijd alleen maar opgewonden van vrouwen, mannen deden me niks vond er maar weinig geils aan) en ben ik mannen ook mooier gaan vinden (lichamelijk dan).
Ik ben minder naar vrouwen gaan kijken. Ik heb geen behoefte om mijn seksuele aangetrokkenheid jegens vrouwen om te zetten in concrete daden als beffen, vingeren en samenwonen enz.
Beffen lijkt me ranzig, vingeren ook beetje en ze zeggen dan wel altijd 'je bent zelf een vrouw dus je weet dan precies wat de ander lekker vind' maar ik zou echt niet weten hoe ik iemand moet vingeren (alsof ik er bij mezelf op let HOE ik mezelf vinger, echt niet en ik zou veel te bang zijn dat ik de ander pijn zou doen enz) en zou me dus onhanig voelen. En samenwonen met een pot lijkt me echt niks.....emotioneel gedoe bahbah geef mij maar een man....met een vrouw wordt het alleen maar gekibbel enzo denk ik dan.
Ik heb WEL eens het verlangen iemand aan te raken ofzo of dat ik een warmte voel of seksueel aangetrokken of dat het klikt, maar dus niets concreets over dat ik wil seksen met een vrouw. Bah nee vies.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 20:29
Philemon
Philemon is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 17-09-2003 @ 20:23:
Ik sta er negatief tegenover, ik zie het als iets tegennatuurlijks.
Als het zo tegennatuurlijk is, waarom werd het dan ook al bij de Oude Grieken gerespecteerd. Het is niet iets van de laatste jaren hoor. Bij de Grieken was het zelfs heel normaal, in het gymnasium, waar alle mannen in hun nakie trainden, waren regelmatig affaires.

-xxx- laura
Oud 05-10-2003, 21:08
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
deadlock schreef op 25-09-2003 @ 00:08:
Bij homosexuelen is dit gedeelte half zo groot als bij mannen,
Dit, dames en heren, noemen we nu een Freudian slip
Oud 06-10-2003, 15:13
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Laura1988 schreef op 05-10-2003 @ 21:29:
Als het zo tegennatuurlijk is, waarom werd het dan ook al bij de Oude Grieken gerespecteerd. Het is niet iets van de laatste jaren hoor. Bij de Grieken was het zelfs heel normaal, in het gymnasium, waar alle mannen in hun nakie trainden, waren regelmatig affaires.

-xxx- laura
En omdat de Grieken het ook goed vinden moet ik het ook natuurlijk vinden? Nee dank je.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 16:10
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 06-10-2003 @ 16:13:
En omdat de Grieken het ook goed vinden moet ik het ook natuurlijk vinden? Nee dank je.
Je moet helemaal niks natuurlijk*. Maar het zou geen kwaad kunnen als je er nog eens over nadacht en probeerde je in anderen te verplaatsen, en zo je kennis en inzicht wat verruimde.

* No pun intended
Oud 06-10-2003, 16:19
Franse imbeciel
Franse imbeciel is offline
Paulus veroordeelt in Romeinen 1 de homo's en de lesbiennes van Rome (waarschijnlijk omdat de Romeinen niet zo geaard waren, homoseksualiteit hoorde meer bij de cultuur van drinkfestijnen en orgien); hij voegt er in Romeinen 2 het volgende aan toe:

"Maar daarom gaat u die een oordeel uitspreekt over anderen, zelf niet vrijuit, wie u ook bent. Want door anderen te oordelen, veroordeelt u zichzelf; door te oordelen doet u hetzelfde als zij."

Voor het volk Israel golden andere bepalingen (zoals in leviticus 20 vers 13) omdat Israel Gods eigen heilige volk is. Voor hen gelden dus die bepalingen.

Met andere woorden: als je zélf wilt doen wat in de bijbel staat, moet je geen homoseksueel zijn; maar dat wil niet zeggen dat je mag oordelen over mensen die dat wél doen. Wat dat betreft ben ik het niet eens met de paus.
Oud 09-10-2003, 16:52
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Franse imbeciel schreef op 06-10-2003 @ 17:19:
Paulus veroordeelt in Romeinen 1 de homo's en de lesbiennes van Rome (waarschijnlijk omdat de Romeinen niet zo geaard waren, homoseksualiteit hoorde meer bij de cultuur van drinkfestijnen en orgien); hij voegt er in Romeinen 2 het volgende aan toe:

"Maar daarom gaat u die een oordeel uitspreekt over anderen, zelf niet vrijuit, wie u ook bent. Want door anderen te oordelen, veroordeelt u zichzelf; door te oordelen doet u hetzelfde als zij."

Voor het volk Israel golden andere bepalingen (zoals in leviticus 20 vers 13) omdat Israel Gods eigen heilige volk is. Voor hen gelden dus die bepalingen.

Met andere woorden: als je zélf wilt doen wat in de bijbel staat, moet je geen homoseksueel zijn; maar dat wil niet zeggen dat je mag oordelen over mensen die dat wél doen. Wat dat betreft ben ik het niet eens met de paus.
ja, maar het is toch ook min of meer de plicht van een Christen om "het woord te versprijden"? daar hoort dat toch ook bij?
Oud 09-10-2003, 16:59
Franse imbeciel
Franse imbeciel is offline
Citaat:
JaJ schreef op 09-10-2003 @ 17:52:
ja, maar het is toch ook min of meer de plicht van een Christen om "het woord te versprijden"? daar hoort dat toch ook bij?
Maar dan oordeel ik toch niet? ik geef alleen een suggestie als ik je wil bekeren. Ik kan het ook anders doen namelijk: "jullie geloof is fout, jullie moeten het van mij aannemen."
Dan ben ik fout bezig.
Oud 09-10-2003, 17:01
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
McCaine schreef op 06-10-2003 @ 17:10:
Je moet helemaal niks natuurlijk*. Maar het zou geen kwaad kunnen als je er nog eens over nadacht en probeerde je in anderen te verplaatsen, en zo je kennis en inzicht wat verruimde.

* No pun intended
Ik heb me er ook wel in verdiept en me proberen te verplaatsen in anderen maar ik blijf bij mijn mening.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 21:35
Vice
Vice is offline
Citaat:
Gatara schreef op 20-09-2003 @ 11:07:
Er was 1 moment dat ik me niet zo prettig voelde en dat was toen ik met 4 lesbiennes op een terrasje zat en zij over vrouwen begonnen te praten en of er nog "gescoord" was.

Ik kon er totaal niet over meepraten en had t gevoel dat ze mij als potentieel "slachtoffer" zagen.
Ik ken bijna alleen maar hetero vrouwen en als zij het over relaties met mannen hebben kan ik ook niet over meepraten.

En ik vind het best als mensen een negatieve mening over "holebi's' hebben, zolang ze het maar niet in pracktijk uitbrengen. Dus niet onnodig geweld.
Oud 10-10-2003, 21:08
Verwijderd
Citaat:
Franse imbeciel schreef op 09-10-2003 @ 17:59:
Maar dan oordeel ik toch niet? ik geef alleen een suggestie als ik je wil bekeren. Ik kan het ook anders doen namelijk: "jullie geloof is fout, jullie moeten het van mij aannemen."
Dan ben ik fout bezig.
Zeker
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 00:31
Verwijderd
Als dat die mensen gelukkig maakt, waarom dan niet?
Ik heb er niks op tegen, zolang ze mij er niet mee lastig vallen...

Vanuit een biologisch standpunt vind ik het 'onnatuurlijk' in de zin van dat het niet leidt tot reproductie.
Geen reproductie => Natuurlijke selectie => Uitsterven

Maar de natuurlijke selectie heeft niet zo heel erg veel invloed meer op onze levens, aangezien we bijvoorbeeld ziekten bestrijden met medicijnen. Als je homofilie niet kunt accepteren, dan zou je, naar mijn mening, je medicijnen ook moeten weigeren.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 09:33
Uice
Uice is offline
Citaat:
Needlesting schreef op 11-10-2003 @ 01:31:
Als dat die mensen gelukkig maakt, waarom dan niet?
Ik heb er niks op tegen, zolang ze mij er niet mee lastig vallen...

Vanuit een biologisch standpunt vind ik het 'onnatuurlijk' in de zin van dat het niet leidt tot reproductie.
Geen reproductie => Natuurlijke selectie => Uitsterven

Dus je wou zeggen dat al die diersoorten die waarschijnlijk aan het begin van de evolutie leefden en zich niet voortplanten (dus nu uitgestorven zijn) ook onnatuurlijk waren?

Laatst gewijzigd op 12-10-2003 om 09:39.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 09:43
Uice
Uice is offline
En impotentie, is dat ook onnatuurlijk?
Oud 12-10-2003, 11:30
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 17-09-2003 @ 23:30:
Het zijn mensen en daarom behandel ik ze als ieder ander mens, maar ik vind het toch wel iets raars, tegennatuurlijks hebben.
Zolang nare man eerder dan mij is met reageren, hoef ik slechts te quoten.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 12:37
Anijs
Anijs is offline
Goed, ik kan er niet veel over zeggen, waarom zou je er moeilijk over gaan doen? Iedereen is anders.. Laat iedereen zijn wie ze zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 11:14
Verwijderd
leven & laten leven
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 12:11
Verwijderd
Citaat:
Bij homoseksualiteit is het logisch dat je geen kinderen kunt krijgen.
Pardon? Waar haalt toch iedereen het idee vandaan dat (in ieder geval) lesbische vrouwen geen kinderen zouden krijgen? Omdat ze van een vrouw niet zwanger kunnen raken wil nog niet zeggen dat ze dan ook geen kinderen zullen of kunnen krijgen. Wil er zelf later ook een, en lesbisch zijn maakt me niet onvruchtbaar.

Citaat:
Dan mag wel gezegd worden dat overduidelijke homo's van mij onmiddelijk de stop mogen krijgen. Ongein als gay parades, gaybars, etc. etc. is absoluut niet nodig. Als je dan zo graag 'normaal' bent, net als de rest die gewoon hun piemels in een vrouw steken, dan hoef je daar ook niet aan deel te nemen. Het gaat hier voornamelijk om de mannelijke homo's.
Kijk.. juist omdat holebi's gewone mensen zijn, kan je niet aan iemand zien wat zijn of haar geaardheid is. Gaybars zijn dus eigenlijk de uitvinding van de eeuw. Veel grotere slagingskans om te scoren dan in "gewone" uitgaansgelegenheden. En als je het ranzig vindt (ongeacht of je wel of niet hetero bent), dan blijf je lekker weg.

Citaat:
Verder heb ik geen hekel aan holebi's(had nog nooit van dat woord gehoord, maar goed), maar ik vraag me wel af of je zo geboren word, of dat het ergens anders door komt.
Nou, je wordt gewoon zo geboren hoor. Omdat de standaard nog altijd (en misschien zal het altijd wel zo blijven) hetero is, ga je er vanuit dat je hetero bent totdat je zelf door hebt dat je iets anders voelt.

Verder vind ik dit nog altijd de tolerantste mensen op het gebied van holebi's:

"In most of the world people recognise two genders, male and female. The Bugis are the largest ethnic group in southern Sulawesi and there are five "genders" in Bugis culture.

The Genders:

- The Bissu priests are hermaphrodite with both male and female genitals.
- Then there are traditional male and female.
- The Chalalai are female but more manly than feminine
- The Chalabai are born male but live at the female end of spectrum

Here, all sexual types live in harmony. Sharyn Graham says the Bugis have a relaxed attitude to sexual difference, and there are no social judgements.

Sharyn thinks the Bugis are ahead of many western cultures in their attitude to sexual differences: 'It's a relaxed attitude, there are no social judgements being made. People are what they are and that's fine. Everyone has a place and a role in Bugis society… no matter what gender they may be.'
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 17:54
misty1986
misty1986 is offline
Citaat:
neif schreef op 17-09-2003 @ 19:33:
Hoe staan jullie tegenover holebi's???
gewoon, net als 'andere' mensen, normale mensen dus,
ik ken vrij veel holebi's, zijn super aardig, net als 'andere' mensen.
Iedereeen is toch een mens? Wat maakt dan het verschil uit dat je van je eigen sexe houdt? Een mens is er toch voor om liefde te geven, maakt niet uit tegen wie, als het maar iemand(en) is(zijn).
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 18:26
elledc
elledc is offline
Ik heb er niets op tegen maar ik ben wel tegen homohuwelijken en homo's (zowel mannelijk als vrouwelijk dus) die een kind willen opvoeden want dat is helemaal uit den boze

En nog iets, als je flikker bent, loop er dan niet mee te koop. Hier dichtbij waar ik woon is er een 'homopark'. Mannen spreken er af, kijken elkaar geniepig aan en verdwijnen plots in de struiken.
Ik ga soms wandelen met mijn hond en dan plots zie ik er twee bezig achter een struik, DIT IS RANZIG!
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 16:39
Tjaslon
Tjaslon is offline
Je hebt er dus wel wat op tegen.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 17:46
Uice
Uice is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 27-10-2003 @ 19:26:
Ik heb er niets op tegen maar ik ben wel tegen homohuwelijken en homo's (zowel mannelijk als vrouwelijk dus) die een kind willen opvoeden want dat is helemaal uit den boze

En nog iets, als je flikker bent, loop er dan niet mee te koop. Hier dichtbij waar ik woon is er een 'homopark'. Mannen spreken er af, kijken elkaar geniepig aan en verdwijnen plots in de struiken.
Ik ga soms wandelen met mijn hond en dan plots zie ik er twee bezig achter een struik, DIT IS RANZIG!
A. Waarom zou je niet in het openbaar 'bezig' mogen zijn als je wilt? Als je het ranzig vind stel je je gewoon aan, ik heb ook nog nooit een homo horen kalgen over twee zoenen hetero's
B. Waarom ga jij met je hond naar een homopark?
C. Waarom mogen homo's niet trouwen?
Oud 04-11-2003, 20:25
Verwijderd
Citaat:
utopia5 schreef op 27-10-2003 @ 19:26:
waarom is het uit den boze dat ik als vrouwelijke homo een kind ga opvoeden (en ter wereld zetten) ?
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 20:51
Chayra-Ley
Chayra-Ley is offline
als zelf biseksueel zijnde lijkt het me duidelijk dat ik niks tegen holebi's heb

ik ben niet tegen homohuwelijken en dergelijke, want uit verhalen die ik soms hoor blijkt dat sommige homokoppels (let wel, dit is niet altijd zo natuurlijk) hun kind soms beter opvoeden dan een gewoon koppel dat doet..
omdat een homokoppel om kinderen te mogen 'hebben' ten eerste al heel sterk in de schoenen moet staan in deze maatschappij, en dus echt heel beslist voor elkaar kiest.
Dit in tegenstelling tot sommige gewone koppels.
dus waarom de mensen niet gelukkig laten zijn, zoals ze zijn
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten