Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() 611 mariniers, 123 bemanningsleden. Amfibisch transportschip. 4 helikopters. Zeer licht bewapend. Dit zijn trouwens écht leuke amfibische schepen: http://www.chinfo.navy.mil/navpalib/.../ship-lha.html ![]() 50 helikopters, 5 AV-8B Harriers. ![]() Of anders, kan ook bvb. 25 Harriers en 15 helikopters zijn. ![]() Én ze hebben ook nog LCAC, landing craft. 1900 mariniers, 1000 bemanningsleden. Hier een mooie foto van zo'n schip: http://www.chinfo.navy.mil/navpalib/...essex-line.jpg Zijn een soort van kleine vliegdekschepen. Grappige is dat Amerika dus eigenlijk 24 vliegdekschepen heeft: 12 'echte' en 12 kleine. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Beetje saai alleen, alleen maar kanonnen, verder niks. Geen torpedo's, geen kruisraketten (DDG51 heeft overigens ook de Tomahawk ASCM/LACM*). * = ASCM=Anti Ship Cruise Missile LACM=Land Attack Cruise Missile Ook interessant is dat met een paar kleine aanpassingen de nieuwste Nederlandse fregatten, de LCF-klasse, ook de Tomahawk kunnen dragen: het Mk41 VLS (Vertical Launching System) is al aanwezig. Het verrichten van wat kleine aanpassingen aan de lanceercellen en de software is in een paar weken gedaan. Foto van een Mk41 VLS systeem: http://www.chinfo.navy.mil/navpalib/...keerie-sm3.jpg Lancering van een SM-3. Standard Missile-3, nieuwste categorie SM. Alle Amerikaanse cruisers en destroyers hebben dit systeem; de fregatten niet. De Nederlandse LCF-fregatten hebben het ook, maar dan wel de kleinste variant (61 cellen); men kan ook voor 120 of 160 cellen kiezen (zoiets). Ze kunnen allerlei raketten gebruiken: Standard Missile, Harpoon ASM, ASROC, Sea Sparrow. Zie ook http://fas.org/man/dod-101/sys/ship/weaps/mk-41-vls.htm . ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Jaha, aha ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Dus foei meneertje Fleet Admiral, voortaan niet meer zou vloeken ![]() -Desecrator
||
![]() |
Citaat:
Want heb jij gezien wat mensen als Slobodan Milosevic, Saddam Hussein, Adolf Hitler, etc. hun éigen volkeren hebben aangedaan? En bij Saddam Hussein gebeurt het nog steeds, in Irak. En de Taliban. Gelukkig was de US Navy er in alle gevallen bij om de onschuldige slachtoffers te helpen. Had jij soms liever onder de opvolgers van Adolf Hitler geleefd? Jij zou nu Duits spreken, als de US Navy er niet was geweest. De mensen van Kuweit hadden nog jaren met martelingen, moorden, verkrachtingen, berovingen en vernielingen moeten leven, als Amerika niet met de Golfoorlog mee had gedaan (zie het boek 'Every man a tiger', in het Nederlands 'Woestijnstorm', van Tom Clancy i.s.m. Gen. Chuck Horner, USAF Ret.). Gelukkig was de US Navy er telkens bij. Zij hebben ons zo vaak gered. Bovendien zie ik de strijdkrachten van de NATO-landen niet als 'strijdkrachten van een land'. Als je in de Amerikaanse marine gaat, betekent dat niet eens dat je Amerika verdedigt. Je verdedigt Amerika, maar ook de rest van de vrije wereld. En oké, in Midden-Amerika en Indonesie was hun rol niet helemaal zuiver. Maar dan moet je eens naar Nederland kijken. Hoe zijn wij aan de Antillen gekomen? Waarom vieren we het jubileum van een moordende macht, ook wel bekend als de VOC? *sorry moet nu weg, ga morgen verder* |
![]() |
||
Citaat:
![]() -Desecrator
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben trouwens helemaal niet trots op de VOC; de slavenhandel. Belachelijk, onze geschiedenis boekjes zijn ook fout omdat ze ons leren er trots op te zijn. Terwijl het omgekeerde waar is. Verder begint een wereld zonder die onzinnige wapens bij mensen zelf, net als een beter millieu maar zo lang mensen in geweld blijven denken...tja. Ooit zal die mentaliteit veranderen, dat weet ik zeker. Helaas ben ik dan al verbrand en uitgestrooid. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Op DK werd mij juist verteld naar H&T te gaan. ![]() Dit is het beste forum wat er voor is, tenzij het beheer besluit een apart Defensie-forum op te richten... ik bied me geheel vrijwillig aan als FB... ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wat juist goed is, is zo'n afschrikkende werking hebben (deterrence), dat niemand je durft aan te vallen. Zonder de aanwezigheid van US Navy Carrier Battle Groups (zie mijn avatar voor het vlaggeschip ![]() Wat te denken van Bosnie? En een algemene fout die veel mensen maken, is dat militairen ervan houden om met wapens te schieten. Fout! Iedere échte beroepsmilitair wéét wat die wapens aan kunnen richten, en daarbij spreken we met name over nucleaire wapens. De ergste nachtmerrie van iedere SAC (Strategic Air Command) medewerker was altijd, dat hun taak ooit écht zou moeten worden uitgevoerd. Militairen zijn NIET voor het gebruik van zulke wapens; zij weten wat voor verschrikkingen die wapens teweeg brengen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|