Oud 02-05-2002, 12:21
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik ga voor de US Navy DDG51 klasse.

De eerste echte stealth-schepen.
Eerste uit 1991, laatste komt in ca. 2008 in dienst.

Hmm... de bovenste word mijn nieuwe avatar.

Post hier dus foto's van je favoriete marineschip.

(En, dit is mijn éérste marine-topic in máánden. Én het staat op H&T, wat mij het beste forum leek hiervoor.)

(Edit: foto's verkleind.)

Laatst gewijzigd op 02-05-2002 om 12:25.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-05-2002, 12:21
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Oeps... beetje groot...
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 12:26
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
ff avatartest
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 12:32
de postbode
de postbode is offline
fleet admiral we don't care
Oud 02-05-2002, 13:32
Verwijderd
Eerst je favoriete trein, nu je favoriete marineschip...what's next? Je favoriete raket?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 13:58
S
S is offline
Zo'n supergestroomlijnde tot de tand bewapende... Ik weet de naam alleen niet...
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 14:26
Chimera
Chimera is offline
Oh *beep* nou alsjeblieft eens op!
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 14:39
S
S is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Oh *beep* nou alsjeblieft eens op!
fuck? (cencuur). Of wat?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 14:45
Paperz
Paperz is offline
Ik vond de de "Rotterdam" wel vet....

Dunno wat voor type en ik heb geen foto's... maar goed...
Oud 02-05-2002, 16:29
DEChengst
DEChengst is offline
Ik vind de klasse met de 16 inch kanons wel wat

-Desecrator
Oud 02-05-2002, 16:47
BodyHammer
BodyHammer is offline
godzijdank zijn schepen gemaakt om te zinken
Oud 02-05-2002, 16:49
Verwijderd
Wat is je favoriete trein? Wat is je favoriete marineschip? Hoeveel treinen komen er per uur bij jullie aan? Hoe belangrijk is jullie station?

F*ck nou toch eens een end op man!
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 16:50
BodyHammer
BodyHammer is offline
hoe ist nou met die baggerresoluties voor die avatars..

zo hoort het er nie echt uit te zien... ( ik geef de schuld aan de amateur layout van dit frum ... )
Oud 03-05-2002, 00:24
Verwijderd
Doe mij maar een oude Dreadnought van rond de eeuwwisseling.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 00:30
durex
durex is offline
ik was blij dat je over treinen begon......
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 18:27
Verwijderd
Citaat:
Paperz schreef:
Ik vond de de "Rotterdam" wel vet....

Dunno wat voor type en ik heb geen foto's... maar goed...
Ja, dat is ehhh.... De L800! (volgens mij) Echt mooie boot, ben er in geweest, enorm vrachtruim voor zo'n 30 tanks
Kun je bijna ieder jaar zien bij de nationale vlootdagen in Den Helder
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 21:56
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
perseus schreef:
Ja, dat is ehhh.... De L800! (volgens mij) Echt mooie boot, ben er in geweest, enorm vrachtruim voor zo'n 30 tanks
Kun je bijna ieder jaar zien bij de nationale vlootdagen in Den Helder
Jaaaa, klopt.
611 mariniers, 123 bemanningsleden.
Amfibisch transportschip.
4 helikopters.
Zeer licht bewapend.

Dit zijn trouwens écht leuke amfibische schepen:
http://www.chinfo.navy.mil/navpalib/.../ship-lha.html

50 helikopters, 5 AV-8B Harriers.
Of anders, kan ook bvb. 25 Harriers en 15 helikopters zijn.
Én ze hebben ook nog LCAC, landing craft.
1900 mariniers, 1000 bemanningsleden.

Hier een mooie foto van zo'n schip: http://www.chinfo.navy.mil/navpalib/...essex-line.jpg

Zijn een soort van kleine vliegdekschepen.
Grappige is dat Amerika dus eigenlijk 24 vliegdekschepen heeft: 12 'echte' en 12 kleine.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 22:06
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
nare man schreef:
Doe mij maar een oude Dreadnought van rond de eeuwwisseling.
Lijkt me ook wel leuk ja, zo'n ding.

Beetje saai alleen, alleen maar kanonnen, verder niks.
Geen torpedo's, geen kruisraketten (DDG51 heeft overigens ook de Tomahawk ASCM/LACM*).

* = ASCM=Anti Ship Cruise Missile
LACM=Land Attack Cruise Missile

Ook interessant is dat met een paar kleine aanpassingen de nieuwste Nederlandse fregatten, de LCF-klasse, ook de Tomahawk kunnen dragen: het Mk41 VLS (Vertical Launching System) is al aanwezig. Het verrichten van wat kleine aanpassingen aan de lanceercellen en de software is in een paar weken gedaan.

Foto van een Mk41 VLS systeem:
http://www.chinfo.navy.mil/navpalib/...keerie-sm3.jpg
Lancering van een SM-3. Standard Missile-3, nieuwste categorie SM. Alle Amerikaanse cruisers en destroyers hebben dit systeem; de fregatten niet. De Nederlandse LCF-fregatten hebben het ook, maar dan wel de kleinste variant (61 cellen); men kan ook voor 120 of 160 cellen kiezen (zoiets). Ze kunnen allerlei raketten gebruiken: Standard Missile, Harpoon ASM, ASROC, Sea Sparrow.
Zie ook http://fas.org/man/dod-101/sys/ship/weaps/mk-41-vls.htm .
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 22:17
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef:

Jaaaa, klopt.
611 mariniers, 123 bemanningsleden.
Amfibisch transportschip.
4 helikopters.
Zeer licht bewapend.

Dit zijn trouwens écht leuke amfibische schepen:
plaatjes

50 helikopters, 5 AV-8B Harriers.
Of anders, kan ook bvb. 25 Harriers en 15 helikopters zijn.
Én ze hebben ook nog LCAC, landing craft.
1900 mariniers, 1000 bemanningsleden.

Hier een mooie foto van zo'n schip: http://www.chinfo.navy.mil/navpalib/...essex-line.jpg

Zijn een soort van kleine vliegdekschepen.
Grappige is dat Amerika dus eigenlijk 24 vliegdekschepen heeft: 12 'echte' en 12 kleine.

Jaha, aha
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 15:50
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:

Beetje saai alleen, alleen maar kanonnen, verder niks.
Het valt me toch een beetje van je tegen, dat jij als marine fanaat het over kanonnen hebt. Binnen de marine wordt namelijk kanons als meervoud gebruikt. Kanonnen staan aan land, kanons op een schip.

Dus foei meneertje Fleet Admiral, voortaan niet meer zou vloeken

-Desecrator
Oud 04-05-2002, 18:16
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Desecrator schreef:

Dus foei meneertje Fleet Admiral, voortaan niet meer zou vloeken
Ghe. Hoezo touché
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 20:51
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
eh...
Oud 04-05-2002, 21:09
Verwijderd
Hiep hoi oorlogsschepen om mensen mee te vernietigen, om ellende te veroorzaken, om verdriet te veroorzaken, enz. enz. enz.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 21:46
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
halve banaan schreef:
Hiep hoi oorlogsschepen om mensen mee te vernietigen, om ellende te veroorzaken, om verdriet te veroorzaken, enz. enz. enz.
Nee...

Want heb jij gezien wat mensen als Slobodan Milosevic, Saddam Hussein, Adolf Hitler, etc. hun éigen volkeren hebben aangedaan? En bij Saddam Hussein gebeurt het nog steeds, in Irak. En de Taliban.

Gelukkig was de US Navy er in alle gevallen bij om de onschuldige slachtoffers te helpen.

Had jij soms liever onder de opvolgers van Adolf Hitler geleefd?
Jij zou nu Duits spreken, als de US Navy er niet was geweest.

De mensen van Kuweit hadden nog jaren met martelingen, moorden, verkrachtingen, berovingen en vernielingen moeten leven, als Amerika niet met de Golfoorlog mee had gedaan (zie het boek 'Every man a tiger', in het Nederlands 'Woestijnstorm', van Tom Clancy i.s.m. Gen. Chuck Horner, USAF Ret.).

Gelukkig was de US Navy er telkens bij. Zij hebben ons zo vaak gered.

Bovendien zie ik de strijdkrachten van de NATO-landen niet als 'strijdkrachten van een land'. Als je in de Amerikaanse marine gaat, betekent dat niet eens dat je Amerika verdedigt. Je verdedigt Amerika, maar ook de rest van de vrije wereld. En oké, in Midden-Amerika en Indonesie was hun rol niet helemaal zuiver. Maar dan moet je eens naar Nederland kijken. Hoe zijn wij aan de Antillen gekomen? Waarom vieren we het jubileum van een moordende macht, ook wel bekend als de VOC?

*sorry moet nu weg, ga morgen verder*
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 21:59
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:

Nee hoor, dan hadden we nu Russisch gesproken

-Desecrator
Oud 04-05-2002, 23:56
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef:

Nee...

Want heb jij gezien wat mensen als Slobodan Milosevic, Saddam Hussein, Adolf Hitler, etc. hun éigen volkeren hebben aangedaan? En bij Saddam Hussein gebeurt het nog steeds, in Irak. En de Taliban.

Gelukkig was de US Navy er in alle gevallen bij om de onschuldige slachtoffers te helpen.

Had jij soms liever onder de opvolgers van Adolf Hitler geleefd?

De mensen van Kuweit hadden nog jaren met martelingen, moorden, verkrachtingen, berovingen en vernielingen moeten leven, als Amerika niet met de Golfoorlog mee had gedaan (zie het boek 'Every man a tiger', in het Nederlands 'Woestijnstorm', van Tom Clancy i.s.m. Gen. Chuck Horner, USAF Ret.).

Gelukkig was de US Navy er telkens bij. Zij hebben ons zo vaak gered.

Bovendien zie ik de strijdkrachten van de NATO-landen niet als 'strijdkrachten van een land'. Als je in de Amerikaanse marine gaat, betekent dat niet eens dat je Amerika verdedigt. Je verdedigt Amerika, maar ook de rest van de vrije wereld. En oké, in Midden-Amerika en Indonesie was hun rol niet helemaal zuiver. Maar dan moet je eens naar Nederland kijken. Hoe zijn wij aan de Antillen gekomen? Waarom vieren we het jubileum van een moordende macht, ook wel bekend als de VOC?

*sorry moet nu weg, ga morgen verder*
Ik doelde op de "slachtkant" niet op de veiligheid die het ons biedt...jij vindt blijkbaar schepen mooi met wapens die mensen kunnen vernietigen het gaat dus over de wapens opzich, dat vind ik gewoon krom.

Ik ben trouwens helemaal niet trots op de VOC; de slavenhandel. Belachelijk, onze geschiedenis boekjes zijn ook fout omdat ze ons leren er trots op te zijn. Terwijl het omgekeerde waar is.

Verder begint een wereld zonder die onzinnige wapens bij mensen zelf, net als een beter millieu maar zo lang mensen in geweld blijven denken...tja. Ooit zal die mentaliteit veranderen, dat weet ik zeker. Helaas ben ik dan al verbrand en uitgestrooid.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 00:56
MadEgg
MadEgg is offline
Citaat:
halve banaan schreef:

Ik ben trouwens helemaal niet trots op de VOC; de slavenhandel. Belachelijk, onze geschiedenis boekjes zijn ook fout omdat ze ons leren er trots op te zijn. Terwijl het omgekeerde waar is.
In mijn geschiedenisboek staat heel iets anders eigenlijk... Daarin komt het er zo'n beetje op neer dat wij ons moeten schamen voor wat de VOC gedaan heeft.
Oud 05-05-2002, 12:56
Verwijderd
Citaat:
MadEgg schreef:

In mijn geschiedenisboek staat heel iets anders eigenlijk... Daarin komt het er zo'n beetje op neer dat wij ons moeten schamen voor wat de VOC gedaan heeft.
Ik heb tot nu toe alleen maar de trotse kant geleerd...Nu pas gaan de boekjes wat veranderen, sinds de invoering van de tweede fase. Gelukkig. Dat walgelijke verleden van ons...
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 15:25
MaakUt
MaakUt is offline
kvind die schepen in de filmpjes van RA1 wel vet ..

btw... fleet admiral.... ehm.... wat is/zijn nou precies jou passie(s).. .alles wat andere mensen niet boeit of?? kep geen idee..
Oud 06-05-2002, 18:37
de postbode
de postbode is offline
kan dit topic niet beter naar de kantine??? ook boten (zie trein topic ) zijn niet echt hardware en aan gezien het ook niet om de technische kant van de boot gaat lijkt hoort ie hier niet echt thuis

dus.... H&T -----> kantine

-de postbode-
Oud 07-05-2002, 19:24
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
de postbode schreef:
kan dit topic niet beter naar de kantine??? ook boten (zie trein topic ) zijn niet echt hardware en aan gezien het ook niet om de technische kant van de boot gaat lijkt hoort ie hier niet echt thuis

dus.... H&T -----> kantine

-de postbode-
Nee, op DK willen ze het niet.
Op DK werd mij juist verteld naar H&T te gaan.
Dit is het beste forum wat er voor is, tenzij het beheer besluit een apart Defensie-forum op te richten... ik bied me geheel vrijwillig aan als FB...
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 19:28
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
halve banaan schreef:
Ik doelde op de "slachtkant" niet op de veiligheid die het ons biedt...jij vindt blijkbaar schepen mooi met wapens die mensen kunnen vernietigen het gaat dus over de wapens opzich, dat vind ik gewoon krom.

Verder begint een wereld zonder die onzinnige wapens bij mensen zelf, net als een beter millieu maar zo lang mensen in geweld blijven denken...tja. Ooit zal die mentaliteit veranderen, dat weet ik zeker. Helaas ben ik dan al verbrand en uitgestrooid.
Ik ben ook niet voor wapens.
Wat juist goed is, is zo'n afschrikkende werking hebben (deterrence), dat niemand je durft aan te vallen.
Zonder de aanwezigheid van US Navy Carrier Battle Groups (zie mijn avatar voor het vlaggeschip ) waren er héél wat meer oorlogen geweest; Amerika was er telkens bij om het in de hand te houden.
Wat te denken van Bosnie?

En een algemene fout die veel mensen maken, is dat militairen ervan houden om met wapens te schieten. Fout!
Iedere échte beroepsmilitair wéét wat die wapens aan kunnen richten, en daarbij spreken we met name over nucleaire wapens.
De ergste nachtmerrie van iedere SAC (Strategic Air Command) medewerker was altijd, dat hun taak ooit écht zou moeten worden uitgevoerd.

Militairen zijn NIET voor het gebruik van zulke wapens; zij weten wat voor verschrikkingen die wapens teweeg brengen.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 19:29
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
MaakUt schreef:
kvind die schepen in de filmpjes van RA1 wel vet ..

btw... fleet admiral.... ehm.... wat is/zijn nou precies jou passie(s).. .alles wat andere mensen niet boeit of?? kep geen idee..
Skieen, bergwandelen, treinen, (marine-)schepen.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 19:33
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:

Nee, op DK willen ze het niet.
Op DK werd mij juist verteld naar H&T te gaan.
Dit is het beste forum wat er voor is, tenzij het beheer besluit een apart Defensie-forum op te richten... ik bied me geheel vrijwillig aan als FB...

naja dan moet ut maar
Oud 12-05-2002, 11:08
Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Bootjes met deez erop zijn :

wanneer komt de 'favo' vliegtuigen-topic nou 's?

Laatst gewijzigd op 12-05-2002 om 11:29.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten