Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Trouwens heeft die "regering" het volk mooi verraden door er vandoor te gaan, evenals het koningshuis. Ipv dat ze bij hun volk bleven zijn ze laf weggelopen op tijd, terwijl mijn opa met een pistooltje achter een dijkje bij de grens in de modder zat. Mooie regering hoor ![]() Maare, dat doet nu niets ter zake, feit is dat die regering geen regering meer was, want ze hadden geen land. Heeft niets met communisme te maken, maar met staatsrecht ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
FFS ben ik even weg naar een vergadering en feestje, kom ik terug en zie ik dat er weer een topic over arnie's gouverneurschap is geopend.
![]() ![]() ![]() Anyway, het ziet er naar uit dat deze een ware discussie heeft laten ontstaan, dus bij deze laat ik deze staan; maar de andere gaat dan dicht.
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Denk je dat omdat hij gespierd is omdat hij geen vwo heeft gedaan? Jan Marijnissen was ook maar een metaalarbeider maar wel een goed politicus.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Opleiding zegt natuurlijk niets over politieke capaciteiten, dat is wel duidelijk, maar in het geval van arnie is gewoon aan hem te merken dat hij niets weet van politiek. En, ik zou het nooit wagen om iets negatiefs over Marijnissen te zeggen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
daarnaast zijn er nogal wat problemen geweest op het gebied van energievoorziening, maar zoals we allemaal weten is dat daar geprivatiseerd, dus daar kan je als politicus ook niet veel aan doen
|||
Citaat:
Citaat:
|
[QUOTE]Anonymous John schreef op 10-10-2003 @ 14:41:
Had je gehoord van de jaarlijkse autobelasting die vijf keer omhoog ging? ja dat kon niet anders omdat dat 1 van de weinige dingen was waar nog wel extra belasting op geheven mocht worden. je moet toch wat als je verplicht meer uit moet geven en vrijwel niets extra's binnen mag laten komen Enron had hier mee te maken volgens mij, en Davis wist daar ook wel wat vanaf. lekker concreet zeg...3 onzekerheden in 1 zin...
|||
Citaat:
Citaat:
|
[QUOTE]Anonymous John schreef op 10-10-2003 @ 15:29:
Hij had zelf ook de overbodige uitgaven kunnen schrappen i.p.v. nog meer mensen tegen zich te krijgen. goh, mag jij mij vertellen welke uitgaven er overbodig zijn.... punt is nou juist, dat die er niet zijn en dat het publiek dmv referenda bezuinigen op veel punten verboden had Que? enron had hier wat mee te maken: hoeveel dan?? hoe belangrijk was hun aandeel?? wat precies hadden ze er mee te maken volgens mij: ...dus hij weet het niet zeker of enron er iets mee te maken heeft of niet en Davis wist daar ook wel wat vanaf: wederom...hoeveel dan? wist hij het alleen maar of had hij ook daadwerkelijk invloed?? wat was zijn relatie dan met betrekking tot enron?? ja als je al die dingen niet weet is zo'n zin maar een beetje een slag in de lucht
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
Dit is trouwens een hele andere topic, laten we het maar over Arnold houden
Laatst gewijzigd op 11-10-2003 om 01:03. |
![]() |
|
[QUOTE]Anonymous John schreef op 10-10-2003 @ 18:11:
Bepaalde uitgaven naar sociale voorzieningen en scholen bijv. waar jij het over had. ja dat gaat dus niet, dat is per referendum verboden en die link zegt niet zoveel over davis, meer over bush eiglek
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Nou weet ik ook weer niet alles af over de gehele situatie, dus misschien heb je wel (gedeeltelijk) gelijk Citaat:
||
Citaat:
zie hier de kern van het probleem in CA
||
Citaat:
|
Een prachtige gebeurtenis. Zeer typisch voorbeeld van de ver-Hollywoodisering van de "democratie". Arnie, de vent, de bink uit robocop. Vechtend tegen Evil, California weer welvarend en productief maken...
Met een lasergun in z'n ene en een handgranaat in z'n andere hand. Prachtig. De democratie is nu eindelijk officieel gestorven. En dat zou tijd worden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hiermee is wel iets anders aangetoond, namelijk het falen van democratie als middel om het doel van kwalitatief hoogwaardig bestuur te bereiken. Maar dat is een heel ander verhaal. Arnold is democratie, en democratie is walgelijk. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
En niet een robocop laten beslissen over jouw leven en dat van anderen. Als DIT democratie is, dan is het in elk geval verre van levend.
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Het idee van een woongroep waarin men samen om de tafel zit en de regels en taken bespreekt is ook wel tof, maar niet op nationaal niveau uitvoerbaar. Citaat:
Wat als ik zou zeggen dat ik geen antikapitalist over mijn leven wil laten beschikken? Schiet niet echt op. Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Sterker nog, van de staatsbegroting in Californië en de inrichting van het staatsbestemmingplan wordt zo'n 80% direct door het volk, bij wijze van referendum, bepaald. De gouverneur en andere overheidsorganen hebben maar zo'n 20% van de staatsaangelegenheden echt in hun macht. De rest ligt 'op straat'. Je kunt dus moeilijk zeggen dat Californië geen democratie is. Het is het meest democratische land van de wereld. Zelfs voor Amerikaanse begrippen is het ongekend democratisch. Ik snap best waar je heen wilt, maar in dit geval zit je er toch echt feitelijk naast. En natuurlijk kun je je wel onthouden van stemmen, roepen dat er geen grenzen bestaan, dat je niet in naties gelooft, etcetera, maar als je op die toer gaat zijn we snel klaar. Echt no offense, maar dat is een vrij onwerkbare instelling. |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
drama is terug
![]() Anyway, ik ben het met je eens dat de moderne democratie met name in de VS veels te afhankelijk is van de wil van de grote multinationals. Daarin zit ook mijn bezwaar tegen een grootschalige privatisering van publieke diensten als watervoorziening, openbaar vervoer etc.: er is geen democratische controle en multinationals en particulieren denken niet in het staatsbelang, en dat is het belang van het volk. Maar goed, dat is in principe een andere discussie. @nare man: democratie valt of staat met de volksvertegenwoordigers. Je kan best een goed functionerende democratie hebben, als de volksvertegenwoordigers capabele mensen zijn. Maar helaas is dat vaak niet zo, en zitten de capabele mensen niet in de regering maar in de Tweede Kamer of niet eens in de politiek. |
![]() |
||
Citaat:
Over onwerkbaar gesproken, bij mij ontstaat geen motivatie, geen stimulans als me wordt verteld wat ik moet doen en vooral geen eigen initiatief mag nemen...Het enige wat onstaat is woede en frustratie, afkeer van mezelf, verlies van zelfvertrouwen en op langere termijn verlies van mijn eigen ik. Maar nu ga ik nog meer offtopic dan m'n eerste reacties.
Laatst gewijzigd op 15-10-2003 om 15:51. |
![]() |
||
Citaat:
dus moeten alle niet capabele mensen systematisch uitgeroeid worden om een leefbaar land te krijgen maar ja, een grotere contradictio in terminis is niet denkbaar
||
Citaat:
Dat geklaag van je zal je trouwens niet helpen, probeer eens wat optimistischer te zijn
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' Verwijderd | 500 | 22-05-2007 13:51 | |
Dubbele nationaliteit II Gatara | 500 | 25-03-2007 00:28 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' Rollo Tomasi | 501 | 09-08-2006 19:03 | |
Executie Stanley Tookie Williams, morgen al... Verwijderd | 109 | 15-12-2005 23:46 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' Verwijderd | 500 | 07-10-2005 00:33 | |
wie wordt de volgende president van de vs? little nemo | 91 | 21-03-2004 13:43 |