Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
De ATW zondert leerlingen van onderwijsinstellingen inderdaad uit van de werkingssfeer van de ATW, dus daar hebben we niks aan.
Ik denk dat er haast wel een regeling voor moet zijn, maar ik zou niet weten waar je die zou kunnen vinden. Kijk eens in de statuten van je eigen school. Er mag overigens wel vrij veel op dat terrein. Ik heb ook regelmatig college tot half tien 's avonds. |
![]() |
|
ik denk wel dat het mag, maar het lijkt me wel erg rot.
tot je 18e (ongeveer) heb je nog 10 uur slaap nodig en gezien het feit dat jongeren meestal toch na 21.00 naar bed gaan, kan je op die manier niet aan genoeg slaap komen en je slecht concentreren enzo.
||
![]() |
Citaat:
ik werk van 7 tot 4 soms wel 6 uur, get used to it
||
Citaat:
om je goed te kunnen concentreren en om voldoende te kunnen presteren hebben jongeren 10 uur slaap nodig, terwijl ze pas laat in slaap kunnen vallen (door een verandering in hun ritme rond de puberteit). Dat is wetenschappelijk bewezen en bewijst dus dat zo'n vroege begintijd niet bevordelijk is voor de schoolprestaties.
||
Citaat:
Dus sexylexy geniet nog maar van dat 7.50 uur, het kan alleen maar slechter worden.
||
Citaat:
|
Als ik in de zomervakantie werk, werk ik ook ineens vanaf half acht tot half vijf, en dit kan ik dan wel vol houden.
Naar school gaan is een heel ander verhaal, daar moet je echt heel goed concentreren, en onthouden wat je besproken hebt etc. Dit is een heel ander soort concentratie dan op werk (en mijn vakantiebaantje is echt geen lullig hersendodend werk), en die argumenten van, ik werk ook van 7 tot 4, stel je niet aan, vind ik een beetje twijfelachtig..
|
vroeger gingen de kinderen ook om 7 uur naar school.
ik vind dat je niet zo moet zeuren, ok het is heel vroeg, ok jij bent de enige die dat krijgt maar get over it. ga wat vroeger slapen dan ben je fit genoeg om opgewekt naar school te gaan. sommige kinderen in afrika hebben nog niet eens school die kunnen nog niet eens lezen. ze zouden met liefde om 7 uur naar school gaan. en of het legaal is natuurlijk. als je zo vroeg ook mag werken dan mag je ook zo vroeg naar school. maar of je zo lang achter elkaar mag werken dat weet ik niet.
|
Ik vind het vrij onlogisch dat mensen het vergelijken met naar werk gaan of zeggen 'moet je maar tot minder laat stappen 's nachts' de topic opener is 12? Ik denk niet dat je een kind van 12 kunt vergelijken met een volwassen werkend persoon qua hoeveelheid slaap en ook niet qua presteren/concentreren vroeg in de ochtend.. Dat ze op mbo/hbo/wo zo vroeg zouden beginnen is dan nog beter te begrijpen (hoewel je dan weer veel studenten met langere reistijd hebt natuurlijk), iemand op die leeftijd kan waarschijnlijk beter presteren met minder uren slaap in vergelijking met onderbouw middelbare school kids..
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
Citaat:
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Tentamencijfer na bespreking omlaag!!mag dit? casiopckabel.tk | 13 | 03-02-2009 16:12 | |
Werk, Geld & Recht |
Mag dit als leraar zijnde? Sacrilege | 62 | 06-12-2005 09:48 | |
Algemene schoolzaken |
De school neemt uren in en verlaagd zo je slagingskans: MAG DIT? alpha | 28 | 31-05-2003 13:53 | |
Algemene schoolzaken |
Mag dit wel? Rossishine | 18 | 19-11-2002 10:36 |