Oud 26-10-2003, 18:26
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
ik heb de sony DSC-P72. op zich een goede camera alleen heb ik de laatste tijd opeens een wazig beeld bij mn gemaakte foto's. alsof er meerdere foto's gemaakt worden en die op elkaar worden geplakt. ik heb het idee dat ik een instelling gewijzigd heb waardoor dit nu gebeurt, alleen ik heb geen idee welke instelling of wat dan ook. het irriteert me mateloos want goede foto's zijn nu gewoon niet meer te maken! terwijl ik voorheen toch wel goede foto's had.

de gebruiksaanwijzing is in het engels, heb m wel doorgespit, maar kon nou niet echt de oplossing vinden.

weet iemand misschien aan welke instelling dit kan liggen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-10-2003, 21:11
SCREAM!
SCREAM! is offline
Vooraf wil ik graag ff zeggen dat ik die camera niet ken en dus geen idee heb wat je allemaal handmatig kan veranderen

Maar wat je zegt lijkt erop dat de belichtingstijd te lang is. Kijk eens of je daar wat aan kan veranderen. Wazig kan ook ontstaan als je handmatig focust en niet de autofocus gebruikt (als je tenminste niet weet waar je mee bezig bent )

Misschien kan je op internet ook wel een nederlandse handleiding downloaden.. is misschien wel eens de moeite waard om daar naar te zoeken.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 09:48
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Staat je sluitertijd op automatisch? Misschien dat dit niet het geval is en hij te lang open blijft staan?
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 11:32
JCL
JCL is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 27-10-2003 @ 10:48:
Staat je sluitertijd op automatisch? Misschien dat dit niet het geval is en hij te lang open blijft staan?
Wij hebben ook een P72 nergens last dan. Je kunt de sluitertijd niet instellen bij de P72. Heb je wel de lens goed schoon?
Oud 27-10-2003, 12:41
Verwijderd
Als er weinig licht is en je gebruikt geen flits heb je een lange sluitertijd. Dus de minste beweging zorgt al voor wazig beeld.

Dus of je gooit wat lichten aan of je gebruikt flits.

Als dat het niet is dan is er iets mis met de camera denk ik.

Zelf hebk een P52, kweet wel wat je bedoelt.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 14:17
l_vida_l
l_vida_l is offline
je hebt als het goed is een knopje voor dichtbij en ver weg.. misschien heb je die wel verzet.. want als je hem op dichtbij zet maakt ie wazige foto's ( en of wat donkerder) van veraf.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 15:06
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
JCL schreef op 27-10-2003 @ 11:32:
Wij hebben ook een P72 nergens last dan. Je kunt de sluitertijd niet instellen bij de P72. Heb je wel de lens goed schoon?
ik heb hem niet gezoomd, de sluitertijd is het dus dan ook niet, wat is het dan wel? mn lens is ook gewoon schoon.

weet jij wat het knopje met een flitsding en daarbij 'SL' betekent? dat heb ik op mn beeldscherm staan bij de stand waar je foto's kan maken. dit had ik eerder niet namelijk en denk zelf dat het daar aan ligt. ik krijg het alleen niet weg.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten