Oud 26-10-2003, 19:28
Mr.Gibson
Mr.Gibson is offline
Iedereen heeft wel eens een moment waarvan hij/zij denkt okee ik heb de ware gevonden. Okee, voor mij is dat moment geweest, krijg haar ook niet meer terug. Maar sindskort ben ik weer een beetje op zoek, maar in plaats van een interessant iemand te ontmoeten, irriteer ik me alleen maar mateloos aan meiden met breezers in de hand en pro-trance/r&b, arrogant als de tering, zo intelligent als mijn grote teen, je krijgt zo wel een redelijk beeld denk ik. Alles afzeiken wat niet goed is in de ogen van hun vriendinnen, eigen mening en stijl ho maar. En ik leg de lat echt niet hoger als een half jaar geleden ofzo. Ik zoek gewoon een intelligente, mijn obsessie-met gitaren-begrijpende, niet-oppervlakkige meid. En ik ben niet iemand die alleen let op uiterlijk, maar echt op uitstraling. Een meisje met een aparte en hele leuke uitstraling vind ik belangrijker als iemand die ontzettend mooi is, maar waar er 13 van in een dozijn gaan. Dan ben ik toch niet te kieskeurig?!
Ja boor dit topic maar de grond in als je wil, of zeg dat ie hier niet thuishoort, maar dit wilde ik ff kwijt. Ik ben ook benieuwd of anderen zoiets ook meemaken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-10-2003, 19:29
zwoesj
zwoesj is offline
Ik snap je niet helemaal.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 19:30
Tofke_H
Tofke_H is offline
Volgens mij heeft dit te maken met relatie's. Vandaar een verplaatsing naar het deelforum : Liefde & Relatie
Oud 26-10-2003, 19:34
Beryll
Beryll is offline
Je moet je niet ergeren aan anderen. Zie je, ergenis ligt namelijk nooit aan de ander, maar altijd aan jezelf. Op het moment dat jij je ergert aan iemand is dat een zwakte van jou, en maak je jezelf minder liefdevol, minder mededogen hebbend, minder aantrekkelijk voor de ander. Heb ook hen lief! Misschien doen ze dingen waar jij het niet mee eens bent, die breezermeisjes, maar ontwijk hen dan, en zoek hen niet op. Wacht dan gewoon tot je waar dan ook iemand tegenkomt.

Wat ik probeer te zeggen, is dat het vinden van een vriendin bij jezelf begint. Pas als je je op jezelf richt en jezelf liefdevol toont naar buiten toe, als je stopt met struinend zoeken en begint met opletten en wachten tot je haar misschien tegenkomt, zul je zien, dat je binnen een kleine tijd een heel lief meisje hebt. Eentje net zo als jij bent geworden; iemand met een liefdevolle, positieve uitstraling, altijd vriendelijk naar anderen toe, met begrip voor je obsessie, diep denkend en niet oppervlakkig.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 19:37
Boef
Boef is offline
Misschien zoek je niet op de juiste plaatsen naar meiden ofzo...

(misschien loopt er bij een snelcursus Nederlands wel iemand rond die bij je past )
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 19:41
Auntie M
Auntie M is offline
Imo moet je gewoon niet op zoek gaan naar je ideaalbeeld an een meisje. Juist dan zul je haar niet vinden. Gewoon go with the flow en dan staat ze opeens voor je.
Oud 26-10-2003, 19:44
Verwijderd

Ik snap je ook niet helemaal..

Volgens mij kom je op de verkeerde plaatsen, of oordeel je te snel over iemand omdat je afgaat op uiterlijk. Praat eerst eens met iemand voordat je denkt "oh dat zal er wel weer zo een zijn."
Jij ergert je aan pro-trance/r&b meisjes, zoals jij die noemt. Maar blijkbaar ga jij dus uit op plaatsen waar er trance en r&b gedraaid wordt, want anders zou je die meisjes niet tegenkomen. Dus vind je het zelf blijkbaar ook leuke muziek. Dus wat is het probleem dan?
En beoordeel je een meisje op haar muzieksmaak? Kun jij aan iemands uiterlijk zien wat voor muziek diegene leuk vindt? Lijkt me knap..

Als jij alleen maar de meisjes tegenkomt die jij beschrijft (arrogant, oppervlakkig, etc) dan doe je toch echt iets verkeerd.. er lopen genoeg meisjes rond die niet zo zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 19:44
Mr.Gibson
Mr.Gibson is offline
mm......

Misschien is mijn topic ook niet erg duidelijk. Kijk, ten eerste zoek ik ook absoluut geen "breezermeisjes" op: ik ga niet naar loze discotheken etc. en ook vraag ik geen advies hoe je het beste een vriendin kunt zoeken. Das ook mijn bedoeling niet. Waar ik benieuwd naar ben is dat je wel op zoek bent en open staat voor anderen en hun ideeen, maar je voor gek wordt verklaard als je zegmaar je denkbeeld en interesses etc met anderen deelt, die vroeger "normaal" gevonden werden. Daardoor ga je je ergeren. Ik bedoel als iemand zich helemaal overgeeft aan de "breezercultuur" als ik het zo mag noemen heb ik daar ook geen problemen mee. Iedereen doet zijn eigen ding. en mijn vraag is of iemand dit herkent bij zichzelf. (ja je moet ff nadenken hoe het zit idd bij dit onderwerp
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 19:47
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
*booh* schreef op 26-10-2003 @ 20:37:
(misschien loopt er bij een snelcursus Nederlands wel iemand rond die bij je past )
Kan hij meteen leren hoe het zit met 'als en dan'

Ze zijn er nog wel, kennelijk zoek je op verkeerde plaatsen...
Oud 26-10-2003, 19:47
Verwijderd
Maar je moet toch toegeven dat het bizar is dat je alleen maar oppervlakkige meisjes tegenkomt.. dat klopt toch niet.. ik kom echt bijna nooit mensen tegen die ik echt oppervlakkig vind..
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 19:49
Auntie M
Auntie M is offline
hahaha nu snap ik er echt geen pepernoot meer van.
Citaat:
die vroeger "normaal" gevonden werden
bedoel je dat je nu voor gek wordt verklaard als je zegt dat je gitaren leuk vindt (mild uitgedrukt geloof ik) en graag diepzinnige gesprekken wilt voeren?
Oud 26-10-2003, 19:50
Mr.Gibson
Mr.Gibson is offline
Okee, ik ben ook een beetje te dubbelzinnig. Sorry mensen
Makkelijker samengevat: sinds het uit is met mijn vriendin waar ik ontzettend verkikkerd op ben geweest, probeer ik misschien teveel naar iemand te zoeken als haar. En natuurlijk is dit niet de manier. Iedereen is uniek, er loopt geen kopie van haar rond. Maar voor dat ik begin te denken dat ik een beetje gestoord raak, is er iemand die dit ook zo heeft meegemaakt? Je vergelijkt iemand (on)bewust met iemand die je leven op zijn kop heeft gezet? En hoe meer diegene er niet op lijkt des te meer erger je je aan hem of haar...
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 19:51
Verwijderd
Als je nu eens een voorbeeld geeft van een paar situaties.. in wat voor omgeving kom je die meisjes tegen en wat probeer je precies en wat gebeurt er dan?
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 19:53
Verwijderd
Oh op die manier... das alweer een heel ander probleem.
Dat heeft dan ook nix meer met "breezermeisjes" of wat dan ook te maken..
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 19:58
Mr.Gibson
Mr.Gibson is offline
Okee, een voorbeeldje:
ik heb een optreden gehad met mijn band. ik ben kapot. ik wil dat lekkere gekoelde flesje bier openmaken dat in de koelkast backstage staat. Dan komt er een meisje ongevraagd binnen die me vragen begint te stellen (ik ken dr niet) waar ik woon en of ik een hele rits mensen uit mijn woonplaats ken. Nee ik ken ze niet, maar ze begint over dat ze mijn gitaren mooi vindt en dat het haar ook cool lijkt om in een band te spelen, terwijl ze al met haar tong in mijn oorlel hangt. Kijk, daar knap ik nou op af. Zij valt niet op mij als persoon maar als de "gitarist van" blijkbaar, dat is een voorbeeld ervan. Ook schatte ik dr een jaar of 15, vrij jong.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 19:59
Mr.Gibson
Mr.Gibson is offline
Ja het heeft er indirect wel wat mee te maken, maar ik was ook niet echt duidelijk nee.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 20:00
Auntie M
Auntie M is offline
Hm... ik vat 'm eindelijk, maar volgens mij ben jij nog niet helemaal over je laatste relatie heen. Ik zou zeggen 'sluit nou eerst dat andere hoofdstuk af voor je aan de volgende begint', maar je bent nu geloof ik op zoek naar lotgenoten en niet naar goedbedoelde adviezen.
Oud 26-10-2003, 20:02
Auntie M
Auntie M is offline
T.a.v. je voorbeeld, tsja das inderdaad een goed voorbeeld van oppervlakkig zijn en zou mij ook niet aantrekken.
Oud 26-10-2003, 20:05
Mr.Gibson
Mr.Gibson is offline
Inderdaad. Nu wil ik het geen "lotgenoten" gaan noemen, maar ben ik beniewd of dit heel raar is. En tsja, waar trek je de grens van "je bent over iemand heen" of niet? Dat je je niet meer loopt te bezatten in de kroeg of dat je per ongeluk die foto met z'n 2en erop tegenkomt, en er nog ffies aan terugdenkt? Moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 20:09
Verwijderd
En je voorbeeld.. tsja.. dat is toch maar een incident, of misschien komt zoiets bij jou wel vaker voor.. nou ja goed. Maar je komt buiten je optredens toch ook wel meisjes tegen neem ik aan, die weten dan niet meteen dat je in een bandje speelt, dus dat is niet de reden dat ze met je praten.

Trouwens, waarom zou een meisje wat met je willen omdat je in een bandje speelt? Ik kan me voorstellen dat zoiets gebeurt als je heel erg bekend bent, maar anders zal dat heus niet de reden zijn. Ze vond je waarschijnlijk gewoon leuk en bovendien had ze dezelfde interesses. En ja, ze was alleen wat te opdringerig en te jong.

Maar nu geef je een voorbeeld van een meisje die wel van gitaren houdt ipv van een trance-meisje (zoals jij die noemt).
Dus je komt op zich wel meisjes met dezelfde interesses tegen..
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 20:11
Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
Mr.Gibson schreef op 26-10-2003 @ 20:50:
...sinds het uit is met mijn vriendin waar ik ontzettend verkikkerd op ben geweest, probeer ik misschien teveel naar iemand te zoeken als haar.
ik vind dit wel een voorbeeldje van 'er nog niet overheen te zijn'.
Oud 26-10-2003, 20:14
Mr.Gibson
Mr.Gibson is offline
Sommige mensen kicken op het feit dat ze iets hebben of doen wat anderen niet hebben of doen. Een vette porsche, een topcrimineel (mabel) dat hoeft niets te zeggen dat ze hetgene ook persoonlijk leuk vinden van die persoon. (valt het nog te snappen?) Maar ik wil best nog wel verder discussieren over dit voorbeeld wat ik gaf, maar laten we ontopic blijven... Is er iemand die zich een beetje in mij herkent verder?Dat heb ik nog niet gelezen namelijk.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 20:16
Verwijderd
Citaat:
Mr.Gibson schreef op 26-10-2003 @ 21:05:
Inderdaad. Nu wil ik het geen "lotgenoten" gaan noemen, maar ben ik beniewd of dit heel raar is. En tsja, waar trek je de grens van "je bent over iemand heen" of niet? Dat je je niet meer loopt te bezatten in de kroeg of dat je per ongeluk die foto met z'n 2en erop tegenkomt, en er nog ffies aan terugdenkt? Moeilijk.
Er even aan terugdenken is logisch.. dat wil echt niet betekenen dat je er nog niet overheen bent. Je gaan bezatten omdat je je nog zo verdrietig voelt omdat het uit is, wil wel zeggen dat je er nog niet overheen bent.

Als ik echt van iemand hou in een relatie, dan is dat echt niet ineens over omdat het uit is. Anders was het ook niet echt "houden van". Ik heb het gevoel dat ik nog steeds met de jongens van wie ik in een relatie gehouden heb door zou kunnen gaan als ze me niet gedumpt/bedrogen hadden.
Dus stel ik zou morgenochtend naast zo'n ex wakker worden en er was nooit iets ergs gebeurd, dan zou ik qua gevoel dus gewoon weer met hem doorgaan.
Terwijl je dat niet zou kunnen als je nooit van diegene gehouden had.. ik leg het waarschijnlijk vaag uit, maarjah.

Maar dat betekent niet dat ik niet over m'n exen heen ben. Ik denk echt niet meer iedere dag aan hen. Nog niet eens iedere week. Maar bij bepaalde muziek, of bepaalde situaties zal ik er weer aan terugdenken. Als ik ze ergens tegenkom zal ik weer vanalles voelen, helemaal rood worden enz. (Komt ook omdat ik ze nadat het uitging nooit meer echt gesproken heb).
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 20:22
Mr.Gibson
Mr.Gibson is offline
Haha, das ook zo'n mooi fenomeen: de negeerfase. Heerlijk Tenminste, dat herken ik vaak bij me op school als ik door de gangen loop... En als het eenmaal langer als een week of 2 heeft geduurd, dan is de drempel weer pijnlijk hoog om contact te zoeken...
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 20:57
In_stilte
In_stilte is offline
Citaat:
Mr.Gibson schreef op 26-10-2003 @ 21:05:
Ik denk dat je over iemand heen bent wanneer je echt niks meer met die persoon wilt als het kon. Stel zij zou nu op je afstappen en je terugwillen, val je dan weer voor haar.... Zou je een nieuwe relatie voor haar opgeven...?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-10-2003, 00:01
Shitonya
Shitonya is offline
ow ow ow ow ow
1) je komt de verkeerde meide tegen
2) je kijkt meer misschien naar de negatieve kanten van meiden dan de positieve kanten.
3) je vergelijkt meiden met je ex, waardoor de meeste meiden dus tegen vallen
4) je geeft de moed te snel op, je kijkt niet verder dan je neus lang is.

hmz zo'n beetje kan je geval zijn...

Dus... stel je niet zo aan, en zeur niet zo. Je bekijkt meiden te negatief gewoon, er zijn genoeg leuke ( zonder breezer in hun hand houdende/niet rokende/ niet hersenloze) meiden

hartelijke groeten,
Shitonya
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 06:44
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 27-10-2003 @ 01:01:
hartelijke groeten,
Shitonya
Precies, niezo nega doen, er zijn genoeg meiden die wel een goed gesprek kunnen voeren alleen moet je ff zoeken...
Oud 27-10-2003, 07:19
Verwijderd
Je zoekt iemand die anders is dan 'de rest'. Het lijkt me niet meer dan logisch dat je diegene niet zo snel tegenkomt.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 08:37
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
******** schreef op 27-10-2003 @ 08:19:
Je zoekt iemand die anders is dan 'de rest'.
Volgens mij zoekt hij gewoon op de verkeerde plek. Ja, logisch dat je in de lokale boerendisco alleen maar dergelijke types tegenkomt, d'r zijn echt genoeg leuke intelligente meiden.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 09:10
Verwijderd
ik denk dat je niet gericht moet zoeken...maar moet vinden...

een dat vinden lukt blijkbaar niet op de plekken waar je normaal komt...

misschien moest je eens naar andere plekken gaan...

dit is wat ik opmaak uit jouw verhaal....
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 09:58
miro
miro is offline
Jups t valt mij ook ontzettend op. Niet dat ik op zoek ben want ik heb een leuke vriend maar in mijn vaste stamkroeg kom ik bijvoorbeeld al niet meer. T lijkt wel of alles wordt overgenomen door de zogenaamde breezersletten en hun vriendjes (btje overdreven natuurlijk) De kroegen waar wel " mensen van niveau" komen zijn onderbezet.

Ach nu heb ik t alleen over de kroegen, maar ook in het dagelijks leven erger ik me aan ze. Klinkt misschien stom " ergeren" maar toch is het zo. Meiden en jongens die volgens een bepaalde stijl leven waarvan ik me afvraag of ze het er zelf wel mee eens zijn. Niet alleen de hun stijl maar ook de intelligentie lijkt er van achteruit te gaan.

Ach dit zijn gewoon mijn kleine dagelijkse ergenisjes maar tis niet zo dat dit nog de enige mensen zijn die er bestaan. Misschien wordt t eens tijd voor jou om andere plaatsen te gaan bezoeken, waar je wel mensen van jouw niveau vindt.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 14:05
barbara.inc
barbara.inc is offline
Ik snap niet helemaal waarom jullie je er zo aan ergeren...Het valt mij ook op, maar meestal kom ik niet verder dan dat soort types heel hard uit te lachen (al dan niet in hun gezicht)
Vooral die hele agressieve zijn leuk (type ''ik ga je slaan, want je gezicht staat me niet aan'')...Ik heb echt enorme lol bij het uitgaan

Je moet je er niet zo druk om maken, er zijn nog zat leuke meisjes, het probleem is alleen dat negatieve dingen vaak meer opvallen dan positieve....
Oud 27-10-2003, 15:05
G.T.C.
G.T.C. is offline
Nou, ik meld me dan maar als eerste die zich herkent in jou
Al moet ik zeggen dat ik me niet erger aan dat soort mensen waar jij het over hebt. Dat komt gewoon omdat ik een heel open mens ben en iedereen eigenlijk wel aardig vind.
Maar ik snap wel volledig wat je bedoeld. Vroeger (1 jaar terug ofzo) vond ik vrij snel al meisjes leuk. Als ze er een beetje leuk uit zien en niet al te verlegen waren dan was het al snel goed. Maar nu val ik nog maar op zo weinig meisjes.
Misschien doe ik ook wel onbewust meisjes verglijken met mijn "beste vriendin". Ik moet zeggen dat ik er niet echt problemen mee heb dat ik niet zo snel iemand meer leuk vind. Soms duurt het een tijdje, maar zo nu en dan kom ik heus wel weer iemand tegen waarvan ik zeg, jah, das nou een leuke meid.

Ik zoek nu vaak toch iets speciaals. Mensen die anders zijn, dan andere.
Zo is er een vriendin die zich onwijs inzet voor de maatschapij door veel vrijwillgers werk te doen. Ze gaat nooit echt veel uit, maar is wel super sociaal en had hele leuke vrienden. En zij kwam altijd met van die aparte dingen aanzetten. Of ik bijvoorbeeld mee wilde gaan naar de wereld kampienschappen kussenvechten.

En zo ken ik ook echt een super mooi meisje. die kleed zich ook altijd best wel sexy weet je wel, dus als je die ziet denk je eigenlijk dat dat ook weer zo'n breezersletje is. Maar ondertussen is het een super intilligent meisje die ik vaak zelfs doordeweeks nog s'nachts op msn zie omdat ze dan nog met allerlei dingen bezig is. Ze weet ook ontzettend veel over psyscholgie en dat soort dingen. Ze is ook wel weer speciaal omdat ze uit colombia geadopteerd is waar mijn zusjes ook vandaan komen.

Naja, ik kan nog wel meer mensen beschrijven maar dat interesseert jou toch geen drol. Je weet wat ik bedoel. En dat is denk ik ook wat jij bedoelt. Jij valt nu ook niet echt meer op het eerste de beste meisje. Ze moet 'iets' hebben. ja ok...dat geldt voor iedereen natuurlijk die iemand zoekt maar ik denk dat ik wel begrijp dat jij bedoelt Mr.Gibson.

Ik heb het ook zoals jij en je moet denk gewoon ook is naar wat andere plaatsten toe gaan. Zoek wat leuke hobby's. dan kom je vanzelf hele interessante mensen tegen. En anders loop je ooit nog vanzelf wel tegen dat hele speciale meisje aan in de supermarkt ofzo
Oud 27-10-2003, 15:22
Verwijderd
Deze wereld is nu eenmaal vergeven van onuitstaanbare en domme krengen. Daar doe je weinig aan. Ik kan je maar één advies geven: kom op de juiste plekken. De leukste meisjes kom je niet tegen in een discotheek of op een hockeyfeest, maar op de universiteit of in de bibliotheek.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 15:54
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-10-2003 @ 16:22:
Deze wereld is nu eenmaal vergeven van onuitstaanbare en domme krengen. Daar doe je weinig aan. Ik kan je maar één advies geven: kom op de juiste plekken. De leukste meisjes kom je niet tegen in een discotheek of op een hockeyfeest, maar op de universiteit of in de bibliotheek.
Inderdaad
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 14:07
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 27-10-2003 @ 16:22:
en vooral niet in de plaatselijke jongerensoos waar het plaatselijke rockbandje op treedt...

als je een meisje met diepgang zoekt wordt dan lid van een boekenclubje of van de jongerenafdeling van een politieke partij!
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 14:29
Verwijderd
Ik wilde net zeggen dat ik benieuwd ben naar de tenten waarin jij zoekt...
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 14:34
Verwijderd
Ik irriteer me er ook aan.

Maar ik neem aan dat je ex het levende bewijs is dat er wel anders bestaat?
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 14:42
Verwijderd
ik heb de breezermeiden meteen overgeslagen.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 15:17
Cinamon
Cinamon is offline
Ik ben de vrouw voor jou!

haha.. grapje.. Maar ik ben het wel met je eens. Het is niet meer normaal. Oppervlakkigheid heerst gewoon, geloof ik. Maar goed, na goed zoeken vind je soms nog wel eens mensen die níet oppervlakkig zijn, mensen die niet de titel "br33z4hsl3t" van de eeuw verdienen. Maar goed. Op zich, zulke hoge eisen stel jij persoonlijk nou ook weer niet natuurlijk.
Het is net als wat nare man zegt, de leukste meiden vind je heus niet in een discotheek. Helemaal niet degene die níet oppervlakkig zijn. Nee in zo'n plaatselijke alcoholtap krioelt het van de br33z4hsletjes.
Kwestie van 'goed zoeken' en gij zult vinden!
Oud 28-10-2003, 17:11
Verwijderd
Citaat:
bertbart schreef op 28-10-2003 @ 15:07:
als je een meisje met diepgang zoekt word dan lid van een boekenclubje of van de jongerenafdeling van een politieke partij!
Wel eerst even vrijblijvend kijken of daar wel hotties bijzitten. Je hebt niks aan zo'n lidmaatschap als je alleen maar met een stel lelijke nerds zit opgescheept
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 19:15
Mr.Gibson
Mr.Gibson is offline
Mensen, bedankt voor jullie reacties. Ik las dat sommigen zich inderdaad ook een beetje irriteren aan het oppervlakkige, anderen vinden het teveel gemierenneuk. Ik ben blij dat ik nu weet hoe een aantal hier tegenaankijkt. (ben ik toch niet para aan het worden Maar ik denk dat de mate van irritatie ook absoluut van het moment afhangt. Op het moment dat ik het topic opende zag ik het nogal wat "zwaarder" in dan nu. Das best maf eigenlijk.
Oja en @ nare man: type felle hockeytante en koorkippen, das weer het andere uiterste, haha. Maargoed, een bReEzAh-slet en een koopkip kunnen uiteindelijk beide hele leuke meiden zijn. Soms gebeurt het.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten