Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() hij kraakt wel een beetje. Daar raak je aan gewend, binnen een maand ![]() ik raad je eigenlik aan dat ding meteen te smeren of er meteen rubbertjes tussen te doen. Maar verder is ie behoorlijk stevig!
||
Verwijderd
|
Citaat:
edit: gezocht op de ikea site, maar ik kan het niet vinden ![]() Anyway. Ach, krakende bedden ben ik gewend ![]() Laatst gewijzigd op 29-10-2003 om 10:26. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() En op de site staat inderdaad bar weinig. Je zal er dus ff langs moeten! Als m'n digitale camera niet kaduuk was had ik een foto voor je gemaakt van ons mooie bed ![]() Oh, sorry, ik ga een beetje offtopic.
|
![]() |
Tnx allemaal. Ik ga het huis uit omdat ik thuis (te) veel problemen heb, en waaronder mijn opleiding en mijn gezondheid te lijden hebben. Ik heb dus niet veel keus. Omdat ik absoluut geen steun krijg van mijn ouders enz ben ik best onzeker over of het allemaal gaat lukken. Het is een grote gok (denk ik) en ik heb niemand om op terug te vallen als het fout gaat (ja, mn vriend, maar goed...daar kan ik ook niet gaan wonen ofzo
![]() xxx Janicha
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
dan komt d'r toch niet ook nog eens stufi bij of vervangt die stufi de kinderbijslag dan?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bij 't MBO werkt dat weer anders, ik weet niet precies hoe... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
grzt ivo |
![]() |
|
Ik zit nu anderhalve maand op kamers. Ik ben net met een nieuwe studie begonnen. Toen ik mijn vorige studie deed heb ik ook om een kamer gezocht, maar ik heb niet een gevonden. Toen was ik 18. Nu ben ik twintig. Mijn meubels heb ik voor het grootste deel bij de Kringloop gekocht (bank, stoelen, tafel) en een deel (kastje, bureau) van mijn zus gekregen, want die ging samenwonen met haar vriend, dus die hadden veel dingen dubbel. Ook heel veel keukenspullen en zo.
|
Verwijderd
|
Hey ik ben 18 woon sinds begin september op kamers omdat ik in een andere stad ging studeren: Eindhoven----> Utrecht
Voor die periode heb ik geld gespaard wat ik verdiend heb met werken en daarvan heb ik een boel leuke nieuwe meubels gekocht bij ikea. Ik heb voor mn verjaardag een slaapbank gekregen want dat wilde ik heel graag. Ik heb mij de ib-groep een maximale lening aangevraagd. Veel studenten durven dat niet maar eigenlijk is het risico minimaal omdat je het in 10 jaar mag afbetalen ofzo. Wie met een fulltime baan kan er nu niet 80 euro aflossen per maand? Mijn ouders hebben besloten dat we na mijn studie wel gaan kijken hoe het afgelost wordt. Waarschijnlijk betalen zij een bepaald percentage voor me af. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ga deze week samenwonen met m'n vriend. Ik heb hele lieve ouders, die mij behoorlijk sponsoren. Zo betalen zij bijv. de helft van de huur en krijg ik een bijdrage per maand. Verder krijgen we allebei stufi, en ik loop stage en m'n vriend werkt. We lenen niks.
Hoe wij aan onze meubels zijn gekomen? M'n ouders hebben een aardige spaarrekening opgebouwd voor mij, voor als ik uit huis zou gaan. Die heb ik gedeeltelijk geplunderd, en zijn toen naar de IKEA gegaan. Daar hebben we 2 grote kledingkasten, eettafel, eetkamerstoelen, bijzettafeltjes, schilderij, kussens, gordijnen, boekenkast en een servieskast gekocht. Ik had thuis nog een bank en een stoel + footstoel staan, hij had nog een bank staan en zijn 2-persoonsbed gaat mee. We moeten alleen nog een koelkast en een groot bureau(blad) voor de computer... Oja, de gasfornhuizen, ovens, wasmachines en drogers leasen we met de rest van de bewoners. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb het ook een tijdje 'gedurft', maar gelukkig heb ik nu geen lening meer. (Ik denk btw niet dat het een kwestie van durven is.) |
![]() |
|
![]() |
als ik naar de dansacademie in amsterdam ga, ga ik wel op kamers. dit is zo ongeveer genoodzaakt, want ik woon er 2 uur reizen vandaan (met openbaar vervoer) en ik heb dan lestijden van MINIMAAL 9 uur 's ochtends tot 6 uur 's avonds. niet te doen dus...
maar ik ben wel een beetje bang. dat ik niet rond kan komen van het geld wat ik tot mn beschikking zal hebben (ik probeer een lening te voorkomen) en dat dit niet zal werken met mn vriend. hij kan namelijk niet met me mee, maar kan wel een paar keer per week daar naartoe komen. maar echt makkelijk zal dat niet worden. en ik ben natuurlijk hartstikke druk met school, huiswerk, werken en stages. maar ja, we'll see... eerst maar aangenomen worden. |
![]() |
|
ben 18 en woon op kamers. De meubels heb ik gekregen van mijn zus en mijn ouders. Ik leen geen geld maar ik werk en rkijg wat geld van mijn ouders. Van mijn studiefinanciering betaal ik mijn kamer...en mijn ouders leggen weer bij.
Dus ik heb het nog niet zo zwaar maar een vetpot ist ook niet. Zorg dus dat je een goed betaald baantje heb en doe erg zuinig met je geld. Oja, voor eten ben ik ongeveer 20 EURO per week kwijt...en ik ga in het weekend naar huis dan....
|
![]() |
ben 18 en ook ik zit op kamers. mn ouders sponsoren me (boeken, collegegeld en maandelijkse bijdrage), krijg stufi (waarvan ik mn huur nog niet eens kan betalen) en op zaterdags werk ik thuis nog. ohja en oppassen soms nog
![]() kom opzich wel rond met mn geld. moet alleen geen gekke uitgaven doen. beetje kijken waar je welke dingen t goedkoopst kunt krijgen, enz. meubels heb ik veelal gekregen. 1 kast stond hier nog in mn kamer. en natuurlijk een aantal dingen nieuw gekocht bij de ikea.
|
Ik ben 17 en ik ga volgend jaar op kamers (of in een flat), wanneer ik ga studeren. Bureau, bureaustoel, audio-installatie en computer neem ik gewoon mee van m'n eigen kamer. Ik krijg een slaapbank en klerenkast van m'n ouders en verder hebben we nog wel het een en ander op de vliering staan qua meubels. Van m'n vriend kan ik een kleine TV krijgen (hij heeft er op dit moment drie
![]() Qua inkomsten: ik krijg straks elke maand studiefinanciëring en geld van het Willigenfonds (iets van Philips voor de kinderen van werknemers van Philips als ze HBO/Uni doen, dit om werknemers te stimuleren hun kinderen te laten studeren). Verder hebben m'n ouders een rekening voor mij en m'n 2 broertjes waar ik straks dus 1/3 deel van krijg (ongeveer 2000 euro) en op mijn eigen rekening staat op dit moment ruim 950 euro. Na m'n eindexamen ga ik nog een paar maanden fulltime werken om nog meer te verdienen. Tijdens m'n studie hoop ik ook een baantje te kunnen krijgen, maar ik weet nog niet of dat met m'n studie te combineren valt. M'n ouders springen ook nog wel bij als ik het allemaal niet red met geld. Lenen wil ik in eerste instantie niet, pas als ik serieus in geldnood kom. |
![]() |
|
Ik wacht tot m'n ouders een nieuwe bank kopen. Dan neem ik de oude mee
![]() Hoe dan ook het ligt in de lijn der verwachtingen dat ik binnenkort op kamers ga. Financieel probeer ik het zelf. Maar het is denk ik wel belangrijk dat je goede afspraken maakt met je ouders om eventueel bij te schieten; je moet wel te eten hebben natuurlijk. Meubels lijkt me niet zo'n probleem. Als je zelf helemaal niet hebt, kun je het proberen bij een (zoals dat hier heet) 'pleinmarkt' met 2e hands meubelen ofzo. |
![]() |
|
![]() |
Ik had mn kamer in Enschede een maand, voordat ik 18 werd.
Tsja, tis wel vroeg, maar harstikke leuk ![]() Geld is altijd wel een probleem, uitgeven is nu eenmaal niet zo moeilijk. Ik krijg geld van mn ouders (huur + €100 per maand), stufi en ik werk nu, gaat prima zo. Ik vind het niet bijzonder als je op je 18e het huis uit gaat...
|
Ik wil binnenkort ook op kamers gaan wonen in eindhoven omdat ik dan stage ga lopen. Het is ongeveer 1.5 uur reizen en op zich goed te doen maar elke dag om 19.30 thuis lijkt me niks: betekent elke dag uit de magnetron eten.
Ook ik heb straks wel problemen met rondkomen. Het zal niet makkelijk zijn. Maar ik heb een heel aardig bedrag opzij gezet en je moet gewoon prioriteiten stellen. Dan maar een weekje of twee niet of stap...scheelt veel geld. Maar leeftijd is niet belangrijk, je leert het vast allemaal vanzelf. En als je ouders trouwens niks willen bijdragen aan geld voor je studie moet je eens op de site van de ib-groep kijken want dan kun je meer krijgen als je ouder weigeren. Succes in ieder geval! |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
en we zijn met vier personen; 4 kamers, keuken, douche, toilet.. |
![]() |
||
Verwijderd
|