Oud 30-10-2003, 09:27
Eurydice
Eurydice is offline
ik ben de bijsluiter van mn asperine kwijt dus daarom hoop ik op jullie deskundigheid

hoelang na het innemen van asperine mag je weer alcohol drinken??
Oud 30-10-2003, 09:51
O.B.
O.B. is offline
Drugs&alcohol????????
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 10:17
Verwijderd
Naar mijn mening mag dat meteen. Als jij niet helemaal stijf staat van de pijnstillers en je vervolgens compleet onder tafel zuipt, is er niet veel aan de hand - twee pijnstillers en een goed glas wijn never killed nobody.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 10:29
Verwijderd
het is af te raden
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 10:30
Verwijderd
Nou, je kunt er wel sloom van worden. Ik ben zelf wel eens met een paar Ibuprofenntjes 400mg achter de kiezen uitgegaan, en was daar vergeten dat ik die dingen had geslikt. Na ettelijke Amsterdammertjes voelde ik me wel vrij vaag, heel slap, net een vaatdoek. Dat is niet zo goed. Maar één alcoholhoudende consumptie kan absoluut geen kwaad.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 10:40
Miracle
Miracle is offline
Mja, dat heb ik ook al een paar keer gedaan, totaal geen last van gehad
Oud 30-10-2003, 12:28
Ace*Dusty
Ace*Dusty is offline
aspirine en alcohol samen is erg slecht voor je maagwand!
Oud 30-10-2003, 12:40
ShadowX
ShadowX is offline
Volgens mij is veel wat je hier over hoort een fabeltje en valt het allemaal wel mee. Wat NareMan zegt.
Oud 30-10-2003, 12:42
boer
boer is offline
Wat wel erg is is koffie+asperine
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 13:05
Mir-idiotA
het maakt niets uit..aspernine met Alcohol
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 13:36
Verwijderd
Het is nou niet echt een ideale combinatie, maar zolang jij je niet klemzuipt en geen grote hoeveelheid aspirine hebt ingenomen, zal er weinig gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 14:00
Verwijderd
In de bijsluiter staat "alcohol verhoogt de kans op een maagbloeding." En ook dat je het niet vlak voor of vlak na alcohol mag innemen. Er staat niet hoeveel tijd ertussen moet zitten. Ik zou het sowieso niet doen... waarom zou je. Als je je ziek voelt kun je beter geen alcohol drinken. Neem anders paracetamol ofzo.

Laatst gewijzigd op 30-10-2003 om 14:02.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 15:43
Verwijderd
Aspirine wordt opgenomen en verwerkt door je lever, en alcohol ook. Als je het tegelijk gebruikt, kun je daardoor een leveraandoening krijgen. Eén glaasje, of twee, zal zo'n ramp niet zijn, maar met meer drinken zou ik toch maar wachten tot je lever klaar is met de aspirine (als die uitgewerkt is dus).
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 18:44
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 30-10-2003 @ 16:43:
Aspirine wordt opgenomen en verwerkt door je lever, en alcohol ook. Als je het tegelijk gebruikt, kun je daardoor een leveraandoening krijgen. Eén glaasje, of twee, zal zo'n ramp niet zijn, maar met meer drinken zou ik toch maar wachten tot je lever klaar is met de aspirine (als die uitgewerkt is dus).
Paracetamol ook, wilde ik net zeggen.

Ik weet dat als je een overdosis paracetamol neemt, je stoornissen in de leverfunctie krijgt.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 18:46
Verwijderd
1 glaasje valt mee, maar ik ken hier mensen die twee aspirines nemen dan een glaasje of 4 drinken en de volgende dag zich niks herinneren.
Ze nemen tylenol ofzo, blijkbaar versterkt het het effect van alcohol, ik weet alleen maar dat het niet gezond is. En D&A is meer voor dit soort vragen.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 18:49
ESCO
ESCO is offline
Kan geen kwaad hoor, allemaal sprookjes behalve natuurlijk als je er 10 slikt en een fles bacardi opzuipt ja dan wel natuurlijk.
Oud 30-10-2003, 19:19
Verwijderd
Kansloos, je neemt toch alleen asperine als je je ziek voelt, dan ga je toch geen alcohol er nog bijdrinken
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 19:24
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 30-10-2003 @ 20:19:
Kansloos, je neemt toch alleen asperine als je je ziek voelt, dan ga je toch geen alcohol er nog bijdrinken
Om dat te beseffen heb je heel wat hersencellen nodig.

En iedereen weet dat per glas bier circa 100 hersencellen verloren gaan.

Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 20:09
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 30-10-2003 @ 20:19:
Er zijn best wel avonden waarop ik hpofdpijn heb. Daar neem ik dan een pijnstiller voor. Ik wil echter wel gezellig met m'n vrienden kunnen drinken. Dat gaat dan goed samen.

Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Om dat te beseffen heb je heel wat hersencellen nodig.

En iedereen weet dat per glas bier circa 100 hersencellen verloren gaan.
Als we niet beter wisten zouden we denken dat je alcoholist was.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 20:39
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-10-2003 @ 21:09:
Als we niet beter wisten zouden we denken dat je alcoholist was.
Nog lang niet zo erg als jij.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 21:23
Verwijderd
En toch is alcohol in combinatie met aspirine een van de populairste zelfmoordmanieren. In een hoop landen kan je niet eens aspirine krijgen zonder recept. Dit gaat natuurlijk wel om grotere hoeveelheden dan een aspirientje en een biertje maar toch is het niet goed.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 23:58
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 30-10-2003 @ 21:09:
Er zijn best wel avonden waarop ik hpofdpijn heb. Daar neem ik dan een pijnstiller voor. Ik wil echter wel gezellig met m'n vrienden kunnen drinken. Dat gaat dan goed samen.
Je kunt ook spa rood drinken
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 09:47
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 30-10-2003 @ 19:44:
Paracetamol ook, wilde ik net zeggen.

Ik weet dat als je een overdosis paracetamol neemt, je stoornissen in de leverfunctie krijgt.
Het gaat hier toch helemaal niet om overdosissen mag ik hopen.. het gaat erom wat je er meteen van kunt krijgen zeg maar. En dat zal eerder last van je maag zijn dan iets met je lever.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 12:49
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 30-10-2003 @ 21:39:
Nog lang niet zo erg als jij.
Gelijk heb je, maar ik weet ook dat zoals ik zei aspirines geen kwaad kunnen als je maat houdt met de alcohol. Dat heeft niks te maken met geneeskundige kennis, gewoon met common sense.

Pijnstillers die je bij de drogist kunt krijgen, zijn echt niet in combinatie met éen of twee glaasjes wijn meteen dodelijk.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten