Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En zoveel honger lijd je ook weer niet, de dag is zo om |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
"Jij bent nu ongeschonden, maar ook als ongeschonden vrouw kun je een slecht moslim zijn." m.a.w. andersom zou t ook best zo kunnen zijn (niet meer maagd, maar toch een goed moslim) alleen zei ie dat dan niet zo openlijk. Het gaat toch om wat je voelt en gelooft? Stel je voor je doet alle rituelen, maar gelooft er geen snars van dat ze nut hebben, nodig zijn of waarvoor je het doet. Dan ben je toch geen goed moslim?
||
![]() |
Citaat:
Voorbeeld: "En wee degenen die bidden, En de gebeden achteloos opzeggen. En zij, die er mee te koop lopen. En zich er van weerhouden de behoeftige vriendelijkheid te betonen." [Koran 107:4-7]
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Oh wacht, wij Nederrrlanderrrs maken de beste toetjes terrrr werrruld. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 29-10-2003 om 20:34. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Mabrouk ramadan... wa koel 3aam wa antoem bikhir.
Gezegende ramadan aan jullie allen toegewenst. De maand Ramadan is die, waarin de Koran als een richtsnoer voor de mensen werd nedergezonden als duidelijke bewijzen van leiding en onderscheid. Wie onder u daarom deze maand beleeft, laat hem daarin vasten. Maar wie onder u ziek of op reis is, een vast aantal andere dagen. God wenst gemak voor u en geen ongemak, opdat gij het aantal zult voltooien opdat gij Gods grootheid zult prijzen, omdat Hij u terecht heeft geleid en opdat gij dankbaar zult zijn. (Koran 2.185) Voorwaar, de Moslims en de Moslima's, de gelovige mannen en vrouwen, de gehoorzame mannen en vrouwen, de waarachtige mannen en vrouwen, de standvastige mannen en vrouwen, de mannen en de vrouwen die nederig zijn, de mannen en de vrouwen die aalmoezen geven, de mannen en de vrouwen die vasten, de mannen en de vrouwen die hun kuisheid bewaren, de mannen en de vrouwen die God vaak gedenken - voor zulke heeft God vergiffenis en een grote beloning bereid. (Koran 33.35) « O, jullie die geloven. Het vasten is voor jullie verplicht, zoals het ook verplicht was voor hen vóór jullie, opdat jullie tot de moetaqqoen zullen behoren. » (Al-Baqarah 2:183) “Allah zegt over de vastende: Hij ziet af van eten, drinken en lusten omwille van Mij. Het vasten is voor Mij. Ik zal hem daarom belonen en de beloning voor goede daden wordt vertienvoudigd.” (Boechari, gedeelte van een hadieth qoedsi) "De vastende persoon zal twee vreugden kennen door het vasten: de vreugde wanneer hij het vasten mag verbreken en wanneer hij zijn Heer zal ontmoeten op de dag des Oordeels." (Boechari & Muslim) Dit zijn enkele hadiths uit de heilige Koran die betrekking hebben op de ramadan. De ramadan draait niet alleen om eten, drinken en geen sex hebben. Ik heb de indruk dat niet veel mensen in de gaten hebben. Het is de maand waarin de Koran werd geopenbaard aan onze profeet Mohammed door de engel Jibriel (Gabriel). Het is een maand van vergeving, barmhartigheid, nederigheid, bescheidenheid en het reinigen van de ziel. Het gebed (salaat) speelt bij het laatste een hele grote rol. (Het gebed is sowieso 1 van de verplichte 5 zuilen en is dus net zo belangerijk als het vasten in deze heilige maand.) Vanaf mijn 11e doe ik al mee aan de ramadan en ik ben dankbaar dat ik dit jaar weer de kans heb om mee te doen. De profeet Mohammed zei ooit: Als de mens is wist welke zegeningen de ramadan bevat, dan zou hij wensen dat de ramadan het hele jaar zou duren. Wa Allahoe a3lam, God weet het het beste. Groetjes.. |
![]() |
|
Respect voor iedereen die meedoet aan de Ramadan
![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() valt wel mee hoor, gewoon sochtends vroeg om 6 uur ofzo ff veel eten, dan tot 5 uur smiddags niet eten&drinken ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
's Morgensvroeg heb je ook weinig trek dus blijft het ook maar bij een paar hapjes. Het is vanaf ongeveer 5:30 tot 17:30 niets eten en drinken dus dat is wel 12 uur, waarvan je het grootste gedeelte wakker bent dus je merkt er wel wat van. Dat is ook de bedoeling. Maar een marteling is het zeker niet. Lekker verhelderend ![]()
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|