Advertentie | |
|
![]() |
|
hey!
Ik vind het wel moeilijk om hierop te reageren en ik weet ook niet zo goed wat ik moet zeggen.. Ik denk ook dat het je een goed gevoel gaf omdat je het ff kwijt was.. opgelucht.. Ik zelf schrijf ook weleens brieven als er dan wat is gebeurd.. en wat ik daarbij voelde.. ik laat ze wel lezen.. omdat als ik het gewoon vertel ik het veel moeilijker vind. Ik heb zo'n 2 jaar geleden(ik weet het niet meer precies) een soort van afscheidsbrieven van mijn zus gelezen. Ik wou dat ik ze nooit had gelezen, mar ik kreg ze te lezen omdat ik niet geloofde at er met me zus was.. ![]() IK heb ze nu nog ergens op me kamer liggen, ik weet eigenlijk niet waarom, ik weet wel dat ik er nu dingen uit herken.. maar ja, hier heb jij natuurlijk niks aan, maar ik moest dr even aan denken toen ik dit topic zag. Ik heb zelf ook een schrift waar ik alles in opschrijf.. ik denk net zulke dingen als jij schrijft.. maar dat krijgt dus niemand van mij te lezen. dit is dus eigenlijk een nogal nutteloze post.. het enige wat ik kan doen is je heel veel sterkte wensen.. ({)(}) |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb er geen verklaring voor. Heb het zelf wel vaak zat gedaan.
Op dit moment hou ik een dagboek bij en altijd als ik de behoefte heb wat te schrijven, schrijf ik daar.. Het is gewoon openbaar. De echt erge dingen staan daar niet, die staan op mijn computer. Mocht er ooit wat met mij gebeuren hoef je maar mn computer aan te zetten en je kan alles weten. Vind ik wel een fijne gedachte. Ik zou in elk geval niet de brief aan iemand laten lezen. Ook niet weggooien. heel veel sterkte in elk geval |
![]() |
|
Verwijderd
|
het staat inderdaad in mijn dagboek. Ik schrijf altijd in mijn dagboek eigenlijk, dus de dingen die ik kwijt moet etc.
Maar zoiets al dit heb ik nog nooit geschreven, het was ook heel anders... Ik weet niet. Ik ben ook ZEKER niet van plan om het aan iemand te laten lezen!!!!! De reden dat ik het hier post is ook omdat ik het niet wil vertellen tegen de mensen die ik goed ken, dit is anoniem en ik wil dus niet dat mensen die mij kennen dit weten. En ik wil ook niemand laten schrikken door 'm bijvoorbeeld ergens rond te laten slingeren ofzo... Niemand hoeft 'm te lezen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik geloof niet dat het een afscheidsbrief is eigenlijk, meer jouw verhaal van wat je dwarszit op dit moment.
Wat wel meerderen doen, houd ik ook een soort van dagboek bij. Wanneer ik behoefte heb om iets kwijt te zijn, het gewoon op te kunnen schrijven, dat voelt wel heel fijn. Gebeurt er iets met mij, komt dat ongetwijfeld aan het licht, maar dan ik dan niet echt meer mee zitten. Wat ik gedaan heb, misschien een beetje in de trant van een afscheidsbrief, ik weet het niet, is dat ik op mijn kamer een brief heb liggen met wensen van mij, mocht ik een ongeluk krijgen ofzo en het niet overleven, of niet meer aanspreekbaar zijn, staat daar in wat ik wil. In de trant van muziek op een begrafenis, wat er met bepaalde heel persoonlijke spullen gebeuren moet. Dat soort dingen. Maar dat is meer een zekerheid van mijzelf, dat ik weet dat die brief vindbaar is, wanneer hij nodig is. Offtopic: dit weet trouwens niemand, nu dus wel Dat geeft mij een gevoel van zekerheid en rust zegmaar. Ik heb ook wel eens gedacht om een brief te schrijven, naar mn ouders dan, om te zeggen wat me dwarszat. Nooit gedaan. STom van me. Maargoed.. sorry voor het nogal nietszeggende verhaal van mij, maar dat je wel een beetje een idee hebt dat meerdere mensen zoiets doen. |
![]() |
|
![]() |
meisje.
ten eerste wil ik je zeggen dat je erg voorzichtig met je zelf moet zijn, denk niet te snel dat je leven overbodig is of dat je er niet meer wil zijn. Jij bent kostbaar en mag er zijn! je zit natuurlijk op een gevoelige leeftijd en er zijn vast nare dingen met je gebeurt. Graag zou ik willen weten met voor dingen je worstelt, waar je spijt van hebt, hoe groot zijn die dingen? Kan je daardoor niet meer verder? Kan je er niet overheen komen? Je moet niet 'zomaar' roepen dat je er geen zin meer is, als je goed nadenkt over wat er aan de hand is, en mensen toelaat in die diepe geheimen, kom je vast tot een oplossing. ![]() veel sterkte!
|
Verwijderd
|
Misschien was het nodig om alles op een rijtje te zetten. Dan kan het het erg verhelderend werken om alles wat in je opkomt op de schrijven. Dat jij het in een afscheidsbrief doet hoeft niet raar te zijn. Ik herken het wel een beetje. Ik schreef ook dikwijls van me af maar dan gewoon in een dagboek maar ook wel soortgelijke dingen zeg maar.
Je zei zelf al dat je hem niet schreef omdat je dood wilt nu, dus waarom zou je je er voor schamen of het raar vinden? Gewoon lekker van je af schrijven, niets mis mee. Maar pas wel op dat niemand hem in handen krijgt want dat kan natuurlijk paniek veroorzaken en bovendien is het privé. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Mijn dagboek lag op mijn kamer, naast mijn bed. Er staat duidelijk op dat het mijn dagboek is en mijn moeder heeft het toch in haar hoofd gehaald het te lezen.
Beetje jammer dat ik haar vertrouwde en dacht dat als ze zoiets zou vinden, ze het gewoon terug zou leggen. Ze is nu helemaal overstuur en wil niet met me praten, ik mag het niet eens uitleggen. Als ze nou met d'r handen uit mijn spullen was gebleven, was ik opgelucht geweest omdat ik dingen van me afgeschreven heb en was er gewoon helemaal niets aan de hand geweest verder. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
echt, dit lijkt mijn verhaal wel. ![]() ![]() tijdje terug al, dat wel... het is moeilijk... maar laat haar kalmeren, en kalmeer zelf een beetje. praat er dan toch over. zeg dat (dat heb ik gedaan iig) je het rot vind dat ze het heeft gelezen. maar nu het toch zo moest zijn dat ze het heeft gelezen je het uit wilt leggen. benadruk wel dat je dus NIET dood wilt. maar dat je over deze dingen inzit. liefs, wen
|
mijn dagboek is voor mij een grote afscheidsbrief en/of (daar ben ik nog niet helemaal uit) een gebrek aan vrienden.
In mijn dagboek heb ik ook erg veel beschreven. Er staan meer beschrijvingen in dan emoties. Ook zodat er ooit iets duidelijk zou kunnen worden als ze iets niet mochten begrijpen als ik er voortijdig niet meer mocht zijn. Afscheidsbrieven heb ik tot nu toe alleen nog maar in m'n hoofd geschreven. Lucht op, doe je het juist minder snel denk ik. maar zeker niet raar. is toch net als in een dagboek schrijven, maar dan duidelijker en korter. toch? Ik ben persoonlijk beter in communiceren via pen en papier dan praten of iets dergelijks. daarom is het voor mij ook echt een uitvlucht. (heb laatst aan mijn broer een brief geschreven, omdat ik hem iets niet verteld had terwijl ik wel bij hem was gaan logeren om dat te vertellen. nu weet hij het tenminste) afscheidsbrieven zijn goed denk ik, niet raar
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Black Russaains bij Stef in bed. #1754 Trimm Trabb | 500 | 14-12-2012 12:25 | |
Psychologie |
Afscheidsbrief? J3s | 58 | 27-03-2006 13:21 | |