Oud 25-04-2002, 09:38
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Ik weet het, het is een beetje laat, maar vertel maar wat je ervan vond, welke films je gezien hebt, etc.
Oud 25-04-2002, 11:04
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
gemist.. moest 2 weken lang werken

maar ja, ik huur die films nog wel s
Met citaat reageren
Oud 27-04-2002, 20:10
legatus
legatus is offline
J.T. Petty's SOFT FOR DIGGING.

Was de Europese premiere, de film was o.a. te zien op het Sundance festival. De rest zie ik op DVD, had ook weinig tijd en transport problemen. Deze film zal enige tijd niet te aanschouwen zijn op een publiekelijk medium (video, DVD). Vandaar mijn aanwezigheid.

Over de film: Aardige film met af en toe mooi beeldcompositie en een aparte sfeer. Deze op 16mm geschoten film met een budget van $6000 dollar deed veel mensen spreken, na de premiere op Sundance, die het 'angstaanjagend' en 'beklemmend' vonden. Twee emoties die ik niet heb mogen ervaren maar heb wel genoten van deze minimalistische film met niet eens zulke lange takes. rt-house horror.

Helaas was de regisseur zelf niet aanwezig, maar een journalist die een interview met hem had gehad vertegenwoordigde hem. De film werd in 1998 gefilmd terwijl in de omgeving THE BLAIR WITCH PROJECT ook werd gedraaid, wegens financiele redenen is de film pas kort gereed en doet zijn ronde op festivallen.

Ik sprak een aantal mensen aan maar die konden niks zinnigs uitbrengen (vooral veel stiltes en zacht gepraat) en waren ook alles behalve horrorfans. M.a.w. het publiek liet nogal wat te wensen over.
Oud 28-04-2002, 12:59
Uice
Uice is offline
Het schijnt dat je ook gratis alle films daar kunt bezoeken (of je wordt zelf betaald?) mits je lekker hard schreeuwt en schrikt. Als sfeerpubliek dus.
Oud 28-04-2002, 13:28
legatus
legatus is offline
Juice, het schijnt van niet. Uiteindelijk is er een kaartcontrole door twee personen van het festival staf. Veelal moet je ook van te voren reserveren aangezien er praktisch altijd ook wel een 'waiting list' is voor als er mensen niet komen opdagen die gereserveerd hebben.

Misschien dat de NIGHT OF TERROR wat toegankelijker is voor dit soort illegale praktijken Betalen voor horror, er word al zo op ons [fans] neergekeken zonder enige kennis te hebben van Horror...
Oud 30-04-2002, 09:12
Uice
Uice is offline
Citaat:
legatus schreef:
Juice, het schijnt van niet. Uiteindelijk is er een kaartcontrole door twee personen van het festival staf. Veelal moet je ook van te voren reserveren aangezien er praktisch altijd ook wel een 'waiting list' is voor als er mensen niet komen opdagen die gereserveerd hebben.

Misschien dat de NIGHT OF TERROR wat toegankelijker is voor dit soort illegale praktijken Betalen voor horror, er word al zo op ons [fans] neergekeken zonder enige kennis te hebben van Horror...
Night of Terror... dat kan idd ook. Ik wist niet dat het illegaal was. Ik las zelfs een stukje in de krant "dat&dat festival (night of terror) zoekt nog mensen die in de zaal hard willen schreeuwen etc."
Maar wat heeft dat precies te maken met dat er op ons neergekeken wordt?
Oud 01-05-2002, 19:39
legatus
legatus is offline
Veelal word er neergekeken op het horrorgenre.

'illegaal', niet betalen voor je kaartje is illegaal, misschien had je iets anders ingedachten? 'ik wou een plaatsje warmhouden'... of 'Ik dacht dat hier de w.c. was'.

NOT is zo legaal als het maar kan alhoewel het vaak niet geheel volgens plan loopt, het is ook een kolderfestijn waar iedereen de mist 'clever' opmerkingen naar het beeld slingerd wat van toepassing is opdat moment. Dit jaar liep het uit de hand omdat iemand een slinkse maar 'diepere' betekenis gaf aan Aaliyah's neerstortende personage te verwoorden in 'zwarte doos' (erg dubbelzinnig) maar dan nou net in een maagdelijk publiek van afronegers die dit niet 'gewend' waren.

'Serieuze' fans moeten niet rekenen op rust en concentratie aangezien er niet alleen horrorfans tussen zitten maar ook corpsballen, en andere klierdozen die komen om de sfeer die langzamerhand tot cultstatus is verheven met het onbeschaamde gebral(?) van de bezoekers..
Oud 02-05-2002, 02:05
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
legatus schreef:
Dit jaar liep het uit de hand omdat iemand een slinkse maar 'diepere' betekenis gaf aan Aaliyah's neerstortende personage te verwoorden in 'zwarte doos' (erg dubbelzinnig) maar dan nou net in een maagdelijk publiek van afronegers die dit niet 'gewend' waren.

lol
Oud 05-05-2002, 19:24
Uice
Uice is offline
Citaat:
legatus schreef:

'Serieuze' fans moeten niet rekenen op rust en concentratie aangezien er niet alleen horrorfans tussen zitten maar ook corpsballen, en andere klierdozen die komen om de sfeer die langzamerhand tot cultstatus is verheven met het onbeschaamde gebral(?) van de bezoekers..
Das jammer. Dan liever een festival met enkel fans.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten