Advertentie | |
|
![]() |
|
Waarom drink je bier?
omdat 't lekker is en 'r alcohol inzit. Wat voor bier drink je het liefst? Hertog Jan, maar elk ander biertje wil ook wel. (zolang 't maar niet dat pisbocht van Freddy is.) Wanneer drink je bier? Te vaak.
|
Verwijderd
|
Drink bijna nooit bier, omdat ik het niet kan verdragen. Word er zo ziek als een hond van. Als ik zat ben wil ik wel eens bewijzen dat ik ook een ad fundum kan drinken (liever doe ik dat met een -vol- glas sterke drank, maar bier is dan goedkoper en dus makkelijker). Als er echt nix anders is en ik wil toch alcohol drinken, dan wat sneeuwwitjes of mazouts naar binnen gooien met vies gezicht of als er Kriek is, natuurlijk dat (enige bier dat ik echt lekker vind). Maar eigenlijk zo goed als nooit, vrijwel altijd sterke drank of breezerachtige dingen.
En dan heb ik volgens sommige mensen ook nog de afschuwelijke gewoonte om kriek te mixen met 7up (dan drink ik langer en valt het niet meteen kut. Maar na 3 halve krieks word ik al misselijk ![]() Kriek Bellevue trouwens. En ik heb een pet van Hertog Jan ![]() |
![]() |
|
bier smaakt gewoon erg goed
Maar die merken die in dit topic genoemd worden zijn niet al te geweldig. Als pils heb ik graag grolsch, jupiler en hertog jan. Als het over bier gaat kan je je gewoon niet beperken tot de standaard pilsjes.. belle vue kriek, lekker, maar niet geweldig nja ben toch niet zo'n liefhebber van kriekenbier. lindemanns is wel een aanrader though.. mijn favorieten zijn chimay, westvleteren, rochefort, westmalle (trapist), speciaal; timmermans geuze, straffe hendrick, la chouffe en last but not least; ![]() ![]() |
![]() |
|
Geef mij maar export halfe liters van de dekamarkt.
Ze zijn 37cent per stuk en smaken lekker. voor 5euro heb je 6 bier plus een pakje sjek met vloei,is het niet geweldig. ![]() Het lekkerste bier vind ik alsnog Hertog jan!!!. En waarom ik bier boven andere meuk drink? omdat ik al die mixdrankjes smerig vind en die troep toch allemaal liimonade is waar je tyfus veel geld voor moet neerleggen.
|
Ik drink het vanwege de alcohol en omdat het lekker is, wanneer... als ik thuis zin heb in bier of in 't cafe. Eens denken... thuis hebben we meestal grolsch, wat wel te drinken is. Cafe, bavaria, da's ook goed.
![]() Het lekkerste wat ik gedronken heb, was ergens in zwitserland. Ik was iets van..tien jaar, had net ongelofelijk zout gegeten en had dorst. Ik, tien jaar en blut zijnde, mocht toen niks van mijn ouders hebben, dus toen mijn vader even naar de wc was, pakte ik zijn pul bier en dronk er flink wat van. Dat was lekker,'k heb alleen geen flauw idee wat voor soort het was. Calanda brau waarschijnlijk. ![]()
|
Bier is gewoon lekker, vooral als het flesje koud is en buiten is 't warm.
Welk bier? Eerste voorkeur gaat natuurlijk uit naar Hertog Jan, daarna zitten Jupiler, Grolsch en Dommelsch ongeveer op een lijn. Witbier vind ik weinig aan; pils met wat minder smaak. Trappist gaat er daarentegen op z'n tijd wel in (Westmalle of La Trappe). Wat me extreem tegen staat is Heineken, Holger, Export, Schutters, Duvel en al het bier met fruitsmaakje Ik drink bier heel af en toe door de weeks als ik bij vrienden zit en bij het uitgaan.
|
Wanneer nuttig ik bier?
- Elke vrijdagmiddag en avond, dan gaan we met een groep vrienden naar onze stamkroeg 'de Docter'.. - Op een warme zomerdag is bier ontzettend lekker ![]() - Wanneer ik bijna blut ben, maar toch wil stappen ![]() Mijn favo bier is Hertog Jan en Warsteiner ![]() Waarom bier? - Bier is goedkoop ![]() ![]() Tijdens het stappen drink ik meestal straaljagers (Jonge jenever met bitter lemon) óf ga ik aan de cola wanneer ik een snuifje/ pilletje heb gehad..
||
Citaat:
|
waarom: omdat het lekker is en je er dronken van word.
wat: meestal jupiler, maes, duvel of goedkoop aldi bier. wanneer: vroeger dagelijks (was geen alcoholieker) nu enkel de woensdagnamidag en de weekends. soms ook andere dagen maar niet veel. je mag geen alcohol drinken in die instelling. ![]()
||
Citaat:
euroshopper is echt vies HIer thius hebben we altijd bavaria Wat ook meteen van het normale bier mijn favoriete bier is maar van eht speciaal bier hou ik veel van strongbow (iers bier) derperado's palmpje en een trapistje in de zomer Pas witte trapist gehad was ook lekker. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Hm, normaal gesproken drink ik heineken. Maar ik heb niet echt een grote voorkeur. Dommelsch is ook wel goed te drinken maar wat ik echt smerig vind is het 'Kanon'.
Ik dacht ff snel indrinken dus ik koop twee kanonnetjes laat ik er nog een kapotvallen buiten ook, dus ik moet opnieuw naarbinnen en dan blijkt nog dat het spul volstrekt niet te drinken is. Enige voordeel is dat je er fijn aangeschoten van wordt. Wereldwijd wordt guinness als beste bier gezien, ik heb het een keertje geprobeerd (vooral omdat het niet veel te krijgen is en geimporteerd wordt). Deze vind ik wel lekker. Het is stukken pittiger dan het nederlandse b33r
||
Citaat:
||
Citaat:
ja achja ben niet zo goed in typen en je hebt wel gelijk als je in de kroeg 3 bier koopt maar het verschil tussen euroshopper en bavaria is niet zo heel groot |
Advertentie |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Tsja, waarom vindt iemand spruitjes niet lekker en witte bonen wel? Ik kan niet zeggen waarom ik bier lekkerder vind dan wijn (hoewel ik op zijn tijd een glas goede wijn ook zeker kan waarderen). Het is gewoon zo gegroeid. Mijn beide ouders drinken veel bier en dat is er bij mij eigenlijk bijna met de paplepel ingegoten.
Van de doordrinkpilsen vind ik Amstel het best te drinken. Stevig van smaak en lekker bitter, niet zulke zoete troep als Grolsch of Heineken. Grolsch is overigens wel te drinken als het ijskoud staat, anders niet. Oranjeboom is paardenpis, Dommelsch is wel goed te zuipen. Bavaria ook wel. Euroshopper daarentegen vind ik goor, net als Pitt-bier en andere inferieure huismerken, hoewel ze vaak nog wel te pruimen vallen als ze écht ijskoud staan. Van de hoge-gistingsbieren vind ik vooral Duvel erg lekker, samen met Kasteelbier. Dat is uiteraard geen doorhijbier, daar ga je lekker voor zitten en dat giet je in een bijpassend glas. Leffe Dubbel of Tripel vind ik ook erg goed te zuipen. Verder is Palm een lekker biertje om van door te blijven zuipen, omdat het weliswaar geen pils is maar toch niet te zwaar valt. Mits het ijskoud staat kun je er de hele avond wel van blijven tanken. Je wordt er ook op een aangenamere manier zat van dan van pils, vind ik. |
![]() |
||
Citaat:
en dan heb ik he gewoon over koud bier. |
![]() |
||
Citaat:
Vind ik veel fijner ![]()
||
quote:
-------------------------------------------------------------------------------- rock gek schreef op 05-11-2003 @ 20:52: het verschil tussen euroshopper en bavaria is niet zo heel groot -------------------------------------------------------------------------------- Citaat:
idem....
||
Citaat:
wat een troep zeg....
||
![]() |
Citaat:
Even ter kennis. Ik ben zelf een erg grote fan van grolsch. Drinkt gewoon lekker weg, vooral uit fles. Van de tap vind ik hem vaak te bitter. Dan drink ik liever Dommelsch en vroeger kon ik Oranjeboom erg waarderen. Maar dat bestaat niet meer, vandaar dat mijn stamkroeg voortaan dommelsch heeft. Ik vind dat qua smaak best dicht bij elkaar liggen. Beste terrasbier vind ik Grimbergen Dubbel. Gewoon lekker robuust, beetje zoet, goede nasmaak. Witbier ben ik niet zo'n grote fan van en van Heineken al helemaal niet.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
die logica ontging mij ook ff ![]()
||
Citaat:
![]() Uhmz, ik ben elke woensdag + vrijdag middag + avond fysiek aamwezig in de doc... Op zaterdag gemiddeld eens per maand.... *shock* ![]() Wel cool btw ![]()
||
Citaat:
jaa shit bedoel absoluut niet de smaak Bedoel kwa prijs kwa prijs ben ik idd eens is bavaria veel lekkerder kvind euroshopper niet te drinken |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|