Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-11-2003, 21:40
Gwen.
Gwen. is offline
Oh wat een enige schoenen! Maar je saldo is 0,0. Even wachten op je salaris, of gewoon pinnen? En dan ook de bijpassende schoenen, sokjes en jarretel, en de daarbij horende beha. En naar de kapper. En en en. En dat geld komt wel weer. Ga jij lachend de rode cijfers in? Sta je in de schuld bij je bank? Of leen je liever van je ouders? Of begin je er überhaupt niet aan omdat je weet dat als je salaris eindelijk wordt gestort je daar een andere bestemming voor hebt gevonden? En waarvoor zou je (willen) lenen? Kleding? Make-up? Manicures? Feesten? Of écht belangrijke dingen als eten en de huur? Of ga je liever een weekje bij je ouders/vrienden/werk/niks eten en koop je wel die schoenen. Hoe ga jij met je geld om?
Natuurlijk hebben we ook mensen die door hun ouders onderhouden worden. Die hebben het goed voor elkaar , maar die zullen weinig interessants in dit topic kunnen vinden omdat ze zich in een heel andere situatie bevinden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-11-2003, 21:53
Verwijderd
ik heb bewust ervoor gezorgd dat ik niet rood kan staan. momenteel geef ik niet zoveel geld uit. ik ben aan het sparen voor mijn rijbewijs en voor als ik straks het huis uitga

dus nee ik neem ze niet
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 21:59
Verwijderd
Ik wil absoluut nooit rood staan. Hoogstens als ik weet dat ik binnenkort weer genoeg geld krijg om weer ruim in de + te staan.. En dan nog moet het gaan om een aankoop die ik om een of andere reden erg moeilijk kan uitstellen.

Aan de andere kant leen ik soms wel wat van m'n ouders als het gaat om grote aankopen. Dat is eigenlijk meer een manier van gespreide betaling; het geld heb ik dan wel maar als ik het dus in 1 klap uitgeef heb ik een tijdje helemaal niks meer.. dus betaal ik steeds in termijnen terug.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 22:15
Verwijderd
Ik moet mijn eigen studie betalen, en dat is nogal veel. Ik had de voorgaande twee jaren daarvoor een lening, maar het liep zo erg op, dat ik het heb opgezegd. Ik gaf het nml meer uit aan leuke dingen (concerten, kleding, digicam ) dan aan mijn studie.

Nu heb ik dus geen lening meer, maar ook een gat van 180 euro per maand. Tja. Ik sta dus wel rood, het loop ook wel op, maar het is niets vergeleken bij die lening. Dus ja, ik doe het liever zo.

Ik geef nu wel minder geld uit, omdat rood staan meer opvalt dan geld lenen. Als je geld leent, geef je het zo makkelijk uit, omdat het gewoon je eigen geld lijkt. Nu zie ik beter de gevolgen ervan enzo.

Het is dus wel zo, dat nu ik rood sta, ik wel naar concerten ga, broodjes koop, kleren koop, uitga, etc.

Mijn tekort wordt zo af en toe eens aangevuld met stufie en salaris, en daarna gaat het weer bergafwaarts. Achja. Meer dan 1000 euro kan ik niet rood staan, dus ergens houdt het nu op
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 22:21
Ninpo Otaku
Ninpo Otaku is offline
Scholier zijn suckt..
Geen studie financiering..
Ik leen nu teveel geld en het is pas helft van de maand..
Ben meestal meer geld kwijt aan het terug betalen aan schulden, dat ik weer nieuwe schulden ga maken ..
Maar zo nu en dan heb ik geen schulden en dan probeer ik met een minimaal budget toch rond te komen (kleding, concerten, uitgaan)..
Oud 18-11-2003, 22:25
Otis
Otis is offline
Ik heb een soort drang om te vaak , te veel kleren te kopen...
elk tussenuur, elke vrije middag grijp ik aan om te winkelen..
Dat werkt dus niet met mijn triestige scholieren-inkomentje vandaar dat ik op de helft van de maand meestal een saldo van 4 euro heb.
Dan ga ik lenen of mijn spaarrekening plunderen.
Ook dit werkt niet.
Ik heb een probleem denk ik.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 22:56
Verwijderd
Ik kan niet rood staan en dat wil ik ook niet.
Ik heb momenten dat ik echt veel uit wil geven, maar meestal hou ik me gewoon in, want anders zit ik de rest van de maand zonder geld. Ik krijg niks van mn ouders, kan ook niks bij ze lenen, ik moet ze zelfs gaan betalen dus ja, aan hun heb ik ook niks
Ik had vroeger weleens dat ik dus snel alles opmaakte, maar nu zowat nooit meer. Ik weet hoe irritant het is en dat ik vaak onzin dingen koop, kan mezelf nu best goed bedwingen.

Ik moet zeggen dat mijn vriendje wel vaak dingen betaald voor me zoals bioscoop, als we ergens gaan eten, concertkaartjes af en toe als ze heel duur zijn. Dat scheelt enorm. Voel me er vaak wel schuldig door, maar hij betaald vaak gewoon vanzelf voor 2 als hij iets besteld. Tuurlijk koop ik ook weleens iets voor hem.

Ik spaar ook elke maand 25 euro via de spaarrekening en ik gooi af en toe wat euro's in een potje. Vroeger haalde ik met gemak gewoon geld van die spaarrekening als ik het nodig had, maar nu is dat niet zo vaak meer het geval, en ik weerhoud mezelf er ook van, ik wil er niet meer aankomen.

Het lukt me dus aardig vind ik

ohja ik betaal zelf mn studie en materialen en kleding en hobby gedoe, alles eigenlijk, behalve huur (nog niet) en avondeten enzo.

Laatst gewijzigd op 18-11-2003 om 23:24.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 23:02
YPrue
YPrue is offline
Ik koop sowieso niks als ik het (op dat moment) niet kan betalen.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 23:22
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
mijn studi "tegemoetkoming" is meestal na het eerste weekend alweer op.. meestal doordat ik nog mensen terug moet betalen ofzo.
maar als mn ouders in een goede bui zijn of het zielig voor me vinden of weet ik wat, betalen ze wel eens een concertkaartje voor me. das eigenlijk ook meer omdat ik niet echt zakgeld krijg.
tot nu toe mocht ik altijd het studi geld houden en betaalden zij mn school, maar omdat ik bijna 18 ben en ze vinden dat ik te lui ben en te weinig presteer moet ik dalijk mn eigen studi gaan betalen.
dat wordt wat.

ik word nergens aan genomen of in mn proeftijd weg gestuurt dus solliciteren heb ik maar opgegeven.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 08:02
Verwijderd
Ik kan niet rood staan, gelukkig.
Soms leen ik wel wat van mijn ouders, maar dat zijn echt hele kleine bedragen, en het komt bijna nooit voor omdat mijn ouders vinden dat je geen geld uit kunt geven wat je niet hebt. Daar ben ik het wel mee eens. Als ik op het nieuws hoor dat er super veel jongeren zijn die (diep) in de schulden zitten, sla ik steil achterover. En dan heb ik het natuurlijk niet over studie-schuld, want dat is weer wat anders.

Ik vind dat je moet leren om zorgvuldig met je geld om te gaan, en te wachten met het kopen van (dure) dingen tot je weer geld hebt. Later ga je toch ook geel lening afsluiten om een computer of een bankstel ofzo te betalen? Ik zou dat iig heel dom vinden
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 08:56
Pan Am
Pan Am is offline
Ik kan gelukkig niet meer rood staan 4 maanden Amerika en een credit card rekening van bijna 3000 dollar later heb ik besloten dat het beter is dat ik niet meer rood kan staan! Maar goed, ik ben nu in Sri Lanka, en ik heb maar vlug 20.000 rupee gepind, omdat ik weet dat mijn telefoonrekening er een dezer dagen afgaat. En dan sta ik dus wel weer rood. Automatische afschrijvingen gaan er wel gewoon af, ondanks dat ik geen geld meer heb. Maar nu heb ik het voor over. Sri Lanka is a once in a lifetime experience die ik voor geen goud zou willen missen.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 09:04
AtHell
AtHell is offline
Ik en schoenen hebben nog niet zo'n hechte band.
Oud 19-11-2003, 09:42
Verwijderd
Ik moet m'n studie volledig betalen plus het ziekenfonds en ik krijg maar 70 Euro studiefinanciering. En ik heb geen bijbaantje. Dus ik moet lenen, maar rood staan heb ik nog niet gedaan door mijn sobere leefstijl. Dat ga ik over een paar jaar wel inhalen
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 10:06
Gwen.
Gwen. is offline
Citaat:
ADHD schreef op 19-11-2003 @ 09:56:
Ik kan gelukkig niet meer rood staan 4 maanden Amerika en een credit card rekening van bijna 3000 dollar later heb ik besloten dat het beter is dat ik niet meer rood kan staan! Maar goed, ik ben nu in Sri Lanka, en ik heb maar vlug 20.000 rupee gepind, omdat ik weet dat mijn telefoonrekening er een dezer dagen afgaat. En dan sta ik dus wel weer rood. Automatische afschrijvingen gaan er wel gewoon af, ondanks dat ik geen geld meer heb. Maar nu heb ik het voor over. Sri Lanka is a once in a lifetime experience die ik voor geen goud zou willen missen.
Jij bent steward of niet?
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 10:07
Fade of Light
Fade of Light is offline
collegegeld:: 1400 euro per jaar
boeken: 300 euro per jaar
ziekefonds: 840 euro per jaar

.... MAar ik weiger rood te staan, dan ga ik wel geld jatten

neh ikk an het nog rooien en redelijke zooi kopen, maar ik heb absoluut geen koopdrang tot spullen. Die bezitterigheid van mensen tegenwoordig is echt triest.

Fight club :RESPECT:
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 10:10
Gwen.
Gwen. is offline
Werkende mensen kunnen natuurlijk "eenvoudiger" rood staan dan studenten of scholieren (die laatste hebben het vaak nog makkelijker dan studenten: pappa en mamma betalen vaak nog alles/veel, en geven zakgeld + de inkomsten van een eventueel baantje) omdat die een vast relatief hoog salaris hebben waarmee ze hun tekort snel weer aan kunnen vullen. Studenten hebben zo weinig inkomsten, en moeten ook nog soms hun eigen studie of boeken betalen (en dat is een hoop geld), dat ze meer moeite hebben om een negatief saldo aan te vullen.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 10:17
Gwen.
Gwen. is offline
Momenteel kan ik niet rood staan. Ook werk ik (nog) heel onregelmatig, maar ben wel van plan daar verandering in te brengen, ik wil namelijk zsm op kamers en als ik dan weken heb met nauwelijks inkomsten kan ik gewoon niet eten. Ik vind rood staan eigenlijk wel een aantrekkelijk idee. Het is een soort lenen van jezelf, en dan denk ik, als ik een week flink werk dan stort ik het snel weer terug (ik werk grijs, krijg dus een gedeelte van mijn salaris wekelijks contant).
Inderdaad, de bezitterigheid van mensen lijkt wel ziekelijk, maar alles is ook flink omhooggegaan qua prijs, behalve dan het salaris, dus we kunnen veel minder kopen dan we "gewend" zijn. Ik heb soms echt een nieuwe cd nodig en een etentje, en nu het winter wordt is een stel schoenen ook geen overbodige luxe en omdat ik soms gewoon geen ruk werk heb ik daar nu het geld niet voor, en misschien over 2 weken wel. En dan is nu rood staan en dan geld storten toch de oplossing? Maar dan ben ik ook bang dat ik telkens meer rood kom te staan. Ik zou btw een maximum van 500 negatief instellen, 1000 kom ik met mijn salaris gewoon nooit uit.
Ik heb wel een spaarrekening maar daar staat 8 € op, ooit geld afgehaald voor een vakantie Griekenland en er is nooit iets bijgekomen. Pff..
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 10:21
Verwijderd
Ik kan niet rood staan. Ik wil niet rood staan. Ik bedel liever bij mn ouders. Maar ik ben zowiso niet erg pro-consumptie maatschappij dus ik probeer me in te houden.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 10:26
Susanne
Susanne is offline
Heb er niet echt last van, weet mijn kleedgeld/salaris goed in te plannen en ik kan ook helemaal niet rood staan op mijn bankrekening dacht ik. Maarja als ik een maandje niet uitkom kan ik altijd bij m'n vader aankloppen, heb ik wel geluk mee dus.
Oud 19-11-2003, 10:41
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Ik sta al drie jaar chronisch rood bij mn bank, verder heb ik oplopende schulden bij de IB groep en bij mn ouders... Dus kleding komt momenteel op de laatste plaats.
Oud 19-11-2003, 10:48
Fortisi
Fortisi is offline
Ik kan momenteel niet rood staan, en ik denk niet dat ik er volgend jaar voor kies om dat wel te kunnen, dat loopt uit de hand bij mij, ik leen nu steeds geld van mijn moeder en ben haar nu al bijna 100 euro schuldig ...
Oud 19-11-2003, 11:03
Verwijderd
Ik kan niet rood staan. Heb het ook nooit gekund. Ik ben opgevoed met de gedachte dat je geld pas dient uit te geven als het daadwerkelijk van jou is. Met andere woorden, ik zal nooit geld lenen, alleen in uitzonderingssituaties (bijvoorbeeld wanneer ik m'n portemonnee vergeten ben en ik wil iets kleins kopen en mijn saldo is ruim voldoende).
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 11:18
Nuck
Nuck is offline
Ik kan niet rood staan. Als ik het niet red met mijn stufi (wat nogal vaak het geval is ), springen mijn ouders bij. Voor kleding of schoenen klop ik dan ook bij mijn ouders aan.
Oud 19-11-2003, 11:46
Overjoyed
Overjoyed is offline
Ik werk zelf ruim voldoende om rond te komen iedere maand, ik zit in havo 5 en heb dus ook vrij weinig kosten aan mijn studie en dergelijke.
Ik bezorg e2 dagbladen, en heb een zaterdagbaantje, mijn inkomen ligt rond de €350 bruto, en mijn uitgaven verschillen.
Sommige kledingstukken krijg ik van mijn ouders, maar het merendeel betaal ik toch het liefst zelf, omdat ik het gewoon kan betalen, dan vind ik eht niet fijn om bij mijn ouders aan te kloppen.
Wanneer ik volgend jaar ga studeren (waarschijnlijk tourisme) wordt het een ander verhaal, ik ga hoogstwaarschijnlijk in Diemen studeren zodat ik thuis kan blijven wonen, dat scheelt al behoorlijk als je het mij vraagt!
Ik koop behoorlijk veel kleding, en bovendien heb ik een kledingsmaak waarbij het prijskaartje vaak schrikbarend is.
Bovendien spaar ik iedere maand rond de 100 euro voor mijn vakantie, waardoor ik aan het eind van het jaar 1000 euro extra heb om van op vakantie te gaan!
Oud 19-11-2003, 12:23
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 19-11-2003 @ 12:03:
Ik kan niet rood staan. Heb het ook nooit gekund. Ik ben opgevoed met de gedachte dat je geld pas dient uit te geven als het daadwerkelijk van jou is. Met andere woorden, ik zal nooit geld lenen, alleen in uitzonderingssituaties (bijvoorbeeld wanneer ik m'n portemonnee vergeten ben en ik wil iets kleins kopen en mijn saldo is ruim voldoende).
En als ik zo graag die schoenen of wat ook zou willen, wacht ik tot het einde van de maand, dan zie precies wat er over is gebleven en wat ik dan alsnog op kan maken. Al moet ik wel zeggen dat ik me vaak moet inhouden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-11-2003, 12:27
biep
biep is offline
Ik kan (gelukkig, mezelf kennende) niet rood staan.
Als ik echt geld nodig heb leen ik het meestal van mijn ouders, en af en toe pas ik op. voor een baantje heb ik niet genoeg tijd meer.
Oud 19-11-2003, 12:51
J-roen
J-roen is offline
Ik heb een lening om mijn collegegeld en andere studiekosten te kunnen betalen. Daarnaast werk ik voor de huur van mijn kamer etc.

Ik kan niet rood staan en wil het ook niet. Heel soms door een automatische afschrijving o.i.d. maar dat duurt meestal niet langer dan een week en is nooit meer dan 50 euro.
Oud 19-11-2003, 13:04
pillbox tales
pillbox tales is offline
Kan niet rood staan. Soms toch best wel lastig, maar het is wel beter zo. Anders zou het waarschijnlijk inderdaad zo gaan dat ik dingen als kleding koop met het idee dat ik "het wel weer een keer terugstort."

Toen k nog vast werk had (eerst een hele zomer en daarna 2 avonden in de week + zaterdag) stond er genoeg geld op mn rekening, k kon kopen wat k wou (niet echt natuurlijk, maar k had altijd wel geld) Tot ik op een dag voor de pinautomaat stond en een melding kreeg dat k een tekort had. Nee! 1000 euro, waar is dat opeens heen? Een keertje hier pinnen, een keertje daar pinnen, cadeautje hier en daar, broek erbij, geld om uit te gaan, video's huren, etentje

Heb nu geen werk meer, krijg 50 euro in de maand zakgeld en eetgeld als k niet thuis ben (Wat nogal vaak voorkomt) Ongeveer 10 euro per week, soms ook meer... Ik moet redelijk veel reizen, krijg gelukkig mn strippenkaarten van mams. Moet nog steeds een abbo afsluiten, maar dat stel k steeds weer uit omdat k over 2 maanden toch mn ov heb.

Straks rijlessen. Krijg ik gelukkig als "cadeautje" (Ik krijg nog iets van 700 euro van mams, maar kreeg t op geen voorwaarde contant van dr , dus dan maar rijlessen.)

Maar zou k dat niet krijgen had ik het toch wel fijn gevonden om hiervoor even rood te kunnen staan.

(Al zou ik dan waarschijnlijk het geld van mn ouders lenen, zodat ik het rustig kan afbetalen, zonder dat ik me er echt druk om hoef te maken.)

Laatst gewijzigd op 19-11-2003 om 13:07.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 13:10
June bug
June bug is offline
Op de 1 of andere manier is het heel lang geleden dat ik bijna geen geld meer had. Ik heb op t moment volgens mij teveel geld, want ik weet niet waar ik t aan uit moet geven.. Maar als ik niks meer heb dan ga ik niet rood staan ofzo.. Gewoon flink balen maar helaas... (heb ook nog nooit rood gestaan)
Oud 19-11-2003, 13:31
Hagel
Hagel is offline
Ik kan niet rood staan, wel heb ik op dit moment een maximale lening bij de ib-groep(sinds 2 maanden). Het plan is echter wel om die lening maar tot eind januari te hebben (en dan zeg ik hem ook ECHT op), ik heb de lening ook niet om kleding etc te kopen maar voor een label waar ik aan mee financier.

Aan het begin van de maand valt het wel op dat ik dan ineens veel boeken en kleding kan kopen van mijn salaris en aan het eind van de maand draai ik elk dubbeltje wel een paar keer om, maar ach, ik kan er wel mee leven. Zolang ik net uitkom met mijn geld vind ik het prima.

Ik werk trouwens elke zaterdag en op dagen wanneer ik geen college heb. Zo heb ik de afgelopen 2 maanden steeds 3/4 dagen in de week gewerkt en krijg ik toch een aardig zakcentje. Toch maar eens gaan sparen

Laatst gewijzigd op 19-11-2003 om 13:36.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 13:34
Verwijderd
Ik kan niet rood staan, maar als ik echt hele mooie schoenen zie ofzo dan haal ik het van mijn spaarrekening af.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 13:41
Reneetje
Reneetje is offline
Ik kan ook niet rood staan maarr als ik heel graag iets wil ga ik ten eerste bij m'n vader vragen of ie even mee gaat shoppen en dan loop ik toevallig langs die schoenen ofzo en dan krijg ik het meestal wel "voor deze ene keer." als dat ook niet echt geweldig uitpakt kan ik het gewoon niet kopen.
Oud 19-11-2003, 13:42
Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
Ik kan niet rood staan(geloof ik).

Magoed, ik sta ook nooit rood omdat ik gewoon een goede beheersing heb.
Als ik nix/weinig heb koop ik ook gewoon nix.
Of ik ga gewoon niet meer naar de stad.
Dat helpt ook wel enigzins.
Oud 19-11-2003, 13:56
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Gelukkig kan ik niet rood staan. Voor je het weet ben je heel je leven aan het afbetalen. Nee, dan leen ik liever wat van een vriend of vriendin, al leen ik liever helemaal niet. Ik leen ook alleen om uit te gaan of op café te zitten, niet voor kledij (of het zou al echt iets hyperuniek moeten zijn).
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 15:10
chaostar
chaostar is offline
Ik geloof dat ik in verhouding met anderen niet zo kooplustig ben. Ik heb altijd meer dan €100 op m'n rekening staan, meestal ligt het rond de €400. Soms zie ik wel dingen die ik onwijs graag wil hebben maar dan spaar ik daar wel voor (mijn voorkeur is meestal niet zo seizoengebonden, dus na een paar maanden is het ook nog wel te koop ).

Op het moment wil ik heel graag een jas hebben van € 275, die ik niet nodig heb en waarschijnlijk niet heel vaak aan zal hebben. Over een paar maanden (als ik het geld bij elkaar heb) kijk ik wel of ik 'm nog steeds wil hebben en of ik het het geld waard vind.
Oud 19-11-2003, 15:24
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
Le Socialiste schreef op 19-11-2003 @ 10:42:
Ik moet m'n studie volledig betalen plus het ziekenfonds en ik krijg maar 70 Euro studiefinanciering. En ik heb geen bijbaantje. Dus ik moet lenen, maar rood staan heb ik nog niet gedaan door mijn sobere leefstijl. Dat ga ik over een paar jaar wel inhalen
Je boft: vanaf januari is de studiefinanciering € 74,11 per maand!!
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 15:33
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
er staat genoeg geld op mn rekening, maar momenteel gaat er iedere maand veel meer af dan er bij gaat.

maar ik heb besloten, na december (de dure maand)
veel minder geld uit te gaan geven.
Oud 19-11-2003, 15:59
Laïs
Laïs is offline
Ik kan niet rood staan want ik heb zo geen kaart,mijn ouders willen niet.
Oe.Ik leen veel van mensen.Juist.Voor eten.
Maar nu begint het al beter te gaan met mijn financiele toestand.
Oud 19-11-2003, 16:37
Breg
Breg is offline
ik wil niet rood staan en leen dus ook geen geld (alleen soms een paar euro als ik geld vergeten ben mee te nemen). En als ik (bijna) geen geld heb, dan kom ik ook niet in de buurt van een winkel.
Oud 19-11-2003, 16:40
feline
feline is offline
Ik kan niet rood staan. Pas kreeg ik een brief over een nieuw soort rekening waar ik wel rood kon staan, maar ik ben er niet geinteresseerd in.

Eigenlijk heb ik altijd wel geld op mijn rekening staan. Ik vind het fijn als ik altijd minstens 50 euro heb. Die 50 euro zal ik dan ook niet uitgeven aan kleding. Sowieso houd ik er niet van om te winkelen als ik minder dan 100 euro heb. Make-up en kleding zijn nooit zo dringend nodig wanneer ik wat minder geld heb en naar de kapper ga ik zelden. Als ik krap bij kas zit, houd ik me gewoon in met geld uitgeven.

Op dit moment zit het weer heel anders: ik heb veel geld, maar geen tijd om te winkelen. Het begint nu al zo erg te worden dat ik er over droom .

Ik zou geld lenen voor belangrijke zaken als huur en eten (nu niet van toepassing). Voor grote uitgaven zou ik alleen geld lenen als ik zeker weet dat het terugbetalen geen problemen op zal leveren.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 17:05
grandmommy
grandmommy is offline
goh, ik ben eigenlijk niet van de bij elkaar passende aankopen. ik krijg geld van mijn ma en daar koop ik een aantal items van, ongeacht ze nou bij elkaar passen of niet. desnoods maak ik er een creatie van die echt totaal met elkaar vloekt, maar daardoor juist ineens weer helemaal goed is. ik ken het probleem rood staan zowiezo niet, want ik heb nooit wat op mijn rekening en denk ik er daardoor niet aan iets met mijn pin te kopen
Oud 19-11-2003, 17:28
Synonym
Synonym is offline
Ik heb er voor gezorgd dat ik niet rood kan staan. Anders sta ik zo diep in de schulden dat ik het allemaal niet meer terug kan betalen. Dan maar een paar weken niet uit. Maar ik heb echt een gat in m'n hand. Zodra m'n salaris is binnengekomen kan ik echt alles gaan kopen... Maakt niet uit wat. Bah...
Oud 19-11-2003, 17:52
Verwijderd
Ik kan rood staan en sinds kort doe ik dat dan ook, maar alleen als ik weet dat er die maand meer geld binnen komt dan ik dat ik rood sta. Het is toch wel erg aantrekkelijk... zie je iets wat je wil en dan pin je gewoon. Maar het is ook wel erg makkelijk... als je geen geld meer hebt om een taxi te nemen dan pin je even wat geld en kom je toch nog makkelijk thuis...

Eigenlijk ben ik helemaal geen voorstander van lenen, nu sta ik iets van 25 euro rood met 70 euro in mijn portemonnee en studi is onderweg...
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 18:09
Divina Flor
Divina Flor is offline
Ik heb geen idee of ik uberhaupt rood zou kunnen staan. Maar ik was ook niet van plan het zover te laten komen. Als m'n kleedgeld op is dan is het simpel; geen kleren kopen. Wil ik dan iets toch erg graag hebben dan betaal ik het van m'n spaargeld.

Ik vraag me af waarom een gemiddelde scholier rood zou staan.. - als je normaal bedrag aan kleed- en zakgeld krijgt en je ouders noodzakelijke dingen vergoeden -
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 19:07
Verwijderd
ik kan ook niet rood staan (dat heb ik maar ff aangevraagd anders gaat het niet goed)
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 20:05
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik weet niet of ik rood kan staan, het gebeurt nooit.

Maar ik zou niet doorgaan met nutteloze dingen kopen als ik ooit richting rood zou gaan. Dat kan ook wel weer even wachten.

Als ik ga lenen is het echt voor belangrijke dingen
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 20:10
Divina Flor
Divina Flor is offline
Lenen zou ik ook alleen doen als het om erg belangrijke dingen zou gaan. Maar daar is nu nog geen sprake van.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 21:59
de ijsprinses
de ijsprinses is offline
Mijn ouders betalen mijn studie en ik woon nog thuis dus ik heb nog geen vaste lasten. Ik heb sinds een paar maanden werk waar ik veel mee verdien, nu maak ik mijn stufi die ik had als zakgeld/kleedgeld over op mijn moeders rekening. Das dus het enige. Ik sta dus niet rood, en daar hoef ik niet echt moeite voor te doen. Ik spaar nu liever een deel zodat ik geld heb als ik die huur wel moet gaan betalen.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 22:03
frozenfountain
frozenfountain is offline
Ik kan niet rood staan. Als ik echt iets leuks zie, dan haal ik het van m'n spaarrekening
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 12:03
Verwijderd
Ik kan ook niet rood staan. Dat leek me het veiligste voor mijzelf. Het vervelende is dat mijn ouders me vorig jaar de toegang tot mijn spaarrekening hebben ontzegd, omdat ik die toen in 1x leeggeplunderd had. :/ Ik werk niet en krijg weinig studiefinanciering, dus ik ben inderdaad aangewezen op pappie en mammie voor mijn kleding en dergelijken. Ik krijg dus ook gewoon kleedgeld en als ik het daar niet mee red springen mijn ouders ook nog weleens bij. Soms voel ik me daar wel een beetje schuldig over, maar ik weet zelf ook dat ik weinig tijd heb om te werken. Ik moet 4 dagen in de week van 9 uur tot minstens 5 uur naar Utrecht [School+stage] en woon in Rotterdam. Mijn vrije dag besteed ik volkomen aan school en dergelijken. Het weekend is dan een mogelijkheid, maar ik blijf van mening dat ik daar echt mijn rust nodig heb, anders zou ik gek worden. Dit jaar is het wel heel dramatisch allemaal, volgend jaar heb ik veel meer tijd dus hoop ik dat die afhankelijkheid van mijn ouders ook minder word.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten