Oud 26-11-2003, 15:27
Carl Johnson
Carl Johnson is offline
Ik wil een nieuwe pc kopen en ik zag deze packard bell in een leuke aanbieding.

Specificaties:
Desktop behuizing • AMD Athlon™ 3000+ processor • 512 MB DDR-RAM geheugen • 128 MB ATI Radeon 9600 videokaart • 120 GB 7200 rpm harddisk • 16-speed DVD-ROM & DVD +/- Rewriter multidrive • Soundblaster compatibel geluidskaart • Storm 2+1 luidsprekers • 56 Kbps V.92 modem • 10/100 Mbps Ethernetkaart • 2x FireWire interface • Draadloos design toetsenbord • Draadloze muis • 4x USB, interne 6-in-1 kaartlezer & TV-Out • 12 Maanden garantie aan huis • Dit artikel wordt standaard geleverd met Packard Bell Ft1700 17" Lcd Panel
MS Windows XP Home NL - SP1, Microsoft Works 7.0 (word en excel compatibel), Scrabble, Power DVD 4.0 XP, Music & Video maker G6 OEM, Photo Explorer 7.0 SE, Civilization 3, Photo Express 4.0 SE, Freddi Fish 4, Downtown Run, Record Now DX, Norton Internet Security 2003, NEW DJ, Splinter Cell, MS Word 2002, Picture It Photo 7.0, Encarta Winkler Prins Standaard 2003, Autoroute

Prijs: 1699,00

plaatje:

Nou is mijn vraag, is dit een goede keuze?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-11-2003, 15:44
Orion16
Orion16 is offline
Nee, wat het is een spuuglelijke kast en het blijft Packard Hell. En best wel prijzig, ook nog.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 16:06
Carl Johnson
Carl Johnson is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 26-11-2003 @ 16:44:
Nee, wat het is een spuuglelijke kast en het blijft Packard Hell. En best wel prijzig, ook nog.
of het design mooi of lelijk is hoef jij niet te beslissen. ik wil weten of de kast een goede inhoud heeft en of die inhoud met de prijs overeenkomt. En wat is er zo kut aan packerd bell?
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 16:15
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
tja...? schreef op 26-11-2003 @ 17:06:
of het design mooi of lelijk is hoef jij niet te beslissen. ik wil weten of de kast een goede inhoud heeft en of die inhoud met de prijs overeenkomt. En wat is er zo kut aan packerd bell?
Packard Hell.. altijd problemen mee. het zijn gewoon brakke n00b- systemen en de Windows-installatie is bij voorbaat al vervuild door de tonnen -vaak overbodige- software die ze erop hebben gezet.

En ik vind dat witte model erg melkpak-achtig en plastic achtig aandoen. Vind je dit niet veel meer hebben dan, zo'n mooie Dell? Als je toch persé een merk-pc wilt kun je beter voor een Dell gaan.

Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 16:17
Carl Johnson
Carl Johnson is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 26-11-2003 @ 17:15:
Packard Hell.. altijd problemen mee. het zijn gewoon brakke n00b- systemen en de Windows-installatie is bij voorbaat al vervuild door de tonnen -vaak overbodige- software die ze erop hebben gezet.

En ik vind dat witte model erg melkpak-achtig en plastic achtig aandoen. Vind je dit niet veel meer hebben dan, zo'n mooie Dell? Als je toch persé een merk-pc wilt kun je beter voor een Dell gaan.

[afbeelding]
Ik zal eens op de Dell site gaan kijken, bedankt
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 16:18
Orion16
Orion16 is offline
Ik wacht eerlijk gezegd nog op 'n reactie van Enlightenment die hier een veel beter en goedkoper -kloon- systeem post.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 16:19
Carl Johnson
Carl Johnson is offline
of deze misschien?

Headstart Pentium® 4 2.80 GHz HT

Desktop behuizing • Intel® Pentium® 4 processor 2.80 GHz 512 kb HT • 512 MB DDR-RAM 333 MHz geheugen • Front Side Bus 800 Mhz • 128 MB DDR ATI Radeon 9200 videokaart + TV out • 120 GB 7200 rpm harddisk • 16x48 DVD speler • 4X DVD+/- RW combodrive • 6-kanaals audio • 56k intern PCI modem • 10/100 Mbps Fast Ethernet • USB; Multicard reader • IEEE 1394 Firewire Aansluiting • Windows XP Home Edition & Microsoft Works • Suite 2003/ Plus XP Digital Media Edition • 24 Maanden garantie, waarvan 12 maanden aan huis • Dit artikel wordt standaard geleverd met Internet toetsenbord + muis (kabel), Logitech s3-330 subwooferset, Acer 17" LCD Panel Wit

voor 1729,00
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 16:27
Orion16
Orion16 is offline
Ploatje? Ik ben altijd wel nieuwsgierig naar desktopbehuizingen, zijn vaak ook mooi vind ik zelf als je verder later niet veel wilt gaan inbouwen.

Maar mijn commentaar:

Windows XP home zuigt; je kunt beter Pro nemen;
Matige videokaart.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 16:38
Carl Johnson
Carl Johnson is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 26-11-2003 @ 17:27:
Ploatje? Ik ben altijd wel nieuwsgierig naar desktopbehuizingen, zijn vaak ook mooi vind ik zelf als je verder later niet veel wilt gaan inbouwen.

Maar mijn commentaar:

Windows XP home zuigt; je kunt beter Pro nemen;
Matige videokaart.
de goede xp heb ik hier al thuis liggen, en de pc hoeft niet de nieuweste en zwaarte spellen te kunnen draaien

Ik gebruik mijn pc voor school (alles wat met multimedia te maken heeft) en gebruik dus redelijk zware programma's. soms ook tergelijkertijd. Ook heb ik altijd wel msn, kazaa, soulseek of wat dan ook draaien. In ieder geval de 3d kaart hoeft niet perse zware spellen aan te kunnen.

plaatje:

Laatst gewijzigd op 26-11-2003 om 16:45.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 17:12
Koen
Koen is offline
Je had de Aldi pc moeten kopen woensdag. Betere specs dan wat je nu neerzet voor minder geld.

Maar omdat je daar nu niks meer mee opschiet wordt 't idd wachten op de eerste gek die weer een hele lijst neerzet.

Misschien vast handig om te vermelden wat je er mee wilt doen en wat je budget is?
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 17:43
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
tja...? schreef op 26-11-2003 @ 17:38:
de goede xp heb ik hier al thuis liggen, en de pc hoeft niet de nieuweste en zwaarte spellen te kunnen draaien

Ik gebruik mijn pc voor school (alles wat met multimedia te maken heeft) en gebruik dus redelijk zware programma's. soms ook tergelijkertijd. Ook heb ik altijd wel msn, kazaa, soulseek of wat dan ook draaien. In ieder geval de 3d kaart hoeft niet perse zware spellen aan te kunnen.

plaatje: [afbeelding]
Da's al beter. En wat Koen zegt, ga voor die Aldi-PC! Ik heb er al zoveel goede dingen over gehoord maar je moet er wel snel bijzijn.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 18:21
nofi
nofi is offline
voor 1700 euro moet je denk ik wel een mooiere pc in elkaar kunnen draaien. Maar, bedenk eerst eens wat je pecies met je pc wil. Speel je veel games? veel mulitask dingen? die-hard fotoshoper? Of is een beetje msnn genoeg voor je?

Voor elk van deze doelen zijn er weer andere dingen belangrijk. Als je een beetje behoorlijk wil gamen zou ik persoonlijk geen 9600 (non-pro) nemen. En een 3000+ heb je echt niet nodig als je alleen maar een beetje msnnd, dan kan je van dat geld beter een aantal kraten bier kopen en een feestje geven!
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 18:32
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
tja...? schreef op 26-11-2003 @ 17:19:
of deze misschien?

Headstart Pentium® 4 2.80 GHz HT
Hahhahaha, maakt Headstart nog steeds computers joh?
Ik heb nog wel eens zitten kloten met een xt van ze..

Maar wel een beetje duur.

Doe het zo:
Koop een goede monitor
Koop goed invoerapparatuur (muis, toetsenbord)
Koop een kast met inhoud.

Niet alles bij elkaar, want een goede monitor gaat veel langer mee dan de gemiddelde computer. Een beetje kwaliteitsscherm is ook fijner voor je oogjes.
Zal ik eens vragen waar de bovenbuurman met z'n bedrijf'm voor kan leveren?
Oud 26-11-2003, 19:11
Koen
Koen is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 26-11-2003 @ 18:43:
Da's al beter. En wat Koen zegt, ga voor die Aldi-PC! Ik heb er al zoveel goede dingen over gehoord maar je moet er wel snel bijzijn.
Denk niet dat je nu nog ergens aan een Aldi Pc kan komen.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 23:56
Carl Johnson
Carl Johnson is offline
Het probleem is dat ik geen geld heb en zo'n aanbieding wil nemen waar je na 10 maanden ofzo kan betalen. Dat kan dus alleen met die complete pc's.

Waar ik mijn pc voor gebruik: Photoshop, Illustrator, 3d software (cinema 4d), Flash, Adobe premiere, MSN, Internet, Muziek, soms ook spellen maar het is niet nodig dat ik de nieuwste en zwaarste spellen kan draaien want ik ben geen echte gamer ofzo.

Waar t om gaat is dat de pc snel is en dat ik meerdere (of zelfs alle ) van deze programma's tergelijkertijd kan gebruiken.

Wat ik er per se in wil hebben:
-een dvd brander
-een grote harde schijf

Een 17 inch monitor is voor mij een vereiste en een plat scherm zou leuk zijn.

Laatst gewijzigd op 26-11-2003 om 23:59.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 10:14
Enlightenment
Enlightenment is offline
Dat Packard Bell systeem lijkt akelig veel op het Game-systeem dat ik op m'n website heb staan:
http://www.fluffles.net/computers/hardware/#10012

Enig verschil is dat hierbij de nieuwe 400MHz versie processor gebruikt wordt, je DDR/400 merkgeheugen hebt en de videokaart de Pro versie is ipv de gewone. Maar hier zit geen toetsenbord/muis bij, evenmin een Windows XP licentie. En je moet het systeem zelf samenstellen. Wat wel zo is, is dat Packard Bell een enorme hoeveelheid bloatware en zelfs spyware op de computer zet, en je krijgt er geen echte winxp cd bij, alleen een restore cd waar deze bloat ook al in zit.

Maar als je geen gamer bent, hoef je niet zo'n dure videokaart, maar volsta je met een GeForce 4 MX440SE voor 44 euro.

Je zou een 160GB Serial-ATA hardeschijf kunnen nemen voor 156 euro, dat is een behoorlijk snelle HDD (80GB platters).

De HCC-dagen komen eraan, je zou ook hier op zoek kunnen gaan naar onderdelen. Maar je hebt zo natuurlijk geen financieringsregels.
Oud 27-11-2003, 15:49
Carl Johnson
Carl Johnson is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 27-11-2003 @ 11:14:
Dat Packard Bell systeem lijkt akelig veel op het Game-systeem dat ik op m'n website heb staan:
http://www.fluffles.net/computers/hardware/#10012

Enig verschil is dat hierbij de nieuwe 400MHz versie processor gebruikt wordt, je DDR/400 merkgeheugen hebt en de videokaart de Pro versie is ipv de gewone. Maar hier zit geen toetsenbord/muis bij, evenmin een Windows XP licentie. En je moet het systeem zelf samenstellen. Wat wel zo is, is dat Packard Bell een enorme hoeveelheid bloatware en zelfs spyware op de computer zet, en je krijgt er geen echte winxp cd bij, alleen een restore cd waar deze bloat ook al in zit.

Maar als je geen gamer bent, hoef je niet zo'n dure videokaart, maar volsta je met een GeForce 4 MX440SE voor 44 euro.

Je zou een 160GB Serial-ATA hardeschijf kunnen nemen voor 156 euro, dat is een behoorlijk snelle HDD (80GB platters).

De HCC-dagen komen eraan, je zou ook hier op zoek kunnen gaan naar onderdelen. Maar je hebt zo natuurlijk geen financieringsregels.
Ik heb hier thuis wel een normale winxp, dan zou ik die pakcerd bell toch kunnen formateren en de 'schone' xp erop zetten?
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 16:31
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
tja...? schreef op 27-11-2003 @ 00:56:
Het probleem is dat ik geen geld heb en zo'n aanbieding wil nemen waar je na 10 maanden ofzo kan betalen. Dat kan dus alleen met die complete pc's.
Dan koop je geen PC.
Oud 27-11-2003, 16:58
Verwijderd
Kan je de financiering niet regelen met je ouders? Dan heb je namelijk wat meer mogelijkheden.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 17:36
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Koen schreef op 26-11-2003 @ 20:11:
Denk niet dat je nu nog ergens aan een Aldi Pc kan komen.
Tenzij Aldi weer met een nieuwe aanbieding komt.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 18:31
Carl Johnson
Carl Johnson is offline
Mijn ouders werken me nu zo hard tegen dat het waarschijnlijk helemaal niet door gaat...daar heb je wat aan als je zo'n ding nodig hebt voor je opleiding..in ieder geval bedankt
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 18:33
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
tja...? schreef op 27-11-2003 @ 19:31:
Mijn ouders werken me nu zo hard tegen dat het waarschijnlijk helemaal niet door gaat...daar heb je wat aan als je zo'n ding nodig hebt voor je opleiding..in ieder geval bedankt
Klote, maar heb je wel eens gedacht om je oude PC te upgraden? Wat voor systeem heb je nu?
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 19:40
Carl Johnson
Carl Johnson is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 27-11-2003 @ 19:33:
Klote, maar heb je wel eens gedacht om je oude PC te upgraden? Wat voor systeem heb je nu?
dat weet ik dus niet helemaal..maar t is een kut systeem en ik heb geen zin om er nog geld in te steken. Dus dan word het maar sparen of geen nieuwe pc..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten