Oud 26-11-2003, 17:26
blueeyes_jochie
blueeyes_jochie is offline
Hoi mensen,

Iemand ervaring met laseroogoperatie?!

Ik heb nu weer al 3 jaar lenzen en daarvoor had ik een tijdje een bril, maar ik wil van al dat gedoe af.. Ik heb nu bijna -5 en het lijkt mij ook wel eens leuk om wakker te kunnen worden en dat ik dan gelijk zou kunnen zien... Het lijkt me leuk om geen pijn te hebben van mijn ogen wat ik nu ontzettend weer heb. Dit komt door de winter (verwarming, droge lucht, etc) en dit doet mijn schoolprestaties niet altijd evenveel ten goede! Maar heeft iemand er toevallig ervaring mee en kan er misschien wat meer over vertellen, graag! En wat zijn de risico`s eigenlijk?! Al moet ik dat natuurlijk ook nog zelf onderhoren maar ik wilde het alvast eens even weten.. Oh ja ben nu 17 en wordt binnenkort 18!... Misschien van toepassing
Oud 26-11-2003, 18:46
maanmeisje17
maanmeisje17 is offline
Hai.. handig topic, mijn moeder wil het ook laten doen dus kan ik dit meteen eventjes doorbrieven...
Min vriend heeft het ook laten doen, ik zelf niet, dus weet er niet heeeeeel erg veel van af.
Ik weet in ieder geval dat de ingreep zelf zo ongeveer pijnloos schijnt te zijn, maar de dagen erna je er wel last van kan hebbe. ( dit kan natuurlijk voor iedereen anders zijn ) En dat je het halfjaar na de operatie niet in de zon mag met je ogen. Dit is misschien handig om mee te nemen als je besluit wanneer je het laat doen, dus niet vlak voor je zomervakantie misschien.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 18:53
juno
juno is offline
Je kunt niet van min 5 naar nul, helemaal precies uitkienen kunnen ze het niet. Dar geven ze geen garantie op hoor!

Verder heb je twee procent kans op permanente blindheid door complicaties. Twee op de honderd mensen ziet na afloop helemaal niks meer. En daar is niets meer tegen te doen. Die mensen hebben ogen die verkeerd reageren op de ingreep, en ze kunnen niet van tevoren bepalen of jij tot die groep hoort.

Weet wat je doet.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 19:15
blueeyes_jochie
Damn kijk daar ben ik dus bang voor wat hierboven gezegd wordt!? Maar ik zou het dolgraag willen.. Met lenzen sukkelen is ook niet altijd alles, neem dat maar van mij aan! Echt je wordt er sneller moe van, je concentratievermogen neemt af, etc.. Ik heb er al gedacht op per oog te laten doen dan wordt de kans ook minder.. Klinkt misschien stom maar als ik dan aan een oog blind wordt dan heb ik het ander nog!? Of is dit maar iets vaags?! Nog iemand die er misschien ervaring van heeft?! Al bedankt voor de reacties en ja Maanmeisje misschien kan het wel een handig topic worden voor mij, voor je moeder en wie weet voor anderen.. ...
Oud 26-11-2003, 19:20
Sven
Sven is offline
Volgens mij moet je 25 zijn om in aanmerking te komen voor een laserbehandeling..

Mn vader heeft een week geleden zn ogen laten laseren, hij had er superveel last van.. kon absoluut geen licht verdragen.. nu gaat het al weer wat beter, ze hadden bij hem de pijnlijke versie uitgevoerd waarbij een stuk van je oog wordt afgeschraapt
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 19:24
blueeyes_jochie
Auw.. Nou wens hem de beterschapjes en hou ons op de hoogte!! Oh jaaa mijn opticien die zelf een laseroogbehandeling optiek heeft in het ziekenhuis van Oostburg zei dat hij zelfs al een meisje van 17 heeft gelaserd.. Het is wel zo dat jongens nog wat langer moeten wachten omdat ze wat later volwassen zijn
Oud 26-11-2003, 19:25
Sven
Sven is offline
aw.. ja je sterkte mag de laatste jaren niet meer zijn veranderd..

Waar mn vader het liet doen hebben ze trouwens wel een sterkte van 0 gegarandeerd, met zo nodig een nabehandeling om dat als resultaat te krijgen.. zonder extra te betalen uiteraard
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 19:31
blueeyes_jochie
Jop de sterkte moet een jaar gelijk zijn dat klopt! En waar heeft je vader het laten doen en waarom?! (als ik dat mag vragen/en of toegestaan is!?)
Oud 26-11-2003, 19:35
Sven
Sven is offline
Uhh.. ik weet niet hoe het heet Maar het is iig een laser kliniek in Amsterdam.

Mja vroeger had hij lenzen, en toen dat op een gegeven moment steeds vaker ging irriteren was hij sinds een paar jaar weer aan de bril.. en dat was hij ook behoorlijk zat.. dus vandaar maar gaan laseren
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 21:20
mistral
mistral is offline
Ik ben 16 en wil het ook. Ik heb nou al ongeveer11 jaar een bril. Mij werd verteld dat je ogen uitgegroeid moeten zijn, en dat is ongeveer op je 21 ste. Bij de oogarts liggen van die folders over laseren, misschien kun je die eens halen en doorlezen, er staat ook in hoe het in z'n werk gaat.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 22:30
Marcade
Marcade is offline
Je ogen moeten idd. uitgegroeid zijn. Zelf zit ik er ook soms aan te denken. Maar wat mij vooral tegenhoud is dat het volgens mij nog behoorlijk duur is (?)
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 07:48
Gothic
Gothic is offline
De ogen apart doen kan je idd doen, dat heeft een kennis van mij ook gedaan... Als het fout gaat, heb je iig nog een oog over.
Oud 27-11-2003, 08:41
Verwijderd
Wat het probleem met laseren is, dat je het maar een kant op kan doen. Stel je hebt -5 en +5 dat kan dus, dan kan je maar een kant op laseren. Dat probleem heeft mijn vader nu, veraf of dichtbij. Maar permanenten blindheid lijkt mij sterk, het zou wel kunnen maar dat is geeen 2%, heb er nog nooit iets van gehoord. Hoe wil je dit trouwens gaan betalen?
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 08:52
simsalabim
simsalabim is offline
Ben ook wel benieuwd naar de kosten van zoiets.
Ik kan zelf niet tegen mijn lenzen (en vooral rond deze tijd bestaat mijn leven alleen maar uit droge/ geirriteerde ogen). En het is echt heel vervelend, je ergert je onder toetsen etc, wat dus niet echt bevordelijk is.
Mijn bril wil ik niet graag op, omdat ik me er simpelweg niet fijn bij voel. Ook lig ik minder fijn etc.

Op den duur zou ik best zo'n operatie willen. Maar is het niet zo, dat je ogen altijd nog van sterkte kunnen veranderen? Mijn ogen zijn 1 jaar hetzelfde gebleven en toen een kwart achteruit gegaan (weliswaar 1 kant)...
Oud 27-11-2003, 11:21
Verwijderd
Ik ben zelf ook wel geinbtereseerd in zo'n behandeling. Ik loop al 16 jaar met een bril (voor lenzen zijn mijn ogen niet geschikt)
Maar wat ik me toch afvraag, is hoelang zo'n behandeling blijft werken.
Wat nou als je na 20 jaar (oid) blind wordt ofzo? okee, dit is wel een heel erg voorbeeld van wat er zou kunnen gebeuren, maar ik denk dat ik nog maar eventjes wacht tot er iets meer bekend is over de gevolgen van zo'n behandeling
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 11:26
Inf3sted Funk
Inf3sted Funk is offline
wat ook een probleem is, is dat als je eenmaal gelaserd bent en je ziet weer goed, je ogen alsnog weer slechter kunnen gaan worden, het is geen garantie dat je altijd goed blijft zien
Oud 27-11-2003, 11:59
blueeyes_jochie
Zo`n operatie is inderdaad vrij prijzig... De verschillen in prijs zijn enorm bij de klinieken bij de ene kliniek is het voor 2 ogen rond de 2000 Euro en bij sommige is het zelfs 4000 Euro voor 2 ogen.. Maar heb je er al bij stil gestaan dat lenzen ook evenveel kost of meer als je die heel je leven houdt?! Ik betaal voor mijn lenzen + vloeistof rond de 300 Euro nou na 10 jaar heb ik zeker zo`n oog operatie verspild aan lenzen.. Je ogen gaan na verloop van tijd weer achteruit maar dat komt omdat je ouder bent en inderdaad als je de ouderdom hebt bereikt moet je waarschijnlijk weer een bril aanschaffen maar je hebt dan wel 40 jaar zonder bril gezeten of lenzen wat echt veel voordelen en gemak geeft!
Oud 27-11-2003, 12:06
*lieve_steph*
*lieve_steph* is offline
Mijn moeder heeft haar ogen ook laten laseren, en geloof mij... De kans dat je vollegig blind wordt ofzow is 0,0001 %. En ookal heb je -5... Er kan altijd gelaserd worden... Pas als je odner de -10 zit is er een kans dat je niet volledig op de 0 komt...
En volgens mijn moeder (die inmiddels ook bij zo'n laserkliniek werkt) zit er geen min leeftijd aan.... Duszzzz En wat de kosten zijn enzow weet ik niet... Maar wat ik wel weet, is dat in het Duitsland goedkoper is, handig als je bij de grens woont
Maar jah... Als jullie nog vragen hebben, moeten jullie t maar vragen.. Dan zou ik t vragen aan mn moeder

*KUSJE*
Oud 27-11-2003, 14:56
Verwijderd
Ik zat er ook over na te denken, maar er zijn zo te zien genoeg minpunten aan zo'n behandeling...
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 16:59
blueeyes_jochie
Hahaha maar jullie moeten eens slim nadenken wacht hier ik neem een voorbeeldje ik heb weeklenzen en daar doe ik dan 2 weken meej fff een kleine berekening wat me dit op een jaar kost + vloeistof (pak maar een gemiddelde prijs) Acuveu (Johnson & Johnson) weeklenzen koop ik in een verpakking van 24 paar dat is dus 12 weken.. Zo`n lenzen pakje kost rond de 170 Euro.. Ik doe met weeklenzen, twee weken dus dat is keer 2.. 24 weken kan ik er dus mee doen! Dus zeg maar 24 keer 2 (voor ong een jaar)= 340 Euro en dan nog de vloeistof dat kost ook rond de 15 Euro en dit heb je ook 4 a 5 keer per jaar nodig dus ruim genomen (100 Euro) Nou dan ben je dus voor een jaar lenzen en vloeistof een bedrag kwijt van 440 Euro.. Dus als je rond de 7 jaar lenzen heb gedragen met veel tranen (of eigenlijk nou juist niet omdat je ogen alsmaar zo droog zijn) dan heb je dus een laseroperatie eruit gehaald wat zeg maar gemiddeld 3000 Euro kost voor 2 ogen tesamen.. En dan ben je er 40 jaar vanaf.. Wat is fijner!?
Oud 29-11-2003, 01:36
G.D.Z
G.D.Z is offline
kan je ook je ogen laten laseren met een lui oog ???? ik zie der bijna niks mee, en er kan dus geen lens/bril voor een lui oog.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 10:42
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
In Istanbul zit het oogziekenhuis van Europa en daar doen ze twee ogen voor 1500/2000 Euro volgens mij.

Je moet wel ouder zijn dan ongeveer 23 jaar want als je het op je 17 ofzo doet dan ben je nog in de groei dus je ogen ook en als je ogen nog doorgroeien zeg maar dan worden ze dus ook slechter.

Je kan wel van -5 naar 0 gelijk geen probleem mee. De mensen die slecht zien hebben een soort vliesje op hun oog en dat wordt er dus met een laser vanaf gehaald.

Nadat je geopereerd ben zitten je ogen een dag in het verband en mag je niet naar buiten. En voor de rest natuurlijk in het begin niet in de zon zitten met je ogen, maar verder geen problemen.

Mijn broer heeft ook een laseroogoperatie gehad, en hij ziet nu perfect.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 11:10
Verwijderd
Ik heb er ook over zitten twijfelen om een laserbehandeling te ondergaan. Echter ben ik daar gauw weer vanaf gestapt en heb ik nu lenzen genomen (zie een eerder topic van mij).

De reden dat ik geen laserbehandeling ga doen is het feit dat ik absoluut geen gevaar wil lopen om blind te worden. En aangezien een van mn ogen een aparte cilinderafwijking heeft is die kans er net iets meer.
Wat de opticien mij vertelde is dat ze het afraden omdat er tijdens een laserbenadeling iets wordt weggehaald wat nooit meer terug gezet kan worden. Je zit er als het ware aan vast. Die twee procent kans op blindheid die bestaat echt...

denk er goed over na en laat je zo goed als maar kan beraden door verschillende instanties (niet alleen door een laserkliniek, maar ook de oogarts, de opticien enz.!)
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 11:23
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Ik weet ook wel dat er risico'n aan zo'n behandeling zitten, maar 2 % kans op volledige blindheid is volgens mij te veel: dit was het een aantal jaren geleden, maar de techniek is de laatste tijd echt wel verbeterd.
Ik heb verschillende reacties gehoord op het laseren: bij één iemand was het helemaal goed gegaan en die was echt enorm blij dat hij het heeft gedaan
Bij iemand anders was het de eerste keer niet helemaal goed gegaan en die heeft een tweede behandeling moeten ondergaan om alsnog het gewenste resultaat te behalen

Wat ik trouwens ook ergens heb gehoord is dat als je een laserbehandeling hebt gehad, je geen lenzen meer kan/mag dragen... weet iemand of dit klopt?
Wanneer je ogen na een behandeling toch nog achteruit gaan, zul je dus een bril moeten dragen; een nieuw nadeel dus van de behandeling

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten