Oud 26-11-2003, 14:10
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
bloempjuh schreef op 26-11-2003 @ 15:07:
Een verstoord dag en nachtritme, zo te horen.

@ Leonoor, oke
Nee, want ook al slaap ik overdag niet, kan ik het 's nachts ook niet slapen...
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 14:34
Verwijderd
Citaat:
kleineghcdraak schreef op 23-11-2003 @ 20:00:

Ik ben ook wel vaker gestressd en heel erg bezorgd om anderen maar zodra ik in bed lig kan ik dit allemaal van me afzetten
Nee ik heb geen pfeiffer want ben op super veel gestest
Groetjes esther
Als ik dit zo lees, lijkt het me niet ondenkbaar dat jij overspannen (of iets dergelijks) bent. Veroorzaakt ook vermoeidheid en sluit aan op je gepieker en het feit dat je in bed gaat liggen om niet te piekeren.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 14:46
Aries
Aries is offline
Citaat:
Para! schreef op 26-11-2003 @ 15:34:
Als ik dit zo lees, lijkt het me niet ondenkbaar dat jij overspannen (of iets dergelijks) bent. Veroorzaakt ook vermoeidheid en sluit aan op je gepieker en het feit dat je in bed gaat liggen om niet te piekeren.
sluit zich hier bij aan ...
zorg dat je eens regelmatig wat leuks gaat doen ..
daar krijg je ook energie van

doe je iets psychologisch para ?
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 19:11
kleinedraak
Doe ik iest wat??? Nja kan best daar door komen. De dokter zei ook dat ik niet aan mijn moeiheid moest toegeven en leuke dingen moest gaan doen, mja wat moet ik dan? Gezellig met vriendinnen naar de bios gaan en daar alsnog in slaap vallen?
Ja sporten zou ik misschien wel moeten doen maar ook daar wordt ik errug moe van!
Maargoed ik vind dat dus zo moeilijk om mee om te gaan, vooral dat ik zo als aansteller wordt aangezien Thanx dat jullie me wel serieus nemen,
Liefs Esther

Kan best dat ik alsnog Pfeiffer heb maar iig niet van zoenen want ik ben niet zo'n zoenerd, eerder fobie voor zoenen dus.........
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 19:23
Verwijderd
Citaat:
Aries schreef op 26-11-2003 @ 15:46:
sluit zich hier bij aan ...
zorg dat je eens regelmatig wat leuks gaat doen ..
daar krijg je ook energie van

doe je iets psychologisch para ?
Die vlieger gaat niet altijd op. Soms ben je te moe om leuke dingen te gaan doen.

Nee, ik doe geen opleiding die iets met psychologie te maken heeft, maar ik ben zelf depressief en heb al jaren vermoeidheidsklachten (die dus door mijn psychische gesteldheid veroorzaakt werden).

En kleineghcdraak: je wordt niet als aansteller gezien, maar soms is de oorzaak van een klacht niet duidelijk. Vraag eens aan je dokter of hij denkt dat het verstandig is als je een paar gesprekken hebt met een psycholoog.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 08:46
Verwijderd
Citaat:
Para! schreef op 26-11-2003 @ 20:23:
En kleineghcdraak: je wordt niet als aansteller gezien, maar soms is de oorzaak van een klacht niet duidelijk. Vraag eens aan je dokter of hij denkt dat het verstandig is als je een paar gesprekken hebt met een psycholoog.
Idd, en als daar dan uitkomt dat het daar niet aan ligt, dan heb je ook wat dat betreft een poot om op te staan. En eventueel kan die psycholoog je leren omgaan met het moe zijn (niet lichamelijk, maar geestelijk) en met de mensen die je niet serieus nemen.

Bij mij hebben ze ook een tijdje beweerd dat het psychisch was, mijn moeder en ik wisten zeker dat het dat niet was, maar de huisarts en de arts in het ziekenhuis waren eigenwijs. Nadat ik bij een psycholoog was geweest, bevestigde hij wat mijn moeder en ik al zeiden; dat het niet psychisch was (integendeel juist zelfs ). En ja, toen moesten de huisarts en het ziekenhuis het ook wel geloven.

Van sporten wordt je misschien wel moe, maar van niks doen wordt je ook moe, denk ik. En als je sporten leuk vind, dan is daar ook wat voor te zeggen. Plus dat je dan een reden hebt om moe te zijn en het vaak heel anders moe voelt. Je hoeft niet meteen de elfstedentocht te rijden, begin klein (en houdt het desnoods klein als dat als genoeg voelt), ga een half uurtje per week zwemmen ofzo of weet ik het wat je leuk vindt. En als je daarna moe bent, dan ga je daarna naar bed.

Laatst gewijzigd op 27-11-2003 om 08:48.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 16:57
Ilsetjuh17
Ilsetjuh17 is offline
ME is gewoon een andere benaming voor CVS.
Ze zeggen nu vaker CVS omdat de oorzaak nog niet bekend is.ME/CVS is een verzamelnaam voor allerlei aandoeningen en symptomen.

Er is op internet zat te vinden over ME! => http://me.pagina.nl

en het zou natuurlijk wel kunnen dat je ME hebt, maar voordat ze deze diagnose stellen moeten ze eerst wel heel veel uitsluiten! De meeste doktoren stellen deze diagnose niet zo snel, zeker niet bij jonge mensen (= mijn ervaring).
Er zijn wel doktoren te vinden die allerlei behandelingen proberen en de symptomen op zichzelf behandelen.
Je moet er gewoon eens over beginnen bij je dokter. Kun je kijken hoe hij er over denkt!

Laatst gewijzigd op 27-11-2003 om 16:59.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 17:13
SuperS
SuperS is offline
Citaat:
barbelle schreef op 23-11-2003 @ 20:33:
Het kan ook ME zijn.

ME is een ziekte die gekenmerkt wordt door ernstige vermoeidheid en die het lichamelijk
en het geestelijke functioneren beinvloedt.
De belangrijkste symptomen zijn erge tot zeer erge vermoeidheid, spierpijn, krampen,
verwardheid en slechte concentratie.
De vermoeidheid van een ME patient is niet te vergelijken met de 'gewone' vermoeidheid
die gezonde mensen wel eens voelen na een grote inspanning.
De vermoeidheid van iemand met ME is te omschrijven als lichamelijke uitputting, ze voelen
zich alsof alle energie uit hun lichaam is weggezogen.
Veel ME-patienten hebben last van hoofdpijn, duizeligheid, buikklachten en, misschien nog wel
het meest frustrerende, ze kunnen dingen vergeten die men ze zojuist nog had verteld, ze zijn
vaal ontzettend vergeetachtig en kunnen daardoor slecht nieuwe informatie in zich op nemen.
Hoe meer uitgeput een patient is hoe moeilijker het wordt om helder te zijn en hoe verwarder
en vergeetachtiger de patient is.
Niet alleen fysieke maar ook mentale inspanning kan erge uitputting veroorzaken.

bron:club ME/CVS

Herken je dit?

al die dingen heb ik

hoe gaat dat over?
Oud 27-11-2003, 17:31
Konijn
Konijn is offline
Even voor de duidelijkheid (ik reken op jouw verbetering als ik me vergis, of me niet duidelijk uitdruk, Leonoor)

Ten eerste kun je nooit zelf denken, ik heb al die symptomen, dus dat zal ik wel hebben, nooit! (Zeker niet zo vanaf internet)
En vooral bij ME niet, al die klachten (hoofdpijn, biukklachten, vergeetachtigheid) zijn veel voorkomend.
Bij ME is het ook zo, dat ze eerst andere ziekten uitsluiten, en als er dan niks anders overblijft en alles wijst in de richting, dat ze dàn de diagnose ME stellen.

offtopic: ik ben dus vandaag bij de neuroloog geweest, krijg nog wel EEG + prikkleonderzoek, maar hij verwacht niks. Als er niks uitkomt heb ik dus ME..
Oud 27-11-2003, 17:42
Verwijderd
Citaat:
Ilsetjuh17 schreef op 27-11-2003 @ 17:57:
ME is gewoon een andere benaming voor CVS.
Ze zeggen nu vaker CVS omdat de oorzaak nog niet bekend is.ME/CVS is een verzamelnaam voor allerlei aandoeningen en symptomen.
Dat is een mening, voor zo ver ik weet...want bij me is wel bekend wat het is (iig een aandoening aan de hersenen en het ruggenmerg, volgens een aantal sites ed)...volgens het meeste wat ik lees en hoor dus.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 17:43
Verwijderd
Citaat:
SuperS schreef op 27-11-2003 @ 18:13:
hoe gaat dat over?
Ga voordat je je druk gaat maken, eerst ff langs de dokter om het met hem/haar te overleggen.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 18:31
SuperS
SuperS is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 27-11-2003 @ 18:43:
Ga voordat je je druk gaat maken, eerst ff langs de dokter om het met hem/haar te overleggen.
ikmaak me ook niet druk, ik herken alleen iets en wil weten hoe je daarvan zo snel mogelijk weer beter bent..... beetje vooraf kennis is nooit verkeerd, 'k zeg ook niet dat ik dat heb.
Oud 28-11-2003, 07:03
Verwijderd
Citaat:
SuperS schreef op 27-11-2003 @ 19:31:
ikmaak me ook niet druk, ik herken alleen iets en wil weten hoe je daarvan zo snel mogelijk weer beter bent..... beetje vooraf kennis is nooit verkeerd, 'k zeg ook niet dat ik dat heb.
Ik wilde je niet nog 'downer' maken...maar goed: Over het algemeen niet. Renate Dorrestein ('t was toch die?) is er wel beter van geworden, 't kan ook wel, maar meestal gebeurd het niet.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2003, 08:22
Aries
Aries is offline
Citaat:
Die vlieger gaat niet altijd op. Soms ben je te moe om leuke dingen te gaan doen.

Nee, ik doe geen opleiding die iets met psychologie te maken heeft, maar ik ben zelf depressief en heb al jaren vermoeidheidsklachten (die dus door mijn psychische gesteldheid veroorzaakt werden).

ook lullig zeg hoe komt dat zo ? ( als je 't wil vertellen hoor)
maar moet je je dan niet over die vermoeidheid heenzetten ...
lijkt me dat 't als je depressief bent dat je dan juist behoefte aan wat leuks hebt of niet ?
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 13:35
SuperS
SuperS is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 28-11-2003 @ 08:03:
Ik wilde je niet nog 'downer' maken...maar goed: Over het algemeen niet. Renate Dorrestein ('t was toch die?) is er wel beter van geworden, 't kan ook wel, maar meestal gebeurd het niet.
owja, dankjewel

ben bij mijn eigen huisarts geweest en die zegt dat ik ergens mee zit

ik weet niet waar ik mee zit maargoed, hij zegt dat ik me ergens druk over maak, en dus heeft hij me met huiswerk naar huis gestuurd, dat ik bij mezelf te rade moet gaan wat het is.......

maargoed en mijn bloeddruk was ook te hoog, dus daar moest ik nog een keer 'smiddags voor terug om die nog een keer te laten meten.
Oud 01-12-2003, 14:25
Verwijderd
Citaat:
Aries schreef op 28-11-2003 @ 09:22:
ook lullig zeg hoe komt dat zo ? ( als je 't wil vertellen hoor)
maar moet je je dan niet over die vermoeidheid heenzetten ...
lijkt me dat 't als je depressief bent dat je dan juist behoefte aan wat leuks hebt of niet ?
Je gaat offtopic.

Nee, als je depressief bent, wil je meestal gewoon niks. Ja, op de bank zitten of in bed liggen, maar je hebt dan gewoon geen zin om iets te gaan ondernemen. Zo was het bij mij in ieder geval.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 16:09
Verwijderd
Citaat:
Maar van niks doen ga je je iig niet beter voelen...ook niet als je depressief bent...

Als je zeker weet dat het niet tussen je oren zit ed, blijf volhouden (SuperS bv), ga desnoods een keer naar een psych om te laten 'vaststellen' dat het daar niet aan ligt.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 20:18
SuperS
SuperS is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 01-12-2003 @ 17:09:
Maar van niks doen ga je je iig niet beter voelen...ook niet als je depressief bent...

Als je zeker weet dat het niet tussen je oren zit ed, blijf volhouden (SuperS bv), ga desnoods een keer naar een psych om te laten 'vaststellen' dat het daar niet aan ligt.
als de klachten aanhouden ga ik in ieder geval nog naar een andere doktor voor second opinion..... en daarna naar iemand die kan uitsluiten dat het tussen de oren zit..... maar ik wacht nu gewoon ff af, en als de klachten er volgende week nog zijn ga ik ruzie maken met doktor
Oud 01-12-2003, 20:34
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 28-11-2003 @ 08:03:
Ja, Renate Dorrestein.. ik geloof dat haar boek 'heden ik' heet.

SuperS: maak je geen zorgen, veel mensen herkennen veel van de klachten. Maar succes met de dokter anyway

-edit- http://www.spaink.net/groene/dorrestein.html <- Heden ik van R. Dorrestein -edit-
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 20:38
Verwijderd
Citaat:
SuperS schreef op 01-12-2003 @ 21:18:
als de klachten aanhouden ga ik in ieder geval nog naar een andere doktor voor second opinion..... en daarna naar iemand die kan uitsluiten dat het tussen de oren zit..... maar ik wacht nu gewoon ff af, en als de klachten er volgende week nog zijn ga ik ruzie maken met doktor
Ruzie maken lijkt me wat overdreven, kom je vaak ook niet echt verder mee. Volwassen met iemand praten, iemand duidelijk maken wat jij denkt en wilt, ik denk dat dat beter werkt.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 20:53
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
grl schreef op 01-12-2003 @ 21:34:
Ja, Renate Dorrestein.. ik geloof dat haar boek 'heden ik' heet.
-edit- http://www.spaink.net/groene/dorrestein.html <- Heden ik van R. Dorrestein -edit-
Wow, goede link! Dankje
Dat boek ga ik zeker lezen!
Oud 02-12-2003, 13:51
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Konijn schreef op 01-12-2003 @ 21:53:
Wow, goede link! Dankje
Dat boek ga ik zeker lezen!
Succes met het boek. Ik heb het zelf nog niet gelezen, maar ik wil dat nog wel gaan doen. Ik moet je toch 'waarschuwen' R. Dorrestein is wel een bepaald 'type' zeg maar. Dus waarschijnlijk vind je het boek of heel leuk en interessant of een beetje..hm tja..ik weet niet.. zeurderig misschien, of deprimerend. Nou ja, lees het maar, je merkt het wel.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten