Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik denk dat je ego te hard opspeelt
![]() Wat ik minder vind is dat dit een uiteenzetting lijkt te zijn, een stuk waarin je zo objectief mogelijk en situatie schetst, ten slotte aangevuld met je eigen mening over het geheel. Ik vind dat je met name in het objectieve geval niet goed geslaagd bent. Ik mis feiten, je geeft geen bewijzen voor de dingen die je zegt. Ik vind het allemaal wat te suggestief. Ik zit zelf in principe ook in de 'jongerencultuur' zoals jij die noemt, maar ik heb nog maar erg weinig leraren meegemaakt die echt zo handelen als jij beschrijft. Ik vind dat je veel te generaliserend het lerarenvolk beschrijft, als wel de hele jongerencultuur. Als je echt objectief zou zijn zou je veel dieper in moeten gaan op de varianten van de 'jongerencultuur', veroorzaakt door leeftijd, intelligentieniveau enzovoorts. En zeker bij de leraren zou ik veel voorzichtiger zijn in wat ik zou zeggen, ik kan me echt niet vinden in jouw argument dat veel volwassen zich afvragen waar die goeie ouwe tijd is gebleven, die jij zelfs nog refereerd aan de tijd waarin God in elke zin voor kwam. Mensen van tachtig doen dat, maar die staan hopelijk al lang niet meer voor de klas. Nou goed, mijn commentaar is dus dat je zowel 'de jongeren' als 'de docenten' veel te makkelijk over een kam scheert. Als je wetenschappelijk bewezen feiten voor jouw argumenten kan vinden zal ik mijn mond houden, maar tot die tijd wil ik zeggen dat ik je stuk als een absoluut onbetrouwbare bron beschouw. Goed geschreven, maar niet overtuigend. |
![]() |
||
Citaat:
Dus nu de uitleg. Ik heb een beetje ruzie met mijn leraar. Hij heeft mij er een keer uit gestuurd om een antwoord van mij wat volgens hem "getuigde van zeer weinig respect" en volgens mij gewoon een nonchalant antwoord was. Ik heb dus ook als uitgangspunt voor 'de leerling(en)' mijzelf genomen, en mijn redelijk vriendschappelijke, nonchalante houding tegenover de wereld, en als uitgangspunt voor 'de lera(a)r(en)' mijn nederlands leraar genomen. En dat natuurlijk allemaal een beetje uitvergroot, een beetje cartooneske poppetjes van gemaakt. Met dat beeld in mijn hoofd ben ik gaan schrijven. Dus het is ook gewoon pure propaganda ( ![]() ![]()
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Nietzsche hans01 | 29 | 19-01-2006 16:33 |