Oud 29-11-2003, 16:43
PV
PV is offline
FC Utrecht heeft de KNVB verzocht de wedstrijd van zondag tegen Roda JC uit te stellen, zo meldt Radio M Utrecht. De ploeg telt zo veel zieken dat er geen representatief team op de been gebracht kan worden.

Na de reis naar Auxerre haakten al drie spelers af. Zaterdagmorgen meldden zich nog eens drie man ziek. De KNVB heeft het verzoek van FC Utrecht in beraad.

(van NOS TT pag 663)

Vind je dat de wedstrijd door moet gaan of niet? Ik vind van wel, het aantal zieken/geblesseerden zou geen rol moeten spelen bij het wel/niet doorgaan van een wedstrijd.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-11-2003, 16:51
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Het zou een schande zijn als de wedstrijd door zou gaan.
Vorig jaar heeft Groningen een soort gelijke situatie gezeten, toen had NAC een heleboel zieken/gelblesseerden.
Die wedstrijd is toen wel verplaatst terwijl Groningen een paar jaar terug wel met een veredelt b-elftal moest spelen ondanks protesten van het bestuur van FC Groningen wat dus niks heeft geholpen.
Die wedstrijd ging toen verloren.
KNVB is volgens mij een corrupte bende ofzo

Deze wedstrijd zal wel afgelast worden denk ik, maar de KNVB is het spoor al een paar jaar kwijt, het beleid van Zeist slaat nergens op.
Laten ze maar eens strenge regels maken en er voor zorgen dat iedereen zich eraan houd en welke club dat niet doet moet gewoon gestraft worden.

EDIT: Hoort dit misschien niet beter hier thuis
Oud 29-11-2003, 16:57
PV
PV is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 29-11-2003 @ 17:51:
*knip voor een wat mooiere layout*

Mwah je kan dit zien als een algemene topic over 'wat te doen als er veel geblesseerden/zieken zijn in een team'? hoeft niet perse over de eredivisie te gaan dan.

Ik vind dat je gewoon moet proberen zo veel mogelijk de normale speelkalender te volgen, als er dan wat spelers vanuit lagere elftallen mee moeten spelen, dan moet dat maar. Voorkom je meteen de situatie die jij beschrijft
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 17:07
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
PV schreef op 29-11-2003 @ 17:57:
Mwah je kan dit zien als een algemene topic over 'wat te doen als er veel geblesseerden/zieken zijn in een team'? hoeft niet perse over de eredivisie te gaan dan.

Ik vind dat je gewoon moet proberen zo veel mogelijk de normale speelkalender te volgen, als er dan wat spelers vanuit lagere elftallen mee moeten spelen, dan moet dat maar. Voorkom je meteen de situatie die jij beschrijft

Oke ik zeg al niks meer
Het is idd wel een leuke discussie en ben ook wel benieuwd hoe anderen erover denken.
Mijn mening heb ik reeds gegeven iig.

Idd gewoon zoveel mogelijk het speelschema volgen.
Spelers uit lagere elftallen gewoon mee nemen, die jonge jongens gaan aan 1wedstrijd op het hoogste niveau ook niet dood, dat kunnen ze best hebben.
Er moet iig wel duidelijkheid komen voor als de wedstrijd wel doorgaat want vorig jaar dus die wedstrijd FC Groningen - NAC Breda uitgestelt en dan zou het heel erg krom zijn van de KNVB en moeten ze wel met een hele goeie reden komen om zich eronder uit te lullen.
Maar we zullen zien.

Wanneer is de wedstrijd eigenlijk, vanavond of morgen?
Oud 29-11-2003, 17:10
PV
PV is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 29-11-2003 @ 18:07:
Wanneer is de wedstrijd eigenlijk, vanavond of morgen?
morgen, 14:30

Als het vanavond nog zou zijn zou het een beetje sneu zijn voor Roda supporters die al onderweg zijn, als de wedstrijd niet meer door blijkt te gaan
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 17:13
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
PV schreef op 29-11-2003 @ 18:10:
morgen, 14:30

Als het vanavond nog zou zijn zou het een beetje sneu zijn voor Roda supporters die al onderweg zijn, als de wedstrijd niet meer door blijkt te gaan
Ik heb ook een keer in de trein gezeten opweg naar Roosendaal en bij Breda kregen we te horen dat de wedstrijd werd afgelast.
Het is idd niet echt leuk om te horen

Maar ik hoop dat de KNVB de wedstrijd aflast, anders krijgen ze weer boze mailtjes van Groningse kant en waarschijnlijk van Roda kant.
Oud 29-11-2003, 17:32
tss
tss is offline
ging Groningen-RBC maar niet door
Oud 29-11-2003, 17:33
Ketjing
Ketjing is offline
Als die wedstrijd wordt uitgestelt kunnen alle wedstrijden van Vitesse ook wel uitegsteld worden
Oud 29-11-2003, 17:47
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 29-11-2003 @ 18:33:
Als die wedstrijd wordt uitgestelt kunnen alle wedstrijden van Vitesse ook wel uitegsteld worden
Schaf heel Vitesse dan maar meteen af
Oud 29-11-2003, 17:48
Master of Puppets
Master of Puppets is offline
onzin, gewoon door laten gaan.

anders had ajax ook wel uitstel voor de wedstrijd tegen milan aan kunnen vragen.
Oud 29-11-2003, 17:48
Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 29-11-2003 @ 18:47:
Schaf heel Vitesse dan maar meteen af

wij hebben ook geblesseerde: Knol, Jevric,Amoah. Bob is weg, rankovic geschorst en Martel is gewoon klote. redenen genoeg lijkt me zo
Oud 29-11-2003, 17:52
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Master of Puppets schreef op 29-11-2003 @ 18:48:
onzin, gewoon door laten gaan.

anders had ajax ook wel uitstel voor de wedstrijd tegen milan aan kunnen vragen.
Het was volgens mij een wedstrijd die ik bedoelde in mijn 1ste post tegen Ajax.
Van de club die de geblesseerde spelers heeft is het begrijpelijk dat het proberen een wedstrijd uit te laten stellen.
Maar de KNVB moet nu ff geen gekke dingen gaan doen en die wedstrijd gewoon uitstellen anders is Groningen vorig jaar benadeelt. En is de KNVB nog verder afgedwaalt van hun beleid dan ze al waren.
Oud 29-11-2003, 17:58
PV
PV is offline
wat meer info over deze wedstrijd:

Trainer Foeke Booy van FC Utrecht heeft dankzij een ware griepedidemie niet genoeg spelers over om een compleet elftal op te stellen.

Na de trip naar Auxerre waren onder anderen Jean-Paul de Jong, Michael Lamey en Sandro Calabro geveld door griep. Vanmorgen kwamen daar Joost Broerse, Donny de Groot en Hans van der Haar bij. KNVB-artsen hebben al wat spelers bezocht om te controleren of FC Utrechts verzoek gegrond is.

Booy sprak zaterdag op Radio M Utrecht van een "idiote, uitzonderlijke situatie". "We hebben gewoon de spelers niet," verzuchtte de trainer.

't zal dan wel ervan afhangen wat die artsen zeggen..
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 18:01
houn
houn is offline
Kijk Emilio..jij bekijkt het naar mijn mening van de verkeerde kant.
Dit heeft helemaal niks met Groningen te maken. eerder met Nac, want die zijn dan misschien bevoordeelt t.o.v Utecht nu.(als de wedstrijd wel doorgaat)
Jij zegt dat Groningen vorig jaar benadeelt is. maar: als die wedstrijd gewoon door zou gaan zonder geblesseerden en zieken of wat dan ook, dan hat niemand wat gezegd en als die wel door zou gaan zou Groningen juist bevoordeelt zijn, want ze dan hadden ze tegen een veredelt B-elftal gespeeld, en nu dus gewoon tegen het reguliere elftal.

Ik vind gewoon dat elke wedstrijd door moet gaan want zoiets overkomt elke club een keer. en het is ook veel gemakkelijker voor de knvb. Zo hoeven ze niet elke keer beslissingen te nemen over het wel of niet doorgaan van een wedstrijd. Dus is het ook makkelijker te aanvaarden voor de supporters. Dus ik zeg: gewoon door laten gaan.
Oud 29-11-2003, 18:11
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Ik zeg het idd ook eigenlijk wel heel erg krom.
Maar ik bedoel dus dat Groningen is benadeelt omdat ze een paar jaar terug in een zelfde soort situatie zeten en de wedstrijd toen wel door moest gaan van de KNVB.
Laat dan net de tegenstander Ajax zijn (de vriendjes van KNVB).
En Groningen was op dat moment in goede vorm en dan hoop je idd dat elke wedstrijd doorgaat.
Als die wedstrijd vorig jaar wel was doorgegaan en Groningen had wel gewonnen dan had ik er waarschijnlijk niet mee gezeten, maar geef me dan eens ongelijk als supporter van FCG.
Oud 29-11-2003, 18:30
Verwijderd
De KNVB heeft bondsartsen gestuurd, maar wat het resultaat is is nog onduidelijk (vanavond valt de beslissing).
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 18:41
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Nixje schreef op 29-11-2003 @ 19:30:
De KNVB heeft bondsartsen gestuurd, maar wat het resultaat is is nog onduidelijk (vanavond valt de beslissing).
Dat zei PV idd ook al
Denk dat die bondartsen gewoon zeggen dat die spelers ziek/geblesseerd zijn want van een club als Utrecht mag je toch verwachten dat ze niet zomaar proberen om die wedstrijd te verplaatsen.
Anders zou het wel erg onsportief zijn vind ik.
Oud 29-11-2003, 20:11
PV
PV is offline
Hij gaat gewoon door
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 20:27
Verwijderd
Citaat:
PV schreef op 29-11-2003 @ 21:11:
Hij gaat gewoon door
zo hoort het, ze moeten niet zeuren, elke club komt weleens in moeilijkheden met z'n selectie...
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 20:44
vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Ik vind het aantal spelers dat ze missen nog wel meevallen
Oud 29-11-2003, 20:47
Methuselah
Methuselah is offline
RSCA mist vandaag Jestrovic, Kompany, Aruna, Mornar, Lovré, Zewlakow, Seol, Zane en nog wel 'n speler of 2 waarvan ik nu niet op de naam zou komen en die zouden stuk voor stuk in de basis of op de bank zitten, tel maar uit...

Ondertussen staan we, zelfs met 'n 5-6tal langdurig geblesseerden 6 punten los in de competitie en staan we op de rand van de kwalificatie voor de 1/8 finales van de CL...

It's part of the game, waarom heb je anders reservespelers?
Oud 29-11-2003, 21:06
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 29-11-2003 @ 21:47:
RSCA mist vandaag Jestrovic, Kompany, Aruna, Mornar, Lovré, Zewlakow, Seol, Zane en nog wel 'n speler of 2 waarvan ik nu niet op de naam zou komen en die zouden stuk voor stuk in de basis of op de bank zitten, tel maar uit...

Ondertussen staan we, zelfs met 'n 5-6tal langdurig geblesseerden 6 punten los in de competitie en staan we op de rand van de kwalificatie voor de 1/8 finales van de CL...

It's part of the game, waarom heb je anders reservespelers?
Oa Genk miste bij het bekerduel tegen Heusden ook een hele resume spelers.

Ik vind dat indien er aangetoond wordt dat de groep door hetzelfde virus besmet is geworden, de wedstrijd mag uitgesteld worden. Bv door een voedselvergifteging of wat dan ook;
Oud 30-11-2003, 11:08
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 29-11-2003 @ 22:06:
Oa Genk miste bij het bekerduel tegen Heusden ook een hele resume spelers.
Die spelen gewoon op huurbasis bij H-Z
Oud 30-11-2003, 13:50
PV
PV is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 29-11-2003 @ 22:06:
Ik vind dat indien er aangetoond wordt dat de groep door hetzelfde virus besmet is geworden, de wedstrijd mag uitgesteld worden. Bv door een voedselvergifteging of wat dan ook;
Tja bij hoeveel spelers leg je dan de grens 11 basisspelers en max 4 wisselspelers ofzo die niet ziek zijn?
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 13:56
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Hoeveel gebleseerder heeft Utrecht eigenlijk?
Oud 30-11-2003, 15:20
houn
houn is offline
die utrechtenaren zijn gewoon zeikerds: kijk maar eens naar het elftal: de hele basis staat er gewoon in...en ze winnen dus ook.

hojjj

Laatst gewijzigd op 30-11-2003 om 15:27.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 15:45
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
houn schreef op 30-11-2003 @ 16:20:
die utrechtenaren zijn gewoon zeikerds: kijk maar eens naar het elftal: de hele basis staat er gewoon in...en ze winnen dus ook.

hojjj

Dan heb ik niks gezegd, als de basis spelers gewoon speelden.
Oud 01-12-2003, 06:40
Verwijderd
Citaat:
houn schreef op 30-11-2003 @ 16:20:

hojjj
Nou, ik vind het wel meevallen met dat gezeik. Ze hadden een goed elftal neergezet, maar

'Trainer Booy miste maar liefst twaalf spelers en had dan ook op de reservebank nog maar vier van de zeven wissels over. '

En dat vind ik toch eigenlijk geen gezeik, al stonden er natuurlijk wel een aantal basisspelers gewoon in zoals Bosschaart, Ponk en De Groot.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 08:03
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Als je nog gewoon met 14 spelers kunt aantreden moet het gewoon doorgaan. Gewoon wat piepjonge spelers op de bank, noodgedwongen voor 1 wedstrijd maakt nix uit. En achteraf zijn ze blij dat ze de wedstrijd gespeeld hebben want ze hebben gewonnen.
Oud 01-12-2003, 10:12
houn
houn is offline
Citaat:
Nixje schreef op 01-12-2003 @ 07:40:
Nou, ik vind het wel meevallen met dat gezeik. Ze hadden een goed elftal neergezet, maar

'Trainer Booy miste maar liefst twaalf spelers en had dan ook op de reservebank nog maar vier van de zeven wissels over. '

En dat vind ik toch eigenlijk geen gezeik, al stonden er natuurlijk wel een aantal basisspelers gewoon in zoals Bosschaart, Ponk en De Groot.
Utecht speelde met dit elftal als basis: Ponk, Keller, vd Brink, Zwaanswijk, Shew Atjon, Leitoe, de Jong, Bosschaart, Fujita, vd Haar, De Groot

dan zijn er misschien 2 spelers die geen basisplaats hebben: Keller en de Groot, al kan je natuurlijk zeggen dat Leitoe geen basisspeler is maar hij speelde ook al in de thuiswedstrijd tegen Auxerre. dus ik vind het eerlijk gezegd wel meevallen met die blessures.
Oud 01-12-2003, 13:35
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Nixje schreef op 01-12-2003 @ 07:40:

Op de bank mag in de bekercompetitie in België maar 4 man plaatsnemen: 1 keeper en 3 veldspelers. Dus niet zeuren.
Oud 02-12-2003, 17:48
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 29-11-2003 @ 17:51:
Het zou een schande zijn als de wedstrijd door zou gaan.
Vorig jaar heeft Groningen een soort gelijke situatie gezeten, toen had NAC een heleboel zieken/gelblesseerden.
Die wedstrijd is toen wel verplaatst terwijl Groningen een paar jaar terug wel met een veredelt b-elftal moest spelen ondanks protesten van het bestuur van FC Groningen wat dus niks heeft geholpen.
Die wedstrijd ging toen verloren.
KNVB is volgens mij een corrupte bende ofzo

Deze wedstrijd zal wel afgelast worden denk ik, maar de KNVB is het spoor al een paar jaar kwijt, het beleid van Zeist slaat nergens op.
Laten ze maar eens strenge regels maken en er voor zorgen dat iedereen zich eraan houd en welke club dat niet doet moet gewoon gestraft worden.

ja vorig jaar toen heb ik erg gelachen heel groningen kwaad maar ik begrijp wel dat ze kwaad waren hebben ze volledig gelijk in en de KNVB heb ik ook geen goed woord voor over die Amstelcup opzet is alleen maar pro-top drie (Ajax,Psv,Az )
Oud 02-12-2003, 20:31
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
PV schreef op 30-11-2003 @ 14:50:
Tja bij hoeveel spelers leg je dan de grens 11 basisspelers en max 4 wisselspelers ofzo die niet ziek zijn?
Wat zijn basisspelers? Bv Anderlecht roteert het hele seizoen al. En iemand die in het begin van het seizoen start in de basis kan na 3 weken er al uitliggen en er nooit meer in geraken.
Als x spelers dezelfde ziekte hebben is er spraken van blablabla.. Alleen die x moet een percentage zijn dat ik niet kan bepalen.
Oud 02-12-2003, 21:46
PV
PV is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 02-12-2003 @ 21:31:
Wat zijn basisspelers? Bv Anderlecht roteert het hele seizoen al. En iemand die in het begin van het seizoen start in de basis kan na 3 weken er al uitliggen en er nooit meer in geraken.
Als x spelers dezelfde ziekte hebben is er spraken van blablabla.. Alleen die x moet een percentage zijn dat ik niet kan bepalen.
Mensen die in de basis staan op een plaats waar ze horen, dus niet een verdediger in de aanval of andersom. Het maakt dan niet uit of ze vaak spelen of niet zeg maar. Je moet een elftal op het veld kunnen zetten en genoeg wisselspelers hebben imo om een wedstrijd te kunnen spelen, en dan kan het best zo zijn dat er 9 voetballers ziek zijn.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 21:48
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Vergeet niet dat elke club een jeugdopleiding heeft en die spelers mogen ze gewoon opstellen in de competitie volgens mij dus inprinciepe kan elke club een team op de been krijgen voor een competitie wedstrijd.
Oud 03-12-2003, 15:09
phmpruim
phmpruim is offline
vorig seizoen werd er een wedstrijd van NAC uitgesteld om dezelfde reden. Als de KNVB consequent (hoe schrijf je dat?) is, gaat deze wedstrijd ook niet door.

Maar ik ben het er niet mee eens. Ajax gaat toch ook niet om uitstel vd wedstrijd vragen als Sonk, Ibrahimovic en vd Vaart alledrie geblesseerd zijn?
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten