Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
httpd: Apache maild: Exim PHP, MySQL (ASP & Perl denk ik niet) Dual P3 850, 1Gb geheugen Genoeg hdd ![]() Merken ed weet ik zo even niet ![]() |
![]() |
|
Linux; waarschijnlijk Debian | IMHO goede keuze
httpd: Apache | Hoe kan het ook anders ![]() maild: Exim | nooit van gehoord ![]() PHP, MySQL (ASP & Perl denk ik niet) | ASP/Perl wordt praktisch toch niet gebruikt Dual P3 850, | ![]() 1Gb geheugen | ![]() Genoeg hdd ![]() Maar weet je al wat de kosten zijn? Dan bedoel ik: Aanschaf hardware, Huur rackspace Kosten dataverkeer.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Waarschijnlijk word TrueServer (misschien TeleCity) het datacenter waar de server komt, dus een 100baseTX verbinding... |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
veel lijken goedkoper, maar dan moet je voor veel dingen bijbetalen, hogere setupkosten ed. |
![]() |
|
Mijn suggestie is en blijft Amerika, ik snap nog steeds niet waarom mensen zo huiverig zijn. Zeker met mijn internationale bezoekerskring is Amerika de perfecte oplossing.
Ikzelf kan zeg maar een goede server (2 Ghz, 512 MB RAM, 80 GB HDD etc) in een uitstekend datacentrum krijgen, inclusief zo'n 500 GB dataverkeer voor een dollar of 100 per maand (da's grof gezegd 90 euri, dan zit je veilig). En aangezien het geen managed server is, zijn er geen setupkosten aan verbonden. De snelheden zijn altijd perfect, als ik de server zou sluiten voor het publiek, zou ik gewoon hier met de volle snelheid kunnen downloaden (en met chello is dat maar 1500 Kbps), tenzij m'n eigen provider tegenwerkt. Je moet je voorstellen dat de datacentra wel even wat meer voorstellen dan hier in NL, die waar ik zit heeft in totaal 12 Gbit aan hoofdverbindingen liggen, daarnaast nog een paar kleinere 100 Mbit backupverbindingen. Kortom, mijn tip: Amerika, voor mijn part ga je naar rackshack ofzo, het zijn geweldige servers met goede support! Als je de keuze hebt qua OS, zou ik ook voor BSD gaan. En dan liefst nog voor OpenBSD, maar dat moet je zelf weten. Ik doe eigenlijk ook een soortgelijk project als waar jij mee bezig bent op 1 van de servers en ik heb nog niemand horen klagen, dus het zit echt allemaal goed! Als je meer informatie wilt over mijn ervaringen met Amerikaanse bedrijven/datacentra moet je maar even roepen of PMmen
|||
![]() |
Citaat:
En de meeste NL-sites trekken NL-bezoekers. Bovendien wordt colocation in Nederland bij verschillende providers steeds goedkoper. Al moet je wel uitkijken bij welke provider je gaat. Als je voor safe gaat, kan je voor een bekende/duurdere gaan zoals True... .. die prijs schiet dan wel omhoog. Citaat:
Voor de prijs van 90 euro per maand zou je in NL 1U en 150gb dataverkeer kunnen krijgen. Het zijn keuzes die je maar moet maken. Laatst gewijzigd op 01-12-2003 om 19:44. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb een aardige config gevonden,
en heb voor een leuke prijs colocatie ![]() Specs zullen ongeveer zijn: CPU: Celeron 2,2 Geheugen: 512MB (in geval van gebrek kan het geupgrade worden) HDD: 2x 80GB RAID (Mirror) 1U of 2U (even kijken) 50Gb datalimiet (woei ![]() Colocatie in NL bij TeleCity.. Ik heb een zakenpartner gevonden, niet bekend hier maar hij heet Bram. En op dit moment zijn we een bedrijfsnaam aan het verzinnen.. |
![]() |
|
Ben wel geintereseerd in wat webruimte, vooral om wat files te hosten. Ik zat te denken aan een 100-150mb en misschien een mySQL dbtje. Is dat mogelijk? en wat is ongeveer de richtprijs per maand/jaar? heb je daar al enig idee van?
edit: er zal niet veel data-verkeer zijn, in ieder geval niet overdreven veel. Ik denk ongeveer 500-750mb per maand
Laatst gewijzigd op 02-12-2003 om 14:13. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar of het er uberhaupt komt weten we nog niet.. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Overigens gaan we waarschijnlijk cPanel gebruiken.
Deze software is nl gedeeltelijk geschreven door mijn partner, en kunnen we dus voor een lichtere prijs aanschaffen ![]() Demo is te vinden op: http://cpdemo:cpdemo@cpaneldemo.cpanel.net:2082 |
![]() |
||
Citaat:
Nogmaals, ik raadde o.a. Rackshack aan, omdat ik weet dat ********** handig is met dit soort zaken, managed servers heb je echt niet nodig als je verstand van zaken hebt. De service en support bij Rackshack is daarentegen nog steeds wel enorm goed en als jij hulp nodig hebt bij bijv. het opzetten van een bepaalde service, helpen ze je. Ik kan ook managed servers bestellen, maar ik vind het een beetje verspilling van m'n geld, het scheelt een paar tientjes en eigenlijk krijg je er iets voor terug wat je net zo goed zelf kan doen. Over de configuratie die ********** voorstelde: 50 GB dataverkeer? Weet je dan wel zeker dat je een complete server wil nemen? Voor een euro of 35-40 heb je een goed, snel account met net zoveel mogelijkheden als een complete server (vooral als er ook nog eens cPanel gedraaid wordt en je WHM access hebt), dan is het ook nog eens gratis gemanaged. Ik raad mensen pas servers aan als ze zware applicaties gaan draaien of boven de 150 GB dataverkeer uitspringen. Zo heb ik het zelf ook gedaan...
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|