Oud 07-03-2001, 13:39
Snow White
Snow White is offline
weet niet meer wat te doen!
Oud 07-03-2001, 15:03
nuraykoc
nuraykoc is offline
als je in de les goed oplet weet je al een heleboel. Je moet ook je huiswerk maken.
Oud 07-03-2001, 16:19
EyE
EyE is offline
Het klinkt moeilijk, maar het is DE oplossing:
wiskunde moet je niet leren, maar snappen.

ik weet niet in welke klas je zit, dingen uit de brugklassen (sinus, pythagoras, breuken etc) moet je idd wel leren.
maar bijv. grafen, matrices, afgeleiden, kansrekening moet je proberen te snappen.
Oud 07-03-2001, 21:06
Venefyxatu
Venefyxatu is offline
Oké, maar daar wringt het dus (bij mij toch).. da leren gaat nog wel, maar da snappen he Zoals onbepaalde integralen oplossen met partieelbreuken?

"If it's tourist season, why can't we shoot them?"

Venefyxatu
Oud 08-03-2001, 08:22
Snow White
Snow White is offline
Ik zit nu in 4 Havo. en ik denk dat het inderdaad zo is dat je het moet snappen...maar ja, daar schiet ik niets mee op!
Oud 08-03-2001, 10:11
Bird
Bird is offline
Vraag aan je docent of hij oefenopgaven voor je heeft. Als hij die niet heeft zijn er ook wel van die boeken voor.

Als je in Havo 4 zit, zou je ook van die examenbundels kunnen halen uit de bieb en de opgaven uitzoeken die jij al kunt maken.

Door die opgaven te maken kun je wennen aan de vraagstelling. Je kunt dan ook voor moeilijke vraagstukken een soort stappenplan uit je hoofd leren, een soort vaste methode hoe je het op moet lossen.

Voordeel van die examenbundels is ook dat er achterin bij de antwoorden goed uitleg staat!

Als je het nou niet snapt, probeer het dan ook niet te snappen, leer het dan gewoon droog uit je hoofd.

Veel succes
Bird
Oud 08-03-2001, 10:19
stefano17
stefano17 is offline
Oefenen, oefenen en nog eens oefenen.

------------------
Je hebt 3 soorten mensen: zij die kunnen tellen en zij die dat niet kunnen.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2001, 16:23
Venefyxatu
Venefyxatu is offline
Ik wil niet moeilijk doen, maar dat doe ik dus
Mijn leraar wiskunde geeft altijd een bundel van 30 ŕ 40 blz met oefeningen, allemaal met oplossingen erbij. Het helpt wel een beetje, maar of ik er daardoor door zal geraken?

"Why do they sterilize the needles for lethal injections?"

Venefyxatu
Oud 09-03-2001, 05:46
Snow White
Snow White is offline
Citaat:
Bird schreef:
Vraag aan je docent of hij oefenopgaven voor je heeft. Als hij die niet heeft zijn er ook wel van die boeken voor.

Als je in Havo 4 zit, zou je ook van die examenbundels kunnen halen uit de bieb en de opgaven uitzoeken die jij al kunt maken.

Door die opgaven te maken kun je wennen aan de vraagstelling. Je kunt dan ook voor moeilijke vraagstukken een soort stappenplan uit je hoofd leren, een soort vaste methode hoe je het op moet lossen.

Voordeel van die examenbundels is ook dat er achterin bij de antwoorden goed uitleg staat!

Als je het nou niet snapt, probeer het dan ook niet te snappen, leer het dan gewoon droog uit je hoofd.

Veel succes
Bird
heyz, bedankt he? maar is dat dan zo'n enorme pil?

Oud 09-03-2001, 14:36
ALs ik jouw was zou ik stoppen met school en aan de drugs gaan

mvg PVB
Met citaat reageren
Oud 09-03-2001, 14:50
Snow White
Snow White is offline
Citaat:
Peter the great schreef:
ALs ik jouw was zou ik stoppen met school en aan de drugs gaan

mvg PVB
ben ik ook van plan geweest, maar dan gooi ik mijn toekomst weg (om maar ff hier serieus op in te gaan)
Oud 14-03-2001, 19:17
crcorp3
crcorp3 is offline
Citaat:
Snow White schreef:
weet niet meer wat te doen!
Het is misschien een druppel op de gloeiende plaat, maar meestal kan de volgende regel je wel op weg helpen (voor bij goniometrie):

"zoek wat je dwars zit en werk het weg"

En dat wegwerken, ja, eh... daar zul je dus je formules voor moeten kennen. Deze regel is trouwens ook interessant bij Integreren, doe niet moeilijk, laat die machten met rust en volg de regels (negatieve en gebroken machten, gewoon mee verder rekenen).

C.R.
Oud 14-03-2001, 19:33
chrisje
chrisje is offline
het enige wat je moet doen is zorgen dat je huiswerk af is!! Daar leer je het meest van
Met citaat reageren
Oud 15-03-2001, 22:57
--alex--
--alex-- is offline
Als je de stelling van pythagoras kent en weet waar je die voor kan gebruiken ben je al een heel eind (soms kan je die ook gebruiken in plaats van cos, sin, tan)
Oud 19-03-2001, 13:20
Snow White
Snow White is offline
Citaat:
--alex-- schreef:
Als je de stelling van pythagoras kent en weet waar je die voor kan gebruiken ben je al een heel eind (soms kan je die ook gebruiken in plaats van cos, sin, tan)
ja, dat geloof ik, maar hier heb ik niets aan, want ehm,,ik zit in de vierde en dit heb ik allang gehad.

Oud 19-03-2001, 13:21
Snow White
Snow White is offline
Citaat:
chrisje schreef:
het enige wat je moet doen is zorgen dat je huiswerk af is!! Daar leer je het meest van
gelijk, doe ik te weinig misschien

Oud 19-03-2001, 15:20
-DeJa-Vu-
-DeJa-Vu- is offline
Citaat:
Snow White schreef:
Citaat:
Bird schreef:
(Examenbundels)
heyz, bedankt he? maar is dat dan zo'n enorme pil?
Nee. Je hebt hele kleine dunne boekjes. Daar staan alleen de regels in, met 1 voorbeeld. Dus oefenen kan je er niet mee, alleen leren (leren begrijpen... want uitleg is wel duidelijk).
Oud 19-03-2001, 15:23
-DeJa-Vu-
-DeJa-Vu- is offline
Wat ook belangrijk is bij wiskunde: raak niet achter. Dat is mijn probleem altijd. Ik sta nog wel een 6, maar heb wel moeite met leren. Laat niet alles tot het laatste eind komen (sja, het advies wat je altijd krijgt...).
Je moet ook ontzettend goed op je uitwerkingen letten. Ik kreeg vandaag een 7 terug, terwijl ik bijna alles goed had. Ik was overal vergeten erbij te schrijven hoe ik het had berekend (op GR >> de mierenneuker!!!)
Oud 19-03-2001, 21:56
Nolan
Nolan is offline
En als je dan nog steeds iets niet snapt dan zet je toch alles in je Grafische Rekenmachine doe ik ook!
Met citaat reageren
Oud 20-03-2001, 10:08
TheMa$terMike
TheMa$terMike is offline
He,

Er zijn hele handige boekjes te koop. Ze heten "Overzicht Wiskun A (of b, aan de hand voor welk vak) ze zijn van educaboek. isbn: 90-11-02354-4. Hierin staat een overzicht van alle stof wiskunde 1e tot 5e klas havo. Je kan ze ook kopen voor mavo en vwo. Alles staat er in.

Nou veel succes, en vragen over huiswerk kan je altijd stellen via e-mial: 100@planet.nl

Met vriendelijke groet,
Mike
Met citaat reageren
Oud 20-03-2001, 16:18
sandra7549
sandra7549 is offline
spieken lukt (als je een domme leraar hebt)bijna altijd wel. Bij mij lukt het heeeel goed. Maar ik heb dan ook een hele domme leraar.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2001, 19:02
Lienepientje
Lienepientje is offline
Oefenen, heel veel oefenen. Alleen oefenen, met je ouder(s) oefenen, met andere familie oefenen, met vrienden oefenen en leraren zijn er ook niet voor niets!!! Succes!
Evelien
Met citaat reageren
Oud 25-03-2001, 23:00
Verwijderd
vraag aan iemand die er wel goed in is bijles (aan de leraar??? heb ik gedaan, heeft wel geholpen) of aan iemand uit een hogere klas ofzo of broer, zus, vriend(in)
Met citaat reageren
Oud 29-03-2001, 10:50
ik snap wat je bedoeld,wiskunde SUCKS!!
ik zit nu in de 3e van de mavo,en krijg al 2 jaar bijles,en snap er nog steeds niets van.
nou,.....nog veel succes met je wiskunde.
mzzl groetjes hannah15.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2001, 21:44
Titan
Titan is offline
dis een tip om nooit te vergeten wel veel moeite maar als je een hoofdstuk niet snapt veel vragen stellen en het hoofdstuk overmaken.
Oud 30-03-2001, 18:59
stefana3a
stefana3a is offline
Citaat:
agga-girl schreef:
vraag aan iemand die er wel goed in is bijles (aan de leraar??? heb ik gedaan, heeft wel geholpen) of aan iemand uit een hogere klas ofzo of broer, zus, vriend(in)
Mensen uit een hogere klas beter in wiskunde, nou valt wel mee hoor, ik heb vorig jaar (in de 2e) met de Olympiade meegedaan, maar ik was echt niet laatste hoor (voor de rest allemaal 4e en 5e klassers).

Natuurlijk kan je het andere mensen vragen, maar vraag dan wiskunde B'ers, die komen me altijd wat snuggerder over, en wiskunde A is al helemaal niet van boven het niveau van wat we nu hebben (als ik die boekjes allemaal zie).

En voor de rest (het is al gezegd), je mag het niet hoeven leren om een voldoende te halen, als je moet leren snap je het niet, en als je het niet snapt maar geleerd hebt ben je onzorgvuldig, en werk je niet snel omdat het geen routine is, en krijg je dus niet alles af. Ook schijnt opletten en doorwerken in de les erg positief te werken

Oud 30-03-2001, 23:39
sSwing
sSwing is offline
Mogelijke oplossingen:
1. Leraar blackmailen (link)
2. Sex met de leraar
3. Lieverdje van de leraar worden (kan zijn dat andere mensen je dan minder aardig vinden)
4. Leren (eerlijk duurt het langst)
Oud 03-04-2001, 19:51
Verwijderd
gewoon keihard je best doen ik stond een 3 maar dankzij een 7,2 en 8,5 en hard werken kreeg ik toch een 6 op mijn rapport.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2001, 18:33
WouTaH
WouTaH is offline
Kijk eens op de site http://www.nvvw.nl
of nog beter: http://www.koeze.myweb.nl/wiskunde.htm
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten